Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

Wizard

Vraag ik me ook af. Dat de Mercedes geen win-waardige auto is maakt de coureurs nog niet minder gemotiveerd om maximaal te presteren.

Sabai

Ik hoop dat ze met een dijk van een auto komen dit jaar en we wat gaan beleven met schummie. Wat zou dat geweldig zijn

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 december 2011 - 08:45:44
Hoe zie jij dan dat hij minder gemotiveerd zou zijn?

Door de nonchalance waarmnee hij slechte resultaten wegwuift. ::)
Vroeger was hij niet aanspreekbaar na 'n slecht resultaat, nu haalt hij z'n schouders op en zegt quasi nonchalant: Mwoh, that's racing !!!  :-\

Niet/minder gemotiveerd is misschien niet de juiste uitdrukking, want hij zal heus nog steeds 100% geven, maar ik heb toch ook sterk de indruk dat z'n "drive" om te presteren 'n stuk minder is.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 30 december 2011 - 17:45:20
Citaat van: Jeroen op 30 december 2011 - 08:45:44
Hoe zie jij dan dat hij minder gemotiveerd zou zijn?

Door de nonchalance waarmnee hij slechte resultaten wegwuift. ::)
Vroeger was hij niet aanspreekbaar na 'n slecht resultaat, nu haalt hij z'n schouders op en zegt quasi nonchalant: Mwoh, that's racing !!!  :-\

Niet/minder gemotiveerd is misschien niet de juiste uitdrukking, want hij zal heus nog steeds 100% geven, maar ik heb toch ook sterk de indruk dat z'n "drive" om te presteren 'n stuk minder is.


Zou het niet gewoon de leeftijd zijn?
Ik maak mij nu ook minder druk om zaken (op het werk bijv.), dan toen ik 20 jaar was... ;)

0634

Citaat van: Kootje op 30 december 2011 - 17:45:20
Citaat van: Jeroen op 30 december 2011 - 08:45:44
Hoe zie jij dan dat hij minder gemotiveerd zou zijn?

Door de nonchalance waarmnee hij slechte resultaten wegwuift. ::)
Vroeger was hij niet aanspreekbaar na 'n slecht resultaat, nu haalt hij z'n schouders op en zegt quasi nonchalant: Mwoh, that's racing !!!  :-\

Niet/minder gemotiveerd is misschien niet de juiste uitdrukking, want hij zal heus nog steeds 100% geven, maar ik heb toch ook sterk de indruk dat z'n "drive" om te presteren 'n stuk minder is.
Toen hij in zijn eerste Ferrari jaren ook niet alles won was hij doorgaans prima aanspreekbaar. Zijn standaard PR praatje heeft hij altijd wel paraat gehad. Ik zie nog weinig verschil. Al zal de druk om te vechten voor het WK een stuk hoger zijn dan de druk die hij nu heeft.

Weet je waaraan ik zie dat hij nog altijd die absolute drive heeft om te presteren? Aan die actie op het randje tegen Rubens vorig jaar. Dat hij hem bijna in de muur ramde. Dáár zie je de absolute wil weer boven komen.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 30 december 2011 - 18:14:28
Zou het niet gewoon de leeftijd zijn?

Goed mogelijk  ::)

Citaat van: Jeroen op 30 december 2011 - 20:41:26
Al zal de druk om te vechten voor het WK een stuk hoger zijn dan de druk die hij nu heeft.

Wellicht is dat wel het verschil.
Weten dat je niet kunt vechten voor de winst, en daardoor genoegen nemen met minder.  :-\

CitaatWeet je waaraan ik zie dat hij nog altijd die absolute drive heeft om te presteren? Aan die actie op het randje tegen Rubens vorig jaar. Dat hij hem bijna in de muur ramde. Dáár zie je de absolute wil weer boven komen.

Maar dat bedoel ik dus ook met: "want hij zal heus nog steeds 100% geven"
Buiten de auto daarentegen, straalt hij niet echt uit dat het 'm veel boeit of hij presteerd.
Meedoen is waar 't 'm om draait, althans ...... die indruk werkt hij wel op mij.

Wizard

Als hij heus nog wel 100% zal geven, ben je maximaal gemotiveerd. Dat staat los van zijn perspraatje.

Wizard

Citaat van: Kootje op 30 december 2011 - 17:45:20
Citaat van: Jeroen op 30 december 2011 - 08:45:44
Hoe zie jij dan dat hij minder gemotiveerd zou zijn?

Door de nonchalance waarmnee hij slechte resultaten wegwuift. ::)
Vroeger was hij niet aanspreekbaar na 'n slecht resultaat, nu haalt hij z'n schouders op en zegt quasi nonchalant: Mwoh, that's racing !!!  :-\

Niet/minder gemotiveerd is misschien niet de juiste uitdrukking, want hij zal heus nog steeds 100% geven, maar ik heb toch ook sterk de indruk dat z'n "drive" om te presteren 'n stuk minder is.

Toen streed Schumacher om titels en waren de belangen velen malen groter dan nu.

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 december 2011 - 00:59:32
Als hij heus nog wel 100% zal geven, ben je maximaal gemotiveerd. Dat staat los van zijn perspraatje.

Daarom zei ik dus ook al: "Niet/minder gemotiveerd is misschien niet de juiste uitdrukking"

Maar toch kan ik me echt niet van de indruk onttrekken dat hij 't allemaal wel best vind.
En dat komt niet alleen door z'n perspraatjes, maar ook door z'n houding op zich.
Voorheen zag je gewoon aan hem dat hij baalde als het ff niet liep, dat heeft hij nu niet meer.
Daarom denk ik ook dat de echte drive, die drive die hem zo groot maakte, wel weg is.

Laat ik 't anders formuleren.
Racen is nog steeds waar 't 'm om draait, dat doet hij vol overgave.
Maar ik zie hem niet meer eindeloos testen om 'n paar tienden te winnen, mocht dit nog toegestaan zijn.
Dat soort drive heb je wel nodig om aan de top te komen en te blijven.
Voorbeeld: Pirelli gaf eerdere aan dat Vettel de enige coureur was die zich op hun fabriek heeft laten zien om de ontwikkelingen tot zich te nemen, iets wat de oude Schumi ook gedaan zou hebben.
Maar deze Schumi dus niet.
Daarom zeg ik dat z'n wil om koste wat 't kost de beste te zijn er niet meer is.

In zekere zin vergelijkbaar met 'n voetballer die tijdens de wedstrijd alles geeft, vanwege de liefde voor 't spel, maar er tijdens de training met de pet naar gooit.
Is deze dan niet gemotiveerd ??  NEE !!!
Is er 'n absolute drive om koste wat 't kost de beste te zijn ?? NEE, ook niet !!!

Maar goed, hij heeft ook niets meer te bewijzen natuurlijk.
Kwalijk kun je 't 'm dan ook niet nemen dat die wil wat minder is.

Wizard

#174
Nou ja, we kunnen nog pagina's lang doorgaan hierover, bewijzen kunnen we het niet. Ik denk, dat als Schumacher het allemaal wel prima vond, dat hij gewoon zou stoppen. Bovendien kun je hem niet voor iets 'veroordelen', wat er niet is. Wat niet mag. Wel heb ik diverse malen gelezen dat Schumacher ontzettend baalt van de ristricties. Vrij recent las ik dat Schumacher zei dat in het verleden de banden uitvoerig getest werden en je je op andere dingen kon focussen tijdens de vrije trainingen. Een groot voordeel. En daarom pleit hij ook voor meer testen. Overigens: Vettel bewonderde Schumacher omdat hij op die leeftijd nog één van de fitste rijders is. En om even fit te blijven als de jongere generatie moet je toch aardig gemotiveerd zijn en jezelf werkelijk suftrainen. Het makkelijker omgaan met een uitval kan liggen aan de belangen. Een negende stek mislopen of een titel, lijkt mij een wereld van een verschil. Bovendien vind ik zijn houding niet gek veel verandert. Ik kijk F1 op BBC en heb Schumacher er nog niet op kunnen betrappen dat hij zijn schouders ophaalt omdat hij uitgevallen is. Wel als er sprake is van een incident reageert hij gemoedelijk met de woorden "that's racing".

janke

Citaat van: Wizard op 31 december 2011 - 10:44:07
Wel als er sprake is van een incident reageert hij gemoedelijk met de woorden "that's racing".

Ik ken er nog een die de woorden "That's Racing" gebruikte. In een hilarische persconferentie samen met Schumacher en Button. :)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 december 2011 - 10:44:07
Nou ja, we kunnen nog pagina's lang doorgaan hierover, bewijzen kunnen we het niet.

Vandaar ook de woorden: "Ik kan me echt niet van de indruk onttrekken"  ::)

CitaatIk kijk F1 op BBC

Wat heeft dat er nu weer mee te maken ??  ;)

btw: RETORISCHE VRAAG  ;D


Korre

Citaat van: Kootje op 31 december 2011 - 09:54:13
Citaat van: Wizard op 31 december 2011 - 00:59:32
Als hij heus nog wel 100% zal geven, ben je maximaal gemotiveerd. Dat staat los van zijn perspraatje.

Daarom zei ik dus ook al: "Niet/minder gemotiveerd is misschien niet de juiste uitdrukking"

Maar toch kan ik me echt niet van de indruk onttrekken dat hij 't allemaal wel best vind.
En dat komt niet alleen door z'n perspraatjes, maar ook door z'n houding op zich.
Voorheen zag je gewoon aan hem dat hij baalde als het ff niet liep, dat heeft hij nu niet meer.
Daarom denk ik ook dat de echte drive, die drive die hem zo groot maakte, wel weg is.

Laat ik 't anders formuleren.
Racen is nog steeds waar 't 'm om draait, dat doet hij vol overgave.
Maar ik zie hem niet meer eindeloos testen om 'n paar tienden te winnen, mocht dit nog toegestaan zijn.
Dat soort drive heb je wel nodig om aan de top te komen en te blijven.
Voorbeeld: Pirelli gaf eerdere aan dat Vettel de enige coureur was die zich op hun fabriek heeft laten zien om de ontwikkelingen tot zich te nemen, iets wat de oude Schumi ook gedaan zou hebben.
Maar deze Schumi dus niet.
Daarom zeg ik dat z'n wil om koste wat 't kost de beste te zijn er niet meer is.

In zekere zin vergelijkbaar met 'n voetballer die tijdens de wedstrijd alles geeft, vanwege de liefde voor 't spel, maar er tijdens de training met de pet naar gooit.
Is deze dan niet gemotiveerd ??  NEE !!!
Is er 'n absolute drive om koste wat 't kost de beste te zijn ?? NEE, ook niet !!!

Maar goed, hij heeft ook niets meer te bewijzen natuurlijk.
Kwalijk kun je 't 'm dan ook niet nemen dat die wil wat minder is.

ben ik mee eens.
volgens mij doet hij het gewoon omdat hij het graag doet.

Wizard

Dan ben je júist gemotiveerd. ;)