Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

Folkert

Vandaar dat ik vervolgens ook meld dat het ook aan de auto ligt dat hij nog niet kan winnen. Natuurlijk is het bij Schumacher anders dan Trulli en Barrichello, maar in Principe rijden ze allebei om te rijden. En ja Schumacher heeft zeker een stijgende lijn. Maar echt indrukwekkend vind ik hem voorals nog niet.
Zal je misschien verbazen, maar ben nooit echt Schumacher fan geweest ;), maar vond ook heel vaak dat Schumacher dankzij taktiek (dan wel door het team, dan wel door zich zelf) gewonnen heeft. Natuurlijk heeft hij ook zeer indrukwekkende races gewonnen, maar ik vond hem meer tactische rijder dan een snelle/goede rijder. Wist precies wanneer hij wat kon en moest doen.

Ja Rubens had Maldonado moeten verslinden, ben ik het ook wel mee eens. Al denk ik wel dat Rubens een rijder is die sneller moeite heeft met auto's die hem niet liggen. Wat niet echt een excuus hoort te zijn als je echt goed bent, maar als de auto hem beter ligt zie je ook duidelijk dat hij beter rijd. Maar ben het met je eens dat het niet te vergelijken valt qua prestatie, wel qua doel. Vorig jaar had Schumacher het zelfde. Wilde weer rijden om te rijden. (volgens eigen zeggen.) Lukte alleen allerminst.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Matthijs op 28 december 2011 - 12:45:12
Waarom moet je Maldonado verslinden als je ook maar een beetje talent hebt? Maldonado heeft de GP2 gedomineerd in 2010, wat moet je nog meer doen om een plek in de formule 1 te verdienen? Natuurlijk heeft hij daar vier jaar voor nodig gehad, dus een talent als Hamilton is het niet. Maar een wedstrijd winnen kan geluk zijn, een kampioenschap winnen niet.

Ten eerste is Maldonado een debutant, Barrichello de meest ervaren rijder, ten tweede ook een rijder dat louter om z'n geld een zitje heeft weten te bemachtigen. Niet op basis van talent. En nu zal de beste man zeker een aardige pot kunnen sturen maar dat maakt Maldonado niet meteen Formule 1 waardig. Ik verwacht dat de gemiddelde F1 rijder coureurs als Maldonado met gemak moet kunnen verslaan. Bij Barrichello miste ik iedere vorm van overtuiging om dit te verwezenlijken.

Wizard

Citaat van: Burorri op 28 december 2011 - 12:49:22
Vandaar dat ik vervolgens ook meld dat het ook aan de auto ligt dat hij nog niet kan winnen. Natuurlijk is het bij Schumacher anders dan Trulli en Barrichello, maar in Principe rijden ze allebei om te rijden. En ja Schumacher heeft zeker een stijgende lijn. Maar echt indrukwekkend vind ik hem voorals nog niet.

Daar heeft hij ook niet het materiaal voor. Maar imponeren deed hij wel op opdrogende banen. Daar liet hij van zich spreken en gaf hij zijn visitekaartje af. Het rijden is hij zeker niet verleerd. Dus rijden om te rijden vind ik niet het geval bij Schumacher.

CitaatZal je misschien verbazen, maar ben nooit echt Schumacher fan geweest ;), maar vond ook heel vaak dat Schumacher dankzij taktiek (dan wel door het team, dan wel door zich zelf) gewonnen heeft. Natuurlijk heeft hij ook zeer indrukwekkende races gewonnen, maar ik vond hem meer tactische rijder dan een snelle/goede rijder. Wist precies wanneer hij wat kon en moest doen.

Ja Rubens had Maldonado moeten verslinden, ben ik het ook wel mee eens. Al denk ik wel dat Rubens een rijder is die sneller moeite heeft met auto's die hem niet liggen. Wat niet echt een excuus hoort te zijn als je echt goed bent, maar als de auto hem beter ligt zie je ook duidelijk dat hij beter rijd. Maar ben het met je eens dat het niet te vergelijken valt qua prestatie, wel qua doel. Vorig jaar had Schumacher het zelfde. Wilde weer rijden om te rijden. (volgens eigen zeggen.) Lukte alleen allerminst.

Schumacher moest wennen en zat niet in een wedstrijdritme. Barrichello is een héél ander verhaal. Daarnaast legt hij het niet af tegen een Rosberg of Sutil maar tegen een debutant. Een paydriver. Dan is je tijd om te gaan, gekomen.

Folkert

Ja hij liet zo nu en dan wel wat leuks zien. En doet het veel beter dan Rubens dat zeker. En op opdrogende vaam liet hij wel wat moois zien ja. Helemaal mee eens. Wat was er met Nico gebeurt? Kan me niets meer van hem herinneren.

Maar ik vraag me wel af hoe erg Schumacher moest wennen. Volgens mij lijkt het goed presteren (of het beter presteren) beter door dat Nico erg veel moeite had met de banden/auto. 1,5 jaar wennen vind ik best lang.
Ben benieuwd hoe goedhij verbeterd volgend jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Als je het eens met me bent dat Schumacher het véél beter doet dan Barrichello, waarom voeg jij zijn naam dan toe aan de rijders die in moeten zien dat rijden het foutste is wat ze kunnen doen? Je roept nu zelf dat Schumacher eigenlijk naar behoren heeft gepresteerd. En geeft aan dat hij zich verbeterd en indirect dat er nog ruimte zit. ;) Want je sluit verbetering niet uit.

Folkert

Dat wil ik ook niet ontkennen, maar het ging om het rijden om te rijden. En dat doet Schumacher volgens eigen zeggen ook. Dat hij het beter doet vind ik in dat opzicht niet relevant. Als we puur op de rijder kijken doet Schumacher het eigenlijk even slecht/goed als Rubens. Schumacher is 100 keer beter, maar Nico is ook beter dan pastor. En allebei hebben ze moeite met hun teamgenoot.

Volgend jaar zal echt verbetering zichtbaar moeten zijn en Nico op vaste basis verslaan wil ik zeggen dat hij echt voor overwinningen kunnen gaan. Anders is hij net als Rubens alleen aan het rijden om te rijden. En heb ik liever nieuw talent naast Nico.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Rijden om het rijden doet Schumacher niet. Hij kwam met een duidelijk doel voor ogen. Dat hij deze niet waar kan maken staat er los van.

0634

Misschien heeft hij nu wel meer plezier in het rijden. Even los van het winnen, in het middenveld of de subtop rijden lijkt mij eigenlijk veel leuker dan in je eentje vooraan met een halve seconde in je rug. Lekker knokken, lekker bijten. Voor een echte racer, zoals hij is, moet dat toch heerlijk zijn.

Wizard

Lijkt me wel ja. Zeker als zich dat uit in resultaat.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 december 2011 - 15:14:06
Rijden om het rijden doet Schumacher niet. Hij kwam met een duidelijk doel voor ogen. Dat hij deze niet waar kan maken staat er los van.
Dan heb ik zijn doel al die tijd verkeerd begrepen dan. Wat is zijn doel dan? 8ste titel?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 28 december 2011 - 15:28:31
Citaat van: Wizard op 28 december 2011 - 15:14:06
Rijden om het rijden doet Schumacher niet. Hij kwam met een duidelijk doel voor ogen. Dat hij deze niet waar kan maken staat er los van.
Dan heb ik zijn doel al die tijd verkeerd begrepen dan. Wat is zijn doel dan? 8ste titel?

Dat niet zozeer, maar hij heeft zich wel uitgesproken een keer te willen winnen in de Merc.

Korre

Citaat van: Jeroen op 28 december 2011 - 15:31:11
Citaat van: Burorri op 28 december 2011 - 15:28:31
Citaat van: Wizard op 28 december 2011 - 15:14:06
Rijden om het rijden doet Schumacher niet. Hij kwam met een duidelijk doel voor ogen. Dat hij deze niet waar kan maken staat er los van.
Dan heb ik zijn doel al die tijd verkeerd begrepen dan. Wat is zijn doel dan? 8ste titel?

Dat niet zozeer, maar hij heeft zich wel uitgesproken een keer te willen winnen in de Merc.

ik vind wel dat zijn manier van doen aantonen dat het hem allemaal niet zo veel kan schelen.
ik heb toch niet de indruk dat hij die grote drang van weleer nog heeft (1996-2000)

Enzo

Opvallend dat je dit zo ziet. Ik zie juist een tot op het bot gemotiveerde Schumacher op jacht naar betere resultaten. Ongekende inzet en één van de hardstwerkende coureurs van het veld, zo niet het hardste.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 29 december 2011 - 16:35:45
Opvallend dat je dit zo ziet. Ik zie juist een tot op het bot gemotiveerde Schumacher op jacht naar betere resultaten. Ongekende inzet en één van de hardstwerkende coureurs van het veld, zo niet het hardste.
ik ben het wel eens met Korre. Hij lijkt toch echt die drive van vroeger te missen, maar goed, dat heeft misschien ook met de auto te maken. En met het testverbod kan ie ook weinig doen in ontwikkeling

0634

Citaat van: monaco2011 op 30 december 2011 - 01:28:35
Citaat van: Enzo op 29 december 2011 - 16:35:45
Opvallend dat je dit zo ziet. Ik zie juist een tot op het bot gemotiveerde Schumacher op jacht naar betere resultaten. Ongekende inzet en één van de hardstwerkende coureurs van het veld, zo niet het hardste.
ik ben het wel eens met Korre. Hij lijkt toch echt die drive van vroeger te missen, maar goed, dat heeft misschien ook met de auto te maken. En met het testverbod kan ie ook weinig doen in ontwikkeling

Hoe zie jij dan dat hij minder gemotiveerd zou zijn?