Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Jeroen op 21 december 2011 - 07:19:28
Ik denk dat kans dat Massa ook na volgend jaar bij Ferrari rijdt kleiner is dan de kans dat hij wereldkampioen wordt.

En die kans is al klein.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: Ńiels op 20 december 2011 - 23:04:10
Persoonlijk zie ik dan liever Sergio Perez instappen dan Adrian Sutil. Indien Massa volgend seizoen echter teleurstelt, want ik wil hem gewoon nog niet afschrijven.  :)

Ik ook niet. Maar Massa heeft mogen proeven aan eigen succes en onder het 'Alonso-regime' voelt hij zich niet als een vis in het water.

SDG

Citaat van: Jeroen op 20 december 2011 - 20:26:47
Sutil zou inderdaad een prima tweede rijder zijn. Het is net wat Ferrari wil. Willen ze een echte tweede rijder die op een goede dag Alonso de baas is, maar doorgaans de punten en podia oppakt die Alonso laat liggen, of willen ze een jong talent die zich eerst nog wat moet ontwikkelen en daarna met Alonso om het kopmanschap mag vechten?

In het eerste geval, en dat is het geval waar Ferrari doorgaans voor kiest, is Sutil een prima optie. Snel, betrouwbaar, ervaren, geen persoonlijkheid die Alonso onder druk zal zetten, zo op het oog een dankbare tweede rijder. Of je er tov Massa veel mee op schiet, zal moeten blijken, maar af en toe vers bloed kan wel weer goed werken voor een team.

Ferrari heeft als je het zo bekijkt eigenlijk weinig redenen om Massa aan de kant te schuiven, omdat hij perfect past binnen hun huidige concept. De enige vraag die er moet gesteld worden is dus of Massa zélf ook tevreden is met zijn rol daarin.

Wizard

Precies! Massa kan winnen, scoort punten en rijdt Alonso niet in de weg. De ideale tweede viool.

0634

#109
Massa kan winnen? De Massa van drie jaar terug wel ja.

Ik kan me voorstellen dat je Massa aan wilt houden als je een echte tweede rijder wilt, maar ik kan me ook voorstellen dat ze vinden dat hij te weinig toevoegt, Alonso onder geen enkele druk zet en het verschil tussen beiden gewoon veel en veel kleiner zou moeten zijn. Vers bloed kan ook geen kwaad.

Gerard

Uit onderstaand bericht begrijp ik dat ook Liuzzi de hoop op een F1 stoeltje heeft opgegeven...

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/272905/veel-formule-1-namen-in-nieuwe-indiase-klasse/

:P

Niels_

Citaat van: Jeroen op 21 december 2011 - 13:10:11
Massa kan winnen? De Massa van drie jaar terug wel ja.

Ik kan me voorstellen dat je Massa aan wilt houden als je een echte tweede rijder wilt, maar ik kan me ook voorstellen dat ze vinden dat hij te weinig toevoegt, Alonso onder geen enkele druk zet en het verschil tussen beiden gewoon veel en veel kleiner zou moeten zijn. Vers bloed kan ook geen kwaad.
Ik kan me gewoon niet van de indruk ontdoen dat het ook voor een groot deel te maken heeft met de wagen, en wie weet met de blown diffuser.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 21 december 2011 - 13:10:11
Massa kan winnen? De Massa van drie jaar terug wel ja.

Ik kan me voorstellen dat je Massa aan wilt houden als je een echte tweede rijder wilt, maar ik kan me ook voorstellen dat ze vinden dat hij te weinig toevoegt, Alonso onder geen enkele druk zet en het verschil tussen beiden gewoon veel en veel kleiner zou moeten zijn. Vers bloed kan ook geen kwaad.

Natuurlijk kan vers bloed geen kwaad maar waarom een winnende formule veranderen? Wilt Ferrari wel een coureur die Alonso het vuur aan de schenen kan leggen? En wilt Alonso dat wel? En ja, Massa kan winnen. Ik zou niet weten waarom Massa niet kan winnen mits de Ferrari winwaardig is. Dat hij het wel kan heeft hij meermaals bewezen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 december 2011 - 17:53:09
Natuurlijk kan vers bloed geen kwaad maar waarom een winnende formule veranderen? Wilt Ferrari wel een coureur die Alonso het vuur aan de schenen kan leggen? En wilt Alonso dat wel? En ja, Massa kan winnen. Ik zou niet weten waarom Massa niet kan winnen mits de Ferrari winwaardig is. Dat hij het wel kan heeft hij meermaals bewezen.


Ferrari wilt een tweede rijder die in de buurt kan blijven van haar eerste rijder...En idd. heeft Massa een winwaardige auto nodig, i.t.t. Alonso.

Wizard

Mwa, je ziet vaker dat hoe sneller de auto, hoe korter teamgenoten bij elkaar liggen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 december 2011 - 18:31:17
Mwa, je ziet vaker dat hoe sneller de auto, hoe korter teamgenoten bij elkaar liggen.


Dat ben ik wel met je eens...Helaas gold dat niet voor Webber... :P
;)

Wizard

Nee. Daar plaats ik ook vraagtekens bij.

0634

Citaat van: Wizard op 21 december 2011 - 17:53:09
Citaat van: Jeroen op 21 december 2011 - 13:10:11
Massa kan winnen? De Massa van drie jaar terug wel ja.

Ik kan me voorstellen dat je Massa aan wilt houden als je een echte tweede rijder wilt, maar ik kan me ook voorstellen dat ze vinden dat hij te weinig toevoegt, Alonso onder geen enkele druk zet en het verschil tussen beiden gewoon veel en veel kleiner zou moeten zijn. Vers bloed kan ook geen kwaad.

Natuurlijk kan vers bloed geen kwaad maar waarom een winnende formule veranderen? Wilt Ferrari wel een coureur die Alonso het vuur aan de schenen kan leggen? En wilt Alonso dat wel? En ja, Massa kan winnen. Ik zou niet weten waarom Massa niet kan winnen mits de Ferrari winwaardig is. Dat hij het wel kan heeft hij meermaals bewezen.
Mja, winnen...? Als er hij de snelste wagen van het veld heeft wel ja. Maar dat zouden Sutil, Perez of Rosberg ook moeten kunnen. Massa heeft nog nooit hele moeilijke wedstrijden gewonnen en gezien zijn vorm van de laatste 1,5 jaar gaat hij dat ook niet meer doen.

Gerard

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/12_december/22/111222_senna_gespot_bij_williams.xml

Senna is bi Williams gespot...

Zal vast zijn kerstkaart hebben afgegeven ???

JimmySPA

Citaat van: Gerard op 22 december 2011 - 12:53:23
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/12_december/22/111222_senna_gespot_bij_williams.xml

Senna is bi Williams gespot...

Zal vast zijn kerstkaart hebben afgegeven ???

Haha! Barrichello is ook langs gekomen, in de comments eronder stond: zeker om zn kerstpakket op te halen  ;D

Maar hoe vet.

Ayrton: Toleman
Bruno: HRT
Vervolgens rijden ze allebij in een Lotus met JPS kleuren!
Mclaren vergeten we even...
En nu misschien Bruno ook in de Williams!!  :o
Over toeval gesproken...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"