Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/de_laatste_geruchten/

Het laatste speculaas  :)

Klinkt allemaal vrij logisch, maar als ik Williams was ging ik toch voor Sutil.
Hij heeft ook sponsorgeld en is denk ik sneller dan Senna...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2011 - 13:42:54
http://www.gppits.net/nieuws/de_laatste_geruchten/

Het laatste speculaas  :)

Klinkt allemaal vrij logisch, maar als ik Williams was ging ik toch voor Sutil.
Hij heeft ook sponsorgeld en is denk ik sneller dan Senna...

Voor Barrichello zou het wel bijzonder ironisch zijn dat zijn carrière de definitieve doodsteek zou krijgen door een Senna...

gloudiesaurus

Sowieso denk ik dat Barrichello in 2012 niet opnieuw op de grid staat. Hij heeft afgelopen jaar weinig laten zien en heeft geen grote sponsoren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: SDG op 22 december 2011 - 17:28:36
Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2011 - 13:42:54
http://www.gppits.net/nieuws/de_laatste_geruchten/

Het laatste speculaas  :)

Klinkt allemaal vrij logisch, maar als ik Williams was ging ik toch voor Sutil.
Hij heeft ook sponsorgeld en is denk ik sneller dan Senna...

Voor Barrichello zou het wel bijzonder ironisch zijn dat zijn carrière de definitieve doodsteek zou krijgen door een Senna...


Ik vind het gerechtigheid, want eerder zorgde Barrichello ervoor dat Senna niet naast Button in de BrawnGP kon rijden. En we weten allemaal hoe 'goed' Barrichello het deed in die kar... ::)


Nee, het is voorbij voor Barrichello...Ik zou het zeer jammer vinden als een jongere rijder de boot mist, omdat Meneer Rubens zonodig zijn recordaantal GP's wil aanscherpen.




Wizard

Barrichello deed het toch vrij aardig (2009). Kon na de upgrade prima overweg met de Brawn en vormde een bedreiging voor Button. Helaas was zijn achterstand te groot om een serieuze bedreiging te vormen. Maar een slecht seizoen was het niet.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 22 december 2011 - 20:41:18
Citaat van: SDG op 22 december 2011 - 17:28:36
Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2011 - 13:42:54
http://www.gppits.net/nieuws/de_laatste_geruchten/

Het laatste speculaas  :)

Klinkt allemaal vrij logisch, maar als ik Williams was ging ik toch voor Sutil.
Hij heeft ook sponsorgeld en is denk ik sneller dan Senna...

Voor Barrichello zou het wel bijzonder ironisch zijn dat zijn carrière de definitieve doodsteek zou krijgen door een Senna...


Ik vind het gerechtigheid, want eerder zorgde Barrichello ervoor dat Senna niet naast Button in de BrawnGP kon rijden. En we weten allemaal hoe 'goed' Barrichello het deed in die kar... ::)


Nee, het is voorbij voor Barrichello...Ik zou het zeer jammer vinden als een jongere rijder de boot mist, omdat Meneer Rubens zonodig zijn recordaantal GP's wil aanscherpen.
Senna is een toffe gast, maar van wat ik gezien heb komt ie toch tekort voor een serieuze carriere in de F1. Ik denk dat zelfs de oude Rubens van nu nog beter is. En Rubens heeft natuurlijk net zoveel recht om voor een stoeltje te knokken als Senna

T.Nuvolari

Mocht hij het halen is het mooi voor hem en moet hij zich maar bewijzen. Bij HRT was dat heel moeilijk, inspringen bij Lotus is ook geen simpele taak, maar het was nu ook geen drama als we eerlijk zijn.


Nog even dit artikeltje uit 'de standaard' meegeven. Het zegt niet veel, maar het is F1 leesvoer.
Citaat
WAAROM D'AMBROSIO GEEN SPONSORS VINDT

'Formule 1 is duur,
gevaarlijk en vervuilend'


Jérôme d'Ambrosio begrijpt het niet. Elke twee weken scoort hij een half miljard televisiekijkers wereldwijd en toch loopt het Belgische bedrijfsleven niet warm.


Het zijn spannende weken voor Jérôme d'Ambrosio. Onze eerste Belg sinds zeven jaar in Formule 1 werd door Marussia-Virgin bedankt voor bewezen diensten. Zijn prestaties waren niet het argument, wel zijn portefeuille. De Fransman Charles Pic, zijn vervanger, heeft de Franse managementgroep Lagardère achter zich. Vijf miljoen euro moest d'Ambrosio vorig jaar aanbrengen bij Virgin. Hij vond welgeteld één sponsor: Soleco, een Limburgse fabrikant van zonnepanelen, die naar verluidt 300.000 euro ophoestte. Het kamp d'Ambrosio begrijpt het niet.

Mediabereik
'Vreemd voor een sportevenement dat naar mediabereik het derde grootste ter wereld is na het WK voetbal en de Olympische Spelen', zegt Benjamin Mignot van Gravity, het management van D'Ambrosio, in De Tijd. 'In 2010 werd elke race door ruim een half miljard mensen in 187 landen bekeken. Hoeveel mensen kunnen dat zeggen, buiten Kim Clijsters?' Mignot gaat een beetje kort door de bocht. De enige momenten dat d'Ambrosio in beeld komt, is wanneer hij gedubbeld wordt door een koploper. Maar dat is niet eens het probleem. Het probleem zit bij de sport. 'Formule 1 is gigantisch duur', zegt Hilde Junius, woordvoerder bij BNP Paribas. 'Als we dat doen, kunnen we niks anders meer doen. Bovendien is het gevaarlijk. Als verzekeraar kunnen we dat niet maken. En er is geen draagvlak meer voor vervuilende sporten.' BNP Paribas heeft de budgettaire armslag, de Belgische verankering, wereldwijde belangen en is actief in de sportsponsoring. Met ING en Banco Santander heeft het bovendien concurrenten die wel in Formule 1 zaten/zitten. Een potentiële sponsor dus voor d'Ambrosio? 'Om te beginnen zweren we bij teamsporten', aldus nog Junius. 'We zijn al 30 jaar partner van RSC Anderlecht. En, via Paribas, zijn we geassocieerd met tennis. Daar is de return on investment veel groter omdat we dichter bij de klanten komen. Formule 1 is één race in één land.' AB InBev is een multinational met Belgische roots en een mondiale afzetmarkt. En bier is een sector die traditioneel wel wat met Formule 1 heeft. De Canadese Grand Prix bijvoorbeeld had Labatt als titelsponsor, ondertussen trouwens eigendom van AB InBev. Maar ook zij zijn niet geneigd in zee te gaan met d'Ambrosio. 'AB InBev hanteert zeer strenge selectiecriteria en houdt daarbij steeds de eigen code voor commerciële communicatie in acht', aldus Natacha Schepkens, External Communications Officer voor de Benelux. 'We nemen het promoten van verantwoorde alcoholconsumptie zeer ernstig, met als een van de kernboodschappen "niet drinken én rijden". Daarom maakt het geen deel uit van het beleid van het bedrijf om onze merken te koppelen aan gemotoriseerde sport.'

Nog twee zitjes
Duidelijk, Formule 1 torst een imago dat vloekt met de waarden die nu de toon zetten. Misschien dat d'Ambrosio een autosportminnende ceo van een kmo kan verleiden. Iemand die niet gebonden is aan internationale beleidscodes. Maar de vraag is of hij daar het budget bij elkaar kan harken voor nog een seizoen F1. Nu hij geen rookie meer is, zou hij met 3 à 4 miljoen euro kunnen volstaan. En wellicht kan er al voor veel minder worden gepraat. Maar als er een a priori is tegen Formule 1, wordt het moeilijk. Officieel zijn er nog twee zitjes te begeven: één bij HRT en één bij Williams. En misschien dat er nog eentje vrijkomt bij Caterham. Maar zonder geld geen stuur. Tenzij Gravity nog maar eens flink wat geld bijpast om zijn investering te redden.


janke

Marc die foto onder je posts, dat Senna daar achter zijn eigen Lotus zit is een bevestiging wat ik  wel eens gepost hebt. Zo vaak. Senna,( de echte), had talent en snelheid. Die andere heeft de naam en mag zich laten zien dankzij een sponsor. Was zeker 10x beter als Heidfeld, of?? Net als die Petrov.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Wat wil je daarmee zeggen? Ik kan je commentaar op mijn post niet goed volgen.
Ik kan me niet herinneren dat ik de nieuwe Senna ervan verdenk even goed te zijn als de oude Senna, verre van zelfs. Het enige wat ik vind is dat zijn prestaties in de Renault niet zo dramatisch waren als sommigen doet uitschijnen. De races konden beter, maar zijn quali's waren in mijn ogen sterk genoeg. Zeker ten opzichte van Heidfeld en Petrov en het feit dat hij pas laat in het seizoen in die zwartgoude bak mocht stappen.
Tuurlijk zal niemand hem missen moest hij niet meedoen, maar hoeveel van die 24 gaan we wel missen? Ben ik dan zo'n oen als hij van mij dan nog eens een seizoen mag volmaken en als ik zeg dat hij zijn kans dan maar moet grijpen? Dat geld niet enkel voor Senna, maar van mij mag elke coureur meer dan één kans benutten.

Enzo

Snap je ook niet helemaal, Janke!  ???

janke

Citaat van: M@rc op 23 december 2011 - 10:40:02
Wat wil je daarmee zeggen? Ik kan je commentaar op mijn post niet goed volgen.
Ik kan me niet herinneren dat ik de nieuwe Senna ervan verdenk even goed te zijn als de oude Senna, verre van zelfs. Het enige wat ik vind is dat zijn prestaties in de Renault niet zo dramatisch waren als sommigen doet uitschijnen. De races konden beter, maar zijn quali's waren in mijn ogen sterk genoeg. Zeker ten opzichte van Heidfeld en Petrov en het feit dat hij pas laat in het seizoen in die zwartgoude bak mocht stappen.
Tuurlijk zal niemand hem missen moest hij niet meedoen, maar hoeveel van die 24 gaan we wel missen? Ben ik dan zo'n oen als hij van mij dan nog eens een seizoen mag volmaken en als ik zeg dat hij zijn kans dan maar moet grijpen? Dat geld niet enkel voor Senna, maar van mij mag elke coureur meer dan één kans benutten.

Oeps foutje,sorry. Maar wat gezegd wordt, eerst Lotus/Renault en nu met Williams. In de voetsporen van.... Nou nee, never.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Nee daar heb je gelijk. Moet hij eerst even bij McLaren langst gaan.  ;)

janke

Citaat van: M@rc op 23 december 2011 - 18:10:47
Nee daar heb je gelijk. Moet hij eerst even bij McLaren langst gaan.  ;)

Inderdaad.  ;D
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Tweet van Barrichello: "Just came back from England...now some holidays...and waiting for good news from Williams".
Zou hij dan toch meedoen in 2012?

robbert

dat hoopt hij toch. hij zegt dat hij wacht  op goed nieuws van williams