Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Petrov bij Virgin? Lijkt me een zekerheidje met Marussia...

Zou zonde zijn voor Glock, hij verdiend het niet om bij Virgin na 2 jaar aan de kant geschoven te worden geschoven.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Aan één kant niet, want Glock is geen slechte rijder, aan de andere kant is hij zo'n rijder die bijna op gaat in zijn omgeving. Valt vrijwel nooit op (op Interlagos 08 na ;D). Zo'n jongen die eigenlijk zichzelf nooit kan onderscheiden. Kleurloos. Buemi heeft dat ook.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 20:18:25
Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 19:19:50
Citaat van: Jeroen op 10 december 2011 - 10:21:31
En bleek een prima tweede rijder.

Waarom werd hij dan ontslagen en werd Fisichella aangetrokken??
omdat ie op dat moment (3 races voor het einde) evenveel punten had als ene Fernando Alonso die een jaar later wereldkampioen werd?? Hij zou sowieso al weg gaan (naar Toyota) en lag niet lekker meer in het team.

Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 19:10:51
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 16:01:02
Citaat van: Kootje op 10 december 2011 - 12:30:37
Citaat van: Jeroen op 10 december 2011 - 10:21:31
En bleek een prima tweede rijder.

Dat zeker, maar ook niet meer dan dat.
coulthard ook niet. En nogmaals, Renault was geen topteam toen.

Dus Trulli heeft in 14 jaar tijd geen stoeltje kunnen afdwingen bij een topteam daar waar DC jaren lang bij McLaren (en Williams, maar dat even tussen aanhalingstekens) reed. Nagaan, het slechtste team waarvoor DC reed was Red Bull. ;)
Maar was vrijwel altijd 2e rijder. Hoe dan ook, het zegt mij niet zoveel, Trulli heeft wel wat eigenschappen waar ze bij een topteam misschien niet op zitten wachten, hoe dan ook hij was ongelofelijk snel en heeft veel mooie dingen laten zien, maar het af en toe ook wel laten lopen. Trouwens, ik heb volgens mij nooit gezegd dat ik Trulli beter of gelijkwaardig vond aan Coulthard. Ik vond Trulli alleen wel een goede coureur, zeker F1 subtopper voor jaren. Coulthard zat misschien net tussen een topper en een subtopper in.

Trulli is zeker geen verkeerde coureur, anders houd je het geen 14 jaar uit. Maar in mijn optiek hebben we alles mogen zien van Trulli. Dat wat hij heeft gekregen, heeft hij verdiend. Niet meer maar ook niet minder. Maar er is een tijd van komen en van gaan en zijn tijd om te gaan, is gekomen. Trulli is klaar. Misschien dat hij in andere raceklasses kan schitteren, maar in de Formule 1 begint hij te kort te schieten.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 21:46:54
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 20:18:25
Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 19:19:50
Citaat van: Jeroen op 10 december 2011 - 10:21:31
En bleek een prima tweede rijder.

Waarom werd hij dan ontslagen en werd Fisichella aangetrokken??
omdat ie op dat moment (3 races voor het einde) evenveel punten had als ene Fernando Alonso die een jaar later wereldkampioen werd?? Hij zou sowieso al weg gaan (naar Toyota) en lag niet lekker meer in het team.

Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 19:10:51
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 16:01:02
Citaat van: Kootje op 10 december 2011 - 12:30:37
Citaat van: Jeroen op 10 december 2011 - 10:21:31
En bleek een prima tweede rijder.

Dat zeker, maar ook niet meer dan dat.
coulthard ook niet. En nogmaals, Renault was geen topteam toen.

Dus Trulli heeft in 14 jaar tijd geen stoeltje kunnen afdwingen bij een topteam daar waar DC jaren lang bij McLaren (en Williams, maar dat even tussen aanhalingstekens) reed. Nagaan, het slechtste team waarvoor DC reed was Red Bull. ;)
Maar was vrijwel altijd 2e rijder. Hoe dan ook, het zegt mij niet zoveel, Trulli heeft wel wat eigenschappen waar ze bij een topteam misschien niet op zitten wachten, hoe dan ook hij was ongelofelijk snel en heeft veel mooie dingen laten zien, maar het af en toe ook wel laten lopen. Trouwens, ik heb volgens mij nooit gezegd dat ik Trulli beter of gelijkwaardig vond aan Coulthard. Ik vond Trulli alleen wel een goede coureur, zeker F1 subtopper voor jaren. Coulthard zat misschien net tussen een topper en een subtopper in.

Trulli is zeker geen verkeerde coureur, anders houd je het geen 14 jaar uit. Maar in mijn optiek hebben we alles mogen zien van Trulli. Dat wat hij heeft gekregen, heeft hij verdiend. Niet meer maar ook niet minder. Maar er is een tijd van komen en van gaan en zijn tijd om te gaan, is gekomen. Trulli is klaar. Misschien dat hij in andere raceklasses kan schitteren, maar in de Formule 1 begint hij te kort te schieten.
op zich mee eens, al denk ik niet dat ie tekort begint te schieten voor F1. Dit jaar had hij veel problemen met de stuurbekrachtiging. Als dat echt zijn probleem is en ze kunnen dat voor volgend jaar oplossen zie ik m Kovalainen wel kloppen.

Wizard

Een heel seizoen lang kan men dat niet oplossen??

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 22:31:02
Een heel seizoen lang kan men dat niet oplossen??
nee, blijkbaar niet. Is dit de eerste keer dat je van dat probleem hoort??

Wizard

Nee. Heb ook al eens gelezen dat deze opgelost zijn. Maar goed, hoe kun je problemen met de stuurbekrachtiging, welke Heikki niet heeft, nu niet opgelost krijgen en aandragen als excuus?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 23:11:51
Nee. Heb ook al eens gelezen dat deze opgelost zijn. Maar goed, hoe kun je problemen met de stuurbekrachtiging, welke Heikki niet heeft, nu niet opgelost krijgen en aandragen als excuus?
tja, in de top komt het aan op details, iets wat voor je teamgenoot goed/perfect werkt, kan voor jou een probleem zijn. Maar goed, ik ben altijd wel een beetje sceptisch met dit soort dingen, dus vandaar  dat ik ook zei; 'als dat echt zijn probleem is'. Hij zelf was daar vrij duidelijk in, dus ik geef m dan graag nog een kans om iets beters te laten zien komend jaar. Maar als ie komend jaar weer achter de feiten aanrijdt, dan is het gewoon einde oefening.

Kootje

Nee ..... als hij komend jaar weer achter de feiten aanrijdt heeft hij weer 'n nieuw excuus.  ;)

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 19:00:28
Citaat van: Kootje op 10 december 2011 - 17:35:05
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 16:01:02
coulthard ook niet. En nogmaals, Renault was geen topteam toen.

Das jouw mening, niet de mijne.
2x 4e en 1x 3e in het constructeurskampioenschap.

Daarmee geef je alleen aan dat ze niet het enige topteam waren ::)

Kijk naar de behaalde punten, en je zult zien dat ze in 2003 niets onderdeden voor Williams en McLaren.
En in 2004 maar nipt onder Honda eindigden.
Alleen Ferrari steeg er echt bovenuit.

Topteam dus.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 11 december 2011 - 11:34:56
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 19:00:28
Citaat van: Kootje op 10 december 2011 - 17:35:05
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 16:01:02
coulthard ook niet. En nogmaals, Renault was geen topteam toen.

Das jouw mening, niet de mijne.
2x 4e en 1x 3e in het constructeurskampioenschap.

Daarmee geef je alleen aan dat ze niet het enige topteam waren ::)

Kijk naar de behaalde punten, en je zult zien dat ze in 2003 niets onderdeden voor Williams en McLaren.
En in 2004 maar nipt onder Honda eindigden.
Alleen Ferrari steeg er echt bovenuit.

Topteam dus.
wat 2003 betreft raadt ik je dan toch aan om wat beter te kijken. 2004 was er maar 1 top team, de rest reed voor spek en bonen mee. Renault deed het beter dan McLaren en Williams dat jaar, maar eindigde weer achter BAR. Maar goed, t is maar net wat je een topteam wilt noemen. Nr 4 van de 10 teams kan ik geen top noemen.

Kootje

Oke .... je hebt gelijk, het gat naar de nrs 2 en 3 was in 2003 nog best groot.
Maar toch waren ze mijlenver los van de nr 5.
Dus waren ze minimaal 'n subtopper.

In 2004 was het echter wel al 'n topteam.
Dat ze dan verslagen zijn door Honda veranderd daar niets aan, Honda was dat jaar ook top.
Ze hebben echter wel gerenomeerde teams als Williams en McLaren verslagen.
Nu kun je van Williams nog roepen dat die op hun retour waren, maar van McLaren toch niet.

Vieze baas

Trulli zijn loopbaan had er heel anders uitgezien als hij niet zo extreem vaak uitviel in de Jordan vanuit goede posities. Bij Renault deed hij het ook prima, meer punten gehaald dan Alonso toen hij weg ging(56 om 50 volgens wiki). Zijn eerste seizoen toyota was ook prima met een paar podia. Daarna begon hij echter steeds kleurloser te worden net als het Toyota team zelf.

gloudiesaurus

Die uitvalbeurten bij Jordan is Trulli niet aan te rekenen, die Jordan was toen wel snel maar niet betrouwbaar.

Bij Renault werd de GP van Frankrijk Trulli zwaar aangerekend. Toen liet hij voor de Renault tribune het podium zich makkelijk verschalken voor het podium, dit tot afgrijzen van de Renault - top toen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 11 december 2011 - 02:56:36
Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 23:11:51
Nee. Heb ook al eens gelezen dat deze opgelost zijn. Maar goed, hoe kun je problemen met de stuurbekrachtiging, welke Heikki niet heeft, nu niet opgelost krijgen en aandragen als excuus?
tja, in de top komt het aan op details, iets wat voor je teamgenoot goed/perfect werkt, kan voor jou een probleem zijn. Maar goed, ik ben altijd wel een beetje sceptisch met dit soort dingen, dus vandaar  dat ik ook zei; 'als dat echt zijn probleem is'. Hij zelf was daar vrij duidelijk in, dus ik geef m dan graag nog een kans om iets beters te laten zien komend jaar. Maar als ie komend jaar weer achter de feiten aanrijdt, dan is het gewoon einde oefening.

Problemen waren in juni opgelost. Dus die mening over volgend jaar mag je naar voren halen. ;)