Mogen teams coureurs restricties opleggen?

Gestart door Enzo, 09 december 2011 - 00:23:16

« vorige - volgende »

Mogen teams coureurs restricties opleggen?

Ja, ze investeren miljoenen dat moet een coureur maar beseffen
8 (50%)
Nee, als de coureur niet aan het werk is mag hij zelf weten wat hij doet.
0 (0%)
Soms, hangt af van het risico dat er gelopen word
8 (50%)

Totaal aantal stemmen: 13

Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_neemt_geen_risico_met_coureurs/

Wat vinden jullie hiervan? Hoever mogen de teams gaan in het beperken/beveiligen van hun medewerkers?

Kootje

Ja, ze investeren miljoenen dat moet een coureur maar beseffen


En daarmee is het wel gezegd.  ;)

0634

Als je ziet hoe het met Kubica gelopen is... ik kan het me goed voorstellen dat teams rijders restricties opleggen. Misschien niet altijd even leuk maar ze hebben groot gelijk.

T.Nuvolari

Tuurlijk, doen andere wergevers ook soms. Collega doe voetbalde en een paar keer een hele tijd thuis moest zitten met blessures kon ook kiezen tussen blijven voetballen of blijven werken.

Wizard

Natuurlijk mag een werkgever dat. Kijk eens naar Kubica. Klauwenvol geld heeft dat grapje gekost. Ten eerste, Kubica ontvangt salaris, ten tweede, Renault mist een gelijkwaardige vervanger. Dat zou je eens allen moeten omzetten in geld. Dan begrijpt één ieder dat een werkgever daar zeker wat over te vertellen heeft. Overigens werkt dat bij ons net zo goed. Als ik wil ijshockeyen vind mijn baas dan leuk en wel, alleen, als ik iets breek waardoor ik niet inzetbaar ben, mag ik dat zelf bekostigen.

Gerard

#5
Ik kan het goed begrijpen als teams bepaalde dingen verbieden, maar het hangt er natuurlijk wel van af welke risico's gelopen worden!
er is ook nog zoiets als 'common sense' ! De coureur zelf kan ook zn verstand gebruiken en zelf bedenken dat sommige dingen niet heel slim zijn om te riskeren!

Enzo

Toch doen ze bij bijvoorbeeld Mercedes minder moeilijk. Schumacher ging Skydiven in Abu Dhabi onlangs.
Zie filmpje op 50 sec.

Senergy

Maar het verbieden dat Webber een steile helling beklimt?
Ja hij heeft zijn been eens gebroken met het afdalen (afdalen/klimmen het blijft de andere richting é)

maar als ik mij thuis mistrap en van de trap donder kan ik mijn been ook breken
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Wizard

Dat is niet te vergelijken. Traplopen is het nemen van een aanvaardbaar risico een lat die bij bergbeklimmen hoger ligt. Van mijn baas mag ik best op visite bij mijn ouders. Ook mag ik dit doen per auto. Maar ga ik doen aan autosport en mijzelf blootstellen aan hogere risico's wordt uit een ander vaatje getapt.

Folkert

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 12:22:35
Dat is niet te vergelijken. Traplopen is het nemen van een aanvaardbaar risico een lat die bij bergbeklimmen hoger ligt. Van mijn baas mag ik best op visite bij mijn ouders. Ook mag ik dit doen per auto. Maar ga ik doen aan autosport en mijzelf blootstellen aan hogere risico's wordt uit een ander vaatje getapt.
Mee eens. Vind het ook logisch dat ze het verbieden. Niet leuk, maar wel nodig soms. Webber heeft al eerder problemen gehad.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 12:22:35
Dat is niet te vergelijken. Traplopen is het nemen van een aanvaardbaar risico een lat die bij bergbeklimmen hoger ligt. Van mijn baas mag ik best op visite bij mijn ouders. Ook mag ik dit doen per auto. Maar ga ik doen aan autosport en mijzelf blootstellen aan hogere risico's wordt uit een ander vaatje getapt.
serieus?? je laat je nog niet door je baas vertellen wat je wel en niet mag doen?? tenzij je miljoenen verdiend en de spil bent in een miljoenbedrijf.

janke

Citaat van: monaco2011 op 09 december 2011 - 17:41:26
Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 12:22:35
Dat is niet te vergelijken. Traplopen is het nemen van een aanvaardbaar risico een lat die bij bergbeklimmen hoger ligt. Van mijn baas mag ik best op visite bij mijn ouders. Ook mag ik dit doen per auto. Maar ga ik doen aan autosport en mijzelf blootstellen aan hogere risico's wordt uit een ander vaatje getapt.
serieus?? je laat je nog niet door je baas vertellen wat je wel en niet mag doen?? tenzij je miljoenen verdiend en de spil bent in een miljoenbedrijf.

In elk arbeids contract staan dit soort regels. Lijkt me logisch hè. Jij een half jaar thuis door letselschade opgelopen door een of andere spelletje, en de baas je gewoon moeten doorbetalen. Dat is natuurlijk de omgedraaide wereld.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 09 december 2011 - 17:41:26
Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 12:22:35
Dat is niet te vergelijken. Traplopen is het nemen van een aanvaardbaar risico een lat die bij bergbeklimmen hoger ligt. Van mijn baas mag ik best op visite bij mijn ouders. Ook mag ik dit doen per auto. Maar ga ik doen aan autosport en mijzelf blootstellen aan hogere risico's wordt uit een ander vaatje getapt.
serieus?? je laat je nog niet door je baas vertellen wat je wel en niet mag doen?? tenzij je miljoenen verdiend en de spil bent in een miljoenbedrijf.

Nee, dat laat ik niet. Althans, net zo min als jou. Als jij doet aan motorcross en jaarlijks breuken/kneuzingen oploopt gaat hij jou zeker niet prijzen. Je kunt doen en laten wat je wilt maar dan mag je elders aankloppen voor centen tijdens je eventueel ziektebeeld. Zeker bij sporten met een verhoogd risico op letsel. Vandaar dat sportclubs ook meestal zelf verzekert zijn. Kom maar eens ten val en raak maar arbeidsongeschikt. Eens kijken wie wat betaald. En geloof me nu, die staan écht niet voor je in de rij dan en je werkgever is de eerste die zegt: Doei!!

Wizard

Citaat van: janke op 09 december 2011 - 18:05:15
Citaat van: monaco2011 op 09 december 2011 - 17:41:26
Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 12:22:35
Dat is niet te vergelijken. Traplopen is het nemen van een aanvaardbaar risico een lat die bij bergbeklimmen hoger ligt. Van mijn baas mag ik best op visite bij mijn ouders. Ook mag ik dit doen per auto. Maar ga ik doen aan autosport en mijzelf blootstellen aan hogere risico's wordt uit een ander vaatje getapt.
serieus?? je laat je nog niet door je baas vertellen wat je wel en niet mag doen?? tenzij je miljoenen verdiend en de spil bent in een miljoenbedrijf.

In elk arbeids contract staan dit soort regels. Lijkt me logisch hè. Jij een half jaar thuis door letselschade opgelopen door een of andere spelletje, en de baas je gewoon moeten doorbetalen. Dat is natuurlijk de omgedraaide wereld.

Precies. Zo ken ik iemand wiens thuiszitten (pink gebroken bij voetbal) niet werd betaald door werkgever. Sterker nog, het mislopen van inkomsten werd doodleuk geclaimt. Eerst knieblessure, daarna enkel blessure, schouder uit de kom, nu weer de pink. Werkgevers zijn natuurlijk niet van gisteren. Geldt ook voor coureurs om weer terug te gaan naar het onderwerp.

0634

Citaat van: janke op 09 december 2011 - 18:05:15


In elk arbeids contract staan dit soort regels. Lijkt me logisch hè. Jij een half jaar thuis door letselschade opgelopen door een of andere spelletje, en de baas je gewoon moeten doorbetalen. Dat is natuurlijk de omgedraaide wereld.

Dat staat bij mij echt niet in mijn contract, ook niet in de CAO en ook niet in de wetgeving hoor. Als ik met voetbal mijn kruisbanden scheur is dat jammer voor mijn baas. Risico van ondernemerschap.