Mogen teams coureurs restricties opleggen?

Gestart door Enzo, 09 december 2011 - 00:23:16

« vorige - volgende »

Mogen teams coureurs restricties opleggen?

Ja, ze investeren miljoenen dat moet een coureur maar beseffen
8 (50%)
Nee, als de coureur niet aan het werk is mag hij zelf weten wat hij doet.
0 (0%)
Soms, hangt af van het risico dat er gelopen word
8 (50%)

Totaal aantal stemmen: 13

monaco2011

Citaat van: janke op 10 december 2011 - 19:15:20
Citaat van: M@rc op 10 december 2011 - 17:57:21
Sorry dat ik nog even off topic ga:

Wauw, is dat waar? In Nederland een jaar thuis met een letsel en nog betaald worden door de baas! In België enkel de eerste 3 weken en dan mag de mutualiteit je betalen. Wat overschiet is 55% van je loon en daar moet je het jaar erna nog eens extra dikke belastingen op betalen. Ik laat me naturaliseren denk ik.

Ja dat is waar. In Nederland bij ziek zijn moet de werkgever je door betalen de 1ste 12 maanden. Ze willen dit in een nieuwe wet terug brengen. Maar dat is nog niet rond. Na 12 maanden ga je de WIA in. Je hebt dan 70% van je laatste verdiende inkomen en dat betaald het UWV. Maar in die periode wordt je natuurlijk wel gecontroleerd door een ARBO arts.
gelukkig kunnen werkgevers zich tegen dit soort dingen verzekeren

janke

Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 20:01:48
Citaat van: janke op 10 december 2011 - 19:15:20
Citaat van: M@rc op 10 december 2011 - 17:57:21
Sorry dat ik nog even off topic ga:

Wauw, is dat waar? In Nederland een jaar thuis met een letsel en nog betaald worden door de baas! In België enkel de eerste 3 weken en dan mag de mutualiteit je betalen. Wat overschiet is 55% van je loon en daar moet je het jaar erna nog eens extra dikke belastingen op betalen. Ik laat me naturaliseren denk ik.

Ja dat is waar. In Nederland bij ziek zijn moet de werkgever je door betalen de 1ste 12 maanden. Ze willen dit in een nieuwe wet terug brengen. Maar dat is nog niet rond. Na 12 maanden ga je de WIA in. Je hebt dan 70% van je laatste verdiende inkomen en dat betaald het UWV. Maar in die periode wordt je natuurlijk wel gecontroleerd door een ARBO arts.
gelukkig kunnen werkgevers zich tegen dit soort dingen verzekeren

Niet een werkgever die zich hiervoor kan/laat verzekeren. Waar haal je dit verhaal vandaan.?
Some things are too important to be left in the past.

monaco2011

Citaat van: janke op 10 december 2011 - 20:05:24
Citaat van: monaco2011 op 10 december 2011 - 20:01:48
Citaat van: janke op 10 december 2011 - 19:15:20
Citaat van: M@rc op 10 december 2011 - 17:57:21
Sorry dat ik nog even off topic ga:

Wauw, is dat waar? In Nederland een jaar thuis met een letsel en nog betaald worden door de baas! In België enkel de eerste 3 weken en dan mag de mutualiteit je betalen. Wat overschiet is 55% van je loon en daar moet je het jaar erna nog eens extra dikke belastingen op betalen. Ik laat me naturaliseren denk ik.

Ja dat is waar. In Nederland bij ziek zijn moet de werkgever je door betalen de 1ste 12 maanden. Ze willen dit in een nieuwe wet terug brengen. Maar dat is nog niet rond. Na 12 maanden ga je de WIA in. Je hebt dan 70% van je laatste verdiende inkomen en dat betaald het UWV. Maar in die periode wordt je natuurlijk wel gecontroleerd door een ARBO arts.
gelukkig kunnen werkgevers zich tegen dit soort dingen verzekeren

Niet een werkgever die zich hiervoor kan/laat verzekeren. Waar haal je dit verhaal vandaan.?
weet ik veel, gewoon algemene kennis denk ik??

Wizard

Volgens mij kan dat wel alleen is dit vrij prijzig. Zoiets vernam ik recent van de OR. Maar goed, we dwalen nu wel erg af.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 december 2011 - 22:34:43
Volgens mij kan dat wel alleen is dit vrij prijzig. Zoiets vernam ik recent van de OR. Maar goed, we dwalen nu wel erg af.
valt ook wel mee. En k denk dat het vrij standaard is voor bedrijven om zo'n verzekering af te sluiten, zeker voor de wat kleinere bedrijven.


Gerard




robbert

man man man, niet te geloven. De fin gaat het nu al verbrotten. Ik zou toch opletten met die nevenactiviteiten als je een toppiloot wilt zijn in de f1

Sabai

Ze kunnen moeilijk de hele winter achter de geraniums gaan zitten toch. Het hele leven zit vol risico's ze moeten alleen wel redelijk aanvaardbaar zijn. En rijden op een sneeuwscooter lijkt me niet zo gevaarlijk voor iemand die er mee is opgegroeid.

robbert

daar ga ik ergens akkoord mee, maar het is dan jammer , in het geval van kubica, dat je carriere in gevaar komt

Jozef

Als de coureurs niet zo kort gehouden willen worden door hun werkgever, hadden ze maar niet hun handtekening moeten zetten onder een arbeidscontract waar in staat dat hun werkgever dit kan doen. ;D

Heel gemakkelijke keuze om hier op "ja" te stemmen dus.

Jozef

Citaat van: Enzo op 09 december 2011 - 10:13:47
Toch doen ze bij bijvoorbeeld Mercedes minder moeilijk. Schumacher ging Skydiven in Abu Dhabi onlangs.
Zie filmpje op 50 sec.

Skydiven is wel héél wat veiliger dan bergbeklimmen imo...

Wizard

Offtopic: Wat lijkt me dat ontiechelijk gaaf!!