De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

bengelke

 ::)jerommeke natuurlijk. Als rookie, direct zen teammate verslaan, glock, die al een jarelange ervaring heeft. Ok, hij had het geluk aan zen zijde, ma geluk moet ge hebbe in't leve........

monaco2011

Citaat van: bengelke op 04 december 2011 - 17:25:44
::)jerommeke natuurlijk. Als rookie, direct zen teammate verslaan, glock, die al een jarelange ervaring heeft. Ok, hij had het geluk aan zen zijde, ma geluk moet ge hebbe in't leve........
heeft ie Glock verslagen?? volgens mij is ie 3x voor Glock gefinisht en heeft ie m 3 of 4x in kwalificatie verslagen. Maar goed, ieder zn eigen keus natuurlijk, je informatie klopt alleen niet helemaal.

Niels_

Citaat van: monaco2011 op 04 december 2011 - 18:04:52
Citaat van: bengelke op 04 december 2011 - 17:25:44
::)jerommeke natuurlijk. Als rookie, direct zen teammate verslaan, glock, die al een jarelange ervaring heeft. Ok, hij had het geluk aan zen zijde, ma geluk moet ge hebbe in't leve........
heeft ie Glock verslagen?? volgens mij is ie 3x voor Glock gefinisht en heeft ie m 3 of 4x in kwalificatie verslagen. Maar goed, ieder zn eigen keus natuurlijk, je informatie klopt alleen niet helemaal.
Zijn informatie klopt wel hoor. Hij staat officieel voor hem geklasseerd, heeft hem in een race en een kwalificatie geklopt, dus liegt hij? Ah nee he. 8) Natuurlijk zegt het niet alles, maar daar gaat het niet om. :P

monaco2011

Citaat van: Ńiels op 04 december 2011 - 18:34:34
Citaat van: monaco2011 op 04 december 2011 - 18:04:52
Citaat van: bengelke op 04 december 2011 - 17:25:44
::)jerommeke natuurlijk. Als rookie, direct zen teammate verslaan, glock, die al een jarelange ervaring heeft. Ok, hij had het geluk aan zen zijde, ma geluk moet ge hebbe in't leve........
heeft ie Glock verslagen?? volgens mij is ie 3x voor Glock gefinisht en heeft ie m 3 of 4x in kwalificatie verslagen. Maar goed, ieder zn eigen keus natuurlijk, je informatie klopt alleen niet helemaal.
Zijn informatie klopt wel hoor. Hij staat officieel voor hem geklasseerd, heeft hem in een race en een kwalificatie geklopt, dus liegt hij? Ah nee he. 8) Natuurlijk zegt het niet alles, maar daar gaat het niet om. :P
ja, dat weet ik, maar die klassering zegt  natuurlijk helemaal niks. Trulli staat ook voor Kovalainen, Liuzzi staat zelfs voor beide Virgins.

Schumiiii

Man van het jaar is vettel natuurlijk, weinig fouten, strak gereden (als je dat vergelijkt mee webber), niks op aan te merken, beste man van het veld.

D'ambrosio? Goed zot, glock heeft d'ambrosio weldegelijk geklopt en wetende dat glock niet bepaald ne toppiloot is, stel vettel in de wagen zat, d' ambrosio zou er mooi gestaan hebben, zo nergens geweest zijn dan.


Senergy

Citaat van: Schumiiii op 05 december 2011 - 00:50:55
Man van het jaar is vettel natuurlijk, weinig fouten, strak gereden (als je dat vergelijkt mee webber), niks op aan te merken, beste man van het veld.

D'ambrosio? Goed zot, glock heeft d'ambrosio weldegelijk geklopt en wetende dat glock niet bepaald ne toppiloot is, stel vettel in de wagen zat, d' ambrosio zou er mooi gestaan hebben, zo nergens geweest zijn dan.

Dat Glock d'Ambrosio heeft geklopt is zeker niet waar.

-Glock heeft een pak meer ervaring
-Glock kreeg het betere materiaal (omdat hij 1ste rijder was)

Dat Glock met die voordelen dan nog niet zijn rookie-teamgenoot op een serieuze achterstand kan rijden, spreekt vooral voor d'Ambrosio, hij kon steeds het tempo van Glock volgen en was in racepace meestal de snellere van de twee.

Dat hij moet werken aan zijn quali dat is volledig waar, die moet beter maar het is volgens mij nog steeds tijdens de race dat je het moet waarmaken en dat heeft hij gedaan en beter dan Glock (zie 2x 14e plek)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Wizard

Citaat van: Senergy op 05 december 2011 - 13:52:07
-Glock kreeg het betere materiaal (omdat hij 1ste rijder was)

Kun je dit aantonen?? Lijkt mij dat beide rijders worden voorzien van het beste/snelste materiaal.

T.Nuvolari

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 15:27:57
Citaat van: Senergy op 05 december 2011 - 13:52:07
-Glock kreeg het betere materiaal (omdat hij 1ste rijder was)

Kun je dit aantonen?? Lijkt mij dat beide rijders worden voorzien van het beste/snelste materiaal.

Ja want dat doen ze altijd en overal in de F1.  ::)

Waarmee ik niet wil zeggend dat het per definitie waar is. ;)

monaco2011

Citaat van: Senergy op 05 december 2011 - 13:52:07
Citaat van: Schumiiii op 05 december 2011 - 00:50:55
Man van het jaar is vettel natuurlijk, weinig fouten, strak gereden (als je dat vergelijkt mee webber), niks op aan te merken, beste man van het veld.

D'ambrosio? Goed zot, glock heeft d'ambrosio weldegelijk geklopt en wetende dat glock niet bepaald ne toppiloot is, stel vettel in de wagen zat, d' ambrosio zou er mooi gestaan hebben, zo nergens geweest zijn dan.

Dat Glock d'Ambrosio heeft geklopt is zeker niet waar.

-Glock heeft een pak meer ervaring
-Glock kreeg het betere materiaal (omdat hij 1ste rijder was)

Dat Glock met die voordelen dan nog niet zijn rookie-teamgenoot op een serieuze achterstand kan rijden, spreekt vooral voor d'Ambrosio, hij kon steeds het tempo van Glock volgen en was in racepace meestal de snellere van de twee.

Dat hij moet werken aan zijn quali dat is volledig waar, die moet beter maar het is volgens mij nog steeds tijdens de race dat je het moet waarmaken en dat heeft hij gedaan en beter dan Glock (zie 2x 14e plek)
Van de races dat ze beiden zijn gefinisht, finishte Glock 7x voor D'Ambrosio en 3x was het andersom. In kwalificatie was het 15-4 of 14-5. Sorry hoor, maar als ik dat zo zie dan ben ik toch geneigd om te zeggen dat Glock het beter heeft gedaan dan D'Ambrosio.

Kootje

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 15:27:57
Citaat van: Senergy op 05 december 2011 - 13:52:07
-Glock kreeg het betere materiaal (omdat hij 1ste rijder was)

Kun je dit aantonen?? Lijkt mij dat beide rijders worden voorzien van het beste/snelste materiaal.

Bij de kleinere teams is de mate van ontwikkeling vrij laag en hebben ze ook niet het budget om ineens 2 nieuwe vleugels of 2 nieuwe diffusers etc. te maken.
De aanname dat Glock vanwege zijn 1e coureursstatus dus regelmatig eerder over het nieuwe materiaal beschikte lijkt me dan ook niet zo vreemd.
Ik kan dit uiteraard niet met zekerheid zeggen, ik weet niet hoe Virgin daar in staat, maar de geschiedenis heeft ons wel geleerd dat alleen bij de grotew teams coureurs gelijktijdig over nieuwe onderdelen beschikken.


Daarom kan ik me iig wel vinden in Senergy's conclusie dat Jérome het beter heeft gedaan dan Timo, ondanks dat de statistieken anders beweren.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 17:15:12
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 15:27:57
Citaat van: Senergy op 05 december 2011 - 13:52:07
-Glock kreeg het betere materiaal (omdat hij 1ste rijder was)

Kun je dit aantonen?? Lijkt mij dat beide rijders worden voorzien van het beste/snelste materiaal.

Bij de kleinere teams is de mate van ontwikkeling vrij laag en hebben ze ook niet het budget om ineens 2 nieuwe vleugels of 2 nieuwe diffusers etc. te maken.
De aanname dat Glock vanwege zijn 1e coureursstatus dus regelmatig eerder over het nieuwe materiaal beschikte lijkt me dan ook niet zo vreemd.
Ik kan dit uiteraard niet met zekerheid zeggen, ik weet niet hoe Virgin daar in staat, maar de geschiedenis heeft ons wel geleerd dat alleen bij de grotew teams coureurs gelijktijdig over nieuwe onderdelen beschikken.


Daarom kan ik me iig wel vinden in Senergy's conclusie dat Jérome het beter heeft gedaan dan Timo, ondanks dat de statistieken anders beweren.
in de eerste plaats is het maar een vage aanname en in de 2e plaats is nog maar de vraag of je bij een team als Virgin altijd beter af bent met de nieuwste updates. Ik vind niet dat je met dat soort dingen de resultaten maar ff kunt bagataliseren en zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 17:54:59
in de eerste plaats is het maar een vage aanname

Hoezo vaag ??
Kijk jij net F1 ofzo ??

Het is toch niets nieuws onder de zon dat de kleinere teams in eerste instantie maar één exemplaar van hun upodate bij zich hebben, en dat deze dan naar de nr1 coureur gaat.

Citaaten in de 2e plaats is nog maar de vraag of je bij een team als Virgin altijd beter af bent met de nieuwste updates.

Dat is 'n heel ander verhaal natuurlijk.
Sinds het testverbod is dat sowieso de vraag, niet alleen bij Virgin.
Bij Williams ging het de eerste seizoenshelft ook beter zonder de updates.

CitaatIk vind niet dat je met dat soort dingen de resultaten maar ff kunt bagataliseren en zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock

Nu doe je net alsof Glock rondjes om hem heen gereden heeft en ik weiger dat in te zien.
Dat valt dus ook wel weer mee.
Ja ..... statistisch gezien heeft Glock het beter gedaan, maar zoveel ontliepen ze elkaar nu ook weer niet.
En als je dan bedenkt dat Glock al meerdere jaren ervaring heeft, en als eerste de updates kreeg, vind ik dat D'Ambrosio het verehoudingsgewijs beter heeft gedaan dan Glock.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:08:03
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 17:54:59
in de eerste plaats is het maar een vage aanname

Hoezo vaag ??
Kijk jij net F1 ofzo ??

Het is toch niets nieuws onder de zon dat de kleinere teams in eerste instantie maar één exemplaar van hun upodate bij zich hebben, en dat deze dan naar de nr1 coureur gaat.

Citaaten in de 2e plaats is nog maar de vraag of je bij een team als Virgin altijd beter af bent met de nieuwste updates.

Dat is 'n heel ander verhaal natuurlijk.
Sinds het testverbod is dat sowieso de vraag, niet alleen bij Virgin.
Bij Williams ging het de eerste seizoenshelft ook beter zonder de updates.

CitaatIk vind niet dat je met dat soort dingen de resultaten maar ff kunt bagataliseren en zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock

Nu doe je net alsof Glock rondjes om hem heen gereden heeft en ik weiger dat in te zien.
Dat valt dus ook wel weer mee.
Ja ..... statistisch gezien heeft Glock het beter gedaan, maar zoveel ontliepen ze elkaar nu ook weer niet.
En als je dan bedenkt dat Glock al meerdere jaren ervaring heeft, en als eerste de updates kreeg, vind ik dat D'Ambrosio het verehoudingsgewijs beter heeft gedaan dan Glock.
ik doe helemaal niet net of Glock rondjes om D'Ambrosio heeft gereden, ik snap alleen niet hoe je kunt zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan.
Wat betreft jouw aanname, ja die is ZEER vaag, ik heb de coureurs van kleine teams er zelden over horen klagen.

Kootje

#73
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D

Wizard

Citaat van: M@rc op 05 december 2011 - 15:54:26
Ja want dat doen ze altijd en overal in de F1.  ::)

Waarmee ik niet wil zeggend dat het per definitie waar is. ;)

Ik kan me niet voorstellen dat teams, die miljoenen inversteren om duizendsten te winnen, coureurs benadelen.