De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

Wizard

Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 17:15:12
Bij de kleinere teams is de mate van ontwikkeling vrij laag en hebben ze ook niet het budget om ineens 2 nieuwe vleugels of 2 nieuwe diffusers etc. te maken.

Ik denk dat de meeste kosten in de ontwikkeling zitten. En kan me niet voorstellen dat teams 1 vleugel 'maken'.

CitaatDe aanname dat Glock vanwege zijn 1e coureursstatus dus regelmatig eerder over het nieuwe materiaal beschikte lijkt me dan ook niet zo vreemd.
Ik kan dit uiteraard niet met zekerheid zeggen, ik weet niet hoe Virgin daar in staat, maar de geschiedenis heeft ons wel geleerd dat alleen bij de grotew teams coureurs gelijktijdig over nieuwe onderdelen beschikken.

Zo reed Alonso met een nieuwe vleugel, Massa nog niet... Kan me juist voorstellen dat bij de grote teams, waar men sneller ontwikkeld, niet direct het nieuwste voor beide beschikbaar heeft.

CitaatDaarom kan ik me iig wel vinden in Senergy's conclusie dat Jérome het beter heeft gedaan dan Timo, ondanks dat de statistieken anders beweren.

Ik niet. Het is nergens op gebaseerd. Een hoop aannames, complottheorieën en wat hete lucht. Daarmee kun je feiten niet omver werpen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:22:37
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D

Ik ook. En luidt regelmatig de grote klok.

Kootje

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 18:31:30
Citaat van: M@rc op 05 december 2011 - 15:54:26
Ja want dat doen ze altijd en overal in de F1.  ::)

Waarmee ik niet wil zeggend dat het per definitie waar is. ;)

Ik kan me niet voorstellen dat teams, die miljoenen inversteren om duizendsten te winnen, coureurs benadelen.

Het is ook niet als benadelen bedoeld, maar de kleinere teams zijn financieel gewoon niet bij machte om bijvoorbeeld 2 nieuwe voorvleugels te bouwen, zonder dat men 100% zeker weet dat deze werkt.
Vandaar dat er meestal maar één nieuw onderdeel aanwezig is, en deze over het geheel genomen naar de 1e coureur gaat.

Wizard

Je bouwt niet zonder te testen.

Kootje

waar en wanneer moeten ze testen dan ??

circuittests zijn verboden en windtunneltests liggen ook aan banden

Wizard

Dan nog gaat men niet zomaar een vleugel bouwen met de hoop op zegen. Je geeft zelf al aan dat kleinere teams het moeten stellen met een beperkt budget. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je die centen die je hebt, efficiënt besteed. En als je al lukraak bouwt zonder te testen, vanwege de restricties, ben je als testpersoon niet direct bevoordeelt. Maar ik kan me niet voorstellen dat teams zomaar beginnen te bouwen zonder dat ze weten of het werkt of niet.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:22:37
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D
erg slechte vergelijking. Staat bij jou op het werk ook de pers voor de deur?? Coureurs die geklopt worden door hun teamgenoot komen echt wel met dat soort dingen aanzetten als daar sprake van is. Bovendien is er tegenwoordig in de F1 van tegenwoordig weinig meer geheim, zeker als het gaat om vleugels etc.
Maar goed, ik heb nog steeds geen één goed onderbouwd argument gezien waarom we D'Ambrosio zn prestaties gelijk of hoger moeten inschatten dan die van Glock

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 19:05:55
Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:22:37
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D
erg slechte vergelijking. Staat bij jou op het werk ook de pers voor de deur?? Coureurs die geklopt worden door hun teamgenoot komen echt wel met dat soort dingen aanzetten als daar sprake van is. Bovendien is er tegenwoordig in de F1 van tegenwoordig weinig meer geheim, zeker als het gaat om vleugels etc.
Maar goed, ik heb nog steeds geen één goed onderbouwd argument gezien waarom we D'Ambrosio zn prestaties gelijk of hoger moeten inschatten dan die van Glock


Dat argument is al vaker langs geweest, alleen wil jij er niet aan. Glock werd/wordt hoger aangeschreven dan de debutant d'Ambrosio...Hoeveel GP's heeft Glock gereden? En toch moest hij zijn Belgische (ex) collega voor zich dulden!

Daarom dus.

Als ik jouw vergelijking zou volgen, dan zou je kunnen zeggen dat je geen argumenten ziet waarom Hamilton hoger werd ingeschat dan Alonso in 2007?


Kom op, een debutant t.o.v. een tweevoudig WK?!

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 19:05:55
Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:22:37
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D
erg slechte vergelijking. Staat bij jou op het werk ook de pers voor de deur?? Coureurs die geklopt worden door hun teamgenoot komen echt wel met dat soort dingen aanzetten als daar sprake van is. Bovendien is er tegenwoordig in de F1 van tegenwoordig weinig meer geheim, zeker als het gaat om vleugels etc.
Maar goed, ik heb nog steeds geen één goed onderbouwd argument gezien waarom we D'Ambrosio zn prestaties gelijk of hoger moeten inschatten dan die van Glock

Was de ;D niet duidelijk genoeg ???

monaco2011

#84
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 19:27:08
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 19:05:55
Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:22:37
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D
erg slechte vergelijking. Staat bij jou op het werk ook de pers voor de deur?? Coureurs die geklopt worden door hun teamgenoot komen echt wel met dat soort dingen aanzetten als daar sprake van is. Bovendien is er tegenwoordig in de F1 van tegenwoordig weinig meer geheim, zeker als het gaat om vleugels etc.
Maar goed, ik heb nog steeds geen één goed onderbouwd argument gezien waarom we D'Ambrosio zn prestaties gelijk of hoger moeten inschatten dan die van Glock


Dat argument is al vaker langs geweest, alleen wil jij er niet aan. Glock werd/wordt hoger aangeschreven dan de debutant d'Ambrosio...Hoeveel GP's heeft Glock gereden? En toch moest hij zijn Belgische (ex) collega voor zich dulden!

Daarom dus.

Als ik jouw vergelijking zou volgen, dan zou je kunnen zeggen dat je geen argumenten ziet waarom Hamilton hoger werd ingeschat dan Alonso in 2007?


Kom op, een debutant t.o.v. een tweevoudig WK?!
Omdat zn belgische collega wel de finish haalde in een race dat er toevallig wat meer uitvallers waren?? ik snap wel dat hij volgens de regels voor Glock is gefinisht, maar Glock was hem toch veel vaker de baas dan andersom. Waar gaat dit eigenlijk nog over??
Wat betreft Hamilton/Alonso, totaal niet vergelijkbaar maar goed, ik schat Hamilton niet hoger in als Alonso. Wel een goed voorbeeld trouwens dat een rookie zijn helemaal geen nadeel hoeft te zijn, dus dat argument kun je wat mij betreft ook wel doorstrepen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 19:40:59
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 19:05:55
Citaat van: Kootje op 05 december 2011 - 18:22:37
Dat ze er niet over klagen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. ::)

Ik klaag op m'n werk ook niet over het opknappen van de ellende die 'n ander veroorzaakt heeft.
Toch is dat zo'n beetje alles wat ik doe de laatste tijd. ;D
erg slechte vergelijking. Staat bij jou op het werk ook de pers voor de deur?? Coureurs die geklopt worden door hun teamgenoot komen echt wel met dat soort dingen aanzetten als daar sprake van is. Bovendien is er tegenwoordig in de F1 van tegenwoordig weinig meer geheim, zeker als het gaat om vleugels etc.
Maar goed, ik heb nog steeds geen één goed onderbouwd argument gezien waarom we D'Ambrosio zn prestaties gelijk of hoger moeten inschatten dan die van Glock

Was de ;D niet duidelijk genoeg ???
nee, blijkbaar niet. Wilde je er helemaal niks mee zeggen dan??

Franky R.

@monaco,


Dan houdt het op als jij naar blieven allerlei argumenten wegstreept, maar zelf met geen enkel tegenargument komt.


Idd. heeft d'Ambrosio een keer een beter resultaat gehaald. Mss. wel omdat hij toen slimmer reed? En daarom heeft de FIa hem boven Glock geklasseerd.


Als je daar niet mee eens ben, nou..niemand houd je tegen om een klacht in te dienen bij dhr. Todt. Ik geef je zelfs het adres... ::)


Citaat
FEDERATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILE8, Place de la Concorde
75008 Paris
France
Telephone: +33 1 43 12 44 55
Facsimile: +33 1 43 12 44 66
[/size][/font][/color]


monaco2011

Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 20:49:46
@monaco,


Dan houdt het op als jij naar blieven allerlei argumenten wegstreept, maar zelf met geen enkel tegenargument komt.


Idd. heeft d'Ambrosio een keer een beter resultaat gehaald. Mss. wel omdat hij toen slimmer reed? En daarom heeft de FIa hem boven Glock geklasseerd.


Als je daar niet mee eens ben, nou..niemand houd je tegen om een klacht in te dienen bij dhr. Todt. Ik geef je zelfs het adres... ::)


Citaat
FEDERATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILE8, Place de la Concorde
75008 Paris
France
Telephone: +33 1 43 12 44 55
Facsimile: +33 1 43 12 44 66
[/size][/font][/color]
waarom zou ik met tegenargumenten komen?? de enige die ik heb zijn de race en kwalificatie uitslagen die duidelijk in het voordeel van Glock zijn. Misschien is één en ander wel verklaarbaar door genoemde argumenten, maarda's voor een groot gedeelte giswerk en daarmee kun je wat mij betreft niet zo maar even de behaalde resultaten teniet doen. Als je t kunt bewijzen of enigzins aannemelijk kunt maken is t een ander verhaal natuurlijk.
Ik vind het prima hoor dat D'Ambrosio boven Glock staat, regels zijn regels, maar dat neemt niet weg dat Glock beter was dit seizoen.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:03:25
Was de ;D niet duidelijk genoeg ???
nee, blijkbaar niet. Wilde je er helemaal niks mee zeggen dan??
[/quote]

Tuurlijk wel, maar ik begrijp zelf ook nog wel dat het geen reeel vergelijk is.
Vandaar.


Wizard

Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 20:49:46
Idd. heeft d'Ambrosio een keer een beter resultaat gehaald. Mss. wel omdat hij toen slimmer reed? En daarom heeft de FIa hem boven Glock geklasseerd.

Nee. d'Ambrosio heeft het te danken aan de diskwalificatie van de Saubers (eerste race, Australië) waardoor hij de veertiende positie in de schoot kreeg geworpen. Hij werd die race laatste, zestiende. Dus helaas geen slimmigheid maar een gelukje.