De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

Korre

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 19:49:23
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 19:40:40
monaco vergeten, spanje vergeten?? monza?? België?? Jullie doen net of Vettel zonder enige druk alleen op een baantje aan het rondrijden is. Hamilton reed in 2009 ook veel foutlozer als dit jaar. In 2007 was ie in verkeer ook foutloos, ook op P1 rijdend onder zware druk van Alonso, maar juist toen er voor hem geen vuiltje meer aan de lucht was ging het fout. Jullie argumenten zijn juist discutabel. Vettel heeft dit jaar genoeg fouten kunnen maken, maar heeft het amper gedaan.

Niemand zegt dat het altijd van een leien dakje ging maar doorgaans had hij gewoonweg dominant materiaal en verdween hij na 3 bochten aan de horizon. Vettel zat gedurende het seizoen op rozen en zijn kampioenschap was een kwestie van tijd. Zijn poles liegen er niet om, de Red bull was uitmuntend. En dat draagt absoluut bij aan foutloos kunnen sturen. Dat het dan niet automatisch gaat dat bewijst Webber. Maar we moeten ook niet doen alsof Vettel concurentie had. In het kampioenschap zeker niet en in races zo nu en dan.

zo dominant vond ik zijn overwinningen eigenlijk niet. het verschil met nummer 2 bleef in de meeste races wel beperkt. Denk aan Spanje, Canada, Monaco, Hongarije, Duitsland, GB, ... Daar was de RBR niet zoooo dominant hoor. VAnaf de GP van België was de RBR sterk verbeterd en dan had hij wel een dominante bolide, maar toen was de titel al lang binnen.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 18:06:27
Vettel was na de eerste paar races dit jaar geen verrassing meer en velen vinden het al vanzelfsprekend dat hij pole pakt en wint. Wat Vettel ook doet niemand die er nog raar van op kijkt, terwijl Button juist de laatste tijd wel iedereen weet te verbazen. Als je dat hele verwachtingspatroon eens uit zou kunnen schakelen zou het er ook alweer heel anders uitzien.


Dat noemt men gewenning...Dan valt Vettel pas op als hij een fout maakt of tegenslag krijgt. Maar je slaat de plank behoorlijk mis, als je stelt dat "niemand er raar van opkeek".


Hoe vaak was men wel niet verrast als Vettel toch de pole pakte? Dus wel verwachtingspartoon zou ik moeten uitschakelen?

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 19:47:09
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 19:32:50
ondanks dat je Vettel prijst leg je toch continu de nadruk op de dominantie van de auto. Jij weet nl precies hoe dat in elkaar zit en je gaat anderen ff vertellen dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Net als je continu bemoeid met keuze's van andere mensen (man vd race) zonder te weten welke afwegingen zij precies maken. Misschien moet je daar eens mee ophouden.
Dat geldt voor jou natuurlijk net zo. Jij claimde eerder dat er maar een man bovenuit steekt en je alleen maar kan kiezen voor anderen als voorkeuren en emoties meewegen. Dan let je dus ook niet op de argumentatie van anderen want niemand heeft gezegd: ik kies voor Alonso want die mag ik zo graag.
ja, precies, en aangezien er altijd voorkeuren, emotie's, verwachtingspatronen etc meespelen en ik dat ook helemaal prima vind, zal ik ook niet snel iemand zn keuze gaan bediscussiëren. Ik zeg alleen dat als iedereen objectief, neutraal etc zou zijn Vettel bij iedereen op 1 zou staan. Ik heb het hier trouwens vaker gelezen, dus zo gek zal het dan nog niet zijn.
Ik ga niet anderen vertellen waar ze wel en niet rekening mee moeten houden, laat iedereen lekker op zn eigen manier zn man van het jaar of wedstrijd kiezen. De één kiest misschien puur op basis van resultaat, de ander kiest misschien degene die het vaakst zn voorvleugel er af heeft gereden.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 02 december 2011 - 20:15:27
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 18:06:27
Vettel was na de eerste paar races dit jaar geen verrassing meer en velen vinden het al vanzelfsprekend dat hij pole pakt en wint. Wat Vettel ook doet niemand die er nog raar van op kijkt, terwijl Button juist de laatste tijd wel iedereen weet te verbazen. Als je dat hele verwachtingspatroon eens uit zou kunnen schakelen zou het er ook alweer heel anders uitzien.


Dat noemt men gewenning...Dan valt Vettel pas op als hij een fout maakt of tegenslag krijgt. Maar je slaat de plank behoorlijk mis, als je stelt dat "niemand er raar van opkeek".


Hoe vaak was men wel niet verrast als Vettel toch de pole pakte? Dus wel verwachtingspartoon zou ik moeten uitschakelen?
niet vaak, alleen in Japan denk ik.

janke

#49
Button. Geen kunst om met de beste wagen van het veld (de Brawn) wereldkampioen te worden, wat zo vaak en door veel (anti Button) F1 fans werd gezegd. Kunnen we net zo goed terug koppelen naar Vettel. Button heeft zich alleen maar in de kijker gereden (alweer). Totaal niks minder dan Hamilton. Een paar briljante races, pitstop strategie, zijn banden keuze. In een mum van tijd had hij in plaats van seconden achterstand op Alonso, een derde plek in Brazilië. Maar ook Alonso was dit jaar zeker niet slecht. Ik denk dat hij zelf baalt als een stekker dat Ferrari dit jaar geen winner auto had. Het siert hem om maar positief te blijven. Maar die gast is gewoon een van de beste op de grid. Maar alles opgeteld vond ik Button wat beter.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 20:19:10
Citaat van: Franky R. op 02 december 2011 - 20:15:27
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 18:06:27
Vettel was na de eerste paar races dit jaar geen verrassing meer en velen vinden het al vanzelfsprekend dat hij pole pakt en wint. Wat Vettel ook doet niemand die er nog raar van op kijkt, terwijl Button juist de laatste tijd wel iedereen weet te verbazen. Als je dat hele verwachtingspatroon eens uit zou kunnen schakelen zou het er ook alweer heel anders uitzien.


Dat noemt men gewenning...Dan valt Vettel pas op als hij een fout maakt of tegenslag krijgt. Maar je slaat de plank behoorlijk mis, als je stelt dat "niemand er raar van opkeek".


Hoe vaak was men wel niet verrast als Vettel toch de pole pakte? Dus wel verwachtingspartoon zou ik moeten uitschakelen?
niet vaak, alleen in Japan denk ik.

Nou, Abu Dhabie??
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 18:06:27
Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 17:28:38
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 15:10:29
tuurlijk, iedereen mag een mening hebben en niet iedereen hoeft voor Vettel te kiezen, dat begrijp ik ook wel, maar als je persoonlijke emotie's, voorkeuren etc weglaat, dan blijft er maar één mogelijkheid over.
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar daarna zeg je dat er maar één mogelijk is. Dat rijmt niet met elkaar.

juist omdat iedereen zn eigen voorkeuren, emotie's en dingen heeft die hij/zij belangrijk vind ik het niet gek dat er mensen zijn die op iemand anders stemmen. Echter als je het gewoon zakelijk bekijkt, dan kun je gewoon niet om Vettel heen, ik zie niet in waarom dat tegenstrijdig is. Maar goed, da's ook maar mijn mening, wat mij betreft hoeven we daar niet te lang bij stil te blijven staan.
Ik sla het foutloos rijden bij Vettel hoger aan omdat het voor hem geen vanzelfsprekendheid is/was zoals bij Button. Vettel heeft wat dat betreft een grote stap gemaakt tov 2010. Hij rijdt nu vrijwel foutloos en lijkt ook nog sneller te zijn geworden.
Niemand had van Button verwacht dat ie Hamilton zou verslaan, ik ben heb ook op hem gestemd als grootste verrassing van het seizoen, maar als je gewoon puur zakelijk kijkt en Hamilton had met hetzelfde materiaal 270 punten gehaald en daarmee 2e geworden in het WK, dan had Hamilton zeker minder stemmen gekregen als Button nu. Blijkbaar speelt dat verrasingseffect dus ook hier weer mee. Vettel was na de eerste paar races dit jaar geen verrassing meer en velen vinden het al vanzelfsprekend dat hij pole pakt en wint. Wat Vettel ook doet niemand die er nog raar van op kijkt, terwijl Button juist de laatste tijd wel iedereen weet te verbazen. Als je dat hele verwachtingspatroon eens uit zou kunnen schakelen zou het er ook alweer heel anders uitzien.
Denk dat jij juist de gene bent uit emotie stemt. Je roept meermaals dat Vettel de enige logische keuze is. Maar dat is niet waar. Vettel is groten deels foutloos omdat hij niet tot de limiet hoeft te rijden. Ik durf hem wel aan. Mocht Vettel in Hamiltons auto hebben gereden, hadden we hele andere Vettel gezien, die meer fouten had gemaakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 20:16:46
ja, precies, en aangezien er altijd voorkeuren, emotie's, verwachtingspatronen etc meespelen en ik dat ook helemaal prima vind, zal ik ook niet snel iemand zn keuze gaan bediscussiëren. Ik zeg alleen dat als iedereen objectief, neutraal etc zou zijn Vettel bij iedereen op 1 zou staan.
Ja, precies. Dat zeg jij steeds en dat is het grootste gelul.

Jij kijkt dus objectief en degenen die het niet met jou eens zijn zijn bevoordeeld. Wat valt er dan nog te discussieren met zoveel vooringenomenheid?

janke

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 21:52:43
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 20:16:46
ja, precies, en aangezien er altijd voorkeuren, emotie's, verwachtingspatronen etc meespelen en ik dat ook helemaal prima vind, zal ik ook niet snel iemand zn keuze gaan bediscussiëren. Ik zeg alleen dat als iedereen objectief, neutraal etc zou zijn Vettel bij iedereen op 1 zou staan.
Ja, precies. Dat zeg jij steeds en dat is het grootste gelul.

Jij kijkt dus objectief en degenen die het niet met jou eens zijn zijn bevoordeeld. Wat valt er dan nog te discussieren met zoveel vooringenomenheid?

Nou ja, Monaco zijn mening, prima. Nogmaals Button werd afgekraakt bij zijn WK, en anno 2011 is Vettel de koning. Het kan verkeren.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Zijn mening vind ik prima. Niets mis mee. Waar ik over val is dat hij die van anderen wegzet als 'voorkeursmeningen'.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 21:52:43
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 20:16:46
ja, precies, en aangezien er altijd voorkeuren, emotie's, verwachtingspatronen etc meespelen en ik dat ook helemaal prima vind, zal ik ook niet snel iemand zn keuze gaan bediscussiëren. Ik zeg alleen dat als iedereen objectief, neutraal etc zou zijn Vettel bij iedereen op 1 zou staan.
Ja, precies. Dat zeg jij steeds en dat is het grootste gelul.

Jij kijkt dus objectief en degenen die het niet met jou eens zijn zijn bevoordeeld. Wat valt er dan nog te discussieren met zoveel vooringenomenheid?
volgens mij zijn er meer die dat zeggen hoor. Ik ben zeker niet objectief, maar als Hamilton, Button, Alonso, Rosberg of wie dan ook op een dergelijke wijze kampioen was geworden, dan had ik daar ook niet om heen gekund. En in het geval van Vettel wil ik dat natuurlijk ook helemaal niet.
Maar goed, ik denk dus dat als iedereen ff zn vooroordelen, voorkeuren, verwachtingspatronen, gewenning etc uit kan schakelen dat dan iedereen op Vettel zou stemmen. Ik denk dus dat als iedereen objectief zou zijn ze niet om Vettel heen zouden kunnen. Of dat klopt, weet ik niet, maar da's mijn mening. Heeft niks met vooringenomenheid te maken.
k ben er nu wel klaar mee (hoop ik)


janke

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 22:13:00
Zijn mening vind ik prima. Niets mis mee. Waar ik over val is dat hij die van anderen wegzet als 'voorkeursmeningen'.

Daarom zeg ik, het kan verkeren.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 22:17:30
Ik ook.

Goed, is wel bij meerderen een standaard antwoord. Eerst een discussie opwekken en dan er klaar mee zijn.
Some things are too important to be left in the past.

0634

De discussie of de Man van het Jaar op zich niet zozeer, alleen deze die ik net voerde. Alles was wel gezegd, dan kan je blijven herhalen of ophouden.