GPpits F1 2011 Awards

Gestart door Sabai, 28 november 2011 - 19:40:54

« vorige - volgende »

GPpits award '' mooiste livery''

RBR
Mc laren
Ferrari
Mercedes
Lotus Renault
Force India
Sauber
Williams
Torro rosso
Lotus
HRT
Virgin

Wizard

Citaat van: Burorri op 02 december 2011 - 02:08:31
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:33:42
Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 20:27:07
Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 19:35:29
Ik ben meer een fan van Button dan van Vettel, maar Vettel en Red Bull die controleerden vooraan? Het understatement van 2011. 16 keer sneller dan zijn teamgenoot, 15 poles, 11 zeges, 5 keer 2de, 1keer 3de, 4de en een DNF door een klapband. Dat heeft niets met controleren te maken, dat is gewoon op het belachelijke af domineren. Ik kan dat ook niet allemaal aan de wagen toeschrijven, anders wordt Webber met zijn vingers in zijn neus 2de. Heeft Vettel dan zoveel fouten gemaakt i.v.m. Button buiten Canada?
Hoho, vooropgesteld: ik vind dat Vettel dit jaar formidabel heeft gepresteerd, laat daar geen misvatting over bestaan!

Maar ja ze controleerden vaak vooraan ja, dat konden zo juist omdat ze domineerden. Dan zag je hem in het begin van de race wegsprinten en daarna het voorsprongetje controleren. Niets mis mee hoor, maar dat opgeteld bij de superieure kwalificiatie-pace maakte Vettel veelal onhaalbaar voor de rest. Dat geeft niet, want zo zijn wel meer rijders kampioen geworden. Maar hij reed dit jaar overduidelijk in de beste wagen. Dat lijkt mij geen boute uitspraak.

En Webber tja... Dan kunnen we Alonso ook wel buitengewoon hoog waarderen want die reed Massa net zo aan snot als Vettel bij Webber deed. Maar ja, dat is in beide gevallen gewoon het verschil tussen een toprijder en een subtoprijder.

En ja, dat Vettel een foutje maakt is niets ergs hoor, maar daarmee maakt hij dus een foutje meer dan Button die foutloos was. ;) ;D

Nogmaals, ik probeer niet Vettels presteren te bagataliseren, maar ik zeg niet zomaar omdat hij het meeste won dat hij ook maar automatische de man van het jaar was. Ik vond Button en Alonso net zo goed, persoonlijk.

Maar goed, ik ga een polletje openen. :)
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Vettel heeft in Canada een klein foutje gemaakt en in Duitsland ging het niet echt lekker, verder heeft ie toch het maximale eruit gehaald. Zelden is er iemand op zo'n superieure wijze kampioen geworden met zoveel concurrentie. k vind prima dat je Button zo geweldig vind, maar 2011 was gewoon Vettel's jaar en dat weet jij net zo goed als ik. En die McLaren was ook zeer competitief dit seizoen, een Hamilton in vorm had het Vettel nog zeker moeilijk kunnen maken, voor de zomer was het verschil vaak klein. In zn probleemloze races finishte ie vrijwel altijd voor Button, was al aan geeft dat de McLaren beter kon dan Button (en natuurlijk ook Hamilton) heeft laten zien.
Maar ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat Alonso dit jaar meer uit zn auto heeft gehaald dan Button, is Button voor mij voor dit jaar ook zeker de nr 2 omdat hij hele mooie dingen heeft laten zien en menigeen (inclusief mijzelf) verbaasd heeft. Alonso zn seizoen was qua persoonlijke prestatie misschien wel heel goed (en misschien wel beter als Vettel, wie zal het zeggen), maar toch vrij kleurloos.

Grappig trouwens dat Vettel ook vrij afgetekend 'man van het jaar 2010' was, terwijl hij toen een veel minder seizoen had als dit jaar http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11292.0.html .. ik denk dat er dit jaar al wat 'Vettel-moeheid' te bespeuren is/was.
Zelden heeft er ook iemand zo'n dominante auto en onverwoestbare auto gehad als Vettel. En welke concurrentie/competitie?  Hij had overduidelijk de aller beste auto sinds heel lang. Zet die Vettel bril eens af en accepteer dat Button en Alonso dit jaar ook het maximale hebben gepresteerd en dan in een auto die duidelijk nr 2 is op de grid. We kunnen idd niet om Vettel heen. Heeft een wereld prestatie geleverd, maar dat wilt niet zeggen dat hij per definitie de man van 2011 is. Die Mclaren was enkele races competitief, maar zoals Jeroen al zei was het 80% RBR wat de klok sloeg. Hamilton in vorm had het Vettel nooit moeilijk kunnen maken. Misschien dat hij het had kunnen uitstellen, maar er was nooit serieuze kans dat iemand de RBRS en Vettel kon verslaan.

En Alonso's jaar vrij kleurloos? Hoe ongekleurd is het jaar van Vettel dan wel niet?

Kan me niet vaak vinden in je epistels maar voor deze maak ik een buiging. En mee eens.

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 10:15:01
Citaat van: Burorri op 02 december 2011 - 02:08:31
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:33:42
Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 20:27:07
Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 19:35:29
Ik ben meer een fan van Button dan van Vettel, maar Vettel en Red Bull die controleerden vooraan? Het understatement van 2011. 16 keer sneller dan zijn teamgenoot, 15 poles, 11 zeges, 5 keer 2de, 1keer 3de, 4de en een DNF door een klapband. Dat heeft niets met controleren te maken, dat is gewoon op het belachelijke af domineren. Ik kan dat ook niet allemaal aan de wagen toeschrijven, anders wordt Webber met zijn vingers in zijn neus 2de. Heeft Vettel dan zoveel fouten gemaakt i.v.m. Button buiten Canada?
Hoho, vooropgesteld: ik vind dat Vettel dit jaar formidabel heeft gepresteerd, laat daar geen misvatting over bestaan!

Maar ja ze controleerden vaak vooraan ja, dat konden zo juist omdat ze domineerden. Dan zag je hem in het begin van de race wegsprinten en daarna het voorsprongetje controleren. Niets mis mee hoor, maar dat opgeteld bij de superieure kwalificiatie-pace maakte Vettel veelal onhaalbaar voor de rest. Dat geeft niet, want zo zijn wel meer rijders kampioen geworden. Maar hij reed dit jaar overduidelijk in de beste wagen. Dat lijkt mij geen boute uitspraak.

En Webber tja... Dan kunnen we Alonso ook wel buitengewoon hoog waarderen want die reed Massa net zo aan snot als Vettel bij Webber deed. Maar ja, dat is in beide gevallen gewoon het verschil tussen een toprijder en een subtoprijder.

En ja, dat Vettel een foutje maakt is niets ergs hoor, maar daarmee maakt hij dus een foutje meer dan Button die foutloos was. ;) ;D

Nogmaals, ik probeer niet Vettels presteren te bagataliseren, maar ik zeg niet zomaar omdat hij het meeste won dat hij ook maar automatische de man van het jaar was. Ik vond Button en Alonso net zo goed, persoonlijk.

Maar goed, ik ga een polletje openen. :)
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Vettel heeft in Canada een klein foutje gemaakt en in Duitsland ging het niet echt lekker, verder heeft ie toch het maximale eruit gehaald. Zelden is er iemand op zo'n superieure wijze kampioen geworden met zoveel concurrentie. k vind prima dat je Button zo geweldig vind, maar 2011 was gewoon Vettel's jaar en dat weet jij net zo goed als ik. En die McLaren was ook zeer competitief dit seizoen, een Hamilton in vorm had het Vettel nog zeker moeilijk kunnen maken, voor de zomer was het verschil vaak klein. In zn probleemloze races finishte ie vrijwel altijd voor Button, was al aan geeft dat de McLaren beter kon dan Button (en natuurlijk ook Hamilton) heeft laten zien.
Maar ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat Alonso dit jaar meer uit zn auto heeft gehaald dan Button, is Button voor mij voor dit jaar ook zeker de nr 2 omdat hij hele mooie dingen heeft laten zien en menigeen (inclusief mijzelf) verbaasd heeft. Alonso zn seizoen was qua persoonlijke prestatie misschien wel heel goed (en misschien wel beter als Vettel, wie zal het zeggen), maar toch vrij kleurloos.

Grappig trouwens dat Vettel ook vrij afgetekend 'man van het jaar 2010' was, terwijl hij toen een veel minder seizoen had als dit jaar http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11292.0.html .. ik denk dat er dit jaar al wat 'Vettel-moeheid' te bespeuren is/was.
Zelden heeft er ook iemand zo'n dominante auto en onverwoestbare auto gehad als Vettel. En welke concurrentie/competitie?  Hij had overduidelijk de aller beste auto sinds heel lang. Zet die Vettel bril eens af en accepteer dat Button en Alonso dit jaar ook het maximale hebben gepresteerd en dan in een auto die duidelijk nr 2 is op de grid. We kunnen idd niet om Vettel heen. Heeft een wereld prestatie geleverd, maar dat wilt niet zeggen dat hij per definitie de man van 2011 is. Die Mclaren was enkele races competitief, maar zoals Jeroen al zei was het 80% RBR wat de klok sloeg. Hamilton in vorm had het Vettel nooit moeilijk kunnen maken. Misschien dat hij het had kunnen uitstellen, maar er was nooit serieuze kans dat iemand de RBRS en Vettel kon verslaan.

En Alonso's jaar vrij kleurloos? Hoe ongekleurd is het jaar van Vettel dan wel niet?

Kan me niet vaak vinden in je epistels maar voor deze maak ik een buiging. En mee eens.
Hehe, laten we het niet te vaak doen, anders word het hier saai en krijg ik afkick verschijnselen :P

Maar bedankt, zo zie je maar hoe klein de wereld soms is. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

#62
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:33:42
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Waarom heb ik nou weer een bril op omdat ik het niet met je eens ben. Feit: Vettel is kampioen. Mening: hij was de man van het jaar.

Aan dat feit torn ik niet, volkomen terechte titel. Aan die mening torn ik wel. In de zin dat ik er drie gelijkwaardig vond.

Dat jij het daar niet mee eens bent, prima, maar er is niet raars aan. Ik vraag me wel af waarom uitgerekend jij vraagt om een man van het jaartopic te openen, terwijl je er zo vol van bent dat Vettel de enige is die daarvoor in aanmerking zou komen. Dan heeft zo'n topic verder weinig zin.

IK heb dit antwoord overigens naar Man van het Jaar getransporteerd, anders gaan we overal het zelfde zeggen :).

_Makke_

Man van het jaar: Vettel
Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber die Alonso voorbijging in Spa
Mooiste overwinning van het jaar: Button in Canada
Banaan van het jaar: Massa, without a doubt. Werd een heel seizoen belachelijk gemaakt door Alonso en wist nooit beter te scoren dan een 5de plaats. Ferrari onwaardig.
Rookie of the year: Di Resta
Crash van het jaar: Liuzzi die een strike lukte in Monza
Slechtste team: HRT.
Teleurstelling van het jaar: De dominantie van Red Bull -> 0,0 spanning.
Pechvogel van het jaar: /
blunder van het jaar: beslissingen van de stewards

Korre

Man van het jaar: Vettel
Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber die Alonso voorbijging in Spa
Mooiste overwinning van het jaar: Vettel in Spanje (zooo spannend), Vettel in Monaco en Button in Canada
Banaan van het jaar: Karun Chandhok (zie zijn optredens in Australiƫ en Duitsland)
Rookie of the year: Perez
Crash van het jaar: Petrov in Maleisiƫ
Slechtste team: Williams
Teleurstelling van het jaar: Massa (had zo gehoopt dat hij het dit jaar beter zou doen en terug op niveau 08-09 zou zitten)
Pechvogel van het jaar:Heidfeld. hij deed het niet eens zo slecht. heeft slechts 2/3 vh seizoen gereden en heeft slechts 3 punten achterstand op petrov op het einde van het jaar
blunder van het jaar: te snel en te lang safety car naar buiten sturen als het regent. is toch niet erg als er plot 10 autos naast de baan schieten

Franky R.

@Korre,


Leuk lijstje en welkom op het forum! ;)

0634

Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber en Alonso opSpa
Mooiste overwinning van het jaar: Button in Canada op de voet gevolgd door Hamilton in China
Banaan van het jaar: Mark Webber en Felipe Massa. Zelfs als je minder goed bent dan je teamgenoot, hoef je er niet zooover achter te blijven.
Rookie of the year: di Resta
Crash van het jaar: Schumacher in Singapore
Slechtste team: Williams, erg teleurstellend.
Teleurstelling van het jaar: Mercedes is eerder achteruit dan vooruit gegaan in de winter.
Pechvogel van het jaar: Kubica, zijn herstel duurt wel heel lang...
blunder van het jaar: Dat Valencia nog steeds op de kalender staat...

Gerard

#67

Als ik dit allemaal zo teruglees hebben we hele mooie races gezien,  :D en maar weinig spektaculaire crashes!
Als die van Schumi in Singapore al de meeste spektakel opleverde. ???  :-\
beter zo natuurlijk dan dat we moeten vrezen voor de levens van de heren,maar het zegt wel iets over de coureurs denk ik...

janke

Citaat van: Gerard op 02 december 2011 - 21:45:31

Als ik dit allemaal zo teruglees hebben we hele mooie races gezien,  :D en maar weinig spektaculaire crashes!
Als die van Schumi in Singapore al de meeste spektakel opleverde. ???  :-\
beter zo natuurlijk dan dat we moeten vrezen voor de levens van de heren,maar het zegt wel iets over de coureurs denk ik...

Wat versta jij onder spectaculair? Senna, Wheldon, Rindt, Bellof, Alboreto, is dat wat je wilt zien? Of die er nog rondlopen: Zanardi, Hakkinen, Lauda, Kubica en zelfs Gijs van Lennep. Of is een gebroken beentje zoals MS spectaculair, of een stukkie ijzer tegen je hoofd zoals Massa. Om er zo willekeurig wat te noemen.  Laten we het niet over Andrea de Cesaris hebben. The Crasharis. Wat is volgens jou spectaculair??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Naja, ik snap Gerard wel. Het gaat natuurlijk niet om doden en gewonden, maar bijvoorbeeld de crash vorig jaar van Webber in Valencia was spectaculair. Dat soort dingen hebben we dit jaar niet gezien.

janke

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 22:03:30
Naja, ik snap Gerard wel. Het gaat natuurlijk niet om doden en gewonden, maar bijvoorbeeld de crash vorig jaar van Webber in Valencia was spectaculair. Dat soort dingen hebben we dit jaar niet gezien.

Oh, het kwartje valt. Geen crash, dooie boel.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

@Jeroen: Hoeft van mij ook niet. Ik zie liever mooie races dan spectaculaire crashes (met alle mogelijke gevolgen van dien).

0634

Ja ik ook. Ik zit niet op crashes te wachten, dat zeg ik ook niet. Maar crashes horen er wel bij en hier hebben we het over 'crash van het jaar' en dan blijkt er niet veel bij te zitten. Dat is geen probleem verder hoor, slechts een constatering.

Wizard

Een positieve constatering dan wel. ;)

0634

Dat zeker. Al is een goed aflopende crash zoals die van Webber vorig jaar spectaculair om te zien. En laten we eerlijk wezen: crashes horen net zoveel bij snelheidssporten als asfalt en rubber.