GPpits F1 2011 Awards

Gestart door Sabai, 28 november 2011 - 19:40:54

« vorige - volgende »

GPpits award '' mooiste livery''

RBR
Mc laren
Ferrari
Mercedes
Lotus Renault
Force India
Sauber
Williams
Torro rosso
Lotus
HRT
Virgin

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 30 november 2011 - 06:17:26
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 22:20:07
Citaat van: Jeroen op 29 november 2011 - 18:50:46
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 16:36:25

Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.

Het lijkt mij niet zo duidelijk. De prestaties van Alonso en Button doen niets voor die van Vettel onder m.i..
Misschien niet, maar die statistieken die Vettel dit seizoen gehaald heeft kan hij niet anders dan de man van het seizoen zijn. Het is uiteraard makkelijker als je de beste wagen hebt, maar zo evident is het toch echt allemaal niet wat hij doet.
Wat mij betreft is dat dus geen gegeven. Hij was de winnaar van het seizoen, maar met man van het seizoen denk ik dat we het over de beste rijder hadden en dat is niet noodzakelijkerwijs de winnaar. Als je alleen al kijkt wat wij hier het hele jaar gestemd hebben in de man van de race-topics, is echt niet 11 keer Vettel geweest. Daarmee niet zeggende dat Vettel geen man van het jaar zou kunnen zijn hoor, maar zo vast en zeker zoals jij het stelt is het voor mij niet.
wordt het trouwens niet eens tijd voor een man van het jaar poll?

0634

Dat is de man die uiteindelijk alle man van de races bij elkaar op heeft geteld. Maar aangezien de poll van Interlagos nog niet afgelopen is, is het nog even wachten :).

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 30 november 2011 - 20:55:10
Dat is de man die uiteindelijk alle man van de races bij elkaar op heeft geteld. Maar aangezien de poll van Interlagos nog niet afgelopen is, is het nog even wachten :).
werkt dat zo?? dat lijkt mij niet de meest representatieve manier van peilen

Kootje

Das ook niet mijn manier.
Zoals Scuderia91 al aangaf, is Vettel de man die elk weekend tot de genomineerden behoorde.
Voor de rest geld dit niet.
Die hebben stuk voor stuk zéér sterke races afgewisseld met matige tot zelfs slechte races.
En dan kun je wel meerdere malen "Man of the Race" geweest zijn, maar verdien je in mijn ogen nog steeds niet de titel "Man of the Year"


Overigens ben ik het dan weer niet met Scuderia91 eens wanneer hij zegt dat het winnen van maar 1 race, te weinig is om deze titel te krijgen.

Stel:
Kovalaïnen wist dit seizoen steevast Q2 te halen en daarnaast zéér regelmatig in de punten te finishen, terwijl Trulli nooit de achterhoede wist te ontstijgen.
Dan geeft dit voor mij aan dat Kovalaïnen exceptioneel goed bezig is geweest en dus, ondanks dat hij nooit won, meer recht heeft op deze eretitel dan 'n ander.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Stel:
Kovalaïnen wist dit seizoen steevast Q2 te halen en daarnaast zéér regelmatig in de punten te finishen, terwijl Trulli nooit de achterhoede wist te ontstijgen.
Dan geeft dit voor mij aan dat Kovalaïnen exceptioneel goed bezig is geweest en dus, ondanks dat hij nooit won, meer recht heeft op deze eretitel dan 'n ander.


Helemaal mee eens...Het gaat niet altijd om de mannen die op kop rijden.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 30 november 2011 - 21:54:35
Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Stel:
Kovalaïnen wist dit seizoen steevast Q2 te halen en daarnaast zéér regelmatig in de punten te finishen, terwijl Trulli nooit de achterhoede wist te ontstijgen.
Dan geeft dit voor mij aan dat Kovalaïnen exceptioneel goed bezig is geweest en dus, ondanks dat hij nooit won, meer recht heeft op deze eretitel dan 'n ander.


Helemaal mee eens...Het gaat niet altijd om de mannen die op kop rijden.
tja, maar de mannen aan kop rijden daar niet voor niets. Trulli en Kovalainen hebben al bewezen dat niveau niet te hebben en zullen daarom ook nooit man van het jaar gaan worden. De mannen achteraan rijden gewoon in de kantlijn mee, kunnen misschien een keer man van de race worden (die mag je 20x per jaar kiezen), maar dan houdt het ook wel op als je t mij vraagt. Het zou kunnen, alleen in t geval van een uitzonderlijk getalenteerde rookie zoals Alonso destijds in de Minardi

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 30 november 2011 - 22:02:40
Citaat van: Franky R. op 30 november 2011 - 21:54:35
Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Stel:
Kovalaïnen wist dit seizoen steevast Q2 te halen en daarnaast zéér regelmatig in de punten te finishen, terwijl Trulli nooit de achterhoede wist te ontstijgen.
Dan geeft dit voor mij aan dat Kovalaïnen exceptioneel goed bezig is geweest en dus, ondanks dat hij nooit won, meer recht heeft op deze eretitel dan 'n ander.

Helemaal mee eens...Het gaat niet altijd om de mannen die op kop rijden.
tja, maar de mannen aan kop rijden daar niet voor niets. Trulli en Kovalainen hebben al bewezen dat niveau niet te hebben en zullen daarom ook nooit man van het jaar gaan worden. De mannen achteraan rijden gewoon in de kantlijn mee, kunnen misschien een keer man van de race worden (die mag je 20x per jaar kiezen), maar dan houdt het ook wel op als je t mij vraagt. Het zou kunnen, alleen in t geval van een uitzonderlijk getalenteerde rookie zoals Alonso destijds in de Minardi

Het gaat hier ook niet om Trulli en Kovalainen, maar om het idee erachter.

0634

Citaat van: monaco2011 op 30 november 2011 - 21:22:00
Citaat van: Jeroen op 30 november 2011 - 20:55:10
Dat is de man die uiteindelijk alle man van de races bij elkaar op heeft geteld. Maar aangezien de poll van Interlagos nog niet afgelopen is, is het nog even wachten :).
werkt dat zo?? dat lijkt mij niet de meest representatieve manier van peilen

Naja, er staat niets vast hoor. Als jij een man van het jaar poll wilt houden, open je die gewoon. Ook prima. :)

0634

Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Das ook niet mijn manier.
Zoals Scuderia91 al aangaf, is Vettel de man die elk weekend tot de genomineerden behoorde.
Voor de rest geld dit niet.
Die hebben stuk voor stuk zéér sterke races afgewisseld met matige tot zelfs slechte races.
En dan kun je wel meerdere malen "Man of the Race" geweest zijn, maar verdien je in mijn ogen nog steeds niet de titel "Man of the Year"
Dat ben ik niet met je eens, maar dat maakt verder niet uit.

Vettels prestatie moet je ook in verhouding zien tot zijn beste wagen uiteraard. Hij is zeker de topfavoriet, en hij zal het ook wel worden, maar ik vind de prestaties van m.n. Alonso en Button zeker niet minder. Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Net zo sterk, net zo foutloos, minder zeges, maar veel meer mooie gevechten.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 06:16:32
Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Das ook niet mijn manier.
Zoals Scuderia91 al aangaf, is Vettel de man die elk weekend tot de genomineerden behoorde.
Voor de rest geld dit niet.
Die hebben stuk voor stuk zéér sterke races afgewisseld met matige tot zelfs slechte races.
En dan kun je wel meerdere malen "Man of the Race" geweest zijn, maar verdien je in mijn ogen nog steeds niet de titel "Man of the Year"
Dat ben ik niet met je eens, maar dat maakt verder niet uit.

Vettels prestatie moet je ook in verhouding zien tot zijn beste wagen uiteraard. Hij is zeker de topfavoriet, en hij zal het ook wel worden, maar ik vind de prestaties van m.n. Alonso en Button zeker niet minder. Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Net zo sterk, net zo foutloos, minder zeges, maar veel meer mooie gevechten.

Vettel scoort voor mij niet enkel op de baan, ook zijn toewijding naast de baan is wat meer dan de anderen. Vettel is bijvoorbeeld de enige die naar Pirrelli is gestapt om te vragen en te kijken naar wat ze met hun banden van plan zijn.

0634

Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 11:44:08
Vettel scoort voor mij niet enkel op de baan, ook zijn toewijding naast de baan is wat meer dan de anderen. Vettel is bijvoorbeeld de enige die naar Pirrelli is gestapt om te vragen en te kijken naar wat ze met hun banden van plan zijn.

Daar zou ik graag de bron van weten. Waar staat dat hij de enige is dan? Ik kan me niet voorstellen dat op en top professionals als Schumacher en Alonso niet met Pirelli praten.

Ik denk sowieso niet dat wij kunnen beoordelen wat de toewijding van Button, Massa of Alguersuari is. Dan ga je alleen af op wat RedBull zegt.


Folkert

De mooiste overwinning: Hamilton in China, Button in Canada, Alonso in Engeland.  Ben er nog niet echt over uit welk van deze 3. Vettel heeft voor mij niet echt mooie overwinningen gehaald, wel indrukwekkende overwinningen.
Man van 2011:  Button.  Niemand had verwacht dat hij zo goed zou presteren.
Banaan: Hamilton en Schumacher en Massa. Hamilton en Schumacher hebben niet WK waardig gepresteerd dit jaar, al hebben Hamilton en Schumacher nog wel mooie dingen laten zien. Maar Massa vond ik dit jaar ook erg slecht en is imo ook aansprakelijk voor de vele intermezzo's die ze hebben gehad. 
Inhaalactie: Webber op Alonso in eau Rouge en Hamilton op Alonso in Duitsland en Alonso op Button in Brazilië.  Dat zijn de 3 voor mij van dit jaar. Kan niet uit 1 van die Kiezen.
Moment: Het hele weekend in monza
Crash: De crash aan het eind van de race in Monaco en de crash aan het begin van Monza
Newbie:DiResta. Zit denk ik van alle newbies wel in de beste auto, maar heeft toch best knappe dingen laten zien en ook de moeilijkste teamgenoot denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 12:49:40
Daar zou ik graag de bron van weten. Waar staat dat hij de enige is dan? Ik kan me niet voorstellen dat op en top professionals als Schumacher en Alonso niet met Pirelli praten.

Heb het enkel gehoord op BBC, waar ze zegden dat Vettel de enige coureur was die tijdens de winter de Pirelli fabriek heeft bezocht. De rest zal er ook wel mee gesproken hebben, maar wat praten en effectief de fabriek gaan bezoeken zijn voor mij 2 verschillende dingen.


Na wat zoekwerk kwam ik dit tegen op Autosport.com
CitaatHow Vettel got an edge over his rivals

Only one F1 driver visited Pirelli's factory last year in order to gather all the information possible ahead of its return to the sport this year. As Jonathan Noble explains, there are no big prizes for guessing who that driver was

Here is a Formula 1 quiz question for you. Out of the regular drivers who have thrilled us with their racing this year, how many of them thought it would be a good idea to go and visit Pirelli's headquarters last winter to find out all about its tyres ahead of its grand prix racing return?

Was it just the frontrunners who could be bothered to take a day out of their holidays to go and get an understanding of what to expect from Pirelli's products in 2011? After all, it made perfect sense to find out what was on the horizon, with F1 openly preparing itself for a very different type of rubber compared to what had been delivered before.

Deze op F1technical
CitaatPaul Hembery has said several times this year about how Vettel was the only person to go to Pirelli over the winter (after Pirelli invited the drivers and teams to come over). Vettel he says has been the one who has discussed the Pirellis the most in terms of working with Pirelli engineers over breaks and between FP sessions. He says that only Schumacher has even come close to clocking in Vettel's hours of discussion with Pirelli engineers




0634

Helder. Goed van Vettel. Voor mij geen reden om te zeggen dat hij meer gedreven of zo is of om hem tot man van het jaar uit te roepen, maar wel goed van hem.

Wizard

Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 15:34:00
How Vettel got an edge over his rivals

Only one F1 driver visited Pirelli's factory last year in order to gather all the information possible ahead of its return to the sport this year. As Jonathan Noble explains, there are no big prizes for guessing who that driver was

Here is a Formula 1 quiz question for you. Out of the regular drivers who have thrilled us with their racing this year, how many of them thought it would be a good idea to go and visit Pirelli's headquarters last winter to find out all about its tyres ahead of its grand prix racing return?

Was it just the frontrunners who could be bothered to take a day out of their holidays to go and get an understanding of what to expect from Pirelli's products in 2011? After all, it made perfect sense to find out what was on the horizon, with F1 openly preparing itself for a very different type of rubber compared to what had been delivered before.

Natuurlijk goed maar dat betekent niet dat de overige coureurs minder (anders) geïnformeerd zijn. Daarvoor hoef je niet persé naar Pirelli.