GPpits F1 2011 Awards

Gestart door Sabai, 28 november 2011 - 19:40:54

« vorige - volgende »

GPpits award '' mooiste livery''

RBR
Mc laren
Ferrari
Mercedes
Lotus Renault
Force India
Sauber
Williams
Torro rosso
Lotus
HRT
Virgin

Sabai

Gerespireerd door een item bij de BBC leek het me grappig om zo aan het einde van het F1 seizoen de GPpits Awards uit te reiken.
Mijn idee hierover is dat iedereen iemand kan nomineren en voor welke categorie dan ook en elke inbreng is welkom en ik zal hieraan een pole hangen en deze om de zoveel dagen veranderen.

Voor de eerste award dacht ik aan '' mooiste overwinning van het jaar award''



Wie nomineren jullie?

0634

#1
Bij een moment denk ik niet meteen aan een hele race. Button in Canada zou ik eerder nomineren voor prestatie van het jaar of zoiets.

Een moment van het jaar vind ik Webber in Eau Rouge. By far het meest heldhaftige moment van het jaar.

Overigens, goed plan, maar misschien moet je er een polletje aanhangen en dan iedere paar dagen een nieuwe poll maken. :)

Edit: oh, het gaat wel over de mooiste zege, dan inderdaad Button in Canada.

Kootje

Heb zo nog ff geen specifiek moment in gedachten, keuze is nog te groot.
Maar wel 'n leuk idee.

Nog 'n paar opties: Race van 't jaar
                             Man van 't jaar
                             Banaan van 't jaar
                             Mooiste inhaalactie
                             Mooiste crash
                             Pechprijs

Ben 't overigens wel met Jeroen eens dat 'n polletje beter werkt.

Sabai


Korre


Kootje

Wou eerst stemmen op Hamilton in China, maar dat vind ik meer de mooiste race.

De mooiste overwinning (of toch minstens de zwaarst bevochten) is inderdaad Button in Canada.

Man van 2011:  Vettel - ondanks dat ik 'm niet vaak als Man vd race betiteld heb, ongenaakbaar en dus onontkoombaar man van 't jaar.

Moment: De aanvaring tussen Hamilton en Massa in Monaco - het begin van 'n nieuwe vete alla Senna vs Prost (al ging het bij hun om overwinningen)

Banaan: Dat zijn er 2,   Hamilton - maakte voor 'n ex WK gewoon teveel stomme fouten
                                   Madonado - oke ... hij is 'n rooky, maar deed toch wel hele domme dingen

Inhaalactie: Top 3 - 1, Webber vs Alonso    Spa
                              2, Vettel vs Rosberg    Spa
                              3, Alonso vs Button     Interlagos

Crash: Schumacher vs PĂ©rez - Singapore

Pechprijs: Nick Heidfeld - deed het echt niet slecht in dat barrel waarvan ze niet weten of 't nu 'n Lotus of 'n Renault is.

Enzo

Leuk idee Sabai!  :)

Heb voor Button gekozen, in Canada bleef hij er in geloven zelfs toen hij even laatste stond. Om dan pas in het einde van rit Vettel een fout in te drukken was magistraal. Zonder twijfel de mooiste overwinning van het jaar imo.

T.Nuvolari

#7
De mooiste overwinning: Button in Canada. Pech, pech, pech en dan nog winnen.
Man van 2011: Vettel, for obvious reasons. Zo domineren en eerlijk, het stoorde me zelfs niet.
Moment: De farce rond engine mapping in het midden van het seizoen.
Banaan: Williams. Vind het zo jammer dat ze zo ver zijn teruggezakt, zeker ten opzichte van teams als Force India, Sauber en Torro Rosso.
Inhaalactie: Webber op Alonso in Spa.
Crash: Button met Hamilton in Canada of Liuzzi die er een paar uitkegelde in Monza
Newbie: Zonder twijfel Di Resta, de anderen lieten toch wel wat steekjes vallen.

robbert

mss een ideetje wat de mooiste race van het seizoen is ;)

Niels_

De mooiste overwinning: Button in Canada. 2 uur wachten om dan een fenomenale inhaalrace te zien. Klasse.
Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.
Moment: De zoveelste - en oh zo voorspelbare aanrijding - tussen Massa en Hamilton in India. Je zag van kilometers afkomen dat het fout ging gaan en het typeert ook het hele seizoen.
Banaan: Williams stelde mij enorm teleur. Maar ook Webber stelde mij teleur als je ziet wat Vettel in dezelfde wagen doet. Idem voor Massa.
Inhaalactie: Webber/Alonso in Spa, kort gevolgd door Alonso/Button op Interlagos.
Crash: Liuzzi die als een idioot het halve veld ramt op Monza.
Newbie: Di Resta lijkt me, al heeft Perez ook wel enkele dingen laten zien met zijn aparte strategie.

Franky R.

De mooiste overwinning: Hamilton in China...Nagelbijten, want je wist niet of hij het echt zou halen. Mooi gevecht ook!
Man van 2011: Button, want ook ik dacht dat hij zou worden overvleugeld door Hamilton.
Moment: De botsingen tussen Massa en Hamilton gedurende hele seizoen...Pfff!
Banaan: Webber stelde mij teleur, net als Massa en Hamilton (ook al heeft Ham. 3 races gewonnen, i.i.t. tot Massa (niet eens podium) en Webber met 1 keer winst.
Inhaalactie: Webber op Alonso in Spa, Vettel op Alonso in Monza
Crash: Liuzzi die bijna het halve veld uitschakelde op Monza.
Newbie: Di Resta en Perez

0634

Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 16:36:25

Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.

Het lijkt mij niet zo duidelijk. De prestaties van Alonso en Button doen niets voor die van Vettel onder m.i..

janke

#12
De mooiste overwinning: Hamilton in Abu Dhabie. De hele wereld kreeg hij over zich heen dit seizoen. Vond het mooi die zege.
Man van 2011: Button. Werd door het jaar heen alleen maar beter. Zijn kunstje in Canada was groots.
Moment: Het Hamilton-Massa massacre.
Banaan: MALDONADO, mag wat mij betreft vertrekken.
Inhaalactie: Webber op Alonso. Een actie met een groot hart. Gaat het verkeerd, rijdt Webber zich te pletter.
Crash: Kan er maar 1 zijn. Kneus Liuzzi op Monza.
Newbie: Di resta. Stabiel seizoen door de bank genomen.

Leuk intiatief. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

#13
De mooiste overwinning: voor mij ook Button in Canada knap gereden.
[b]Man van 2011:  Vettel hij was gewoon superieur dit jaar.
Banaan: Als ik alle bananen van dit jaar uit de pols zou nemen dan zou ik op Hamilton komen maar toch ga ik voor Massa die door Ferrari is gebaricheloed en slecht gepresteerd heeft.
Inhaalactie: Ook Webber op Spa maar Vettel buitenom Alonso op Monza vind ik ook wel een vermelding waard .
Crash: Perez in Monaco was een beste klap!
Newbie:[/b] Di resta heeft bewezen te kunnen sturen.

Zoals de poll al aangeeft is de meerderheid het over eens dat Button dit jaar de mooiste overwinning heeft en ik zal GPpits award aan hem toesturen  ;D
Voor de nieuwe poll zat ik te denken aan ''de grootste verassing van het jaar award''
Zowel in de positieve zin als de negatieve zin.

Voor mij was het het ongekende aantal pole's van 15 die Vettel dit seizoen bij elkaar heeft gereden de dominantie van RBR had ik enigszins verwacht maar dit niet. 

monaco2011

De mooiste overwinning: Vettel in Monaco. Button in Canada was uiteraard ook erg knap, maar persoonlijk kan ik dat niet als mooiste overwinning betitelen
Man van 2011:  Vettel.
Banaan: Hamilton en Schumacher maakten dit jaar veels teveel WK-onwaardige fouten
Inhaalactie: Vettel buitenom bij Alonso op Monza, zonder twijfel
Moment: Het hele weekend in monza
Crash: Weinig heftige crashes, het weekend in Monaco was wat dat betreft zeker het beste
Newbie: Was van geen van de rookies onder de indruk. Di Resta was misschien nog de beste dan, maar zeker geen toekomstige WK