GPpits F1 2011 Awards

Gestart door Sabai, 28 november 2011 - 19:40:54

« vorige - volgende »

GPpits award '' mooiste livery''

RBR
Mc laren
Ferrari
Mercedes
Lotus Renault
Force India
Sauber
Williams
Torro rosso
Lotus
HRT
Virgin

janke

Citaat van: Sabai op 29 november 2011 - 18:58:00
De mooiste overwinning: voor mij ook Button in Canada knap gereden.
[b]Man van 2011:  Vettel hij was gewoon superieur dit jaar.
Banaan: Als ik alle bananen van dit jaar uit de pols zou nemen dan zou ik op Hamilton komen maar toch ga ik voor Massa die door Ferrari is gebaricheloed en slecht gepresteerd heeft.
Inhaalactie: Ook Webber op Spa maar Vettel buitenom Alonso op Monza vind ik ook wel een vermelding waard .
Crash: Perez in Monaco was een beste klap!
Newbie:[/b] Di resta heeft bewezen te kunnen sturen.

Zoals de poll al aangeeft is de meerderheid het over eens dat Button dit jaar de mooiste overwinning heeft en ik zal GPpits award aan hem toesturen  ;D


Rustig aan Sabai, laat deze poll nog maar een tijdje doorgaan. Leuke discussie is altijd wel mooi. Houdt ons bezig in de donkere wintermaanden. ;)
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 19:56:10
De mooiste overwinning: Vettel in Monaco. Button in Canada was uiteraard ook erg knap, maar persoonlijk kan ik dat niet als mooiste overwinning betitelen
Man van 2011:  Vettel.
Banaan: Hamilton en Schumacher maakten dit jaar veels teveel WK-onwaardige fouten
Inhaalactie: Vettel buitenom bij Alonso op Monza, zonder twijfel
Moment: Het hele weekend in monza
Crash: Weinig heftige crashes, het weekend in Monaco was wat dat betreft zeker het beste
Newbie: Was van geen van de rookies onder de indruk. Di Resta was misschien nog de beste dan, maar zeker geen toekomstige WK

Bij de Newbie wordt toch ook niet de toekomstige WK bedoeld man. De toekomstige WK  coureur wordt mijn zoon van 17, die een beetje kart races doet. En dat is niet eens Newbie waardig.
Some things are too important to be left in the past.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 29 november 2011 - 18:50:46
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 16:36:25

Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.

Het lijkt mij niet zo duidelijk. De prestaties van Alonso en Button doen niets voor die van Vettel onder m.i..
Misschien niet, maar die statistieken die Vettel dit seizoen gehaald heeft kan hij niet anders dan de man van het seizoen zijn. Het is uiteraard makkelijker als je de beste wagen hebt, maar zo evident is het toch echt allemaal niet wat hij doet.

janke

Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 22:20:07
Citaat van: Jeroen op 29 november 2011 - 18:50:46
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 16:36:25

Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.

Het lijkt mij niet zo duidelijk. De prestaties van Alonso en Button doen niets voor die van Vettel onder m.i..
Misschien niet, maar die statistieken die Vettel dit seizoen gehaald heeft kan hij niet anders dan de man van het seizoen zijn. Het is uiteraard makkelijker als je de beste wagen hebt, maar zo evident is het toch echt allemaal niet wat hij doet.

Och, moet je Mansell vragen. Of Senna.
Some things are too important to be left in the past.

monaco2011

Citaat van: janke op 29 november 2011 - 22:03:26
Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 19:56:10
De mooiste overwinning: Vettel in Monaco. Button in Canada was uiteraard ook erg knap, maar persoonlijk kan ik dat niet als mooiste overwinning betitelen
Man van 2011:  Vettel.
Banaan: Hamilton en Schumacher maakten dit jaar veels teveel WK-onwaardige fouten
Inhaalactie: Vettel buitenom bij Alonso op Monza, zonder twijfel
Moment: Het hele weekend in monza
Crash: Weinig heftige crashes, het weekend in Monaco was wat dat betreft zeker het beste
Newbie: Was van geen van de rookies onder de indruk. Di Resta was misschien nog de beste dan, maar zeker geen toekomstige WK

Bij de Newbie wordt toch ook niet de toekomstige WK bedoeld man. De toekomstige WK  coureur wordt mijn zoon van 17, die een beetje kart races doet. En dat is niet eens Newbie waardig.
nee, net als er bij banaan niet wordt gevraagd wie er moet vertrekken. Ik mag toch ook wel net als jij mn eigen antwoorden + eventuele toelichting geven?

janke

Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 22:58:52
Citaat van: janke op 29 november 2011 - 22:03:26
Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 19:56:10
De mooiste overwinning: Vettel in Monaco. Button in Canada was uiteraard ook erg knap, maar persoonlijk kan ik dat niet als mooiste overwinning betitelen
Man van 2011:  Vettel.
Banaan: Hamilton en Schumacher maakten dit jaar veels teveel WK-onwaardige fouten
Inhaalactie: Vettel buitenom bij Alonso op Monza, zonder twijfel
Moment: Het hele weekend in monza
Crash: Weinig heftige crashes, het weekend in Monaco was wat dat betreft zeker het beste
Newbie: Was van geen van de rookies onder de indruk. Di Resta was misschien nog de beste dan, maar zeker geen toekomstige WK

Bij de Newbie wordt toch ook niet de toekomstige WK bedoeld man. De toekomstige WK  coureur wordt mijn zoon van 17, die een beetje kart races doet. En dat is niet eens Newbie waardig.
nee, net als er bij banaan niet wordt gevraagd wie er moet vertrekken. Ik mag toch ook wel net als jij mn eigen antwoorden + eventuele toelichting geven?

Ja, inderdaad. Maar Di Resta was dan Iig aanwezig. Heeft als Rookie de punten gepakt. De rest was gewoon bagger. Stelletje loosers. Niks geen potentie. Realistisch gezien, wat moeten kneuzen als HRT, Virgin, enz' in de F1?? Om gasten als DÁmbrosio en v/d Garde een stoeltje te gunnen???
Some things are too important to be left in the past.

monaco2011

Citaat van: janke op 29 november 2011 - 23:13:10
Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 22:58:52
Citaat van: janke op 29 november 2011 - 22:03:26
Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 19:56:10
De mooiste overwinning: Vettel in Monaco. Button in Canada was uiteraard ook erg knap, maar persoonlijk kan ik dat niet als mooiste overwinning betitelen
Man van 2011:  Vettel.
Banaan: Hamilton en Schumacher maakten dit jaar veels teveel WK-onwaardige fouten
Inhaalactie: Vettel buitenom bij Alonso op Monza, zonder twijfel
Moment: Het hele weekend in monza
Crash: Weinig heftige crashes, het weekend in Monaco was wat dat betreft zeker het beste
Newbie: Was van geen van de rookies onder de indruk. Di Resta was misschien nog de beste dan, maar zeker geen toekomstige WK

Bij de Newbie wordt toch ook niet de toekomstige WK bedoeld man. De toekomstige WK  coureur wordt mijn zoon van 17, die een beetje kart races doet. En dat is niet eens Newbie waardig.
nee, net als er bij banaan niet wordt gevraagd wie er moet vertrekken. Ik mag toch ook wel net als jij mn eigen antwoorden + eventuele toelichting geven?

Ja, inderdaad. Maar Di Resta was dan Iig aanwezig. Heeft als Rookie de punten gepakt. De rest was gewoon bagger. Stelletje loosers. Niks geen potentie. Realistisch gezien, wat moeten kneuzen als HRT, Virgin, enz' in de F1?? Om gasten als DÁmbrosio en v/d Garde een stoeltje te gunnen???
nou, da's toch wel zo'n beetje wat ik zeg, alleen iets vriendelijker. Ik vond Di Resta ook niet geweldig maar als ik van dat nieuwe clubje toch iemand moet kiezen, dan hem wel. Ik vind beste rookie altijd n beetje vreemde categorie, zeker als er ook bv een 2-voudig WK rondrijdt die jonger is als de meeste rookie's dit seizoen.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 22:20:07
Citaat van: Jeroen op 29 november 2011 - 18:50:46
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 16:36:25

Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.

Het lijkt mij niet zo duidelijk. De prestaties van Alonso en Button doen niets voor die van Vettel onder m.i..
Misschien niet, maar die statistieken die Vettel dit seizoen gehaald heeft kan hij niet anders dan de man van het seizoen zijn. Het is uiteraard makkelijker als je de beste wagen hebt, maar zo evident is het toch echt allemaal niet wat hij doet.
Wat mij betreft is dat dus geen gegeven. Hij was de winnaar van het seizoen, maar met man van het seizoen denk ik dat we het over de beste rijder hadden en dat is niet noodzakelijkerwijs de winnaar. Als je alleen al kijkt wat wij hier het hele jaar gestemd hebben in de man van de race-topics, is echt niet 11 keer Vettel geweest. Daarmee niet zeggende dat Vettel geen man van het jaar zou kunnen zijn hoor, maar zo vast en zeker zoals jij het stelt is het voor mij niet.

Senergy

Citaat van: janke op 29 november 2011 - 23:13:10
Ja, inderdaad. Maar Di Resta was dan Iig aanwezig. Heeft als Rookie de punten gepakt. De rest was gewoon bagger. Stelletje loosers. Niks geen potentie. Realistisch gezien, wat moeten kneuzen als HRT, Virgin, enz' in de F1?? Om gasten als DÁmbrosio en v/d Garde een stoeltje te gunnen???

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je tegen die kleine teams hebt, zonder deze teams komen mensen als Ricciardo nooit tot rijden omdat de rest volzet is met coureurs met meer ervaring/geld. In mijn ogen hebben deze teams wel een grote stap vooruit gezet. Lotus heeft bijna de aansluiting gevonden met het middenveld, HRT en Virgin hebben zich bijna het hele jaar in de 107 procent, wat ze het jaar ervoor regelmatig niet konden en het is wel een prestatie als de nr 1 Red Bull de andere top teams volledig de oren wast. Geef die teams gewoon de tijd om te groeien, er was vroeger altijd commentaar op Minardi, maar ik herriner mij de vreugde van dat team nog toen een zekere Mark Webber een punt scoorde en het team zo een deel van de tv-rechten kreeg, dat is gewoon prachtig om te zien. Ik zeg je zonder kleine teams had je nooit een Mark Webber, Fernando Alonso, etc gezien in de F1, Formule 1 heeft die kleine teams even hard nodig dan dat het de top teams nodig heeft.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

janke

Citaat van: Senergy op 30 november 2011 - 09:43:09
Citaat van: janke op 29 november 2011 - 23:13:10
Ja, inderdaad. Maar Di Resta was dan Iig aanwezig. Heeft als Rookie de punten gepakt. De rest was gewoon bagger. Stelletje loosers. Niks geen potentie. Realistisch gezien, wat moeten kneuzen als HRT, Virgin, enz' in de F1?? Om gasten als DÁmbrosio en v/d Garde een stoeltje te gunnen???

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je tegen die kleine teams hebt, zonder deze teams komen mensen als Ricciardo nooit tot rijden omdat de rest volzet is met coureurs met meer ervaring/geld. In mijn ogen hebben deze teams wel een grote stap vooruit gezet. Lotus heeft bijna de aansluiting gevonden met het middenveld, HRT en Virgin hebben zich bijna het hele jaar in de 107 procent, wat ze het jaar ervoor regelmatig niet konden en het is wel een prestatie als de nr 1 Red Bull de andere top teams volledig de oren wast. Geef die teams gewoon de tijd om te groeien, er was vroeger altijd commentaar op Minardi, maar ik herriner mij de vreugde van dat team nog toen een zekere Mark Webber een punt scoorde en het team zo een deel van de tv-rechten kreeg, dat is gewoon prachtig om te zien. Ik zeg je zonder kleine teams had je nooit een Mark Webber, Fernando Alonso, etc gezien in de F1, Formule 1 heeft die kleine teams even hard nodig dan dat het de top teams nodig heeft.

Ik zeg het misschien wat cru, waarvoor mijn excuses. Dat Webber en Alonso, en ook een Senna in zo'n klein team zijn begonnen en toch wat hebben laten zien, heeft meer met hun talent te maken dan met de qualiteiten van dat kleine team. En zo vaak komt het niet voor dat het gebeurd. Niet elke coureur die in de F1 stapt heeft die potentie. Kleine teams zijn inderdaad nodig om een fatsoenlijk aantal wagens op de grid te krijgen. Maar ze hebben geen meerwaarde, iig niet voor mij. HRT en Virgin zullen altijd achter de feiten aan blijven lopen denk ik. Wil je als klein team vooruit willen zoals bijvoorbeeld met Force India is gebeurd, dan heb je geld nodig. Zolang dat er niet is, is het vechten tegen de bierkaai. Je bent afhankelijk van (nieuwe) coureurs die instappen met een zak geld. Zolang je geen fatsoenlijk budget hebt om te ontwikkelen zullen die mindere teams alleen maar veldvulling zijn. Ik ben er ook voor om een minimaal budget in te stellen. Want dan kunnen ze misschien eens een auto ontwikkelen die in de middenmoot mee kan doen. En dat is volgens mij toch de essentie van F1 racen.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

CitaatMaar ze hebben geen meerwaarde, iig niet voor mij. HRT en Virgin zullen altijd achter de feiten aan blijven lopen denk ik.
Ik was heel enthousiast toen Virgin in de F1 kwam. Ze gebruikten namelijk geen windtunnel, maar dynamic fluid. Niet voor elke update de dure en tijdrovende windtunnel in, maar hup 'even' door de computer halen. Als het had gewerkt hadden ze tijdens het seizoen een enorme ontwikkeling kunnen doormaken. Man, wat een revolutie in de F1 had dat kunnen geven! Helaas is het (nog?) niet gelukt en daarom rijden ze achter de feiten aan. Maar het had zo mooi kunnen zijn!

Enzo

Het is wel de toekomst, maar tot op heden is windtunnel testen nog nauwkeuriger.
Denk wel dat het een kwestie van tijd is totdat het andersom is, Virgin was te vroeg.

Wizard

Citaat van: M@rc op 29 november 2011 - 08:16:53
Newbie: Zonder twijfel Di Resta, de anderen lieten toch wel wat steekjes vallen.

Di Resta bezat dan ook het beste materiaal van de rookies. Maar erg gegroeid vind ik Di Resta niet. Persoonlijk zie ik meer coureur in Perez en vind ik Di Resta zelfs een tikkeltje overhyped (door voornamelijk BBC).

T.Nuvolari

Citaat van: Wizard op 30 november 2011 - 16:28:04
Citaat van: M@rc op 29 november 2011 - 08:16:53
Newbie: Zonder twijfel Di Resta, de anderen lieten toch wel wat steekjes vallen.
Di Resta bezat dan ook het beste materiaal van de rookies. Maar erg gegroeid vind ik Di Resta niet. Persoonlijk zie ik meer coureur in Perez en vind ik Di Resta zelfs een tikkeltje overhyped (door voornamelijk BBC).

Ik vond hem van de nieuwelingen het meest constant, daarom dat ik hem kies. Perez had een hoop goeie momenten, maar de hoop slechte momenten was even groot. 

Dat hij overhyped wordt door de BBC zal wel normaal zijn, het is nu eenmaal een Brit. In het Nederlandse "Formule 1" las ik ook niets anders dan over Nederlandse F1"sterren" of aanstormende talenten.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 30 november 2011 - 06:17:26
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 22:20:07
Citaat van: Jeroen op 29 november 2011 - 18:50:46
Citaat van: Scuderia91 op 29 november 2011 - 16:36:25

Man van 2011: Lijkt me duidelijk Vettel. Ondanks de beste wagen doet hij het toch maar.

Het lijkt mij niet zo duidelijk. De prestaties van Alonso en Button doen niets voor die van Vettel onder m.i..
Misschien niet, maar die statistieken die Vettel dit seizoen gehaald heeft kan hij niet anders dan de man van het seizoen zijn. Het is uiteraard makkelijker als je de beste wagen hebt, maar zo evident is het toch echt allemaal niet wat hij doet.
Wat mij betreft is dat dus geen gegeven. Hij was de winnaar van het seizoen, maar met man van het seizoen denk ik dat we het over de beste rijder hadden en dat is niet noodzakelijkerwijs de winnaar. Als je alleen al kijkt wat wij hier het hele jaar gestemd hebben in de man van de race-topics, is echt niet 11 keer Vettel geweest. Daarmee niet zeggende dat Vettel geen man van het jaar zou kunnen zijn hoor, maar zo vast en zeker zoals jij het stelt is het voor mij niet.
Ik snap je punt, maar ik bekijk het ook anders. Bij man van de race denk ik dat Vettel bijna elke race in de top 3 kon staan, terwijl de man van de race bij die andere gevallen net zo goed banaan van de race kunnen zijn de volgende GP. Ik vind dat Alonso het ook uitstekend gedaan heeft voor wat de wagen voorstelde, maar iemand man van het seizoen noemen terwijl hij maar 1 race wint... dat vind ik gewoon een beetje te ver gezocht.