Puntenverschil 2010-2011: stijgers en dalers

Gestart door SDG, 28 november 2011 - 12:39:27

« vorige - volgende »

SDG

Vettel 392 (256) + 136
Button 270 (214) + 56
Webber 258 (242) + 16
Alonso 257 (252) + 5
Hamilton 227 (240) - 13
Massa 118 (144) - 26
Rosberg 89 (142) - 53
Schumacher 76 (72) + 4
Sutil 42 (47) - 5
Petrov 37 (27) + 10
Kobayashi 30 (32) - 2
Alguersuari 26 (5) + 21
Buemi 15 ( 8 ) + 7
Barrichello 4 (47) - 43
Kovalainen (0) =
Trulli (0) =
Glock (0) =

Om een eerlijke vergelijking te maken, heb ik enkel de rijders genomen die in 2011 voor hetzelfde team als vorig jaar uitkwamen en het ganse seizoen meereden. Daarom heb ik coureurs als Heidfeld en Senna niet in het lijstje opgenomen.

Bij de teams geeft dit het volgende:

Red Bull 650 (+152)
McLaren 497 (+43)
Ferrari 375 (-21)
Mercedes 165 (-49)
Renault 73 (-90)
Force India 69 (+1)
Sauber 44 (=)
Toro Rosso 41 (+28)
Williams 5 (-64)
Lotus 0 (=)
HRT 0 (=)
Virgin 0 (=)

Een grote verliezer van 2011 is overduidelijk Williams, terwijl het verlies van Robert Kubica zich bij Renault zwaar heeft laten voelen. Ook Mercedes heeft in 2011 toch een stapje teruggezet vergeleken met vorig jaar, terwijl bij de kleinere teams vooral Toro Rosso een grote stap voorwaarts maakte.

0634

Ferrari en McLaren hebben eigenlijk maar nauwelijks vooruitgang geboekt... Als je dat vergelijkt met Red Bull. Pijnlijk...

Enzo

Red Bull is overduidelijk heer en meester geweest de afgelopen twee jaar. Vraag me af hoe de verhoudingen in 2012 zullen zijn. Hoorde iets over het aanpakken van de flexibele voorvleugels van Red Bull en Ferrari. Als je daar het verbod op OTB en lage uitlaat exit meerekend, kan het volgend jaar ineens anders zijn. Dat waren de voornamelijk de punten waarop de Red Bull en McLaren veel wonnen. Ik verwacht/hoop dat Ferrari en miss ook Merc volgend jaar er beter bij zitten.

Niels_

Ferrari heeft allesinds een enorm voordeel dat hun wagen een pak beter presteert zonder de blown-diffuser. Bij McLaren heb ik daar (na het zien van de race op Silverstone) toch wat meer zo mijn twijfels bij.

0634

Citaat van: Enzo op 28 november 2011 - 13:47:55
Red Bull is overduidelijk heer en meester geweest de afgelopen twee jaar. Vraag me af hoe de verhoudingen in 2012 zullen zijn. Hoorde iets over het aanpakken van de flexibele voorvleugels van Red Bull en Ferrari. Als je daar het verbod op OTB en lage uitlaat exit meerekend, kan het volgend jaar ineens anders zijn. Dat waren de voornamelijk de punten waarop de Red Bull en McLaren veel wonnen. Ik verwacht/hoop dat Ferrari en miss ook Merc volgend jaar er beter bij zitten.
Ik help het je hopen, vurig zelfs. Maar toch vrees ik voor RBR dominantie...

Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 28 november 2011 - 17:20:48
Ferrari heeft allesinds een enorm voordeel dat hun wagen een pak beter presteert zonder de blown-diffuser. Bij McLaren heb ik daar (na het zien van de race op Silverstone) toch wat meer zo mijn twijfels bij.

Zijn deze vanaf 2012 verboden?

Niels_

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:41:56
Citaat van: Scuderia91 op 28 november 2011 - 17:20:48
Ferrari heeft allesinds een enorm voordeel dat hun wagen een pak beter presteert zonder de blown-diffuser. Bij McLaren heb ik daar (na het zien van de race op Silverstone) toch wat meer zo mijn twijfels bij.

Zijn deze vanaf 2012 verboden?
Ja.

http://www.gppits.net/nieuws/behoud_blown_diffuser/

Wizard

Thanks!! Ik ben benieuwd. Ferrari deed het niet slecht ten opzichte van McLaren/Red Bull zonder blown-diffuser. Dus wie weet maakt Ferrari komend jaar een stap voorwaarts.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 28 november 2011 - 17:52:15
Citaat van: Enzo op 28 november 2011 - 13:47:55
Red Bull is overduidelijk heer en meester geweest de afgelopen twee jaar. Vraag me af hoe de verhoudingen in 2012 zullen zijn. Hoorde iets over het aanpakken van de flexibele voorvleugels van Red Bull en Ferrari. Als je daar het verbod op OTB en lage uitlaat exit meerekend, kan het volgend jaar ineens anders zijn. Dat waren de voornamelijk de punten waarop de Red Bull en McLaren veel wonnen. Ik verwacht/hoop dat Ferrari en miss ook Merc volgend jaar er beter bij zitten.
Ik help het je hopen, vurig zelfs. Maar toch vrees ik voor RBR dominantie...

Die Newey is wel een slimme bastard idd, opzekers dat RB weer voor de knikkers kan gaan volgend jaar. Maar hopelijk zit het allemaal wat dichter bij elkaar.

JimmySPA

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:52:29
Thanks!! Ik ben benieuwd. Ferrari deed het niet slecht ten opzichte van McLaren/Red Bull zonder blown-diffuser. Dus wie weet maakt Ferrari komend jaar een stap voorwaarts.

Ik hoop het. We zullen zien.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"