Interlagos: man van de race

Gestart door 0634, 27 november 2011 - 18:43:13

« vorige - volgende »

Wie is jouw man van de race?

Webber
1 (5.9%)
Vettel
2 (11.8%)
Button
4 (23.5%)
Alonso
4 (23.5%)
Massa
0 (0%)
Sutil
6 (35.3%)
Rosberg
0 (0%)
Di Resta
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Petrov
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 04 december 2011 - 18:43:13

Kootje

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:45:44
Zou kunnen. Maar hij had ook zijn bak aan gort kunnen rijden. Los daarvan moest Red Bull wel erg vaak prangend verzoeken 'het rustig aan te doen'. Pas nadat ze ze spraken over een wel erg serieus probleem nam Vettel gas terug. Nu heeft de bak het gehouden maar als het spul aan gort was gegaan kon ik 'het negeren' van het verzoek van Red Bull niet bepaald professioneel noemen. Integendeel. Dus een kantekening en geen terechte MvdR in mijn optiek.

Ik bedoelde niet dat hij risico had moeten nemen, maar ik doel meer op die luttele 17 seconden die Webber zich maar los wist te maken.
Voordat Vettel overduidelijk van het gas ging om Webber voorbij te laten, had Webber dankzij Vettel's bakprobleem het gat wel gedicht, maar op eigen kracht was hij er denk ik niet zomaar voorbij gekomen.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 19:06:16
Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:45:44
Zou kunnen. Maar hij had ook zijn bak aan gort kunnen rijden. Los daarvan moest Red Bull wel erg vaak prangend verzoeken 'het rustig aan te doen'. Pas nadat ze ze spraken over een wel erg serieus probleem nam Vettel gas terug. Nu heeft de bak het gehouden maar als het spul aan gort was gegaan kon ik 'het negeren' van het verzoek van Red Bull niet bepaald professioneel noemen. Integendeel. Dus een kantekening en geen terechte MvdR in mijn optiek.
ok, da's weer een nieuwe. Iemand die een dergelijk risico neemt kan ook al geen man van de race meer worden? Vettel was ook niet mijn keus, maar op deze manier had ik het nog niet bekeken. Wat is dan precies rustig aan doen??

Natuurlijk kan hij wel MvdR worden. Kootje stemt toch op hem? Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens hoef te zijn. Overigens zeg ik niet dat de keuze waanzin is maar leg ik uit waarom ik er anders over denk. Nu ging het goed (Vettel) maar voor het zelfde geld was z'n versnellingbak wel naar z'n gootje gegaan. Als Red Bull meermaals verduidelijkt dat 'snel rijden', einde race betekent, behoor je hier gehoor aan te geven. Het lijkt mij geen twijfel gevalletje dus dat het KAN zijn dat de bak niet houd maar informatie wat gebaseerd wordt op feiten. Dus dat het gebeurd.

Wizard

Citaat van: Kootje op 28 november 2011 - 19:12:48
Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:45:44
Zou kunnen. Maar hij had ook zijn bak aan gort kunnen rijden. Los daarvan moest Red Bull wel erg vaak prangend verzoeken 'het rustig aan te doen'. Pas nadat ze ze spraken over een wel erg serieus probleem nam Vettel gas terug. Nu heeft de bak het gehouden maar als het spul aan gort was gegaan kon ik 'het negeren' van het verzoek van Red Bull niet bepaald professioneel noemen. Integendeel. Dus een kantekening en geen terechte MvdR in mijn optiek.

Ik bedoelde niet dat hij risico had moeten nemen, maar ik doel meer op die luttele 17 seconden die Webber zich maar los wist te maken.
Voordat Vettel overduidelijk van het gas ging om Webber voorbij te laten, had Webber dankzij Vettel's bakprobleem het gat wel gedicht, maar op eigen kracht was hij er denk ik niet zomaar voorbij gekomen.

Dat is niks nieuws onder de zon. Webber krijgt de overwinning in zijn schoot geworpen en Vettel deed wat hij kon met een falende bak. Maar om nu te jubelen en deze te verkiezen boven de race van Alonso en Button, nee. Althans, vind ik.

Kootje

Dat mag. ;)

Overigens zal ik ook niet van de daken schreeuwen hoe geweldig hij wel niet was.
Dat viel best mee.
Maar echte topprestaties heb ik deze race niet gezien.
En bij gebrek aan beter vond ik gezien de omstandigheden zijn prestatie de sterkste.

Wizard

Button reed toch een aardige race. Was sneller dan Lewis (ook met 'gezonde bak'), wist Alonso prima voor te blijven en liet voldoende sportieve ruimte om vervolgens de laatste stint te knallen als een debiel en Alonso weer terug te pakken. Persoonlijk kan ik daar ontzettend van genieten, meer dan van een Vettel.

Kootje

Reed zeker 'n goed race, net als Alonso, Sutil en nog wat anderen.
Maar niets bijzonders.

Bij gebrek aan beter kom ik dus bij Vettel uit.
Kan echter de keuzes voor Button, Alonso, Sutil etc. ook goed begrijpen.

Gerard

Heb op Vettel  gestemd... Als 'manke Nelis' iedereen behalve zijn teamgenoot verslagen... Eervolle vermelding voor Alonso.. Wat een mooie inhaalactie op Button!

Wizard

Citaat van: Kootje op 28 november 2011 - 19:47:06
Reed zeker 'n goed race, net als Alonso, Sutil en nog wat anderen.
Maar niets bijzonders.

Bij gebrek aan beter kom ik dus bij Vettel uit.
Kan echter de keuzes voor Button, Alonso, Sutil etc. ook goed begrijpen.

Wat was dan bijzonder aan Vettel's race? Moest shortshiften in 2 versnellingen wat marginaal scheelt. En de Red Bull was snel genoeg om een tikkeltje in te leveren.

Kootje

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 20:47:43
Citaat van: Kootje op 28 november 2011 - 19:47:06
Reed zeker 'n goed race, net als Alonso, Sutil en nog wat anderen.
Maar niets bijzonders.

Bij gebrek aan beter kom ik dus bij Vettel uit.
Kan echter de keuzes voor Button, Alonso, Sutil etc. ook goed begrijpen.

Wat was dan bijzonder aan Vettel's race? Moest shortshiften in 2 versnellingen wat marginaal scheelt. En de Red Bull was snel genoeg om een tikkeltje in te leveren.

Ik zeg toch ook niet dat zijn race zo bijzonder was ??

Zeg zelfs tot 2x toe (dit wordt de 3e keer) dat ik bij gebrek aan beter bij Vettel aankwam.

Wizard

Laat ik mijzelf anders uitdrukken: Wat was er bijnzonderder aan Vettels race? Button was meermaals verwikkeld in gevechten en klopt Alonso op de baan. Los daarvan is hij het hele weekend, ook tijdens de race, sneller dan Hamilton. Vettel reed z'n rondjes.

Kootje

Er was niets echt bijzonder aan Vettels race, behalve dan dat hij met 'n gemankeerde auto nog steeds rondetijden reed waar alleen Webber aan kon tippen.
Dat jij dat niet genoeg vindt, kan ik niets aan doen.

Maar je slaat ook wel weer iets door in je Button "verheerlijking"
Ja ... Button was meerdere malen in gevecht met Alonso, en ja ... hij heeft 'm uiteindelijk verslagen.
Poeh poeh ..... superprestatie. :o

En ja .... hij was sneller dan Hamilton, ook errug bijzonder. ::)
Nu wil ik niet z'n prestatie naar beneden halen hoor, maaruh ..... doet hij die dingen niet al 't gehele jaar ?? ???
Dus wat is daar dan zo bijzonder aan ?? :-\

Wizard

#41
Ik denk dat je de bakproblemen overschat. Plus, Vettel negeerde in eerste instantie teaminfo. Als ik de top 10 erbij neem;

1 Webber, Geen geweldige race, mja, hij won wel in de beste situatie. Niet mijn MvdR, maar een keuze kan ik begrijpen 3 Button, Hoe je het ook wendt of keert, een absoluut puike rit
4 Alonso, Zelfde als Button. Puike gevechten
5. Massa, Andere strategie, reed langer op matig rubber, toch niet oneven
6. Sutil, Tof gevecht met Rosberg en finished hoger dan de F.I voor is gebouwd
7. Rosberg, Ook een erg puike rit met een leuk gevecht versus Sutil
8. Di Resta, Niet vergeten dat het een rookie is, al met al netjes gereden
9 Kobayashi, Misschien te weinig gezien van Koba, maar lijkt me een puike rit van P16 naar 10
10. Petrov, Dito; van P15 naar 10

Allen keuzes, die ik, op Alonso (en Button) na, misschien niet zou hebben betiteld als MvdR maar niet snel zal bedisccussiëren, maar Vettel?? Sorry. Natuurlijk kan het. Vettel is niet de minste van het veld, maar iemand die ze bijna moeten smeken om zijn wagen niet te slopen en snelheid genoeg heeft dit veilig 'thuis te brengen' verkiezen boven coureurs die als een debiel moeten trappen, moeten knokken voor wat ze waard zijn, gaat er bij mij niet in. Ik vond het negeren net niet genoeg om hem te verkiezen als banaan van de race maar het is zeker een vermelding waard.

Zo anders kijken wij dus naar F1.

Zelfs Hamiltons race vond ik nog spraakmakender. Zijn bak was niet te redden en McLaren riep "ga er maar voor" en dan tot op het bittere eind knokken voor wat hij waard is...

[edit]

Even het rijtje onder elkaar geplaatst. Iets overzichtelijker. ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: Matthijs op 28 november 2011 - 09:02:14
Citaat van: M@rc op 28 november 2011 - 08:10:01
Sutil, ging als een speer. Verder kwam enkel Vettel in mijn gedachten op, al is tegenwoordig een hele race met een kapotte naadloze semiautomatische versnellingbak rijden niet hetzelfde als met de handschakelaars vroeger.
Vettel deed het voorkomen alsof het een fluitje van een cent was. Bij Hamilton zag je echter dat het in een spit-second fout kan gaan. Hij moest ook rustig aandoen, maar toen hij even aanzette om Massa in te halen (en DRS opende) ging het gelijk mis met de bak.

Er werd aan Vettel gevraagd om to short shiften in 2de en 3de, terwijl er aan Hamilton meegedeeld werd dat hij een gearbox problem had, en z'n engineer zei: "there's nothing you can do about it"...

Dus beide problemen lijk mij totaal niet vergelijkbaar.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Geen banaan-topic geopend? Mijn top 3 (ander forum)

Citaat*trekt kogelvrij vest aan*

Komt-ie:

1. Maldonado: Als enige domweg in de rondte. Kan gebeuren, nu is hij de enige, dus banaan.
2. Vettel: Als het team bijna moet smeken om je bak niet te slopen en de race uit te rijden, plaats ik daar mijn vraagtekens bij. Maximaliseren is ook een kwaliteit -van waarde-!!
3. Perez: Om de top 3 compleet te maken. Dit vond ik banaanwaardiger dan iets wat te entousiast knokken om een positie.

0634

Ik zou niet weten wie er banaanwaardig zou zijn...