Interlagos: man van de race

Gestart door 0634, 27 november 2011 - 18:43:13

« vorige - volgende »

Wie is jouw man van de race?

Webber
1 (5.9%)
Vettel
2 (11.8%)
Button
4 (23.5%)
Alonso
4 (23.5%)
Massa
0 (0%)
Sutil
6 (35.3%)
Rosberg
0 (0%)
Di Resta
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Petrov
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 04 december 2011 - 18:43:13

Wizard

Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 22:09:49
Ik kan me niet voorstellen dat het niet oprecht was. Zelfs nadat Webber er allang en breed voorbij was, bleven ze praten over die bak van Vettel. Lijkt mij een overdreven staaltje toneel, nu teamorders gewoon legaal zijn.

Vettel zou de laatste fase van de race enkel en alleen gebruik hebben kunnen maken van de hogere versnellingen. Helaas heb ik geen onboardbeelden gezien om dit te bevestigen maar lijkt me niet dat Vettel gaat jokken.


T.Nuvolari

Sutil, ging als een speer. Verder kwam enkel Vettel in mijn gedachten op, al is tegenwoordig een hele race met een kapotte naadloze semiautomatische versnellingbak rijden niet hetzelfde als met de handschakelaars vroeger.

Matthijs

Citaat van: M@rc op 28 november 2011 - 08:10:01
Sutil, ging als een speer. Verder kwam enkel Vettel in mijn gedachten op, al is tegenwoordig een hele race met een kapotte naadloze semiautomatische versnellingbak rijden niet hetzelfde als met de handschakelaars vroeger.
Vettel deed het voorkomen alsof het een fluitje van een cent was. Bij Hamilton zag je echter dat het in een spit-second fout kan gaan. Hij moest ook rustig aandoen, maar toen hij even aanzette om Massa in te halen (en DRS opende) ging het gelijk mis met de bak.

T.Nuvolari

#19
Citaat van: Matthijs op 28 november 2011 - 09:02:14
Citaat van: M@rc op 28 november 2011 - 08:10:01
Sutil, ging als een speer. Verder kwam enkel Vettel in mijn gedachten op, al is tegenwoordig een hele race met een kapotte naadloze semiautomatische versnellingbak rijden niet hetzelfde als met de handschakelaars vroeger.
Vettel deed het voorkomen alsof het een fluitje van een cent was. Bij Hamilton zag je echter dat het in een spit-second fout kan gaan. Hij moest ook rustig aandoen, maar toen hij even aanzette om Massa in te halen (en DRS opende) ging het gelijk mis met de bak.

Das waar, maar de fysieke inspanning is een pak minder dan vroeger. Ik vond zijn comment "I feel like Senna in '91" er dan ook een beetje over, maar de jeugd hé. ;)

0634

en of die defecten met elkaar te vergelijken zijn is ook maar zeer de vraag. Fysiek maakt het iig geen verschil meer zoals vroeger. Het vergelijk met Senna in 91 snap ik dan ook niet van Vettel.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 28 november 2011 - 10:09:05
en of die defecten met elkaar te vergelijken zijn is ook maar zeer de vraag. Fysiek maakt het iig geen verschil meer zoals vroeger. Het vergelijk met Senna in 91 snap ik dan ook niet van Vettel.
Het gaf wel aan hoe enorm relaxed hij in de auto zit. Merk je bij Alonso ook (en Schumacher van vroeger) dat die gewoon zoveel 'over' hebben om ook over de racestrategie etc na te denken. Meer dan anderen lijkt het soms.

0634

#22
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb altijd het idee dat er bepaalde kwaliteiten aan rijders worden toebedeeld die wij nooit kunnen weten.

Vettels bak ging niet stuk en die van Lewis wel. En dus? Daaraan kan never nooit de conclusie getrokken worden dat Vettel daar beter mee om kan gaan. Senna treedt de race trouwens ook uit.

Dat soort conclusies maken rijders beter dan dat ze zijn. Er zijn bepaalde defecten waar je gewoon de finish niet mee haalt, en met anderen weer wel. Meer conclusies kan je niet trekken.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 28 november 2011 - 11:16:36
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb altijd het idee dat er bepaalde kwaliteiten aan rijders worden toebedeeld die wij nooit kunnen weten.

Vettels bak ging niet stuk en die van Lewis wel. En dus? Daaraan kan never nooit de conclusie getrokken worden dat Vettel daar beter mee om kan gaan. Senna treedt de race trouwens ook uit.

Dat soort conclusies maken rijders beter dan dat ze zijn. Er zijn bepaalde defecten waar je gewoon de finish niet mee haalt, en met anderen weer wel. Meer conclusies kan je niet trekken.
Is dat een reactie op mij?
Ik bedoel helemaal niet te zeggen dat Vettel beter is dan Hamilton omdat hij zijn bak wel heel houdt. Ik doelde op de uitspraak van Vettel over Senna 1991. Dat geeft aan hoe relaxed hij was en dat hij dus capaciteit overheeft om daar aan te denken, zoals wel meer coureurs (waaronder Alonso en (voorheen?)Schumacher). Dat bedoelde ik.

0634

Dan begreep ik je verkeerd! sorry :P

Matthijs


rafael25


Kootje

Vettel


Er vanuitgaande dat hij daadwerkelijk 'n bakprobleem had, zo'n tempo aan de dag leggen.
Vraag me zelfs lichtelijk af of hij niet gewoon had kunnen winnen, ondanks z'n bakprobleem.

Wizard

Zou kunnen. Maar hij had ook zijn bak aan gort kunnen rijden. Los daarvan moest Red Bull wel erg vaak prangend verzoeken 'het rustig aan te doen'. Pas nadat ze ze spraken over een wel erg serieus probleem nam Vettel gas terug. Nu heeft de bak het gehouden maar als het spul aan gort was gegaan kon ik 'het negeren' van het verzoek van Red Bull niet bepaald professioneel noemen. Integendeel. Dus een kantekening en geen terechte MvdR in mijn optiek.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:45:44
Zou kunnen. Maar hij had ook zijn bak aan gort kunnen rijden. Los daarvan moest Red Bull wel erg vaak prangend verzoeken 'het rustig aan te doen'. Pas nadat ze ze spraken over een wel erg serieus probleem nam Vettel gas terug. Nu heeft de bak het gehouden maar als het spul aan gort was gegaan kon ik 'het negeren' van het verzoek van Red Bull niet bepaald professioneel noemen. Integendeel. Dus een kantekening en geen terechte MvdR in mijn optiek.
ok, da's weer een nieuwe. Iemand die een dergelijk risico neemt kan ook al geen man van de race meer worden? Vettel was ook niet mijn keus, maar op deze manier had ik het nog niet bekeken. Wat is dan precies rustig aan doen??