Senna .... de film

Gestart door Kootje, 24 november 2011 - 20:16:29

« vorige - volgende »

Wizard

Jawel. De stuurkolom. Dat is, ondanks de pogingen, niet ontkracht. Al het andere wordt omver geworpen.

Matthijs

Citaat van: Wizard op 27 december 2011 - 17:16:48
Tsja, ik begrijp je cynisme, maar ik ben niet diegene die het verzon

Mijn cynisme is dan ook niet aan jou gericht!

0634

Citaat van: Wizard op 27 december 2011 - 21:35:01
Dat sowieso. De vijf-delige 'docu' vind ik anders wel ontzettend goed. Die spreekt een hoop tegen aan de hand van feiten. Heb je deze gekeken? Kijk maar eens wat ze zeggen van het stuur. ;)
Nog niet, even tijd vinden.

Citaat van: Wizard op 27 december 2011 - 23:19:10
Jawel. De stuurkolom. Dat is, ondanks de pogingen, niet ontkracht. Al het andere wordt omver geworpen.
Dus toch. Tja, dat concludeerde de Italiaanse justitie dus ook.

Wizard

Nou, dit is niet zomaar een analyse hé. Mensen die hier aan hebben meegewerkt zijn betrokken geweest bij het onderzoek. Er is één ding dat de gebroken stuurkolom kan tegenspreken en dat ik de telemetrie alleen heeft Williams na het ongeluk een blackbox verwijderd en was daarna het één en ander beschadigd. Hoe dan ook, het is best interessant om eens te kijken.

Wizard

Citaat van: Matthijs op 28 december 2011 - 08:39:27
Citaat van: Wizard op 27 december 2011 - 17:16:48
Tsja, ik begrijp je cynisme, maar ik ben niet diegene die het verzon

Mijn cynisme is dan ook niet aan jou gericht!

Ik weet. ;)

Korre

Citaat van: Wizard op 28 december 2011 - 11:07:00
Nou, dit is niet zomaar een analyse hé. Mensen die hier aan hebben meegewerkt zijn betrokken geweest bij het onderzoek. Er is één ding dat de gebroken stuurkolom kan tegenspreken en dat ik de telemetrie alleen heeft Williams na het ongeluk een blackbox verwijderd en was daarna het één en ander beschadigd. Hoe dan ook, het is best interessant om eens te kijken.

de telemetrie gaf toch aan dat er nog een kracht op het stuur werd overgedragen tot de crash?!
jij gaat er vanuit dat williams die telemetrie gewist heeft en vervangen door andere?
Dan moest williams wel al zeer snel weten wat het probleem was.
hoe kan je dit knip en plakwerk doen zonder dat het opvalt dat het knip en plakwerk is?

Wizard

Beschadiging? Geen idee. En ik ga er niet vanuit...na de crash zijn mensen van Williams bij de wagen geweest om een blackbox te verwijderen. Wat daarmee is gebeurt, geen idee. En er wordt tekst en uitleg gegeven over hoe het toch mogelijk is dat kracht wordt gemeten. Dit alles heeft te maken met de oliedruk in het systeem.

Sabai

Wat de reden ook mag zijn wat me wel opvalt is dat als je naar de onbord beelden kijkt ,dat het linker voorwiel en de stuurstang van links naar rechtuit stand beweegt en de auto rechtdoor schiet en zijn hoofd een ontwijkende beweging maakt naar links. dit maakt het breken van het stuurkolom wel aannemelijk.Bij Petrov brak de stuurkolom ook naar een hevige impact dit jaar (wel niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk). Maar als ik kijk hoe die F1 auto's destijds over de baan stuiterden kwamen er ook zeer grote krachten op los. Hoe vaak werd zo'n onderdeel eigenlijk vervangen destijds?Niet elke GP denk ik.

0634

Vast niet. Er was ook nog het verhaal dat de stuurkolom was aangepast omdat Senna zich niet prettig had gevoeld met het origineel. Die lasnaad zou een probleem geweest kunnen zijn.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Alweer?
Uit respect voor Senna of om geld te verdienen? Die acteur lijkt niet eens op A. Senna... ::)

rafael25

Zondag op RTL7 om 22:00uur Senna film....Kijk dus!!!!!

Jozef

Eergisteren was ie op Canvas. Dan heb je geen last van reclameblokken. :)

Kootje

Citaat van: Jozef op 23 mei 2012 - 15:05:00
Eergisteren was ie op Canvas. Dan heb je geen last van reclameblokken. :)

Fijn om te weten dat hij eergisteren uit werd gezonden.
Hebben we 'n hoop aan. :P

Jozef

Ben altijd bereid te helpen! ;)