Senna .... de film

Gestart door Kootje, 24 november 2011 - 20:16:29

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 december 2011 - 14:39:41
Citaat van: Kootje op 26 december 2011 - 14:21:29
Hij ging eraf omdat door de safetycarperiode, z'n banden afgekoeld waren en er daardoor 'n te lage bandenspanning was.
Hierdoor raaktew z'n bodem de grond en verloor hij de macht over het stuur.
De afgebroken stuurinrichting was het gevolg van de klap, maar niet de oorzaak, zo is na uitgebreid onderzoek gebleken.

Volgens de Italiaanse justitie was het wel degelijk de stuurkolom die afbrak, al wordt dat door anderen weer tegen gesproken. In ieder geval is voor zover ik weet nooit onomstotelijk bewezen wat de daadwerkelijke oorzaak was. De geleerden zijn het daar niet over eens.

De stuurkolom brak toch ten gevolge van de klap? Dat is niet de oorzaak waardoor hij van de baan geraakte (<--- ik pas me aan, aan de Belgen).

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 december 2011 - 16:38:32
Citaat van: Jeroen op 26 december 2011 - 14:39:41
Citaat van: Kootje op 26 december 2011 - 14:21:29
Hij ging eraf omdat door de safetycarperiode, z'n banden afgekoeld waren en er daardoor 'n te lage bandenspanning was.
Hierdoor raaktew z'n bodem de grond en verloor hij de macht over het stuur.
De afgebroken stuurinrichting was het gevolg van de klap, maar niet de oorzaak, zo is na uitgebreid onderzoek gebleken.

Volgens de Italiaanse justitie was het wel degelijk de stuurkolom die afbrak, al wordt dat door anderen weer tegen gesproken. In ieder geval is voor zover ik weet nooit onomstotelijk bewezen wat de daadwerkelijke oorzaak was. De geleerden zijn het daar niet over eens.

De stuurkolom brak toch ten gevolge van de klap? Dat is niet de oorzaak waardoor hij van de baan geraakte (<--- ik pas me aan, aan de Belgen).

Ben geen Belg  >:(

;D ;D ;D

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 26 december 2011 - 16:24:21
Citaat van: Korre op 26 december 2011 - 11:42:05
Heb gisteren de film bekeken en vroeg mij af of het mogelijk is dat Senna zelfmoord gepleegd heeft?


Daar heb ik ook aan gedacht, maar die man had alles...Denk je nu echt dat hij zijn familie, met wie hij bijzonder hecht was,  zoveel pijn zou willen doen? Zijn vriendin?


Senna was behoorlijk down en onzeker. Maar dat had meer met de auto te maken. Die ongelukken (Barrichello en Ratzenberger) kwamen daar bovenop. Maar om dan zelfmoord te plegen?!


Nee...zelfmoord kan zeker worden uitgesloten.

Inderdaad, hij was de dagen voor de GP ook al heel negatief over zijn toekomst in de F1. Sprak over stoppen en andere zaken te gaan doen. Het zat hem ook niet mee qua wagen die periode, zoals Franky zei, daar komt bovenop dat zijn familie nogal moeilijk deed over zijn relatie. Wat ik weet is dat hij gestorven is met een Oostenrijkse vlag in zijn wagen, als eerbetoon aan Ratzenberger. Hij wilde die race voor hem winnen, zelfmoord past daar niet in.

Wizard

Senna was wel vaker negatief hé. Een gevoelsmens. Senna en stoppen passeerde regelmatig de revue.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 december 2011 - 21:47:38
Citaat van: Wizard op 26 december 2011 - 16:38:32
Citaat van: Jeroen op 26 december 2011 - 14:39:41
Citaat van: Kootje op 26 december 2011 - 14:21:29
Hij ging eraf omdat door de safetycarperiode, z'n banden afgekoeld waren en er daardoor 'n te lage bandenspanning was.
Hierdoor raaktew z'n bodem de grond en verloor hij de macht over het stuur.
De afgebroken stuurinrichting was het gevolg van de klap, maar niet de oorzaak, zo is na uitgebreid onderzoek gebleken.

Volgens de Italiaanse justitie was het wel degelijk de stuurkolom die afbrak, al wordt dat door anderen weer tegen gesproken. In ieder geval is voor zover ik weet nooit onomstotelijk bewezen wat de daadwerkelijke oorzaak was. De geleerden zijn het daar niet over eens.

De stuurkolom brak toch ten gevolge van de klap? Dat is niet de oorzaak waardoor hij van de baan geraakte (<--- ik pas me aan, aan de Belgen).

Ben geen Belg  >:(

;D ;D ;D


Zoals ik zei, voor de Belgen. Dus wie de schoen past..... ;)

0634

Citaat van: Wizard op 26 december 2011 - 16:38:32
De stuurkolom brak toch ten gevolge van de klap? Dat is niet de oorzaak waardoor hij van de baan geraakte (<--- ik pas me aan, aan de Belgen).
Ik weet niet wanneer de stuurkolom brak. Ik weet alleen dat de Italiaanse justitie denkt dat het aan de stuurkolom ligt.

In verdict no. 15050, the Court ruled thus: "It has been determined that the accident was caused by a steering column failure. This failure was caused by badly designed and badly executed modifications. The responsibility of this falls on Patrick Head, culpable of omitted control". Patrick Head was not arrested; in Italy the statute of limitation for manslaughter is 7 years and 6 months, and the final verdict was pronounced 13 years after the accident.


Volgens mij waren Williams-techneuten het niet met het oordeel eens, maar daar kan ik mij dan ook wel weer iets bij voorstellen.


Wizard


0634

Tja, meerdere mensen zeggen meerdere dingen, zoals bij alle bekende ongelukken/moordaanslagen etc. gebeurt. We zullen het wel nooit helemaal weten. Het bandenverhaal lijkt mij echter persoonlijk niet heel erg aannemelijk met mijn boerenverstand, gezien de curve die de wagen maakt waaruit weinig correctie van de rijder blijkt en de relatieve simpelheid van de Tamburello bocht. Dat je dan wijd gaat of de bocht niet haalt, okee, maar compleet rechtdoor denderen lijkt mij sterk, ondanks het hobbeltje. Ja, ik heb Senna ook zien zwaaien naar de SC, en ja, die banden werden hem te koud, maar omdat nou als oorzaak te zien... Ik ben geen expert hoor, maar het lijkt mij zo sterk.

Wizard

Andere beweren weer dat Senna bewusteloos was voor het incident. Toegegeven, zijn helmstand was ook anders dan de ronden daarvoor. Ook heb ik eens gelezen dat het geen stuk wielophanging was wat de helm heeft doorboord, maar een kogel. Zal in de loop van de week eens kijken of ik dat nog boven water krijg. De meest idiote theoriëen zijn de revue gepasseerd.

Matthijs

Citaat van: Wizard op 27 december 2011 - 16:00:34
Ook heb ik eens gelezen dat het geen stuk wielophanging was wat de helm heeft doorboord, maar een kogel.
Wist je dat niet? Die kogel is afgevuurd door Lee Harvey Oswald.

Wizard

Tsja, ik begrijp je cynisme, maar ik ben niet diegene die het verzon. ;)

http://ayrtonsennaforever.blogspot.com/2010/05/ayrton-senna-was-murdered-user-of.html

Citaatssing evidence and endless years of investigation delay in itself strongly suggest a cover-up.

Mysteriously, after 90 seconds, the video cuts out the very second before wall contact - it would have disproven the pre-concieved suspension penetration myth.

Also, Williams staff were horrified to find the telemetry "blackbox" had several data channels physically cut, but were afraid (why?) to ever speak about it!

And the car was kept for a ridiculous 10 years by Italian authorities before giving it back to Williams to examine. Italy's notorious corruption provided the perfect environment for a cover-up.

The official (non-)explanation, by Italian forensic investigation, is:
Either;
1. car bottomed out due to cold tyres, or
2. steering broke.
But;
1. Bottoming and sparks are regular events - it's never caused a crash to anyone, anywhere! (including Senna himself on lap 1 and restart when tyres were even colder!) Anyway, the sparks appear AFTER he went straight on.
2. Crack in steering column was only 20% through - still had 80% integrity - it's not enough to compromise steering. And the video shows normal movement of the steering wheel, as compared with video of the previous lap. There is NO evidence the steering broke.

Official Cause of death was suspension arm penetration of skull. Again that never happened to anyone else, anywhere, ever.

So the official explanation claims 2 things - both of which have no parallel, ever! - Completely implausible!

Look at the video - the EXACT split-second (at 11.4 secs) the car stops turning and goes dead straight (cornering G-force goes to 0) Senna's head slumps to the left. (It's been suggested that with the quick loss of cornering G, his head would jerk slightly. But the slump is more pronounced than slight jerk, and worse - external video clearly shows his head never came up again!) Other internal videos with audio reveal the engine note merely trails away - NO brakes (and the telemetry shows no brake application but mere releasing of throttle (irregularly - in 2 stages - indicating lost consciousness)!

A split-second before his head slumps, a brief picture distortion occurs - indicating electromagnetic interference from metallic bullet moving at more than the speed of sound.

Helmet pics in the Senna Files website - clearly show a bullet hole in the visor - yet hardly any helmet damage. German newspapers published a photo of him taken just before he was put in the helicopter - he was grey (from blood loss) but the only visible damage was a small (3cm) cut above the right eyebrow. The doctor who recieved him at hospital (Dr. Maria Teresa Fiandri) gave an image very different from the rumours about his face; "He came to me pale but beautiful and serene. It is the image that I remember. He had a cut on the forehead, three or four centimeters, nothing more. But when we turn him, I saw that he had much blood. And I wondered: "But from where come too much blood?" It came from the back, the base of the skull." (She then said when they washed his suit (to return it to the family) - the water turned red. (In fact Senna lost 4.5 litres of blood - 90% of the body's total - ie. MASSIVE blood loss.)) So - small wound at front of head, large wound at back of head = Bullet! (Anyway: Suspension arm is big and flat - not small and round like the hole in the visor.)

[Note: Tamburello was not a public access area - perfect location for a hidden sniper in the dense trees, with a river behind it.]

WHO?
1. Senna's death was planned for MAY 1 - the foundation day of the Illuminati in 1776. (Hence the GP wasn't cancelled after Roland's death, as it should have been.)

2. Max Mosley, the boss of the FIA, is a raving NAZI (witness his sadomasochistic sex orgy with 5 prostitutes a few weeks ago) who came to power just before Senna was killed. (Adolph Hitler himself was guest of honour at Max's parents' wedding in Goebbel's home!)

3. After Senna died, the sport actually became even bigger - it was actually good for business!

Join the dots....Nazi becomes FIA boss, Senna assassinated, sport restructured around FIAT's racing division (Ferrari) - making $10's OF BILLIONS for FIAT (company logo an Illuminati symbol (ie. serpent swallowing a man), $ BILLIONS for Max's mate Bernie Ecclestone.

Senna's humanitarian character was in contrast to the Illuminati - as proved by the $100 million dollars - half his career earnings as the (then) highest paid sportsman in the world - he put into his ASF charity foundation! Looking forward beyond F1, as the biggest name in world sport, Senna could easily have become a powerful global political figure for philanthropic works - but the Illuminati don't allow that. Throughout history - good people have been murdered (Gandhi, JFK, Lennon, Princess Diana) as their popular appeal can threaten the interests of the high Elite.)

En er zijn meerdere die dit beweren incl 'bewijs'.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 27 december 2011 - 08:43:42
Citaat van: Wizard op 26 december 2011 - 16:38:32
De stuurkolom brak toch ten gevolge van de klap? Dat is niet de oorzaak waardoor hij van de baan geraakte (<--- ik pas me aan, aan de Belgen).
Ik weet niet wanneer de stuurkolom brak. Ik weet alleen dat de Italiaanse justitie denkt dat het aan de stuurkolom ligt.

In verdict no. 15050, the Court ruled thus: "It has been determined that the accident was caused by a steering column failure. This failure was caused by badly designed and badly executed modifications. The responsibility of this falls on Patrick Head, culpable of omitted control". Patrick Head was not arrested; in Italy the statute of limitation for manslaughter is 7 years and 6 months, and the final verdict was pronounced 13 years after the accident.


Volgens mij waren Williams-techneuten het niet met het oordeel eens, maar daar kan ik mij dan ook wel weer iets bij voorstellen.





Ik dacht dat 'dit' de officiëele verklaring was. Kort samengevat, koude banden, bodem lag lager, hobbeltje, weg grip en crash.

De onderstaande link duurt wat langer. Heb deze jaren geleden eens bekeken.

http://www.youtube.com/watch?v=ayjOW5DnwgM&feature=related

0634

Ik heb hier ook een paar boeken erover, ik zal eens kijken als ik zin heb. Maar sowieso komt het er op neer, dat pietje zus zegt en sjakie zo... T is maar wie je wilt geloven.

Maarreh, dat van die kogel (van Prost zeker ;D) en dat van die zelfmoord, sluit ik bij deze uit.

Wizard

Dat sowieso. De vijf-delige 'docu' vind ik anders wel ontzettend goed. Die spreekt een hoop tegen aan de hand van feiten. Heb je deze gekeken? Kijk maar eens wat ze zeggen van het stuur. ;)

Korre

Citaat van: Wizard op 27 december 2011 - 21:35:01
Dat sowieso. De vijf-delige 'docu' vind ik anders wel ontzettend goed. Die spreekt een hoop tegen aan de hand van feiten. Heb je deze gekeken? Kijk maar eens wat ze zeggen van het stuur. ;)

Uit deze 5 delige serie blijkt dat niemand eigenlijk weet wat er toen gebeurd is.
dat vind ik toch raar hoor...