Senna .... de film

Gestart door Kootje, 24 november 2011 - 20:16:29

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 30 november 2011 - 13:10:25A dirty mind is a joy forever, of niet Marc?   ;D

Inderdaad! Kan er niks aan doen, het internet hé...  ::)

Fabian

Ik heb gisteren vol verwondering de film op dvd gekeken.(Ik moest deze film wel hebben zodat ik hem vaker kon zien). Ik heb Senna nooit zien rijden, maar ik heb toch wat van de magie meegekregen door de film.
Ik heb me wel verbaasd over Ballestre en Prost. Dat hele Franse clubje was er maar voor één ding en dat was er voor zorgen dat Prost kampioen werd, of dit gevoel waar is weet ik niet want ik heb het niet zelf meegemaakt, maar dat gevoel krijg ik door de film. Ik kreeg het idee dat die Ballestre erop belust was Senna het leven zuur te maken, zoals de diskwalificatie op Japan wat natuurlijk nergens op slaat, hoe kun je het verzinnen dat je om moet keren. Als ik dan het laatste raceweekend van Senna zie zeg ik achteraf: Alles wees erop dat er dat weekened iets fout moest gaan, maar dat is achteraf makkelijk gezegd. En de conclusie dat Senna het leven verloor door enkele centimeters maakt het voor mij alleen nog maar absurder. Maar ik heb echt van de film genoten!

Wizard

Belestre bevoordeelde Prost ten koste van iedereen. Of het nu persoonlijk gericht was op de mens Senna waag ik te betwijfelen. Eerder op het talent. En de film projecteert het inderdaad naar waarheid.

Enzo

Citaat van: Wizard op 16 december 2011 - 20:47:23
Belestre bevoordeelde Prost ten koste van iedereen. Of het nu persoonlijk gericht was op de mens Senna waag ik te betwijfelen. Eerder op het talent. En de film projecteert het inderdaad naar waarheid.

Volgens mij was Ballestre een machtsgeile nationalist. Denk dat ik het daar wel goed mee verwoord... ::)

Wizard

Hij leed aan patriottisme.

Fabian

Dan is het beeld dat ik door de docu/film heb gekregen toch het goede.

Korre

Heb gisteren de film bekeken en vroeg mij af of het mogelijk is dat Senna zelfmoord gepleegd heeft?

Wizard


Korre

Citaat van: Wizard op 26 december 2011 - 11:54:20
Huh? Want?

omdat hij zo zwaarmoedig was en zei tegen Sid watkins dat hij niet kan stoppen met racen.

ze weten toch ook nog altijd niet zeker hoe het komt dat hij gecrashed is...

Wizard

Kan, maar zelfmoord?? Gaat wel erg ver.

0634

Met je F1-auto in een muur rammen is natuurlijk ook niet de manier om zelfmoord te plegen, he. Meestal overleef je het gewoon.

Bovendien was hij natuurlijk niet zwaarmoedig. Hij was aangeslagen doordat een collega het leven had gelaten. Dat zouden jij en ik ook hebben, zonder onszelf om te willen brengen.

Sabai

Het had toch met de stuur inrichting te maken dat hij er af ging?

Kootje

Hij ging eraf omdat door de safetycarperiode, z'n banden afgekoeld waren en er daardoor 'n te lage bandenspanning was.
Hierdoor raaktew z'n bodem de grond en verloor hij de macht over het stuur.
De afgebroken stuurinrichting was het gevolg van de klap, maar niet de oorzaak, zo is na uitgebreid onderzoek gebleken.

@Korre,

Denk je niet dat als dit idd 'n zelfmoord was, hij niet frontaal de barriere ingereden zou zijn.
Senna had hier pure pech, want zo'n zijwaartse impact overleefde men normaal gesproken echt wel.

0634

Citaat van: Kootje op 26 december 2011 - 14:21:29
Hij ging eraf omdat door de safetycarperiode, z'n banden afgekoeld waren en er daardoor 'n te lage bandenspanning was.
Hierdoor raaktew z'n bodem de grond en verloor hij de macht over het stuur.
De afgebroken stuurinrichting was het gevolg van de klap, maar niet de oorzaak, zo is na uitgebreid onderzoek gebleken.

Volgens de Italiaanse justitie was het wel degelijk de stuurkolom die afbrak, al wordt dat door anderen weer tegen gesproken. In ieder geval is voor zover ik weet nooit onomstotelijk bewezen wat de daadwerkelijke oorzaak was. De geleerden zijn het daar niet over eens.

Franky R.

Citaat van: Korre op 26 december 2011 - 11:42:05
Heb gisteren de film bekeken en vroeg mij af of het mogelijk is dat Senna zelfmoord gepleegd heeft?


Daar heb ik ook aan gedacht, maar die man had alles...Denk je nu echt dat hij zijn familie, met wie hij bijzonder hecht was,  zoveel pijn zou willen doen? Zijn vriendin?


Senna was behoorlijk down en onzeker. Maar dat had meer met de auto te maken. Die ongelukken (Barrichello en Ratzenberger) kwamen daar bovenop. Maar om dan zelfmoord te plegen?!


Nee...zelfmoord kan zeker worden uitgesloten.