Senna .... de film

Gestart door Kootje, 24 november 2011 - 20:16:29

« vorige - volgende »

Franky R.

Ik vond het geen goede film...Voor de leek was het allemaal redelijk interessant, maar als F1-fan had ik ook beeld & tekst gezien uit zijn F3 tijdperk.


Of zijn relatie met Nigel Mansell, want hoewel niet zo heftig als die van Prost, die twee hadden ook het nodige met elkaar te stellen.


Wel enkele bizarre verwijzingen naar 1994 gezien. Zo wenste dat blonde meid (in het rood, tijdens een carnavalfeest) Senna alle goeds tot voor de jaren...maar ze stopte bij 1993.


En dan zie je Senna raar opkijken... :-X


Ik weet nu niet of ik de film ga kopen, want het is eigenlijk teveel rond zijn vete met Prost heen gevlochten. Ja, er waren een paar unieke beelden te zien, dankzij de medewerking van familie Senna da Silva.


Maar een topper van Autosport had een veel uitgebreidere en beter docu ervan gemaakt. Da's mijn mening...

rafael25

Vroeger was het racen nu tegenwoordig zijn er zoveel electronische hulpmiddelen dat een peuter nog met de auto weg kan rijden.Het is niet zo spectaculair meer als in de jaren 90 waar het nog vechten was op de baan elk race weekend weer de auto van niks opbouwen de juiste versnellings verhoudingen zoeken daar was Ayrton Senna toch echt het magistraals in. De documentaire vond ik weer adembenemend goed weer nieuwe beelden van de legende Ayrton, voor mij is en blijft hij de allerbeste formule1 coureur allertijde

Deze race had nooit van start mogen gaan

1) Bariccello word gelanceerd in de traing via de curp en klapt keihard in de banden stapels! Heeft gelukkig alleen een dikke lip!

2) Ronald Ratzenberger klapt er in de Kwali met 320 keihard vanaf, en laat het leven.

Matthijs

Citaat van: rafael25 op 28 november 2011 - 13:49:41
Vroeger was het racen nu tegenwoordig zijn er zoveel electronische hulpmiddelen dat een peuter nog met de auto weg kan rijden.
Kan best zijn, maar het is nog verdomd lastig (zo niet moeilijker dan vroeger) om echt hard te gaan in de auto's van tegenwoordig. Vraag maar aan coureurs die halverwege een seizoen zijn ingestapt (Grosjean, Alguersuari) of coureurs die er 'even' tussenuit zijn geweest (Badoer, Schumacher, De la Rosa).

Of vraag het aan Fisichella: in 2009 wordt hij tweede (achter een Ferrari) in Spa, stapt vervolgens zelf in bij Ferrari en kan geen moment het middenveld ontstijgen.

Een aantal jaar geleden maakte Niki Lauda dezelfde opmerkingen als jij. Vervolgens stapte hij in zijn 'eigen' JaguarF1 en spinde zeven keer in een ronde (is het gerucht).

Franky R.

CitaatEen aantal jaar geleden maakte Niki Lauda dezelfde opmerkingen als jij. Vervolgens stapte hij in zijn 'eigen' JaguarF1 en spinde zeven keer in een ronde


Geen gerucht...het staat zelfs op film!

Sabai

Deze race had nooit van start mogen gaan

1) Bariccello word gelanceerd in de traing via de curp en klapt keihard in de banden stapels! Heeft gelukkig alleen een dikke lip!

2) Ronald Ratzenberger klapt er in de Kwali met 320 keihard vanaf, en laat het leven.



Dit was ook mijn gedachte toen ik gisteren de beelden zag . En Senna zelf leek er ook niet al teveel zin in te hebben die dag als je hem zo zag zitten in zijn auto vlak voor de start . Alsof hij een voorgevoel had.misschien zie ik wel spoken en keek hij altijd zo heb hem nooit zien racen was ik nog te klein voor. Maar die tijd was heel anders natuurlijk veiligheid stond op nummer 5 ofzo.
Ben blij te zien welke ontwikkeling F1 heeft doorgemaakt wat dat betreft.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 28 november 2011 - 17:38:34
Deze race had nooit van start mogen gaan

1) Bariccello word gelanceerd in de traing via de curp en klapt keihard in de banden stapels! Heeft gelukkig alleen een dikke lip!

2) Ronald Ratzenberger klapt er in de Kwali met 320 keihard vanaf, en laat het leven.



Dit was ook mijn gedachte toen ik gisteren de beelden zag . En Senna zelf leek er ook niet al teveel zin in te hebben die dag als je hem zo zag zitten in zijn auto vlak voor de start . Alsof hij een voorgevoel had.misschien zie ik wel spoken en keek hij altijd zo heb hem nooit zien racen was ik nog te klein voor. Maar die tijd was heel anders natuurlijk veiligheid stond op nummer 5 ofzo.
Ben blij te zien welke ontwikkeling F1 heeft doorgemaakt wat dat betreft.


Achteraf is het altijd makkelijk praten...Ook al zou Senna de 'signalen' meermaals doorgekregen hebben. De passage in de bijbel, zijn gesprek met Watkins en die blonde vrouw (in dat rode carnavalspkaje) die hem tot in 1993 geluk wenste...

Sabai

Citaat van: Franky R. op 28 november 2011 - 19:41:41
Citaat van: Sabai op 28 november 2011 - 17:38:34
Deze race had nooit van start mogen gaan

1) Bariccello word gelanceerd in de traing via de curp en klapt keihard in de banden stapels! Heeft gelukkig alleen een dikke lip!

2) Ronald Ratzenberger klapt er in de Kwali met 320 keihard vanaf, en laat het leven.



Dit was ook mijn gedachte toen ik gisteren de beelden zag . En Senna zelf leek er ook niet al teveel zin in te hebben die dag als je hem zo zag zitten in zijn auto vlak voor de start . Alsof hij een voorgevoel had.misschien zie ik wel spoken en keek hij altijd zo heb hem nooit zien racen was ik nog te klein voor. Maar die tijd was heel anders natuurlijk veiligheid stond op nummer 5 ofzo.
Ben blij te zien welke ontwikkeling F1 heeft doorgemaakt wat dat betreft.


Achteraf is het altijd makkelijk praten...Ook al zou Senna de 'signalen' meermaals doorgekregen hebben. De passage in de bijbel, zijn gesprek met Watkins en die blonde vrouw (in dat rode carnavalspkaje) die hem tot in 1993 geluk wenste...

Dat is idd zo was gewoon een andere tijd

0634

Een andere tijd inderdaad. Maar zover ik weet ging iedere F1 race altijd maar door na iemands dood. Een schande. Na Ratzenberger had de wedstrijd nooit meer door mogen gaan. Jammer dan voor de fans. Het zou de enige uitzondering moeten zijn, uit respect voor het leven.


Wizard

Zolder 1982 ging ook 'gewoon door'.

0634

Precies. Net zoals Monza 1970. Schande. Als fan hoeft het van mij zelfs eventjes niet als ik net iemand om het leven heb zien komen.

En ik ben er niet zo zeker van dat het nu wél geannuleerd zou worden. Ik geloof nooit dat Bernie dat toe zou staan.

Wizard

Ik denk het ook niet. En het klinkt hard, dus hoop dat je het in het juiste context kunt plaatsen, maar dagelijks sterven mensen. Verdienen die minder respect dan? Een mensenleven is in mijn ogen evenveel waard. Of dat nu de jouwe is of die van een coureur. That's the way life is. Zo reden de gebroeders Schumacher ook na het overlijden van hun moeder en hebben veel coureurs een race opgedragen aan een verloren dierbare. Feit is, het leven blijft niet stilstaan. Ook als ik er niet ben. En ook ik verwacht dan niet dat jullie allen in rouw gaan en het forum een dag sluiten. Klinkt heel cru, maar nogmaals, zo is het leven. En begrijp me niet verkeerd, ik heb ontzettend veel respect voor zowel Ratzenberger alsook Senna. En ook ik stond niet te springen van enthousiasme, toch stond bij mij, net als bij velen andere (bij jou toch ook??) de TV aan. Waar is dan het respect? Je vraagt het andere terwijl je zelf ook steevast voor de buis zat...[geen persoonlijk verwijt, enkel tekst en uitleg en neem jou als voorbeeld omdat ik ook reageer op jou].

0634

Ik vind dat geen vergelijk want het heeft er niets mee te maken. Natuurlijk sterven er dagelijks mensen, maar niet in de F1. En als dat in de F1 gebeurt, moet de F1 zijn gevallen collega op die manier respecteren. Dat vind ik.

Toen er jaren geleden bij ons op kantoor iemand stierf, gingen de deuren ook een aantal uren dicht. Niet omdat overal in de wereld mensen sterven, maar omdat er een collega stierf. Het kan niet altijd en overal, maar een GP is totaal onbelangrijk. Precies zoals de MotoGp race in Maleisie werd afgelast na Simoncelli's dood. Top.

Wizard

Ik begrijp je wel en waardeer ook je standpunt maar persoonlijk maak ik géén verwijt richting de FIA. Om de reden(en) die ik hierboven noem. Neemt niet weg dat je postings uit een goed hart komt.

0634

T is zeker een goed hart. Het klopt al jaren zonder problemen.

Wizard

Laten we hopen dat het zo blijft. ;)