Senna .... de film

Gestart door Kootje, 24 november 2011 - 20:16:29

« vorige - volgende »

Wizard


0634

Als je bedoeld of er voor mij veel onbekend beeldmateriaal was: ja, best wel.

KVDracer

Heb de film onlangs gehuurd via de digitale tv en ik was toch aangenaam verrast. Ik heb hier thuis ook "Ayrton Senna-The will to win" en "Ayrton Senna-official tribute" liggen en en vroeg me af wat deze film me nog meer te bieden had. maar vooral de vete met Prost wordt goed naar voor gebracht en dan zeker de GP van Japan '89 en '90. ik dacht altijd dat ze beiden uitgevallen waren in '89, maar als de je dan nu ziet hoe die race is afgelopen, was het er wel ver over van de FIA om Senna te diskwalificeren. Het was een aangename verrassing deze film, maar een mens krijgt toch nog steeds een krop in de keel als je deze beelden terugziet  ;)

0634

Het was ronduit een schandaal dat Senna toen werd gediskwalificeerd door die Balestre. Dat afsnijden van de chicane was natuurlijk nooit zo'n straf waard. Ik was des duivels toen, vanwege het onrecht. Iedereen wist eigenlijk dat het niet klopte, maar het was wel zo. Ik kon wel janken toen. Ik had ook echt een bloedhekel aan Prost, later, veel later en ver na Imola, ben ik hem pas gaan waarderen.

gloudiesaurus

Heb de film vorige week gekocht, beetje jammer dat hij dan nu al op tv komt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

Is het docu of een echt film??? ???

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 november 2011 - 21:01:42
Het was ronduit een schandaal dat Senna toen werd gediskwalificeerd door die Balestre. Dat afsnijden van de chicane was natuurlijk nooit zo'n straf waard. Ik was des duivels toen, vanwege het onrecht. Iedereen wist eigenlijk dat het niet klopte, maar het was wel zo. Ik kon wel janken toen. Ik had ook echt een bloedhekel aan Prost, later, veel later en ver na Imola, ben ik hem pas gaan waarderen.

Geldt voor mij exact het zelfde. Senna overwoog destijds te stoppen. Overigens liep Senna het jaar daarna tijdens de breefing weg. Het was, volgens mij, Piquet die het onveilig vond om 'gestrande bolides' achteruit de baan op te duwen terwijl er andere mogelijkheden zijn. Belestre was het eens met Piquet. Senna ontplofte zowat!


0634

Citaat van: Wizard op 26 november 2011 - 09:18:17
Citaat van: Jeroen op 25 november 2011 - 21:01:42
Het was ronduit een schandaal dat Senna toen werd gediskwalificeerd door die Balestre. Dat afsnijden van de chicane was natuurlijk nooit zo'n straf waard. Ik was des duivels toen, vanwege het onrecht. Iedereen wist eigenlijk dat het niet klopte, maar het was wel zo. Ik kon wel janken toen. Ik had ook echt een bloedhekel aan Prost, later, veel later en ver na Imola, ben ik hem pas gaan waarderen.

Geldt voor mij exact het zelfde. Senna overwoog destijds te stoppen. Overigens liep Senna het jaar daarna tijdens de breefing weg. Het was, volgens mij, Piquet die het onveilig vond om 'gestrande bolides' achteruit de baan op te duwen terwijl er andere mogelijkheden zijn. Belestre was het eens met Piquet. Senna ontplofte zowat!
Dat zit in de film, ja ;)

Wizard

Ik ben benieuwd morgen. En neem het op!

0634


janke

Citaat van: gloudiesaurus op 25 november 2011 - 21:50:36
Heb de film vorige week gekocht, beetje jammer dat hij dan nu al op tv komt  ;)

Hier ligt hij ook. En inderdaad vreemd dat hij nu al wordt vertoont.  Maar het is een prachtige docu.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Dat is inderdaad wel heel raar, ja. Ze hadden ook een half jaartje kunnen wachten. Zelf heb ik hem sinds 3 november, volgens mij kwam hij toen ook echt uit. Nou had ik deze als Senna-fanaat toch wel gekocht, al is het maar om mijn verzameling compleet te houden, maar vreemd is het wel.

Wizard

Mijn bloed begint weer te koken als ik de beelden van 1989 zie. Het meest onrechtvaardige wat ik heb meegemaakt als fan is en blijft de beslissing van Belestre. Terwijl eerder nooit straffen werden uitgedeeld, werd Senna compleet afgeschoten door het vriendje van Prost. Helaas komt nu de finale van SYTYCD, dus baal écht als een stekker. Als een complete bos stekkers zelfs. Gelukkig dat ik kan opnemen, mja, rot programma's ook. ;)