Innovaties in de formule 1

Gestart door Matthijs, 24 november 2011 - 10:33:31

« vorige - volgende »

Enzo

Kwam dit gave GIFje tegen die ik jullie niet wilde onthouden.  8)

0634

Ik had hem al eens gezien, maar hij is leuk gedaan inderdaad.

Kootje

Volgens mij had ik die al eens als video geplaatst in de nieuwssectie van het magazine.
Maar idd, blijft grappig om de evolutie van 'n F1 zo voorbij te zien komen, was 'm namelijk alweer vergeten. :)

Franky R.

Ja, was al eerder geplaatst in de magazine...Wel jammer dat de animatie veel te snel gaat....

Gonzalo

Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 16:22:44
Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 09:10:49
Citaat van: Jozef op 27 november 2011 - 01:13:14
Ik zie eigenlijk alleen maar een Britse vlag.

Nog een innovatie om U tegen te zeggen: de CVT van Williams, die tijdens wintertesten zo snel was dat de FIA maar meteen besloot het te verbieden nog voor het seizoen begon (1993).

Hadden ze het toegestaan, is de kans groot dat Senna nog geleefd had...


Zeker weten!
Als Mosley de TC en actieve ophanging niet had verboden, dan had Senna hooguit een 'onschuldig schuivertje' gemaakt in die bocht... :'(


Maar nee, Mosley moest zijn zin doordrijven. Ik snap niet dat niemand zag, dat een 1993 auto zonder die hulpmiddelen eigenlijk gewoon levensgevaarlijk was.


Ik bedoel...we rijden nu toch ook niet meer op diagonaal-banden?! >:(
Senna zelf besefte het wel hoor, ik meen mij daar een artikel over te herinneren.

Gonzalo

The FOCA teams showed up at the 1982 Brazilian Grand Prix with "water-cooled brakes". The cars were also fitted with large water tanks, which the teams claimed were to hold the water needed to cool the brakes. In reality, the water in the tanks wasn't used for cooling the brakes at all, but was instead sprayed out of the car in the early laps of the race. This resulted in the cars running most of the race significantly under the mandated minimum weight limit. However, after the race (or on occasion during a late race pit stop) the teams refilled the tanks before the cars were weighed. Since the cars were supposed to be weighed with all coolants and lubricants on board, and the water was supposed to be a coolant, this was not a violation of the letter of the rules of Formula One.

Franky R.

http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/10/09/kers-als-traction-control-klinkt-briljant/


Als dat waar is, is het briljant bedacht! En bovendien legaal, wat ook verklaart dat de RB9 altijd 'clean' door de keuringen van de FIA komt.

Gonzalo

Geniaal als dit klopt.

Newey is fantastisch. De beste ooit.

0634

Naaah, gedeeld eerste met Brabham en ook Gordon Murray komt in de buurt.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2013 - 19:49:08
Naaah, gedeeld eerste met Brabham en ook Gordon Murray komt in de buurt.
Brabham? Of bedoel je Ron Tauranac? ;)

0634

Nee, Murray. Zonde dat die uit de F1 is gegaan want hij is nog niet zo oud. Had qua leeftijd met Newey kunnen knokken...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2013 - 06:37:48
Nee, Murray. Zonde dat die uit de F1 is gegaan want hij is nog niet zo oud. Had qua leeftijd met Newey kunnen knokken...


Oh, ik dacht dat je Jack Brabham bedoelde, vandaar dat ik Tauranac noemde. Murray was inderdaad een slimme ontwerper, maar of hij het werk in deze tijd zou kunnen trekken... :-X

0634

Ja, waarom niet? Is hetzelfde als je afvragen of Newey had in de jaren 70 of 80 ook had gekund.

In beide gevallen zou ik niet weten waarom niet eigenlijk.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2013 - 21:07:44
Ja, waarom niet? Is hetzelfde als je afvragen of Newey had in de jaren 70 of 80 ook had gekund.

In beide gevallen zou ik niet weten waarom niet eigenlijk.
Murray was/is IMHO veel meer een vrije vogel...Ik weet niet of hij de huidige beperkingen zo fijn zou vinden. Maar dat is puur gevoelsmatig... ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2013 - 01:31:38
Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2013 - 19:49:08
Naaah, gedeeld eerste met Brabham en ook Gordon Murray komt in de buurt.
Brabham? Of bedoel je Ron Tauranac? ;)

Ik lees het nu pas... typte Brabham maar had natuurlijk Chapman moeten typen...

Die is samen met Newey wat mij betreft de meest geniale ontwerper gebleken. ZElfs als innovator nog groter, maar dat kon toen ook makkelijker dan nu.