Round 19: Autodromo José Carlos Pace, Brazilë

Gestart door Enzo, 23 november 2011 - 00:25:27

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 19:09:57
Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 19:01:45
Zoals ik aangaf, in eerste instantie... Achteraf werd wel duidelijk dat Vettel een serieus probleem had.
in de man van de race topic zeg je weer iets heel anders. Vettel is er tijdens de race meerdere malen op aangesproken.

Nogmaals: IN EERSTE INSTANTIE!!! Dat de problemen voort blijven duren bewijst mijn ongelijk van mijn eerste ingeving.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 17:38:20
Citaat van: SDG op 28 november 2011 - 14:43:20
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.
sorry hoor, maar die 'complottheorie' is echt te belachelijk voor woorden. Jammer dat mensen op zo'n moment niet gewoon logisch kunnen blijven denken. Dr is slechts één (onnozele) reden waarom Red Bull dit in scene zou kunnen zetten tegenover legio aanwijzingen dat er gewoon echt een probleem was.
En dat Brundle er niet meer op terug is gekomen terwijl het onderwerp toch regelmatig weer in beeld kwam de teamradio, zegt al genoeg toch?? Mocht hij het idee hebben gehad dat Red Bull een toneelstukje aan het opvoeren was, had ie er alsnog wel wat over gezegd.


Als we al over logisch nadenken gaan praten... ::)
Als je bak-problemen hebt, dan ga je echt geen tijden rijden die op niveau zijn.


Dus of Vettel had wel een probleem, maar het was niet echt iets ernstigs. Of RBR wilde de schijn van 'geen teamorders' hoog houden.


Voor het eerste geldt dat men niet wilde dat Vettel en Webber op het scherpst van het snede zouden strijden (Turkije 2010), waarbij Webber dichterbij Vettel kon komen omdat zijn bak niet goed werkte.


Ik neig naar deze verklaring, want dat verklaart dan ook waarom Vettel nog zo hard kon gaan terwijl er korter moest worden geschakeld.


Hamilton had i.t.t. Vettel een echt acuut probleem met zijn bak. De vergelijking van Vettel met Senna sloeg ook nergens op, want Senna kon niet meer schakelen terwijl Vettel hooguit een weerbarstige bak had!

0634

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 19:01:45
Zoals ik aangaf, in eerste instantie... Achteraf werd wel duidelijk dat Vettel een serieus probleem had.
Tijdens de race ook al hoor. Alleen willen zoveel mensen dit soort theorieen maar geloven. Op niets gebaseerd, ja op een discutabel motief. Tja... als dat al genoeg is.

Wizard

Naar mate de race vorderde werd het één en ander duidelijk. Maar dat Red Bull probeert om Webber op P2 te krijgen, vind ik geen gekke gedachten.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 20:50:09
Naar mate de race vorderde werd het één en ander duidelijk. Maar dat Red Bull probeert om Webber op P2 te krijgen, vind ik geen gekke gedachten.
met Button op P3 of P4 had dat toch geen enkele zin?? Als Button 10 ronden voor het einde was uitgevallen en Vettel zou dan ineens problemen krijgen, dan zou het verdacht zijn. Nu echt niet

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 28 november 2011 - 19:38:41
Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 17:38:20
Citaat van: SDG op 28 november 2011 - 14:43:20
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.
sorry hoor, maar die 'complottheorie' is echt te belachelijk voor woorden. Jammer dat mensen op zo'n moment niet gewoon logisch kunnen blijven denken. Dr is slechts één (onnozele) reden waarom Red Bull dit in scene zou kunnen zetten tegenover legio aanwijzingen dat er gewoon echt een probleem was.
En dat Brundle er niet meer op terug is gekomen terwijl het onderwerp toch regelmatig weer in beeld kwam de teamradio, zegt al genoeg toch?? Mocht hij het idee hebben gehad dat Red Bull een toneelstukje aan het opvoeren was, had ie er alsnog wel wat over gezegd.


Als we al over logisch nadenken gaan praten... ::)
Als je bak-problemen hebt, dan ga je echt geen tijden rijden die op niveau zijn.


Dus of Vettel had wel een probleem, maar het was niet echt iets ernstigs. Of RBR wilde de schijn van 'geen teamorders' hoog houden.


Voor het eerste geldt dat men niet wilde dat Vettel en Webber op het scherpst van het snede zouden strijden (Turkije 2010), waarbij Webber dichterbij Vettel kon komen omdat zijn bak niet goed werkte.


Ik neig naar deze verklaring, want dat verklaart dan ook waarom Vettel nog zo hard kon gaan terwijl er korter moest worden geschakeld.


Hamilton had i.t.t. Vettel een echt acuut probleem met zijn bak. De vergelijking van Vettel met Senna sloeg ook nergens op, want Senna kon niet meer schakelen terwijl Vettel hooguit een weerbarstige bak had!
Vettel eindigde op 17 seconden van Webber, terwijl ie er de laatste races regelmatig meer dan 17 seconden voor zat. Dan praat je al gauw over een halve seconde per ronde (die ook nog eens heel kort was) wat ie nu liet liggen. Zijn probleem zat vooral in het middengedeelte, dus die halve seconde per ronde lijkt me met een dergelijk probleem vrij goed verklaarbaar.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 21:24:34
Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 20:50:09
Naar mate de race vorderde werd het één en ander duidelijk. Maar dat Red Bull probeert om Webber op P2 te krijgen, vind ik geen gekke gedachten.
met Button op P3 of P4 had dat toch geen enkele zin?? Als Button 10 ronden voor het einde was uitgevallen en Vettel zou dan ineens problemen krijgen, dan zou het verdacht zijn. Nu echt niet

Achteraf achter de feiten aan lopen zou natuurlijk oliedom zijn. Daarnaast siert het de sport niet, mocht Button onverhoopt uitvallen, dat Vettel Webber en alla Oostenrijk 2002 voorbij zou moeten laten. Dan maar zo. Webber was snel genoeg en zo gauw dat bleek kreeg Vettel plots bak problemen. Niet gek dat je eerste gedachten een teamorder zijn. Zo zou ik het ook doen. Geen gezeur van media en achteraf niet achter de feiten aan lopen. Andersom zou ik het oliedom vinden, zou Webber mogen winnen, als Button uit zou vallen binnen de laatste 5 ronden en Vettel een halve minuut voorsprong heeft. Knap lullig om dán je coureur (Vettel) terug te fluiten.

monaco2011

#97
Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 21:43:29
Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 21:24:34
Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 20:50:09
Naar mate de race vorderde werd het één en ander duidelijk. Maar dat Red Bull probeert om Webber op P2 te krijgen, vind ik geen gekke gedachten.
met Button op P3 of P4 had dat toch geen enkele zin?? Als Button 10 ronden voor het einde was uitgevallen en Vettel zou dan ineens problemen krijgen, dan zou het verdacht zijn. Nu echt niet

Achteraf achter de feiten aan lopen zou natuurlijk oliedom zijn. Daarnaast siert het de sport niet, mocht Button onverhoopt uitvallen, dat Vettel Webber en alla Oostenrijk 2002 voorbij zou moeten laten. Dan maar zo. Webber was snel genoeg en zo gauw dat bleek kreeg Vettel plots bak problemen. Niet gek dat je eerste gedachten een teamorder zijn. Zo zou ik het ook doen. Geen gezeur van media en achteraf niet achter de feiten aan lopen. Andersom zou ik het oliedom vinden, zou Webber mogen winnen, als Button uit zou vallen binnen de laatste 5 ronden en Vettel een halve minuut voorsprong heeft. Knap lullig om dán je coureur (Vettel) terug te fluiten.
zou jij het zo doen?? ben blij dat jij geen teambaas bent dan. Misschien is het theater meer wat voor jou dan ;)
Dat je t ff een moment hebt gedacht kan ik me nog voorstellen, maar dat je nu die theorie ook nog gaat verdedigen snap ik niet, maar goed. Ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.
Achteraf achter de feiten aanlopen zou idd dom zijn. Webber zal daardoor maar die 2e plek mislopen die ie helemaal niet verdiend en Vettel zal maar per ongeluk toch winnen. Wat zouden ze hebben gebaald dan. Maar gelukkig hebben ze het allemaal heel slim aangepakt door net te doen of Vettel in ronde 10 (of wat het ook was) een bakprobleem kreeg. Sorry hoor, maar k vind het ECHT waanzin!

0634

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 20:50:09
Naar mate de race vorderde werd het één en ander duidelijk. Maar dat Red Bull probeert om Webber op P2 te krijgen, vind ik geen gekke gedachten.
Op basis daarvan een gek toneelstukje uit te voeren en vol te houden, terwijl het volkomen legaal is om Webber langs Vettel te orderen, wel.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 22:17:37
zou jij het zo doen?? ben blij dat jij geen teambaas bent dan. Misschien is het theater meer wat voor jou dan ;)
Dat je t ff een moment hebt gedacht kan ik me nog voorstellen, maar dat je nu die theorie ook nog gaat verdedigen snap ik niet, maar goed.

Ik heb het ook over mijn eerste ingeving. En dat verdedig ik. Want dat vind ik plausibel en dit lijkt mij de beste manier, als ik het zou willen doen. Iedere andere manier vind ik juist theatraal.

CitaatIk ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.

Dat zou betekenen: Klaar. Helaas volgt nog een betoog... :)

CitaatAchteraf achter de feiten aanlopen zou idd dom zijn. Webber zal daardoor maar die 2e plek mislopen die ie helemaal niet verdiend en Vettel zal maar per ongeluk toch winnen. Wat zouden ze hebben gebaald dan. Maar gelukkig hebben ze het allemaal heel slim aangepakt door net te doen of Vettel in ronde 10 (of wat het ook was) een bakprobleem te laten krijgen. Sorry hoor, maar k vind het ECHT waanzin!

Je slaat als een geslagen paard wild om je heen terwijl ik geen eens van mening ben dat het bakprobleem gespeeld is. Lees je überhaupt wel wat ik post? Als je dat namelijk wel leest, zie je dat we op een paar details na, weinig van mening verschillen. In eerste instantie plaatste ik mijn vraagtekens bij de problemen maar naar mate de race vorderde werd duidelijk dat Vettel een probleem had en ik het mis had. Enige wat ik tegenspreek is dat ik het, op mijn beurt, niet belachelijk vind dat mensen -in het beginstadium- dachten aan een teamorder.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 28 november 2011 - 22:23:18
Op basis daarvan een gek toneelstukje uit te voeren en vol te houden, terwijl het volkomen legaal is om Webber langs Vettel te orderen, wel.

Daarom werd al vrij snel duidelijk dat het om een probleem ging.

0634

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 22:27:51
Citaat van: Jeroen op 28 november 2011 - 22:23:18
Op basis daarvan een gek toneelstukje uit te voeren en vol te houden, terwijl het volkomen legaal is om Webber langs Vettel te orderen, wel.

Daarom werd al vrij snel duidelijk dat het om een probleem ging.
Tja, bij mij is het daarom niet eens opgekomen dat dat het niet was.

Wizard

Dat kan, maar dat maakt een andere mening niet per definitie belachelijk. Zeker niet als je meeweegt dat Red Bull het team is dat niet doet aan teamorders en de media over zich heen kreeg in het recent verleden.

0634

Ik zeg ook niet dat het belachelijk is, ieder zo zijn gedachtes. Maar ik ben sowieso niet van de conspiracy-theorieen. Ik geloof ook niet in FIArrari, ook niet dat Elvis nog leeft en ik geloof ook niet dat Bush achter 9-11 zit.

Wizard

Dat is ook het enige wat ik bestrijd. Voor de rest, mee eens.