Round 19: Autodromo José Carlos Pace, Brazilë

Gestart door Enzo, 23 november 2011 - 00:25:27

« vorige - volgende »

Gerard

Die inhaalactie van Alonso op Button was inderdaad 1 om door een ringetje te halen!
En inderdaad zei Button later ook dat hij naar links wilde sturen om niet door de troep van Schumi hen te rijden, en dat dàt niet kon omdat Alonso toen al naast hem zat...
Verder was het een redelijke race... niet wat we gewend zijn op dit circuit...

En nu... nog even uitgebreide nabeschouwing van de beeb kijken en dan wachten tot Maart 2012.. OMG  :'( :-[

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 27 november 2011 - 17:45:41
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 17:42:54
Zo!
Dat was zeker een teamorder! Zoals Vettel Webber opzichtig voorbij liet...

Nogal logisch, als je ene rijder een technisch defect heeft, ga je toch zeggen dat hij de andere rijder voorbij moet laten. Het zou belachelijk zijn moest je ze in deze condities laten vechten met elkaar.


Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

T.Nuvolari

Geen speciale GP gezien. Actie van Alonso was inderdaad weergaloos, mogelijk mede dankzij DRS dat hem in stelling bracht (denk ik). Button had een hele race op de medium moeten gaan, tijdens de quali's vertelde hij al eigenlijk sneller te zijn en zich beter te voelen op die banden dan op de softs.
Dacht ook eerst aan een spelletje van Red Bull om Webber toch die éne overwinning te gunnen, maar ik twijfel. Doet er ook niet veel toe vind ik. Moet wel zeggen dat de versnellingsapparaten als vliegen vielen gisteren.
Met de drivetrough voor Senna hebben ze wel de lijn van eerdere beslisisngen doorgetrokken, onfair of niet. Denk dat die beslissing vooral gebaseerd was op het tweede contact, waarbij voor mij Senna duidelijk niet op tijd was. Spijtig voor Senna, hij was anders goed bezig dit weekend.

Nog een dikke 2 maand en de eerste wagens voor 2012 rollen over het scherm, ik kan al niet wachten.

Matthijs

De straf van Senna vond ik onnodig, maar wel in lijn van het seizoen. Maar dan vond ik ook dat Schumacher ook straf verdient door zo lomp tegen Senna aan te sturen enkele meters eerder, maar alleen omdat Senna daar geen schade door kreeg werd geen straf uitgedeeld?

0634

Citaat van: M@rc op 28 november 2011 - 07:40:19
Button had een hele race op de medium moeten gaan, tijdens de quali's vertelde hij al eigenlijk sneller te zijn en zich beter te voelen op die banden dan op de softs.
Ja, maar dat mag nou eenmaal niet he... ;)

SDG

Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.

Franky R.

CitaatMet de drivetrough voor Senna hebben ze wel de lijn van eerdere beslisisngen doorgetrokken, onfair of niet. Denk dat die beslissing vooral gebaseerd was op het tweede contact, waarbij voor mij
Senna duidelijk niet op tijd was




Er werd gezegd dat Senna kon liften...in een bocht?! Terwijl hij onderstuur had?!
Nee, gewoon een risico dat Schumi nam, door buitenom te willen gaan. Hij had ook tot de DRS-zone kunnen wachten, want Schumacher zat heel dicht achter Senna.

monaco2011

Citaat van: SDG op 28 november 2011 - 14:43:20
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.
sorry hoor, maar die 'complottheorie' is echt te belachelijk voor woorden. Jammer dat mensen op zo'n moment niet gewoon logisch kunnen blijven denken. Dr is slechts één (onnozele) reden waarom Red Bull dit in scene zou kunnen zetten tegenover legio aanwijzingen dat er gewoon echt een probleem was.
En dat Brundle er niet meer op terug is gekomen terwijl het onderwerp toch regelmatig weer in beeld kwam de teamradio, zegt al genoeg toch?? Mocht hij het idee hebben gehad dat Red Bull een toneelstukje aan het opvoeren was, had ie er alsnog wel wat over gezegd.

0634

Eensch, die complottheorieen... Is op niets anders gebaseerd dan op een discutabel motief. Beetje magertjes lijkt me.

SDG

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 17:38:20
Citaat van: SDG op 28 november 2011 - 14:43:20
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.
sorry hoor, maar die 'complottheorie' is echt te belachelijk voor woorden. Jammer dat mensen op zo'n moment niet gewoon logisch kunnen blijven denken. Dr is slechts één (onnozele) reden waarom Red Bull dit in scene zou kunnen zetten tegenover legio aanwijzingen dat er gewoon echt een probleem was.
En dat Brundle er niet meer op terug is gekomen terwijl het onderwerp toch regelmatig weer in beeld kwam de teamradio, zegt al genoeg toch?? Mocht hij het idee hebben gehad dat Red Bull een toneelstukje aan het opvoeren was, had ie er alsnog wel wat over gezegd.

Waarom stel jij die vraag aan mij? Kun je even citeren waar ik precies geschreven heb dat ik geloof dat er teamorders uitgevaardigd zouden zijn? Alvast bedankt.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 17:38:20
Citaat van: SDG op 28 november 2011 - 14:43:20
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.
sorry hoor, maar die 'complottheorie' is echt te belachelijk voor woorden. Jammer dat mensen op zo'n moment niet gewoon logisch kunnen blijven denken. Dr is slechts één (onnozele) reden waarom Red Bull dit in scene zou kunnen zetten tegenover legio aanwijzingen dat er gewoon echt een probleem was.
En dat Brundle er niet meer op terug is gekomen terwijl het onderwerp toch regelmatig weer in beeld kwam de teamradio, zegt al genoeg toch?? Mocht hij het idee hebben gehad dat Red Bull een toneelstukje aan het opvoeren was, had ie er alsnog wel wat over gezegd.

Mwa, écht belachelijk vind ik het niet. Red Bull heeft eerder laten doorschemeren, Webber graag op die tweede plaats te willen krijgen. Gezien dit een beetje in mijn verwachtingspatroon lag, dacht ik in eerste instantie ook aan verkapte teamorders. Waarom zou het niet kunnen? Zou Button uitvallen, had hij deze punten hard nodig. Dat achteraf is gebleken dat het écht om een probleem ging staat daar volledig los van en is geen garantie dat Webber deze race niet mocht winnen van Red Bull.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 18:50:12
Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 17:38:20
Citaat van: SDG op 28 november 2011 - 14:43:20
Citaat van: Franky R. op 27 november 2011 - 22:43:18
Logisch idd., maar het neemt niet weg dat het nogal opzichtig gebeurde. Vettel die er nog even en snelle rondetijd uitperst en Webber pas aan het einde van het rechte stuk laat passeren.


Bijna een herhaling van Oostenrijk 2002... :P

Net op het moment dat Martin Brundle in de uitzending het onderwerp wilde aankaarten - hij had een paar reacties gehad van kijkers die iets in die richting insinueerden - parkeerde Maldonado zijn Williams in de muur. Eenmaal de commotie voorbij was, was Brundle het onderwerp helaas alweer vergeten. Jammer, want ik had graag zijn opinie gehoord.
sorry hoor, maar die 'complottheorie' is echt te belachelijk voor woorden. Jammer dat mensen op zo'n moment niet gewoon logisch kunnen blijven denken. Dr is slechts één (onnozele) reden waarom Red Bull dit in scene zou kunnen zetten tegenover legio aanwijzingen dat er gewoon echt een probleem was.
En dat Brundle er niet meer op terug is gekomen terwijl het onderwerp toch regelmatig weer in beeld kwam de teamradio, zegt al genoeg toch?? Mocht hij het idee hebben gehad dat Red Bull een toneelstukje aan het opvoeren was, had ie er alsnog wel wat over gezegd.

Mwa, écht belachelijk vind ik het niet. Red Bull heeft eerder laten doorschemeren, Webber graag op die tweede plaats te willen krijgen. Gezien dit een beetje in mijn verwachtingspatroon lag, dacht ik in eerste instantie ook aan verkapte teamorders. Waarom zou het niet kunnen? Zou Button uitvallen, had hij deze punten hard nodig. Dat achteraf is gebleken dat het écht om een probleem ging staat daar volledig los van en is geen garantie dat Webber deze race niet mocht winnen van Red Bull.
waarom dan al zo vroeg in de race?? alleen dat al maakt het hele verhaal zeer onwaarschijnlijk. Verder heeft Webber al aangegeven geen cadeautjes te willen. Vettel finisht 17 seconden achter Webber. Als dit echt een toneelstuk van Red Bull was, wat in mijn ogen al hoogst onwaarschijnlijk zou zijn, zouden ze ook ongetwijfeld allang door de mand zijn gevallen, door alleen al onboard-beelden. Bovendien, als je toch een teamorder oid wilt toepassen, dan verzin je dit toch niet??

Wizard

Zoals ik aangaf, in eerste instantie... Achteraf werd wel duidelijk dat Vettel een serieus probleem had.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 november 2011 - 19:01:45
Zoals ik aangaf, in eerste instantie... Achteraf werd wel duidelijk dat Vettel een serieus probleem had.
in de man van de race topic zeg je weer iets heel anders. Vettel is er tijdens de race meerdere malen op aangesproken.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 28 november 2011 - 19:00:43
waarom dan al zo vroeg in de race??

Omdat Vettel anders al te ver uitgelopen zou zijn ??

CitaatBovendien, als je toch een teamorder oid wilt toepassen, dan verzin je dit toch niet??

Wel als je bij hoog en laag volhoudt nooit en te nimmer aan teamorders te zullen doen.


Maar goed, ik geloof best dat er echt iets mis was.
Ik bedoel .... als 't echt 'n verkapte order zou zijn, hoef je 'm niet te blijven herhalen nadat hij al uitgevoerd is. ::)