Round 19: Autodromo José Carlos Pace, Brazilë

Gestart door Enzo, 23 november 2011 - 00:25:27

« vorige - volgende »

Enzo



Foto circuit: http://formulawallpapers.com/wallpapers/autodromo_jose_carlos_pace_wallpaper.jpg

25 nov 2011
13:00-14:30 Eerste vrije training
17:00-18:30 Tweede vrije training

26 nov 2011
14:00-15:00 Derde vrije training
17:00-18:00 Kwalificatie

27 nov 2011
17:00 Race


De 19de en laatste race van het Formule 1 seizoen 2011 staat helaas alweer op het programma, het seizoen lijkt wel omgevlogen. Gelukkig hebben we als slotakkoord en naar tevredenheid van velen echt een parel van een race in het vooruitzicht. Namelijk de Braziliaanse GP, welke zal plaatsvinden op het spectaculaire 'Autodromo José Carlos Pace'. Het circuit is gelegen op 800 meter hoogte in de stad Sao Paolo, en te vinden in de 'upper class' wijk Interlagos.

De coureurs hebben traditiegetrouw een flinke kluif aan dit circuit. Dit is één van de vijf races van het jaar waar de race tegen klok in gereden word,  en dus extra zwaar op de nekspieren. Daarnaast is het een erg hobbelig circuit, wat menig 'vullingkje' deed lostrillen. Dit circuit is tevens één van de snellere van het seizoen. Volgens de berekeningen kunnen de teams, in de kwalificatie, DRS 59% van de lap geactiveerd houden, alleen Spa, Monza en Montreal  hebben een hoger percentage.



Vorig jaar was het Nico Hulkenberg die indrukwekkend stuntte, door  op een opdrogende baan de snelste tijd van allemaal te rijden. Op een droog Interlagos had de 'Hulk' helaas geen schijn van kans, na de start gingen beide Bull's er meteen vandoor. Hulkenberg wist Alonso nog enige tijd achter zich te houden, maar na de pitstops zakte hij, zoals verwacht, terug naar de middenmoot. De wedstrijd zakte een beetje in en de race leek beslist. Totdat Vitantonio Liuzzi zijn Force India compleet aan gort reed in de Senna S. De Safety-car komt de baan op een raapt het veld bij elkaar, er lijkt nieuw leven in de race geblazen te worden. Maar helaas, er zitten er een hoop achterblijvers tussen de koplopers. Een spannende race naar de vlag werd ons hierdoor ontnomen en Vettel en Webber behalen een dominante dubbelzege.

Pole lap Hulkenberg:
Start Alonso onboard(out of sync):
Crash Liuzzi:
Safety-car de baan op:
Webber en Vettel zijn blij met de overwinning:

Veel plezier met de laatste race van het seizoen 2011 en geniet van dit geweldige circuit in Interlagos Brazilie.

Niels_

Massa zijn 100e race voor Ferrari, hopen dat hij er iets moois van maakt. :)

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 23 november 2011 - 03:04:16
Massa zijn 100e race voor Ferrari, hopen dat hij er iets moois van maakt. :)

ja inderdaad laten we hopen, en hopelijk doet hij ons de laatste races vergeten


Enzo


T.Nuvolari

#5
Meer moet dat niet zijn.

Het (voorlopige) weer voor komend weekend:
Vrijdag: 22°C Zonnig met wolken
Zaterdag: 24°C Bewolkt
Zondag: 23°C Bewolkt, donder en bliksem. Met 84% vochtigheid kans op regen?

http://www.bbc.co.uk/weather/7535462

Niels_

Ik heb het niet zo voor die DRS-zone. Ik heb daar al genoeg incidenten gezien. In 2009 Webber/Raikkonen en in een verder verleden Schumacher/Montoya. :-\


T.Nuvolari

Ik ben al lang blij dat ze niet de laaste km hebben genomen.

Kootje

Citaat van: M@rc op 23 november 2011 - 16:09:40
Ik ben al lang blij dat ze niet de laaste km hebben genomen.

Precies.  :)

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er (ook) één op start/finish zou liggen.
Das al 't hele jaar zo, en vaak onnodig.

Gerard

#10
hmmm DRS na bocht 3... okay, erg voorspelbaar weer... :-\
Anyway.. Brazilie heeft in het verleden al aardig wat mooie races gegeven, en eigenlijk is het met droog weer ook altijd wel spannend
Meest memorabele momenten op dit circuit zijn toch wel 2000 (VErstappen met Oranje helm, tijdens WK Voetbal)  en 2008 (Weet iedereen  :D!!
Voor dit weekend hoop ik dat de Macs het de Bulls weer lekker moeilijk kunnen maken, en dat we eens wat mooie gevechten gaan zien!
Ben benieuwd of de nieuwe banden hiermee gaan helpen... (Nieuw compound wat Pirelli meeneemt)

JimmySPA

Citaat van: Matthijs op 23 november 2011 - 16:03:40
Citaat van: Scuderia91 op 23 november 2011 - 15:33:56
Schumacher/Montoya. :-\
En Verstappen/Montoya!  ;)

VERSTAPPEN/Irvine/Brundle/Bernard

@ Gerard ik denk het wel. Start finish is behoorlijk gevaarlijk als ze met DRS gaan rijden ivm kleine bocht en hoogteverschil. En bocht 3 heeft een lang recht stuk ervoor behalve dat het een moeilijke bocht is om iemand in te halen...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard


Matthijs

#13
Citaat van: Gerard op 23 november 2011 - 19:41:32
Meest memorabele momenten op dit circuit zijn toch wel 2000 (VErstappen met Oranje helm, tijdens WK Voetbal)
Oeioei Gerard, ken je klassiekers! De oranje helm was Canada 2000! Wel één van zijn beste races ooit. Brazilië is altijd aan het begin of eind van het seizoen en zal dus nooit samengaan met een eindtoernooi voetbal (zomer).

CitaatVERSTAPPEN/Irvine/Brundle/Bernard
Dat was natuurlijk niet einde rechte stuk waar naar gerefereerd werd, maar wel een spectaculaire crash!

Ontopic: de eerste bocht is één van de beste en mooiste inhaalplekken van de hele kalender. Ik ben een beetje bang dat door de DRS-zone dat volgt weinig coureurs een inhaalactie zullen plegen in de eerste bocht. De tijd zal het leren, het is tegennatuurlijk om niet in te halen als de situatie er is, zie ook Abu Dhabi (Buemi en Di Resta uit mijn hoofd, waar Buemi steeds de eerste DRS-zone had moeten wachten).

T.Nuvolari

Maar een goed uitgevoerde passeerbeweging kan na de bocht wel weer een spannend duel opleveren.