Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

0634

Dat ligt wel wat anders, Ferrari is een echt raceteam. Dat bestaat niet om straatauto's te verkopen maar om te racen. Geldt ook voor McLaren. Dat is van beiden echt de corebusiness.

Kootje

Bij McLaren wel ja.

Bij Ferrari was dit zo, maar is dat allang niet meer zo.
Al was het ten tijde van Enzo nog wel zo, is het raceteam tegenwoordig hun manier om de verkoop van sportwagens en supercars te promoten.
Dat is dus hun core bussiness, niet het raceteam.

0634

Sorry, maar echt niet hoor. Natuurlijk verkopen ze wagens, maar het raceteam is echt hun paradepaardje, geen raceteam, geen Ferrari. Maar goed, welles, nietes... ;)

Figge

Citaat van: Kootje op 07 april 2012 - 21:24:18
Bij McLaren wel ja.

Bij Ferrari was dit zo, maar is dat allang niet meer zo.
Al was het ten tijde van Enzo nog wel zo, is het raceteam tegenwoordig hun manier om de verkoop van sportwagens en supercars te promoten.
Dat is dus hun core bussiness, niet het raceteam.

Ik kan mij voorstellen dat dat zo lijkt... Maar geloof er in alle oprechtheid in dat Ferrari in de 1e plaats een Formule 1 team is. De verkoop van straatauto's is ontstaan om het team te financieren. Dat suc6volle resultaten voor Ferrari betekent dat ze meer auto's zullen verkopen is mooi meegenomen, maar ik durf er wel wat om te verwedden dat Ferrari nog eerder stopt met auto's voor op straat dan met F1...

Enzo

Hoewel Ferrari steeds meer moeite krijgt met de richting waarnaar de F1 zich is aan het ontwikkelen.
Geen dikke motoren meer, een hoge focus op aero en RRA afspraken. Ze zullen niet van de een op de andere dag de F1 verlaten, maar ze zijn volgens mij niet super happy met de huidige regelgeving. Verplaatsing of nevenpraktijken in een andere klasse wordt steeds aantrekkelijker voor Ferrari.

robbert

Citaat van: Enzo op 09 april 2012 - 09:20:35
Hoewel Ferrari steeds meer moeite krijgt met de richting waarnaar de F1 zich is aan het ontwikkelen.
Geen dikke motoren meer, een hoge focus op aero en RRA afspraken. Ze zullen niet van de een op de andere dag de F1 verlaten, maar ze zijn volgens mij niet super happy met de huidige regelgeving. Verplaatsing of nevenpraktijken in een andere klasse wordt steeds aantrekkelijker voor Ferrari.

ja dat zie ik ook nog gebeuren, dat ze de f1 zullen verlaten. Als zij maar blijven achterop hinken, en ze zijn eigenlijk best gewoon om vooraan te rijden, zullen ze zich  beginnen afvragen of ze nog thuishoren in de f1. Van een team die gewoon is om in de middennoot te zitten, zoals williams (alhoewel ze ook nog aan de top gestaan hebben, maar niet zo lang als ferrari) zal je niet zo gauw verwachten dat die de f1 zullen verlaten

Folkert

Citaat van: robbert op 09 april 2012 - 09:41:22
Citaat van: Enzo op 09 april 2012 - 09:20:35
Hoewel Ferrari steeds meer moeite krijgt met de richting waarnaar de F1 zich is aan het ontwikkelen.
Geen dikke motoren meer, een hoge focus op aero en RRA afspraken. Ze zullen niet van de een op de andere dag de F1 verlaten, maar ze zijn volgens mij niet super happy met de huidige regelgeving. Verplaatsing of nevenpraktijken in een andere klasse wordt steeds aantrekkelijker voor Ferrari.

ja dat zie ik ook nog gebeuren, dat ze de f1 zullen verlaten. Als zij maar blijven achterop hinken, en ze zijn eigenlijk best gewoon om vooraan te rijden, zullen ze zich  beginnen afvragen of ze nog thuishoren in de f1. Van een team die gewoon is om in de middennoot te zitten, zoals williams (alhoewel ze ook nog aan de top gestaan hebben, maar niet zo lang als ferrari) zal je niet zo gauw verwachten dat die de f1 zullen verlaten
Ferrari komt terug, daar ben ik zeker van. En zelfs als ze in de middenmoot blijven hangen, gaan ze door. Ik denk dat er heel veel mensen in Italie er alles voor over hebben om het team te laten bestaan. En daarom zie ik ook niet dat Ferrari zal stoppen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: robbert op 09 april 2012 - 09:41:22
Citaat van: Enzo op 09 april 2012 - 09:20:35
Hoewel Ferrari steeds meer moeite krijgt met de richting waarnaar de F1 zich is aan het ontwikkelen.
Geen dikke motoren meer, een hoge focus op aero en RRA afspraken. Ze zullen niet van de een op de andere dag de F1 verlaten, maar ze zijn volgens mij niet super happy met de huidige regelgeving. Verplaatsing of nevenpraktijken in een andere klasse wordt steeds aantrekkelijker voor Ferrari.

ja dat zie ik ook nog gebeuren, dat ze de f1 zullen verlaten. Als zij maar blijven achterop hinken, en ze zijn eigenlijk best gewoon om vooraan te rijden, zullen ze zich  beginnen afvragen of ze nog thuishoren in de f1. Van een team die gewoon is om in de middennoot te zitten, zoals williams (alhoewel ze ook nog aan de top gestaan hebben, maar niet zo lang als ferrari) zal je niet zo gauw verwachten dat die de f1 zullen verlaten
Hoe basseer je datop? Je weet toch ook dat Ferrari een droogte van eerst 11 jaar heeft gekend en daarna liefst 21 jaar heeft gekend?

Jaargangen ook zonder enige zege, die vele malen slechter waren dan de afgelopen jaren. In 2007 werd Ferrari nog gewoon kampioen. Dat staat in het niet bij eerdere droogtes en toen gaven ze ook nooit op. Dus ik zie niet in waarom ze nu dan ineens zouden zeggen: 'weet je wat, laat maar zitten.'

Als het verleden iets uitwijst is het dat Ferrari geen opgever is.

0634

Laatste berichten verplaatst naar Ferrari topic.

Enzo

Citaat van: robbert op 09 april 2012 - 09:41:22
Citaat van: Enzo op 09 april 2012 - 09:20:35
Hoewel Ferrari steeds meer moeite krijgt met de richting waarnaar de F1 zich is aan het ontwikkelen.
Geen dikke motoren meer, een hoge focus op aero en RRA afspraken. Ze zullen niet van de een op de andere dag de F1 verlaten, maar ze zijn volgens mij niet super happy met de huidige regelgeving. Verplaatsing of nevenpraktijken in een andere klasse wordt steeds aantrekkelijker voor Ferrari.

ja dat zie ik ook nog gebeuren, dat ze de f1 zullen verlaten. Als zij maar blijven achterop hinken, en ze zijn eigenlijk best gewoon om vooraan te rijden, zullen ze zich  beginnen afvragen of ze nog thuishoren in de f1. Van een team die gewoon is om in de middennoot te zitten, zoals williams (alhoewel ze ook nog aan de top gestaan hebben, maar niet zo lang als ferrari) zal je niet zo gauw verwachten dat die de f1 zullen verlaten

Ik denk niet dat ze de F1 gaan verlaten hoor Robert, bedoel meer dat de huidige regelgeving ze niet echt naar het hart staat.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 09 april 2012 - 10:59:31
Laatste berichten verplaatst naar Ferrari topic.
hehe, sorry, was even in de war met de topics geloof ik.


Citaat van: Jeroen op 09 april 2012 - 10:55:15
Citaat van: robbert op 09 april 2012 - 09:41:22
Citaat van: Enzo op 09 april 2012 - 09:20:35
Hoewel Ferrari steeds meer moeite krijgt met de richting waarnaar de F1 zich is aan het ontwikkelen.
Geen dikke motoren meer, een hoge focus op aero en RRA afspraken. Ze zullen niet van de een op de andere dag de F1 verlaten, maar ze zijn volgens mij niet super happy met de huidige regelgeving. Verplaatsing of nevenpraktijken in een andere klasse wordt steeds aantrekkelijker voor Ferrari.

ja dat zie ik ook nog gebeuren, dat ze de f1 zullen verlaten. Als zij maar blijven achterop hinken, en ze zijn eigenlijk best gewoon om vooraan te rijden, zullen ze zich  beginnen afvragen of ze nog thuishoren in de f1. Van een team die gewoon is om in de middennoot te zitten, zoals williams (alhoewel ze ook nog aan de top gestaan hebben, maar niet zo lang als ferrari) zal je niet zo gauw verwachten dat die de f1 zullen verlaten
Hoe basseer je datop? Je weet toch ook dat Ferrari een droogte van eerst 11 jaar heeft gekend en daarna liefst 21 jaar heeft gekend?

Jaargangen ook zonder enige zege, die vele malen slechter waren dan de afgelopen jaren. In 2007 werd Ferrari nog gewoon kampioen. Dat staat in het niet bij eerdere droogtes en toen gaven ze ook nooit op. Dus ik zie niet in waarom ze nu dan ineens zouden zeggen: 'weet je wat, laat maar zitten.'

Als het verleden iets uitwijst is het dat Ferrari geen opgever is.
En dat is ook iets van de magie van Ferrari. Ondanks alles staan ze nog steeds op de grid. En daar zullen ze nog wel staan de komende 20 jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

#176
Dat ze de huidige koers van de regelgeving niet helemaal aan staat begrijp ik maar deels. F1 blijft F1. Maar een 1.6 turbo (daar gaat t ze geloof ik vooral om) is natuurlijk niet "het hoogst haalbare" en dus minder cool. De gemiddelde VW rijdt immers ook met een 1.6 turbo. Voor het imago van Ferrari als merk is dat natuurlijk niet gunstig. Maar dat kunnen ze ook anders aanvliegen. Ze zouden ook t eerste exclusieve merk kunnen worden dat een "echte" F1 motor in een straatauto hangt. Er is vast wel iets te bedenken voor de technische complicaties.

Als Ferrari suc6vol wordt met t nieuwe format, dan hoor je ze niet meer over de "verkeerde" koers voor F1.
Het grootste punt voor Ferrari is dat ze maar moeilijk met veranderingen lijken om te kunnen gaan. Dat was in het verleden ook al.
Ferrari is volgens mij nooit trensettend geweest. Maar werd suc6vol door evolutie. Ze waren ook tegen de verplichte V10 en later V8
Motoren achterin, deden zij zo'n beetje als laatste. Turbo's, grondeffect... Niet door Ferrari bedacht... Net als de hedendaagse uitvindingen... 

Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 09 april 2012 - 12:39:30
Dat ze de huidige koers van de regelgeving niet helemaal aan staat begrijp ik maar deels. F1 blijft F1. Maar een 1.6 turbo (daar gaat t ze geloof ik vooral om) is natuurlijk niet "het hoogst haalbare" en dus minder cool. De gemiddelde VW rijdt immers ook met een 1.6 turbo. Voor het imago van Ferrari als merk is dat natuurlijk niet gunstig. Maar dat kunnen ze ook anders aanvliegen. Ze zouden ook t eerste exclusieve merk kunnen worden dat een "echte" F1 motor in een straatauto hangt. Er is vast wel iets te bedenken voor de technische complicaties.

Als Ferrari suc6vol wordt met t nieuwe format, dan hoor je ze niet meer over de "verkeerde" koers voor F1.
Het grootste punt voor Ferrari is dat ze maar moeilijk met veranderingen lijken om te kunnen gaan. Dat was in het verleden ook al.
Ferrari is volgens mij nooit trensettend geweest. Maar werd suc6vol door evolutie. Ze waren ook tegen de verplichte V10 en later V8
Motoren achterin, deden zij zo'n beetje als laatste. Turbo's, grondeffect... Niet door Ferrari bedacht... Net als de hedendaagse uitvindingen...

Evenals CFD, daar lopen ze ook op achter.

KVDracer

Citaat van: Mark F1gge op 09 april 2012 - 12:39:30
Dat ze de huidige koers van de regelgeving niet helemaal aan staat begrijp ik maar deels. F1 blijft F1. Maar een 1.6 turbo (daar gaat t ze geloof ik vooral om) is natuurlijk niet "het hoogst haalbare" en dus minder cool. De gemiddelde VW rijdt immers ook met een 1.6 turbo. Voor het imago van Ferrari als merk is dat natuurlijk niet gunstig. Maar dat kunnen ze ook anders aanvliegen. Ze zouden ook t eerste exclusieve merk kunnen worden dat een "echte" F1 motor in een straatauto hangt. Er is vast wel iets te bedenken voor de technische complicaties.

Als Ferrari suc6vol wordt met t nieuwe format, dan hoor je ze niet meer over de "verkeerde" koers voor F1.
Het grootste punt voor Ferrari is dat ze maar moeilijk met veranderingen lijken om te kunnen gaan. Dat was in het verleden ook al.
Ferrari is volgens mij nooit trensettend geweest. Maar werd suc6vol door evolutie. Ze waren ook tegen de verplichte V10 en later V8
Motoren achterin, deden zij zo'n beetje als laatste. Turbo's, grondeffect... Niet door Ferrari bedacht... Net als de hedendaagse uitvindingen...

Over die 1.6 turbo's gesproken. Ferrari gaat ook met hun gewone wagens moeten mee evolueren, want nu nog met een Ferrari rijden begint (in Belgiƫ) dan, onbetaalbaar te worden naar belastingen toe. Omdat ze nu iets uitgevonden hebben waarin ze de CO2 mee berekenen (weet ook niet het fijne ervan) maar als dit een tendens in Europa wordt, en dat zal zo wel worden omdat iedereen groener wil worden (of zich toch bewust ervan) dan gaan ze ook kleinere motoren in hun Ferrari's moeten steken. Binnen nu en 10 jaar, zal iedere sportwagen een kleine motor hebben met veel pk. Maar ik zie Ferrari niet snel de F1 verlaten, daarvoor hebben ze er een te lange geschiedenis mee. Er zijn drie teams die een leegte zouden achterlaten in de F1 moesten ze verdwijnen, puur door hun geschiedenis en dat is Ferrari, McLaren en Williams. Alle andere teams hebben geen lange geschiedenis in de F1 en zullen ook geen leegte achterlaten bij hun vertrek uit de F1.

Figge

Kleine motoren met veel PK's...
Heb in de periode van de jaren 80 de F1 niet echt gevolgd (Had toen meer interesse in Lego en G.I. Joe)
Maar toen reden ze met 1.500 cc, 4 cilinder in lijn met meer dan 1000 PK in de race. Heb wel eens in technische
rubrieken gelezen dat in de kwalificatie de druk werd opgevoerd naar wel 1500 PK!!! Dat toch even andere koek
dan de bescheiden 700 PK in 2012.
Kleine motoren kunnen ongelofelijk krachtig zijn. Al helemaal wanneer er hybride techniek gebruikt kan worden
om bijvoorbeeld de negatieve effecten van een tubrogat op te vangen oid. Dan kan F1 met een 1.6 tubro harder
gaan dan met een 3.0 V10...
Ook exclusieve merken als Ferrari, Aston Martin en Lamborghini kunnen hiermee suc6 hebben.
Als dat helpt om het rijden in een Ferrari voor Jan Modaal betaal te houden dan zullen de dat vast doen  ;)