Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

robbert

zouden we niet de topic van schumacher en de topic van ferrari terug samenplaatsen? zou veel makkelijker zijn

T.Nuvolari

Citaat van: robbert op 22 november 2011 - 07:14:38
zouden we niet de topic van schumacher en de topic van ferrari terug samenplaatsen? zou veel makkelijker zijn

Waarom zou dat moeten? Ferrari en Schumacher zijn toch niet hetzelfde onderwerp.

0634

Het blijft gewoon zo. Schumacher en Ferrari mogen beiden best een eigen topic hebben en als er eens vanaf geweken wordt of overlapt is dat niet erg.

robbert

Citaat van: M@rc op 22 november 2011 - 11:03:15
Citaat van: robbert op 22 november 2011 - 07:14:38
zouden we niet de topic van schumacher en de topic van ferrari terug samenplaatsen? zou veel makkelijker zijn

Waarom zou dat moeten? Ferrari en Schumacher zijn toch niet hetzelfde onderwerp.

omdat men hier nu over schumacher bezig terwijl we een topic hebben over schumacher

T.Nuvolari

Het gaat over Schumacher in zijn Ferrariperiode en dat was volgens mij de aanzet tot het afsplitsen van dit topic.

Kootje

Zullen we dan ook maar 'n topic over het splitsen van topics aanmaken ??  :P

Franky R.

Citaat van: Kootje op 22 november 2011 - 17:13:48
Zullen we dan ook maar 'n topic over het splitsen van topics aanmaken ??  :P
;D

Folkert

Citaat van: Kootje op 22 november 2011 - 17:13:48
Zullen we dan ook maar 'n topic over het splitsen van topics aanmaken ??  :P
Maak er dan direct een poll bij om te kijken of iedereen het er mee eens is. En vergeet niet de optie voor mensen die niet willen stemmen  ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Zo pakken we dat aan in "den Belge"


robbert

ben benieuwd of hamilton zal kunnen winnen voor senna, in brazilie. Zal gaan tussen redbull en mclaren

Kootje

Citaat van: robbert op 22 november 2011 - 18:57:41
ben benieuwd of hamilton zal kunnen winnen voor senna, in brazilie. Zal gaan tussen redbull en mclaren

Wat dacht je ??
We zijn toch al off-topic bezig, laat ik d'r 'n schepje bovenop doen.  ;)

robbert

Citaat van: Kootje op 22 november 2011 - 21:55:20
Citaat van: robbert op 22 november 2011 - 18:57:41
ben benieuwd of hamilton zal kunnen winnen voor senna, in brazilie. Zal gaan tussen redbull en mclaren

Wat dacht je ??
We zijn toch al off-topic bezig, laat ik d'r 'n schepje bovenop doen.  ;)

natuurlijk, het kan toch geen kwaad, zie ik:)

SDG

#162
Citaat van: Burorri op 07 april 2012 - 11:26:51
Het is de duurste(?) of 1 van de duurste sporten om te onderhouden en om competitief te blijven. Zijn maar weinig teams van de jaren 70 nu nog actief. Williams, Mclaren en Ferrari. Ja en misschien Lotus, maar die zijn er ook lang tussen uit geweest en is maar de vraag of zij nog blijven. De eerste 3 zullen denk ik wel tot het einde blijven, ondanks eeuwige dreigen van Ferrari. Maar RedBull weet ik nog niet of zij wel lang gaan blijven. Ik denk zelfs als successen nu 3 of 4 jaar uitblijven dat er gaat worden gesproken.   te
Ik denk dat als de F1 goedkoper word, meer kans heeft te overleven en te groeien. Mar het moet ten alle tijden wel de elite van zijn klasse blijven.

Bij de levensvatbaarheid van Red Bull op de lange termijn stel ik ook vragen. Wat er volgens mij ook in meespeelt is dat het team in feite gewoon een uithangbord is van een sponsor, terwijl Williams een raceteam pur sang is en ook bij Ferrari en McLaren - naast de productie van hun luxewagens - alles om de autoracerij draait. Ik heb soms de neiging bij Red Bull een vergelijking te maken met Benetton, dat was ook een bestaand team opgekocht door de hoofdsponsor wiens voornaamste doelstelling het was de naamsbekendheid van hun producten (bij Red Bull drankjes, bij Benetton kledij) te vergroten. Halverwege de jaren negentig, in de Schumacher-periode, was Benetton ook een van de machtigste teams in het deelnemersveld, maar enkele jaren later, toen de sportieve prestaties uitbleven, verdween ook de bereidheid van de sponsor om nog langer geld in het team te blijven pompen en werd het zaakje uiteindelijk overgekocht door Renault. Het zal er bij Red Bull ook vanaf hangen hoelang de huidige teamleiding nog aanblijft  - afgezien van Christian Horner zijn mensen als Mateschitz en Marko per slot van rekening ook al niet echt de jongsten meer en ook Adrian Newey gaat echt geen tien jaar meer auto's ontwerpen - en of hun toekomstige opvolgers op de huidige ingeslagen weg zullen willen doorgaan.

Figge

Deel mee eens. Ik vind dat Formule 1 teams moeten als core business moeten hebben, dat ze GP's rijden. Dat betekent voor mij niet dat ze geen andere activiteiten zouden mogen uitvoeren. Maar eigenlijke reden voor het bestaan moeten de GP's zijn. Om die reden vind ik het een goede zaak dat de autofabrikanten, op Mercedes na, zijn verdwenen. Eigenlijk vind ik dat Mercedes ook geen team zo moeten mogen hebben. Ze mogen uiteraard wel partner zijn zoals dat jarenlang bij McLaren zo was. Maar Mercedes' core business is straat en bedrijfsauto's verkopen. Niet racen, hoewel dat wel in het DNA van het merk zit.
RBR vind ik idd ook zo'n typisch geval. Het merk Red Bull heeft niet als core business een F1 team te zijn. Eigenlijk zou een rol als partner of titelsponsor voldoende moeten zijn. Eigenlijk zijn volgens mij alleen RBR en Mercedes de enige teams die niet als hoofddoel hebben om een F1 team te zijn. Dat valt wel mee tov 5 jaar geleden... En dat is dus positief...

Kootje

Dan zou Ferrari dus ook moeten stoppen ??

Want hoewel de verkoop van sportwagens ooit de manier was om het raceteam te bekostigen is dat allang niet meer het geval.
Tegenwoordig is het raceteam er juist om straatauto's te verkopen.