Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: robbert op 18 november 2011 - 19:10:08
ja sommige jaren met wat geluk natuurlijk
Zeker. In 95 bijvoorbeeld. Maar als je zolang stabiel presteert, ben je gewoon een topteam.

janke

#106
 Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Hier gaat het toch om?? Wat heeft alleen de periode Schumacher er mee van doen of weet ik welk ander jaar ermee te maken?? Ferrari is een legende. Als je dat negeert, ja sorry hoor. Er is niet ÉÉN raceteam waar zoveel boeken van zijn uitgegeven. Miniatuurmodellen enz. Omdat ze geen legende zijn en geen magie hebben. Het is goed.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Naja, ik vind teams als Lotus (het originele dan), McLaren en Williams toch ook heel speciaal. Brabham zelfs. Minder als Ferrari, okee, maar toch zeer speciaal.

janke

#108
Citaat van: Jeroen op 18 november 2011 - 22:54:31
Naja, ik vind teams als Lotus (het originele dan), McLaren en Williams toch ook heel speciaal. Brabham zelfs. Minder als Ferrari, okee, maar toch zeer speciaal.

Oh ja, helemaal mee eens. Zekers. Voor mij vooral Brabham en Lotus en Williams. En wat het Lotus betreft van Colin Chapman? Dat is er dan niet meer, maar die man was een genie, hoe hij auto's bouwde in de F1 was ook zoals magie. Maar die Chapman is ook een legende, alleen Enzo heeft een streepje voor. Ferrari zal door hem altijd Ferrari blijven. Scuderia Ferrari!!!!

Toevoeging,

Ford heeft ooit geprobeerd om Ferrari over te nemen. Enzo zegt nee, omdat er in het contract wat rare regeltjes stonden. Ford bouwt een auto voor le Mans en vernederde Enzo met de GT40. Maar hij kwam terug in 1967 op Daytona met de 330/412 serie. Zijn auto's reden Ford de snot voor hun ogen. Complete podium.  Dat is toch ook magie? Zijn 312PB sportscar? Toch ook magie? Nee voor mij is het duidelijk dat Ferrari magie is en een legende. En nogmaals ik ben geen Ferrari fan. Maar met een beetje gezond autosport verstand kun je de woorden Magie en Legende bij Ferrari niet negeren.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Wat een eer die mij toekomt in dit topic, voel me gevleid jongens... ::)

janke

Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 23:32:47
Wat een eer die mij toekomt in dit topic, voel me gevleid jongens... ::)

Dat is mooi Enzo.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#111
Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 23:32:47
Wat een eer die mij toekomt in dit topic, voel me gevleid jongens... ::)

Door mij Iig gemeend. ;) Ferrari IS magie en een LEGENDE. Elke autosportliefhebber die ook nog de tijd neemt om de geschiedenis in te duiken van Ferrari, kan niet tot een andere conclusie komen. Van jong tot oud. De Mercedes en RBR gabbertjes die hebben die status nog lang niet. Zal ook niet gebeuren.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 19 november 2011 - 00:22:06
Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 23:32:47
Wat een eer die mij toekomt in dit topic, voel me gevleid jongens... ::)

Door mij Iig gemeend. ;) Ferrari IS magie en een LEGENDE. Elke autosportliefhebber die ook nog de tijd neemt om de geschiedenis in te duiken van Ferrari, kan niet tot een andere conclusie komen. Van jong tot oud. De Mercedes en RBR gabbertjes die hebben die status nog lang niet. Zal ook niet gebeuren.

Ben het helemaal met je eens overigens w.b. Ferrari en de legende.Echt een geweldig team met een geweldige historie. Dat is en zal RBR nooit worden, in zekere zin Mercedes ook niet, al hebben ze wel de legendarische Silberpfeile van '54, '55 waar Fangio het kampioenschap mee won. 8)

0634

Citaat van: Enzo op 18 november 2011 - 23:32:47
Wat een eer die mij toekomt in dit topic, voel me gevleid jongens... ::)
;D

Folkert

Citaat van: Schumiiii op 15 november 2011 - 13:25:19
Ik zag al van bij de vrije traininen het niet goed zat al kan je der nooit op voortgaan maar toch, anders deed em het goed en nu opeens niet.
Tis soms raar.
En rosberg zal toch moeten opletten want wat deze deed op de moment om schumacher voorbij te gaan, die zal wel nog een koekske van eigen deeg vroeg of laat terug houden, onthoud dat maar.


En bij ferrari mochten ze schumacher nooit weggejaagd hebben, sinds schumacher en co weg zijn bij ferrari, tis nimmer hetzelfde, dat magische is volledig weg van toen, tuurlijk zal ferrari groot blijven en nog kampioen worden maar tis nimmer hetzelfde.
Trouwens, ik vraag me even af: wat deed Rosberg fout dan,w aar hij moest opletten? Volgens mij waren ze lekker aan het racen, maar als er iemand schuldig zou moeten worden bevonden, zou het eerder Schumacher zijn, want zoals ik zag lagen ze bijna hel etijd zij aan zij.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Rosberg deed niets fout. Altijd dat gesteggel om wat mensen al dan niet fout doen bij gevechten... moe word ik daarvan.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 19 november 2011 - 11:48:59
Rosberg deed niets fout. Altijd dat gesteggel om wat mensen al dan niet fout doen bij gevechten... moe word ik daarvan.

Ja, het was een schoon gevecht. Niks aan het handje...

Wizard

Akudo voor Jeroen!! Ik begrijp ook niet waarom er altijd persé een schuldige aangewezen moet worden. Shit happens!

Folkert

Citaat van: Jeroen op 19 november 2011 - 11:48:59
Rosberg deed niets fout. Altijd dat gesteggel om wat mensen al dan niet fout doen bij gevechten... moe word ik daarvan.
Dat is ook wat ik bedoelde. Zijn maar weinig acties van afgelopen jaren die ik strafwaardig.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
De tijd van schumacher ferrari tijdperk; dat was één hechte familie, nog nooit eerder gezien in de F1.
Schumacher die op brawn sprong na een overwinning alleen al was gewoon super, we spreken hier dan nog over schumacher die dat deed, herinner je toen schumacher over de meet ging toen deze defenitief zn' 5de titel behaalde.
De steengoeie en snelle pitstops, de meestal toch steengoeie tacktiek die ze gebruikten.
Die hechte familie is er sindsdien niet meer.
Je wist dat er ooit een dag zou komen dat gedaan zou raken, ik blijft erbij dat dat vooral dienen montezemelo z'n fout is. Met schumacher was het niet maar een gewoon team, een familie zoals ik zeg met de perfecte mensen op de juiste positie op alle vlakken en door lang en hard te werken want men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.

Blabla, iedereen had schrik van MS????????

Some things are too important to be left in the past.