Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

Kootje

En dan kom je dus op de vraag: Wat is die magie precies ??
Voor de een zijn dat puur de prestaties, voor de ander juist dat eigenwijze karakter.
En zo zullen er nog wel wat criteria zijn.

Voor mij persoonlijk hebben ze nooit iets magisch gehad.
Echter is het nog steeds zo dat bijna iedere coureur ervan droomt om voor Ferrari uit te komen.
Andere teams hebben dat niet, en dat is denk ik de magie van Ferrari.
Want ondanks de meer klinische aanpak en het gebrek aan resultaat, blijft het "Het Team"


robbert

Citaat van: Kootje op 17 november 2011 - 19:32:02
En dan kom je dus op de vraag: Wat is die magie precies ??
Voor de een zijn dat puur de prestaties, voor de ander juist dat eigenwijze karakter.
En zo zullen er nog wel wat criteria zijn.

Voor mij persoonlijk hebben ze nooit iets magisch gehad.
Echter is het nog steeds zo dat bijna iedere coureur ervan droomt om voor Ferrari uit te komen.
Andere teams hebben dat niet, en dat is denk ik de magie van Ferrari.
Want ondanks de meer klinische aanpak en het gebrek aan resultaat, blijft het "Het Team"

dat vind ik ook raar. Piloten dromen ervan om bij ferrari te rijden, maar zullen de meeste nog altijd die droom hebben na afgelopen seizoen?

Vieze baas

Citaat van: robbert op 17 november 2011 - 19:57:13
Citaat van: Kootje op 17 november 2011 - 19:32:02
En dan kom je dus op de vraag: Wat is die magie precies ??
Voor de een zijn dat puur de prestaties, voor de ander juist dat eigenwijze karakter.
En zo zullen er nog wel wat criteria zijn.

Voor mij persoonlijk hebben ze nooit iets magisch gehad.
Echter is het nog steeds zo dat bijna iedere coureur ervan droomt om voor Ferrari uit te komen.
Andere teams hebben dat niet, en dat is denk ik de magie van Ferrari.
Want ondanks de meer klinische aanpak en het gebrek aan resultaat, blijft het "Het Team"

dat vind ik ook raar. Piloten dromen ervan om bij ferrari te rijden, maar zullen de meeste nog altijd die droom hebben na afgelopen seizoen?

ja, volgens jouw redenatie sowieso iedereen van mercedes, renault, force india, torro rosso, sauber, williams, HRT, Lotus en Virgin.

Maar het is algemeen bekend dat Ferrari een iets specialere betekenis heeft dan een Red Bull. Komt mede door historie, mede doordat het altijd een team is geweest waarmee een race gewonnen kan worden.

Schumiiii

Citaat van: Burorri op 17 november 2011 - 11:25:11
Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 22:48:03
Citaat van: M@rc op 16 november 2011 - 20:18:07
Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.

Waren de eerste jaren niet goed? Vergeet jij niet al te snel?
De opmars van Ferrari begon al in 1993 toen Todt, mede dankzij Berger, het team vervoegde. Het eerste jaar was nog niet geweldig, maar in '94 en '95 waren er toch al enkele uitschieters.
Schumacher kon in een ondertussen goed geolied team instappen, hij zorgde natuurlijk de finishing touch met zijn talent.
1996 Schumacher 3de, Ferrari 2de.
1997 Schumacher nipt 2de (moest hij niet zijn gediskwalificeerd), Ferrari 2de.

Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.

Das juist Red Bull hun resultaten dit jaar zijn maar middelmatig.  ::)

Wakker worden; ik heb het over ferrari. In 94-95 reed schumacher niet mee ne ferrari. Tuurlijk was dat toen ook steengoed wat deze toen deed maar daar gaat het hier niet over.

In 96-97-98-99 had schumacher zeker en vast al niet de beste wagen, in 96 waren er constant problemen mee die wagen. 97 was de wagen van villeneuve duidelijk beter, dat deze toch in die tijd meekonden doen voor de titel was gewoon omdat schumacher een klasse niveau hoger was dan alle anderen (uiteraard heb je ook een degelijke wagen nodig).

Nu begin je over redbull,open dan een aparte topic. Vettel zit dit seizoen in een wagen die schumacher gehad heeft in één van zijn beste jaren maar niemand is bang van vettel, toen schumacher in der tijd kwam aangestoven gingen ze wel heel snel uit de baan voor de grootmeester :). Nu heeft schumacher dat voordeel ook niet meer, ze zijn nu ook niet bang meer van deze alhoewel ze wel bang moeten hebbe als ze mee hem in duel gaan haha ;).
Idd, moeten ze bang zijn voor Schumacher, voor deze anderen de race uit knalt alla Singapoer ;) :P

Maar 98 en 99 waag ik te betwijfelen hoe slecht de Ferrari al was. 98 misschien niet, maar 99 was volgens velen een goed jaar tot zijn ongeluk en was de Ferrari al heel goed. Maar denk niet dat er rijders waren die bang waren voor Schumacher, dat is niemand ooit geweest denk ik. Ze gingen zeer zeker niet aan de kant als meneer Schumacher er aan kwam.

In 99 was hakkinen die op nr 1 stond en een iets beter wagen nog had ook, schumache rkwam wel zeer hard opzetten en was alles aan het inhalen maar z'n accident zorgde ervoor het passee was, helaas.

En ze gingen zeer zeer makkelijk aan de kant voor schumacher.

Schumiiii

Citaat van: janke op 16 november 2011 - 22:54:37
Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 22:51:50
Citaat van: Wizard op 16 november 2011 - 22:36:10
Citaat van: robbert op 16 november 2011 - 22:34:36
ik ben dan niet alleen hoor. Want ik heb hier in dit topic al meerdere keren gelezen, dat ferrari niet meer dan een gewone team is. Dus een team die vroeger successen behaalde zoals williams, mclaren. Maar nu, dit seizoen toch, niet meer mee kan doen om de overwinning.

Dus een minder seizoen doet afbreuk aan de magie van een team dat als een schaduw over Ferrari hangt?

Tis al meerdere jaren zo, raikkonen haalt een titel op met dank aan de rookie hamilton toen en z'n team die blunderden als kleine kinders, anders was het noppes.
Massa kon zelfs eens voor de titel meedoen zowaar, dat zegt ook al heel wat, je kan massa moeilijk nen topper noemen die echt strakke snelheden ontwikkeld, alonso en schumacher hebben hem ondertussen gewoon nar huis gereden telke keren opnieuw.
Die magie kan zeker nog terug keren maar het zit er nu al heel wat jaartjes niet meer in.
Theeft ook wel met uitstraling te maken en succes natuurlijk, brawn en todt en schumacher, als ge die 3 zag dat was echt glunderen en gieren terzelfdertijd.

Het geblunder in die laatste race het vorig jaar was is ook zo'n flater van jewelste, had je dan todt en brawn op die dag dan is alonso kampioen, ben ik zeker van ook al kan ik het niet bewijzen, al heeft alonso het deels aan z'n eigen te danken omdat deze net wat teveel foute had gemaakt in dat seizoen.

Met alle respekt, we hebben het hier toch over de magie van Ferrari, en niet over hun prestaties in een seizoen? Al zijn die groots in meer dan 60 jaar F1.

Wakker worden man, het is door mij doordat ik erover begonnen ben men hier opeens het erover heeft, ik heb dat nergens gezegd en mee begonne,daarom ik hier zeg, ik heb het alleen maar over ferrari en schumacher van 96-2006.
De magie is erbij gekomen doro anderen die daar opeens over begonnen.

0634

Citaat van: Schumiiii op 17 november 2011 - 20:06:44
En ze gingen zeer zeer makkelijk aan de kant voor schumacher.
Zoals wie dan?

Schumiiii

Citaat van: Wizard op 16 november 2011 - 22:59:11
Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 22:51:50Tis al meerdere jaren zo, raikkonen haalt een titel op met dank aan de rookie hamilton toen en z'n team die blunderden als kleine kinders, anders was het noppes.
Massa kon zelfs eens voor de titel meedoen zowaar, dat zegt ook al heel wat, je kan massa moeilijk nen topper noemen die echt strakke snelheden ontwikkeld, alonso en schumacher hebben hem ondertussen gewoon nar huis gereden telke keren opnieuw.
Die magie kan zeker nog terug keren maar het zit er nu al heel wat jaartjes niet meer in.
Theeft ook wel met uitstraling te maken en succes natuurlijk, brawn en todt en schumacher, als ge die 3 zag dat was echt glunderen en gieren terzelfdertijd.

Het geblunder in die laatste race het vorig jaar was is ook zo'n flater van jewelste, had je dan todt en brawn op die dag dan is alonso kampioen, ben ik zeker van ook al kan ik het niet bewijzen, al heeft alonso het deels aan z'n eigen te danken omdat deze net wat teveel foute had gemaakt in dat seizoen.

Dan hebben we een ander definitie van magie en heeft verder discussiëren geen nut. Wat Jeroen ook al zegt, het is juist het onderscheiden van andere. Qua doelstelling, qua intentie, qua design, qua techniek, alles. Racerij ademen en olie, in plaats van bloed, door de aderen stromen. Jij linkt het aan successen in het recent verleden. Dat staat in mijn optiek los van een cultstatus.

Wat betreft Massa, zoveel beter was Schumacher niet. Massa kwam sowieso terecht in een team dat draaide om Schumacher en zich focuste op Schumacher. Hij reed in een auto geheel naar Schumachers wens. Daar zit je dan, als jonge rijder met een droom. Ook kwam Massa niet erg goed uit de startblokken maar eenmaal gewend, deed hij weinig onder voor de Duitser, en scoorde hij een handjevol minder punten tijdens de tweede helft van het seizoen (2006) terwijl hij in dienst reed van de Duitser en niet voor zijn eigen succes kon gaan. Dan vind ik het onterecht dat je doet alsof Schumacher Massa naar huis heeft gereden. Een ander verhaal is Alonso. Die heeft Massa afgedroogd, zo is Massa nooit afgedroogd.

Wahaha, nu lig ik helemaal strijk.
En correctie; massa rijd niet bepaald goed meer zeker nie na z'n accident + massa ligt ook onder de sloef, denk maar aan die race dat alonso massa maar niet voorbij geraakte op de normale manier en deze alonso toen moest laten passeren en dat is ondertussen nog al gebeurt ook.
Bij renault was fisico het beu en heeft het naar buiten gebracht deze minderwaardig materiaal kreeg dan alonso en men alles deed voor alonso enz....piquet moest express tegen de muur knallen van die flavio zodat alonso zo de race kon winnen.
En schumacher heeft massa zeer zeker in bijna al die jaren massa naar huis gereden.
In 2006 had schumacher zelf een aantal domme fouten gemaakt die hem zeer veel punten gekost hebben en daardoor gedeeltelijk de titel door verloor en alsook het geluk stond niet aan z'n zijde toen.

Wizard

Welke jaren?? Overtuig je eerst eens van de feiten want dit gaat nergens over.

monaco2011

#83
Citaat van: Wizard op 17 november 2011 - 20:18:04
Welke jaren?? Overtuig je eerst eens van de feiten want dit gaat nergens over.
zegt iemand die ook zegt dat Massa niet zoveel minder was dan Schumacher  :o Het gat tussen Massa en Schumacher in 2006 was vergelijkbaar met die nu tussen Massa en Alonso in 2010. In 2006 was het  41 punten wat redelijk vergelijkbaar is met de 108 van vorig jaar (in het oude systeem 43 punten).

0634

Ze reden maar één jaar samen, dus om over 'jaren' te spreken is wat gek ;).

En ja, Massa deed het in zijn eerste jaar voor Ferrari ook niet slecht in vergelijking met Ms. Hij moest ongetwijfeld wennen, was nog jong en het team was volledig om MS heengebouwd. Toch kwam Massa zeker in de tweede seizoenshelft wel steeds dichter bij MS. Voor een debuurtjaar bij dat team werd hij zeker niet aan snot gereden zoals hier wordt beweerd.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 17 november 2011 - 20:51:19
Ze reden maar één jaar samen, dus om over 'jaren' te spreken is wat gek ;).

En ja, Massa deed het in zijn eerste jaar voor Ferrari ook niet slecht in vergelijking met Ms. Hij moest ongetwijfeld wennen, was nog jong en het team was volledig om MS heengebouwd. Toch kwam Massa zeker in de tweede seizoenshelft wel steeds dichter bij MS. Voor een debuurtjaar bij dat team werd hij zeker niet aan snot gereden zoals hier wordt beweerd.
Ik had het zelf al aangepast.
Ook in de 2e seizoenshelft was het gat groot, ook al lijkt het aan de hand van de resultaten misschien iets anders, maar dan moet je ook niet vergeten dat Schumacher de laatste 2 races ook behoorlijk wat pech kende. De gaten tijdens race waren vrij groot.
Hoe dan ook het verschil toen en nu tussen Massa en zn teamgenoot is redelijk vergelijkbaar en dan laat ik het ongeluk in 2009 verder maar buiten beschouwing

Jozef

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 15:09:40
Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.
:o :o :o :o

Hier van ik toch serieus van mijn stoel. :/ 6 opeenvolgende wereldtitels bij de constructeurs?

robbert

Citaat van: Jozef op 17 november 2011 - 22:50:33
Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 15:09:40
Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.
:o :o :o :o

Hier van ik toch serieus van mijn stoel. :/ 6 opeenvolgende wereldtitels bij de constructeurs?
inderdaad, dat is overdreven. Het is dankzij zij, dat ze die periode toch succesvol geweest zijn geweest. En sedert de italianen aan de macht gekomen zijn, zijn ze een team zoals alle anderen, en moeten ze mclaren en redbull voor hen dulden

Wizard

@Jozef/robbert: Ik begrijp Jeroen wel. Want ook hier geldt dat successen geen cultstatus bepalen. Nu kan ik de plank volledig misslaan maar waar Jeroen op doelt is dat de puurheid, de echtheid, de reden van hun aanwezigheid, onder werd gesneeuwd door commerciële belangen. Deze barstte medio jaren 90 uit z'n voegen en Ferrari moest met de stroom mee.

0634

Misschien had ik erachter moeten zetten 'voor mij'. Dat was beter geweest. Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed: voor mij. Ze hebben de statistieken heel goed gedaan maar zijn hun charme verloren. Voor de rest heb ik het nu wel zo'n beetje verteld denk ik.