Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

0634

Jij vindt Ferrari nog hetzelfde team als voor de komst van Todt?

T.Nuvolari

Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.

Waren de eerste jaren niet goed? Vergeet jij niet al te snel?
De opmars van Ferrari begon al in 1993 toen Todt, mede dankzij Berger, het team vervoegde. Het eerste jaar was nog niet geweldig, maar in '94 en '95 waren er toch al enkele uitschieters.
Schumacher kon in een ondertussen goed geolied team instappen, hij zorgde natuurlijk de finishing touch met zijn talent.
1996 Schumacher 3de, Ferrari 2de.
1997 Schumacher nipt 2de (moest hij niet zijn gediskwalificeerd), Ferrari 2de.

Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.

Das juist Red Bull hun resultaten dit jaar zijn maar middelmatig.  ::)

robbert

Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
De tijd van schumacher ferrari tijdperk; dat was één hechte familie, nog nooit eerder gezien in de F1.
Schumacher die op brawn sprong na een overwinning alleen al was gewoon super, we spreken hier dan nog over schumacher die dat deed, herinner je toen schumacher over de meet ging toen deze defenitief zn' 5de titel behaalde.
De steengoeie en snelle pitstops, de meestal toch steengoeie tacktiek die ze gebruikten.
Die hechte familie is er sindsdien niet meer.
Je wist dat er ooit een dag zou komen dat gedaan zou raken, ik blijft erbij dat dat vooral dienen montezemelo z'n fout is. Met schumacher was het niet maar een gewoon team, een familie zoals ik zeg met de perfecte mensen op de juiste positie op alle vlakken en door lang en hard te werken want men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.
ik vind het waar, maar wat ik raar vin, dat sommige het jammer vinden dat schumacher weg gegaan is bij ferrari. Maar toen dat schumacher bij ferrari zoveel successen haalde, dan was het een saai seizoen met maar 1 overwinnaar; Schumacher en Ferrari.

janke

Citaat van: Wizard op 16 november 2011 - 19:27:38
Citaat van: M@rc op 15 november 2011 - 15:19:53
Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 15:09:40
Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.

Vind ik ook. Voor mij had Ferrari meer magie in het pré-schumacher tijdperk dan daarna.

Zoals onze ex-premier Paul Vanden Boeynants antwoordde op de beschuldigingen aangaan de de Roze Baletten "Trop is teveel en teveel is trop!"

Meer magie door de successen.

Volgens mij heeft Ferrari al de magische naam vanaf hun begin zeg maar F1. Daar hebben ze echt geen wereldkampioenen voor nodig. Het is bewezen dat in slechte tijden de Ferrari liefhebbers hun blijven steunen, onvoorwaardelijk. De naam Enzo spreekt misschien wel meer mensen aan dan Ferdinand, en andersom. Magie heb je en daar kom je zo maar niet meer vanaf. Al heb je een tijd lang geen grote successen. En dan ben je een grote, een hele grote.
Some things are too important to be left in the past.

0634

De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo. De periode Todt is slechts een tijdperk, een zeer succesvolle: zeker, maar de magie komt van ver, heel erg ver, daarvoor. De laatste 15 jaar vind ik persoonlijk het een team als alle anderen. De wagens zijn rood, dat nog wel, voor de rest is er weinig magie meer.

robbert

Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:31:31
De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo. De periode Todt is slechts een tijdperk, een zeer succesvolle: zeker, maar de magie komt van ver, heel erg ver, daarvoor. De laatste 15 jaar vind ik persoonlijk het een team als alle anderen. De wagens zijn rood, dat nog wel, voor de rest is er weinig magie meer.

inderdaad, ze kunnen niet meer winnen, omdat ze maar nipt sneller zijn dan een middennootteam. Dat noem ik geen magische team meer

Wizard

Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:31:31
De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo. De periode Todt is slechts een tijdperk, een zeer succesvolle: zeker, maar de magie komt van ver, heel erg ver, daarvoor. De laatste 15 jaar vind ik persoonlijk het een team als alle anderen. De wagens zijn rood, dat nog wel, voor de rest is er weinig magie meer.

Tsja, en toch is het nog steeds een droom voor bijna iedere rijder om voor Ferrari te rijden. Dat is niet voor niks.

janke

Citaat van: robbert op 16 november 2011 - 20:34:23
Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:31:31
De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo. De periode Todt is slechts een tijdperk, een zeer succesvolle: zeker, maar de magie komt van ver, heel erg ver, daarvoor. De laatste 15 jaar vind ik persoonlijk het een team als alle anderen. De wagens zijn rood, dat nog wel, voor de rest is er weinig magie meer.

inderdaad, ze kunnen niet meer winnen, omdat ze maar nipt sneller zijn dan een middennootteam. Dat noem ik geen magische team meer
Nou ik wel. Middenmoot vind ik ook wat overdreven. Verdwijnt Ferrari uit de F1, dan zal die F1 best blijven doordraaien. Maar je mist wat.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: robbert op 16 november 2011 - 20:34:23
Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:31:31
De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo. De periode Todt is slechts een tijdperk, een zeer succesvolle: zeker, maar de magie komt van ver, heel erg ver, daarvoor. De laatste 15 jaar vind ik persoonlijk het een team als alle anderen. De wagens zijn rood, dat nog wel, voor de rest is er weinig magie meer.

inderdaad, ze kunnen niet meer winnen, omdat ze maar nipt sneller zijn dan een middennootteam. Dat noem ik geen magische team meer

Magisch ben je niet omdat je de snelste bent. Het voortvloeit uit een racerijk verleden.

Wizard

Citaat van: janke op 16 november 2011 - 20:44:18
Nou ik wel. Middenmoot vind ik ook wat overdreven. Verdwijnt Ferrari uit de F1, dan zal die F1 best blijven doordraaien. Maar je mist wat.

Dat is nu magie! :D

Wizard

Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:02:19
Jij vindt Ferrari nog hetzelfde team als voor de komst van Todt?

Ferrari is meegegaan met de tijden. En die veranderen. Maar dat doet niks af aan hun cultstatus.

janke

Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:31:31
De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo. De periode Todt is slechts een tijdperk, een zeer succesvolle: zeker, maar de magie komt van ver, heel erg ver, daarvoor. De laatste 15 jaar vind ik persoonlijk het een team als alle anderen. De wagens zijn rood, dat nog wel, voor de rest is er weinig magie meer.
Citaat van: Jeroen op 16 november 2011 - 20:31:31
De magie van Ferrari komt niet door de successen van Brawn, Todt of Schumacher. Die magie is ontstaan in de beginjaren, onder Enzo.

Precies wat ik zeg. Porsche heeft ook die magie. En dat zal ook blijven.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Zeker!! En die verandert niet omdat deze merken met de tijd mee gaan. Dat doet men al jaren en zal men nog jaren blijven doen. Alleen dan blijf je markt houden voor je producten.

robbert

dat snap ik nu nog minder. Men zegt dat ferrari nu maar een team is zoals een ander, en nu zijn ze toch nog magisch.

0634

Citaat van: robbert op 16 november 2011 - 20:55:51
dat snap ik nu nog minder. Men zegt dat ferrari nu maar een team is zoals een ander, en nu zijn ze toch nog magisch.
Op basis van geschiedenis zijn ze dat. Op basis van het heden zie ik geen bijzonderheden tov andere teams.