Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 11:32:03
Precies. Daarnaast kon Alonso aardig meeklappen met Hamilton en een Red Bull bijhouden zie ik Alonso niet doen. Als Hamilton nu aan de horizon was verdwenen, alla Vettel, had ik er in kunnen geloven, nu niet. Het onderlinge verschil met Ferrari was te klein om een Red Bull (lees: Vettel) serieus te kunnen bedreigen.
Kom, Hamilton werd door McLaren gevraagd niet voluit te gaan ivm de banden, die bij hem sneller sleten dat weekend dan bij JB. Als hij voluit had gereden had Alonso een groter gat moeten laten.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 20 november 2011 - 13:14:08
Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 11:27:46
Citaat van: Jeroen op 19 november 2011 - 23:08:20
Pff, dat was 500 meter zeg... Niemand wint een race in de eerste bocht.

Zeker weten van wel. Denk aan de races die we hebben gehad waarin inhalen geen koud kunstje was.
Inderdaad. Toen was tactiek belangrijk. De eerste bocht, zeker met DRS, is niet meer dan een goed begin.

Er zijn circuits waar DRS nauwelijks wat toevoegd en dan kun je veel winnen of verliezen in de eerste bocht. Zo kwam Webber niet voorbij aan Button terwijl hij de snellere was en datzelfde lot had Alonso ondervonden zou hij Button en Webber niet hebben gepakt bij de start. Ik zou de uitspraak nuanceren door 'niet per definitie' er aan toe te voegen. 

0634

Citaat van: janke op 20 november 2011 - 10:56:21

Mee eens natuurlijk, maar Vettel had anders een perfecte start en liep gelijk meters weg.
Okee, maar dat is de start. Hij had ook best kunnen winnen natuurlijk, goede kans, maar Hamilton was iig sterk genoeg om ook een kans te hebben had Vettel door kunnen rijden. Sowieso heeft McLaren al 6 keer gewonnen, dan kan je het niet zomaar geluk noemen als ze winnen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 20 november 2011 - 13:18:04
Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 11:32:03
Precies. Daarnaast kon Alonso aardig meeklappen met Hamilton en een Red Bull bijhouden zie ik Alonso niet doen. Als Hamilton nu aan de horizon was verdwenen, alla Vettel, had ik er in kunnen geloven, nu niet. Het onderlinge verschil met Ferrari was te klein om een Red Bull (lees: Vettel) serieus te kunnen bedreigen.
Kom, Hamilton werd door McLaren gevraagd niet voluit te gaan ivm de banden, die bij hem sneller sleten dat weekend dan bij JB. Als hij voluit had gereden had Alonso een groter gat moeten laten.

Lijkt me niet. Als Lewis' banden harder slijten verlies je aan het einde van de rit juist meer tijd of moet je een keer meer stoppen. Je kiest uiteindelijk voor de beste/snelste tactiek. De bandenbesparende tactiek was afgelopen zondag de beste/snelste. Als ze hiermee meer tijd zouden verliezen dan met andere tactieken had men wel een andere tactiek gehanteerd.

0634

Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 13:20:08
Citaat van: Jeroen op 20 november 2011 - 13:14:08
Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 11:27:46
Citaat van: Jeroen op 19 november 2011 - 23:08:20
Pff, dat was 500 meter zeg... Niemand wint een race in de eerste bocht.

Zeker weten van wel. Denk aan de races die we hebben gehad waarin inhalen geen koud kunstje was.
Inderdaad. Toen was tactiek belangrijk. De eerste bocht, zeker met DRS, is niet meer dan een goed begin.

Er zijn circuits waar DRS nauwelijks wat toevoegd en dan kun je veel winnen of verliezen in de eerste bocht. Zo kwam Webber niet voorbij aan Button terwijl hij de snellere was en datzelfde lot had Alonso ondervonden zou hij Button en Webber niet hebben gepakt bij de start. Ik zou de uitspraak nuanceren door 'niet per definitie' er aan toe te voegen.
Welke uitspraak? Die van de eerste bocht? Ik zou niet weten waarom.

Het is eerder zo: Een race wordt per definitie niet gewonnen in de eerste bocht.

0634

Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 13:23:08
Lijkt me niet. Als Lewis' banden harder slijten verlies je aan het einde van de rit juist meer tijd of moet je een keer meer stoppen. Je kiest uiteindelijk voor de beste/snelste tactiek. De bandenbesparende tactiek was afgelopen zondag de beste/snelste. Als ze hiermee meer tijd zouden verliezen dan met andere tactieken had men wel een andere tactiek gehanteerd.
Wat een conclusies... Er werden banden bespaard omdat het simpelweg kon. Als het niet had gekund is het niet perse zo dat ze dan in de problemen waren gekomen. Bovendien slijten de Red Bull banden doorgaans net zo hard als die van Lewis, zo bleek ook bij Webber. Had Vettel nog gereden had je een compleet andere race gehad.

Goede kans dat Vettel had gewonnen, maar ook goede kans dat Lewis had mee kunnen klappen. Geen idee wat er gebeurd zou zijn. Maar deze zege neerzetten als een 'gelukje' is gewoon overdreven.

Wizard

Citaat van: Makke op 20 november 2011 - 12:28:37
Nope, uiteraard kan je dat niet met zekerheid zeggen, maar ik geloof nooit dat Hamilton Vettel had kunnen kloppen op de baan.

Op basis van het seizoen geen onlogische gedachte. Maar het blijft natuurlijk giswerk. Maar, is het onderwerp niet wat afgedwaald? :P

0634


Wizard

Misschien dat je dit topic kunt afsplitsen. ;) Dus een splitsing van een splitsing.

Citaat van: Jeroen op 20 november 2011 - 13:27:15
Wat een conclusies... Er werden banden bespaard omdat het simpelweg kon.

Of omdat er geen andere optie was. Dat lijkt mij logischer. Je weet nooit hoe een race zich zal vormen dus je haalt er uit wat er inzit en gaat niet gokken dat het kwartje 'jouw kant uit rolt'. Het gat was 3/4 race niet groot genoeg om een foutje te kunnen permiteren en inhalen was niet de makkelijkste opgave. Lijkt mij dat je dan je voorsprong wilt maximaliseren om je winkansen te samen met je voorsprong te vergroten (denk ook aan technische mankementen welke de rondetijden onderuit kunnen halen).

CitaatAls het niet had gekund is het niet perse zo dat ze dan in de problemen waren gekomen. Bovendien slijten de Red Bull banden doorgaans net zo hard als die van Lewis, zo bleek ook bij Webber. Had Vettel nog gereden had je een compleet andere race gehad.

Goede kans dat Vettel had gewonnen, maar ook goede kans dat Lewis had mee kunnen klappen. Geen idee wat er gebeurd zou zijn. Maar deze zege neerzetten als een 'gelukje' is gewoon overdreven.

Geluk is wat dat aangaat een breed begrip. Maar dat heb ik vaker gezegd. Ik pas de term geluk dan ook zelden toe op de autosport.

0634

Citaat van: Wizard op 20 november 2011 - 13:33:53
Misschien dat je dit topic kunt afsplitsen. ;) Dus een splitsing van een splitsing.
Ik ga overuren declareren ;).

Wizard

Kan niet. Je hebt niet voor niks een all-in salaris. ;)

Schumiiii

Citaat van: janke op 19 november 2011 - 19:10:17
Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
De tijd van schumacher ferrari tijdperk; dat was één hechte familie, nog nooit eerder gezien in de F1.
Schumacher die op brawn sprong na een overwinning alleen al was gewoon super, we spreken hier dan nog over schumacher die dat deed, herinner je toen schumacher over de meet ging toen deze defenitief zn' 5de titel behaalde.
De steengoeie en snelle pitstops, de meestal toch steengoeie tacktiek die ze gebruikten.
Die hechte familie is er sindsdien niet meer.
Je wist dat er ooit een dag zou komen dat gedaan zou raken, ik blijft erbij dat dat vooral dienen montezemelo z'n fout is. Met schumacher was het niet maar een gewoon team, een familie zoals ik zeg met de perfecte mensen op de juiste positie op alle vlakken en door lang en hard te werken want men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.

Blabla, iedereen had schrik van MS????????



Die had idd geen schrik daar heb je gelijk in, die reed zichzelf er telkens uit, sukkel me dat was, roekeloos, rijden zonder verstand.

Franky R.

Citaat van: Schumiiii op 21 november 2011 - 23:06:08

Die had idd geen schrik daar heb je gelijk in, die reed zichzelf er telkens uit, sukkel me dat was, roekeloos, rijden zonder verstand.


Maar wel een van de weinigen die destijds Schumi weerstand bood...

Folkert

Citaat van: Schumiiii op 21 november 2011 - 23:06:08
Citaat van: janke op 19 november 2011 - 19:10:17
Citaat van: Schumiiii op 16 november 2011 - 17:28:16
De tijd van schumacher ferrari tijdperk; dat was één hechte familie, nog nooit eerder gezien in de F1.
Schumacher die op brawn sprong na een overwinning alleen al was gewoon super, we spreken hier dan nog over schumacher die dat deed, herinner je toen schumacher over de meet ging toen deze defenitief zn' 5de titel behaalde.
De steengoeie en snelle pitstops, de meestal toch steengoeie tacktiek die ze gebruikten.
Die hechte familie is er sindsdien niet meer.
Je wist dat er ooit een dag zou komen dat gedaan zou raken, ik blijft erbij dat dat vooral dienen montezemelo z'n fout is. Met schumacher was het niet maar een gewoon team, een familie zoals ik zeg met de perfecte mensen op de juiste positie op alle vlakken en door lang en hard te werken want men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.

Blabla, iedereen had schrik van MS????????



Die had idd geen schrik daar heb je gelijk in, die reed zichzelf er telkens uit, sukkel me dat was, roekeloos, rijden zonder verstand.





a
Zijn er toch al 3 die niet als bangehazen aan de kant gaan. Dus valt allemaal wel mee hoe bang ze waren voor Schumcher.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

@Burrori,
Nu je die links geplaatst heb...ik vraag mij af hoe Schumiiii de manoeuvres van Schumacher tegenover Villeneuve en Hakinnen ziet?


Vast niet als..."sukkel me dat was, roekeloos, rijden zonder verstand"... ::)