Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juli 2012 - 14:55:27
Dankje SDG!
Nu heb ik de GP2 kalender vergeleken met de Formule 1 kalender en dan denk ik dat Giedo minder vrijdagen krijgt dan hij gehoopt had aangezien die Rossi ook nog een paar keer mag instappen.


Dat zijn dan dure vrijdagen geworden, dan! Ik vind het maar zonde, hoor! En dan was HRT eigenlijk een veel beter optie, want dan zou GvdG tenminste nog GP's rijden.

Kootje

Volgens eigen zeggen krijgt hij ook tijd tijdens de Young Driver Tests
Wellicht 1 of 2 dagen ipv evenzoveel vrijdagen ?? ???

Edwin90

Zou hij niet de vrijdagen aan het eind van het jaar rijden als er geen GP2 meer is? Dat kreeg ik toendertijd mee namelijk.

Fabian

Citaat van: Edwin90 op 04 juli 2012 - 17:03:54
Zou hij niet de vrijdagen aan het eind van het jaar rijden als er geen GP2 meer is? Dat kreeg ik toendertijd mee namelijk.
Die krijgt Giedo ook, maar dan hebben ze bij Caterham nog Alexander Rossi die ook een aantal vrijdagen is beloofd. Maar goed ik ga er van uit dat ze bij Caterham alles goed geregeld hebben.

KVDracer

Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juli 2012 - 17:55:32
Citaat van: Edwin90 op 04 juli 2012 - 17:03:54
Zou hij niet de vrijdagen aan het eind van het jaar rijden als er geen GP2 meer is? Dat kreeg ik toendertijd mee namelijk.
Die krijgt Giedo ook, maar dan hebben ze bij Caterham nog Alexander Rossi die ook een aantal vrijdagen is beloofd. Maar goed ik ga er van uit dat ze bij Caterham alles goed geregeld hebben.

Ze zullen alles wel goed geregeld hebben om hun zakken te vullen  ;)

Fabian

Citaat van: KVDracer op 04 juli 2012 - 20:41:45
Ze zullen alles wel goed geregeld hebben om hun zakken te vullen  ;)
O vast wel. Daar zijn ze allemaal erg goed in...

gloudiesaurus

Ik had iig. ook begrepen dat Vd Garde aan het einde van het seizoen nog wat sessies krijgt, maar goed nu hij GP2 rijdt moet hij daar toch echt presteren. Hij moet daar meer laten zien en scoren wil hij echt in de picture komen in de Formule 1. Met alleen vrijdagsessies komt hij er niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Figge

Ik hoop dat ie t goed gaat doen. Ergens gun ik hem ook wel een F1 contract. Maar als t nu weer niet lukt moet ie stoppen met pogen in F1 te raken en zich op andere klassen focussen. WEC lijkt mij echt iets voor hem.

jende

Hij rijd goed mee in de f1:

18    21    Vitaly Petrov    Caterham-Renault    1:30.630    3.011    24
19    20    G vd Garde       Caterham-Renault    1:30.896    3.277    20
20    15    Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari    1:31.212    3.593    29
21    25    Charles Pic    Marussia-Cosworth    1:31.903    4.284    22
22    23    Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth    1:32.125    4.506    24
23    24    Timo Glock    Marussia-Cosworth    1:32.369    4.750    19
24    22    Pedro de la Rosa    HRT-Cosworth    1:32.859    5.240    13

SDG

In de marge:

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/kaltenborn-haalt-uit-naar-mclaren

Klopt natuurlijk. Er is al zo weinig mogelijkheid voor jonge coureurs om te testen en dan zet McLaren opnieuw een ervaren rot als Paffet in, die enkel mag meedoen omdat hij nog nooit een Grand Prix reed. Zo maakt het team van de rookietest eigenlijk gewoon een bijkomende testdag. Uiteraard doet McLaren volgens de regels niets verkeerd, maar op die manier schiet de rookietest eigenlijk gewoon zijn doel voorbij.

Franky R.

Citaat van: SDG op 26 oktober 2012 - 12:20:41
In de marge:

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/kaltenborn-haalt-uit-naar-mclaren

Klopt natuurlijk. Er is al zo weinig mogelijkheid voor jonge coureurs om te testen en dan zet McLaren opnieuw een ervaren rot als Paffet in, die enkel mag meedoen omdat hij nog nooit een Grand Prix reed. Zo maakt het team van de rookietest eigenlijk gewoon een bijkomende testdag. Uiteraard doet McLaren volgens de regels niets verkeerd, maar op die manier schiet de rookietest eigenlijk gewoon zijn doel voorbij.
Het is aan de FIA om strengere regels te bedenken. Zo zouden ze een limiet kunnen stellen, qua ervaring of leeftijd. Hoewel je daarmee het onmogelijk maakt voor mij om als 40-jarige te debuteren via een rookietest...  :P


Maar Monisha heeft gewoon gelijk. Het is al zo moeilijk voor jonge rijders om meters te maken in een Formule 1 auto. Maar aan de andere kant doet McLaren niets verkeerd al had ik het ook anders gezien.

Jehoentelaar

Paffett heeft totaal geen ambities binnen de Formule 1. Ik zou een aantal raceklassen vastleggen waarin coureurs op dat moment geen full-time ride mogen hebben om in aanmerking te kunnen komen voor een rookietest als deze. Al leidt dat misschien wel weer tot verminderde interesse in dergelijke kampioenschappen, en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling...

Kootje

Dat is toch simpel te verhelpen.
Wanneer 'n coureur, ongeacht leeftijd of verder dienstverband, meer dan 'n X aantal kilometers in 'n F1 auto heeft gemaakt vervalt z'n status als rooky.

Jelle

Waarom schokt mr. Boekhorn niet simpelweg ff een x aantal miljoenen en GvG rijdt!
Helaas is dat volgens mij ook de enige manier om GvdG races te laten rijden...Leuke rijder in de GP2, zeker goed, nooit echt boven het maaiveld uit helaas...voorzie voor hem een lange loopbaan in de GT-wagens mits -ie zn sponsorpakket dermate dik voor elkaar krijgt dat ie de Pic`s en Petrovs uit deze wereld voor kan blijven...qua money dan. Qua kwaliteit ligt -ie niet zover namelijk volgens mij! Frijns (!) & Nick de Vries zijn NL`s hoop!