Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 14:35:03
Van autosport.com: "Currently Hamilton is going round in high 1m21s, Vergne in high 1m22s, and van der Garde in mid 1m26s."
Wat kan Caterham in hemelsnaam testen als Giedo seconden langzamer rijdt (vanwege talent, banden, brandstof, afstelling, DRS, wat dan ook) dan Heikki gisteren?

Je loopt achter...inmiddels zet GvdG een 1m23s ronde neer...

Fabian

Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 14:47:21


Je loopt achter...inmiddels zet GvdG een 1m23s ronde neer...

Zoals ik al zei. Langzaam aan het tempo steeds verder opvoeren.

Gerard

hahaha Nico Hulkenberg heeft het circuit verlaten om te gaan tennissen; het team wacht op onderdelen --> resultaat.. 0 ronden voor Nico vandaag...

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 14:47:21
Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 14:35:03
Van autosport.com: "Currently Hamilton is going round in high 1m21s, Vergne in high 1m22s, and van der Garde in mid 1m26s."
Wat kan Caterham in hemelsnaam testen als Giedo seconden langzamer rijdt (vanwege talent, banden, brandstof, afstelling, DRS, wat dan ook) dan Heikki gisteren?

Je loopt achter...inmiddels zet GvdG een 1m23s ronde neer...
Nee, jij loopt achter. Hij heeft twee keer een 1:23 neergezet, maar rijdt nu dus blijkbaar regelmatig 1:26 ers, waar anderen rustig een aantal ronden achter elkaar 1:21 rijden. Dus mijn vraag blijft staan waarom hij zo langzaam rijdt/moet rijden. Niet om Caterham of Giedo te bashen, maar gewoon een open vraag. Ik heb vroeger veel gekart, als ik een seconde boven de tijd reed die ik kon rijden voelde de kart heel anders aan. Wat valt er dan af te stellen als je niet maximaal rijdt?

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 februari 2012 - 14:54:16
Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 14:47:21


Je loopt achter...inmiddels zet GvdG een 1m23s ronde neer...

Zoals ik al zei. Langzaam aan het tempo steeds verder opvoeren.

Precies, Langzaam beginnen en snel eindigen...Deed ik ook toen ik nog op de kart zat.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 15:07:13
Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 14:47:21
Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 14:35:03
Van autosport.com: "Currently Hamilton is going round in high 1m21s, Vergne in high 1m22s, and van der Garde in mid 1m26s."
Wat kan Caterham in hemelsnaam testen als Giedo seconden langzamer rijdt (vanwege talent, banden, brandstof, afstelling, DRS, wat dan ook) dan Heikki gisteren?

Je loopt achter...inmiddels zet GvdG een 1m23s ronde neer...
Nee, jij loopt achter. Hij heeft twee keer een 1:23 neergezet, maar rijdt nu dus blijkbaar regelmatig 1:26 ers, waar anderen rustig een aantal ronden achter elkaar 1:21 rijden. Dus mijn vraag blijft staan waarom hij zo langzaam rijdt/moet rijden. Niet om Caterham of Giedo te bashen, maar gewoon een open vraag. Ik heb vroeger veel gekart, als ik een seconde boven de tijd reed die ik kon rijden voelde de kart heel anders aan. Wat valt er dan af te stellen als je niet maximaal rijdt?

Als ik daar een antwoord op had kunnen geven, dan zat ik nu in de Formule 1... :P ...Geen idee, maar zoals eerder gezegd kan GvdG wel snellere tijden boeken, maar 'moet' hij langzamer rijden. Volle tanks?

Enne, diegenen die 1m21 rijden, zitten niet in een Caterham, dacht ik...

Wizard

Citaat van: Gerard op 09 februari 2012 - 15:03:18
hahaha Nico Hulkenberg heeft het circuit verlaten om te gaan tennissen; het team wacht op onderdelen --> resultaat.. 0 ronden voor Nico vandaag...

Professioneel!! Komt ook zomaar uit de lucht vallen, die test!

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 15:10:51
Enne, diegenen die 1m21 rijden, zitten niet in een Caterham, dacht ik...
Kovalainen reed gisteren 1:21.5 en vandaag rijdt (bijna?) iedereen harder dan gisteren.

Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 15:10:51
zoals eerder gezegd kan GvdG wel snellere tijden boeken, maar 'moet' hij langzamer rijden.
Dat is nu net mijn punt. Waarom? Maar goed, wij weten het antwoord ook niet, want anders zaten we nu in Jerez.

Wizard

Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 15:07:13
Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 14:47:21
Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 14:35:03
Van autosport.com: "Currently Hamilton is going round in high 1m21s, Vergne in high 1m22s, and van der Garde in mid 1m26s."
Wat kan Caterham in hemelsnaam testen als Giedo seconden langzamer rijdt (vanwege talent, banden, brandstof, afstelling, DRS, wat dan ook) dan Heikki gisteren?

Je loopt achter...inmiddels zet GvdG een 1m23s ronde neer...
Nee, jij loopt achter. Hij heeft twee keer een 1:23 neergezet, maar rijdt nu dus blijkbaar regelmatig 1:26 ers, waar anderen rustig een aantal ronden achter elkaar 1:21 rijden. Dus mijn vraag blijft staan waarom hij zo langzaam rijdt/moet rijden. Niet om Caterham of Giedo te bashen, maar gewoon een open vraag. Ik heb vroeger veel gekart, als ik een seconde boven de tijd reed die ik kon rijden voelde de kart heel anders aan. Wat valt er dan af te stellen als je niet maximaal rijdt?

Kan zijn dat Giedo rijdt met een long-run afstelling om de slijtage van banden in kaart te brengen.

Franky R.

#279
Citaat van: Gerard op 09 februari 2012 - 15:03:18
hahaha Nico Hulkenberg heeft het circuit verlaten om te gaan tennissen; het team wacht op onderdelen --> resultaat.. 0 ronden voor Nico vandaag...

Hm,

Force India doet een HRT-tje?
:P

@Matthijs,

Ooops, mijn fout...Maar je denkt toch niet dat GvdG echt zo langzaam is? En idd. heeft het geen nut om een rijder plus auto zo ontzettend langzaam te laten rijden.

Ik ga vooralsnog uit van een defect of een (behoorlijk) vreemde opdracht van de staff-leden. Of net wat Wizard zegt...Maar zit er dan zo'n verschil tussen een long-run afstelling en een qualifier-afstelling? Vreemd hoor...

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 09 februari 2012 - 15:16:28Maar je denkt toch niet dat GvdG echt zo langzaam is?
Nee dat denk ik inderdaad niet, zie mijn reactie "Wat kan Caterham in hemelsnaam testen als Giedo seconden langzamer rijdt (vanwege talent, banden, brandstof, afstelling, DRS, wat dan ook) dan Heikki gisteren?". Ik vind het ook vreemd. Zeker als je bedenkt dat Grosjean binnen een paar ronden al een 1:18 rijdt. En de Lotus is echt hooguit twee seconden sneller dan de Caterham (gok ik).

Nogmaals, ik weet dat het testen is dus dat daarom de tijden niet teveel zeggen, maar ik vind het gewoon vreemd om iemand rondjes te laten rijden terwijl hij seconden sneller zou moeten kunnen.

Zul je zien dat ze 'm in het laaste half uur nog even voluit laten rijden en hij er een 21er uitperst...

Matthijs

Nee dat doet hij niet, want hij staat achterstevoren in het grind.

Het 'debuut' van Giedo is behoorlijk low profile gebleken. Helaas, gelukkig heeft hij aan de auto kunnen wennen voor de vrijdagtests.

Gerard

Wet van Murphy??? GvdG staat met de neus de verkeerde kant op in het grind.. rode vlag was het gevolg... Geen schade hoop ik???

Wizard

Oh jee! Wordt weer drie keer niks, heb ik in de gaten. Niet iemand die instapt en meteen snel is. Mark my words, Giedo gaat geen compleet seizoen F1 rijden. Dit jaar niet, komend jaar niet, nooit niet.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 februari 2012 - 15:46:16
Nee dat doet hij niet, want hij staat achterstevoren in het grind.

Het 'debuut' van Giedo is behoorlijk low profile gebleken. Helaas, gelukkig heeft hij aan de auto kunnen wennen voor de vrijdagtests.

Neemt hij nou het verkeerde voorbeeld aan Bianchi... :P
Hopelijk was het gewoon een schuiver, zonder al teveel schade. En of GvdG races gaat rijden? Het is en blijft de Formule 1, he! ;)