Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

0634

Mark Webber was 26 toen hij debuteerde. Ik denk dat Giedo ook best zon loopbaan wil.

gloudiesaurus

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:32:52
Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 11:13:48
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 09:56:04
Tsja, het is allemaal wel leuk en ik gun het Giedo ook alleen debuteren en ontwikkelen op je-bijna-dertigste, zie ik niet zitten. Giedo is te oud om te ontwikkelen tot een goed coureur. Verder is het de beste keuze uit de slechte.

Dat vind ik dus echt kul. ::)
Hoezo te oud ??

Grosjean was weliswaar 23 met z'n mislukte debuut.
Maar nu pas, op z'n 26e, krijgt hij 'n herkansing.
Geld ook voor Glock die met 22 jaar 4 races reed, maar er vervolgens wel 4 jaar uit was.
Maldonado was 26 bij zijn debuut, net als Senna, Kovalaïnen.
Trulli, Petrov, DiResta 25
DeLaRosa was zelfs al 29

Ik zie dus niet in waarom leeftijd 'n belemmering moet zijn.  :-\

*leeftijd berekend op debuutjaar, niet op exacte dag, kunnen dus 'n jaartje jonger geweest zijn

Met alle respect, je noemt nu een aantal namen waarvan ik zeg: Leuk dat ze meedoen. Zal ook wel F1-spul zijn maar dan is het ook klaar. Daarmee zet je Nederland niet op de kaart. Iets wat wel eens moet gebeuren. En nogmaals, IK (jij mag dus een andere mening er aan overhouden) zit niet te wachten op weer een Nederlander die zonder enige rol van betekenis z'n rondjes in de achterhoede draait. Daarom dat ik hoop dat teams zich richten op het jong Nederlands talent.

Ps: Trulli was overigens 23 ofzo. Debuteerde vrij jong. Plus, tijden veranderen. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van debuteren stukken lager ligt dan pakweg 20 jaar geleden. Daarom dat het record "jongste kampioen" de afgelopen jaren eraan ging.

Het jonge Nederlanse talent zit er weer aan te komen, er is een goede lichting met Frijns/ De Vries. Maar het is nog afwachten hoe dat zich doorzet. Vd Garde was nl. ook wereldkampioen karting...

Ik zou het sowiezo toejuichen als er een Nederlander in de F1 rijdt, al is het maar voor de populariteit van de sport hier :) Voor mij geeft een Nederlander wel een extra dimensie aan de Formule 1...

En gek genoeg denk ik dat Vd Garde, ondanks zijn matige F3/ GP2 - seizoen, in de F1 heel goed kan meekomen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:35:10
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:31:45
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 10:45:14
Nou, er vanuitgaande dat Giedo dit seizoen niet rijd, volgend jaar wordt Giedo 28 (april). Dan mag ik toch gerust spreken van bijna 30, neem ik aan.

Damn ik ben 28... dan ben ik ook bijna 30  :-\

Wil je nu beweren dat 28 niet bijna 30 is??

28 begint nog altijd met een 2, daar hou ik me aan vast  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:33:57
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:31:45
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 10:45:14
Nou, er vanuitgaande dat Giedo dit seizoen niet rijd, volgend jaar wordt Giedo 28 (april). Dan mag ik toch gerust spreken van bijna 30, neem ik aan.

Damn ik ben 28... dan ben ik ook bijna 30  :-\

;D ;D ;D

Ik ben 43
Ben ik dan bijna 40 ??  :P


40 plus. Maar gaan we nu écht vallen over de uitspraak bijna 30? Prima dat iedereen daar een eigen definitie van heeft maar dat verandert niks aan zijn boven gemiddeld debuutleeftijd (mits hij überhaupt de kans krijgt om te debuteren).

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:36:57
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:35:10
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:31:45
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 10:45:14
Nou, er vanuitgaande dat Giedo dit seizoen niet rijd, volgend jaar wordt Giedo 28 (april). Dan mag ik toch gerust spreken van bijna 30, neem ik aan.

Damn ik ben 28... dan ben ik ook bijna 30  :-\

Wil je nu beweren dat 28 niet bijna 30 is??

28 begint nog altijd met een 2, daar hou ik me aan vast  ;)

Na 2 komt 3 en na 3 komt 4. Dat gaat harder dan je lief is dus geniet van de leeftijd waarin je jezelf in kunt scharen onder de jeugdigen. ;)

gloudiesaurus

Zie zijn hogere debuutleeftijd nog niet als groot nadeel, in de F1 kun je tegenwoordig ook weer wat langer doorgaan met racen. Tot half weg 30 kun je zeker nog mee als coureur. Dus dan heb je nog een hele carrière voor je liggen...

Al is een vroeg debuut natuurlijk altijd een voordeel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#231
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:32:52
Met alle respect, je noemt nu een aantal namen waarvan ik zeg: Leuk dat ze meedoen. Zal ook wel F1-spul zijn maar dan is het ook klaar. Daarmee zet je Nederland niet op de kaart. Iets wat wel eens moet gebeuren. En nogmaals, IK (jij mag dus een andere mening er aan overhouden) zit niet te wachten op weer een Nederlander die zonder enige rol van betekenis z'n rondjes in de achterhoede draait. Daarom dat ik hoop dat teams zich richten op het jong Nederlands talent.

Das 'n heel ander verhaal.
Daar bern ik het ook niet geheel mee oneens.
Het ging mij om je leeftijdsbezwaren.

CitaatPs: Trulli was overigens 23 ofzo. Debuteerde vrij jong. Plus, tijden veranderen. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van debuteren stukken lager ligt dan pakweg 20 jaar geleden. Daarom dat het record "jongste kampioen" de afgelopen jaren eraan ging.

Klopt, heb het nog ff nagekeken, maar bij Trulli heb ik 'n rekenfoutje gemaakt.
Hij is van '74 en debuteerde in '97, mijn fout, zal het aanpassen.

En inderdaad, die gemiddelde leeftijd ligt lager.
Zeker de echte toppers stappen tegenwoordig veel eerder in.
Toch blijf ik Giedo's 26 jaar (27/28 bij 'n eventueel debuut) daarom nog geen bezwaar vinden.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:36:08
En gek genoeg denk ik dat Vd Garde, ondanks zijn matige F3/ GP2 - seizoen, in de F1 heel goed kan meekomen.

Ik vond zijn prestaties minder imponerend wat onderstreept waarom hij niet werd opgepikt door de hogere klasses. Ik vind Giedo een sympathieke gozer en gun het hem van harte als persoon maar ben bang dat het een herhaling wordt van Albers.

0634

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:37:31

Maar gaan we nu écht vallen over de uitspraak bijna 30?
Echt wel! Dit gaan we je nog jaren in je gezicht smijten ;D.

0634

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:42:10
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:36:08
En gek genoeg denk ik dat Vd Garde, ondanks zijn matige F3/ GP2 - seizoen, in de F1 heel goed kan meekomen.

Ik vond zijn prestaties minder imponerend wat onderstreept waarom hij niet werd opgepikt door de hogere klasses. Ik vind Giedo een sympathieke gozer en gun het hem van harte als persoon maar ben bang dat het een herhaling wordt van Albers.
Ik hoop het voor Giedo.

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:40:29
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:32:52
Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 11:13:48
Met alle respect, je noemt nu een aantal namen waarvan ik zeg: Leuk dat ze meedoen. Zal ook wel F1-spul zijn maar dan is het ook klaar. Daarmee zet je Nederland niet op de kaart. Iets wat wel eens moet gebeuren. En nogmaals, IK (jij mag dus een andere mening er aan overhouden) zit niet te wachten op weer een Nederlander die zonder enige rol van betekenis z'n rondjes in de achterhoede draait. Daarom dat ik hoop dat teams zich richten op het jong Nederlands talent.

Das 'n heel ander verhaal.
Daar bern ik het ook niet geheel mee oneens.
Het ging mij om je leeftijdsbezwaren.

CitaatPs: Trulli was overigens 23 ofzo. Debuteerde vrij jong. Plus, tijden veranderen. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van debuteren stukken lager ligt dan pakweg 20 jaar geleden. Daarom dat het record "jongste kampioen" de afgelopen jaren eraan ging.

Klopt, heb het nog ff nagekeken, maar bij Trulli heb ik 'n rekenfoutje gemaakt.
Hij is van '74 en debuteerde in '97, mijn fout, zal het aanpassen.

En inderdaad, die gemiddelde leeftijd ligt lager.
Zeker de echte toppers stappen tegenwoordig veel eerder in.
Toch blijf ik Giedo's 26 jaar (27/28 bij 'n eventueel debuut) daarom nog geen bezwaar vinden.

Wat heet bezwaar? Ik vind het te oud om door te groeien naar het niveau subtopper. Niet dat het per definitie leeftijdsgebonden is maar als je jarenlang rijdt in diverse klasses en niet wordt opgepikt kan het best wel eens zo zijn dat je te kort schiet.

0634

Tja nogmaals, Webber was net zo oud bij zijn debuut als Giedo nu is.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 04 februari 2012 - 12:35:38
Mark Webber was 26 toen hij debuteerde. Ik denk dat Giedo ook best zon loopbaan wil.

Webber was 25, niet 26. Plus, dat is alweer 10 jaar geleden...Zoals eerder gezegd, ik denk dat de gemiddeldedebuutleeftijd steeds lager wordt. Maar goed, nogmaals, als je ouder bent en talent hebt is dat niet direct een hindernis maar ben niet overtuigd van Giedo's kwaliteiten.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 04 februari 2012 - 12:46:46
Tja nogmaals, Webber was net zo oud bij zijn debuut als Giedo nu is.

Nee, Webber was 25. Als Giedo debuteert wordt hij binnen een maand 28.

Fabian

Perfecte stap voor Giedo. Als die Trulli niet presteert kan Giedo hem zo vervangen. Neem aan dat Caterham contract met Trulli niet zal gaan verlengen dus als Giedo goed zijn best doet kan ie volgend seizoen vaste rijder zijn.