Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Edwin90

Citaat van: Sabai op 15 november 2011 - 18:07:58
Citaat van: Kootje op 15 november 2011 - 17:54:31
Citaat van: janke op 15 november 2011 - 10:45:27
Als het werkelijk een groot talent was, had hij toen wel op de school van McLaren of Ferrari gezeten. Denk ik. Met alle respect voor v/d Garde.
::)

Wikipedia:
Op vroege leeftijd begint Van der Garde met karten. Al snel pakt hij alle prijzen, waaronder enkele wereldtitels. Door zijn goede resultaten wordt hij opgenomen in het opleidingsprogramma voor jonge coureurs van het McLaren F1-team. Ook wordt hij gesteund door de Nederlandse autosportfederatie KNAF en Jos Verstappen.

Wikipedia iets verderop de pagina:
Buiten het McLaren-programma, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt,  is Van der Garde in zijn korte carrière reeds twee seizoenen testcoureur geweest in de Formule 1.

::)
blijkbaar was hij niet goed genoeg bevonden. ;)

Van Der Garde moest weg bij de McLaren opleiding omdat hij ging testen voor Super Aguri (tegelijk had hij ook een contract bij Spyker trouwens, maar dat is een ander verhaal) Veel meters maakte hij overigens niet.

KVDracer

Ik geloof weinig eigenlijk in zijn kansen. Hij wordt nergens genoemd in het silly season, wordt niet gevraagd voor een rookie test, dus denk ik dat er weinig interesse is. Buiten een kansje bij HRT voor een paar races zoals bij Narain. Dan geloof ik nog eerder dat d'Ambrosio bij Caterham aan de slag kan om Trulli te vervangen, hoewel dat geloof ook praktisch nihil is.

janke

Citaat van: Kootje op 15 november 2011 - 18:38:52
Citaat van: Sabai op 15 november 2011 - 18:07:58
Wikipedia iets verderop de pagina:
Buiten het McLaren-programma, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt,  is Van der Garde in zijn korte carrière reeds twee seizoenen testcoureur geweest in de Formule 1.

::)
blijkbaar was hij niet goed genoeg bevonden. ;)

Das 'n ander verhaal.
Ik reageerde op de quote van Janke.

Blijkbaar was hij dus wel dat talent.
Echter, zoals bij zoveel talenten, is het er nooit geheel uitgekomen.

Ja, en wat wil je hier mee zeggen. Na zijn titels werd hij opgenomen bij McLaren en zat daar een blauwe maandag omdat ze hem zo goed vonden.  De Vries zit daar al voor zijn titels. Lijkt mij, hoe jonger, hoe meer je zo'n jongen kunt sturen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we hier met een nieuwe kampioen te maken hebben. Maar blijft hij bij McLaren voor een langere tijd zoals Hamilton, dan is de kans groot dat hij het ver zal brengen. Hoe de kansen voor Max Verstappen liggen weet ik niet. Hou ik niet zo bij. Enigste wat ik weet is dat zijn vader zich ermee bemoeid. Maar of dat ook verstandig is, ik weet het niet.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Ja hallo ..... jij komt met de claim: Als hij talentvol was, had hij wel in 'n talentenprogramma gezeten.
Ik laat alleen maar zien dat hij daar ook in zat.
Dat hij daar maar kort in heeft gezeten komt omdat hij 'n testrol bij 'n rivaliserend team aannam.
Had dus niets met 'n gebrek aan talent te maken.
Sterker nog, als hij zo'n non-talent was, waarom werd hem dan 'n testrol aangeboden ??
Geld zal ongetwijfeld één van de drijfveren geweest zijn, maar nooit de hoofdreden.
Er zijn/waren immers genoeg coureurs met meer geld.

Overigens had ook Nyck al 'n Europese en Wereldtitel karting op zak voordat hij door McLaren opgepikt werd.
Het is dus niet zo dat hij eerder in dat programma terecht kwam.
Hopelijk houd hij 't wel langer vol, en maakt hij niet de fouten die vd Garde gemaakt heeft.

janke

Citaat van: Kootje op 15 november 2011 - 21:49:15
Ja hallo ..... jij komt met de claim: Als hij talentvol was, had hij wel in 'n talentenprogramma gezeten.
Ik laat alleen maar zien dat hij daar ook in zat.
Dat hij daar maar kort in heeft gezeten komt omdat hij 'n testrol bij 'n rivaliserend team aannam.
Had dus niets met 'n gebrek aan talent te maken.
Sterker nog, als hij zo'n non-talent was, waarom werd hem dan 'n testrol aangeboden ??
Geld zal ongetwijfeld één van de drijfveren geweest zijn, maar nooit de hoofdreden.
Er zijn/waren immers genoeg coureurs met meer geld.

Overigens had ook Nyck al 'n Europese en Wereldtitel karting op zak voordat hij door McLaren opgepikt werd.
Het is dus niet zo dat hij eerder in dat programma terecht kwam.
Hopelijk houd hij 't wel langer vol, en maakt hij niet de fouten die vd Garde gemaakt heeft.

Een blauwe maandag zat hij daar ja. Sterker nog, als hij werkelijk een super talent was dan had McLaren hem wel tegen gehouden of een mooi aanbod gedaan. Maar die vonden het best. Begrijp me niet verkeerd, ik gun hem het beste, maar hij is niet goed genoeg voor de F1. Maar dat vind ik. Als v/d Garde fan kan ik wel begrijpen dat die hem willen zien in de F1. Maar een beetje realisme is wel op zijn plaats. En ik dacht dat de Vries zijn laatste grote wk overwinningen, KT2 en KT1 onder McLaren waren. Kan me vergissen met die KT2.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

CitaatBegrijp me niet verkeerd, ik gun hem het beste, maar hij is niet goed genoeg voor de F1. Maar dat vind ik. Als v/d Garde fan kan ik wel begrijpen dat die hem willen zien in de F1. Maar een beetje realisme is wel op zijn plaats.

Wederom 'n ander verhaal.
Ook ik vind hem niet goed genoeg voor de F1.
Anderzijds, als Maldonado, D'Ambrosio, Senna F1 mogen rijden, waarom Giedo dan niet.

Maar daar ging 't niet om.
Jij spreekt mijn bewering dat hij in z'n kartjaren als groot talent bekend stond tegen.
Daar reageerde ik op, omdat je argument daarbij feitelijk onjuist was.
 




janke

Dat veranderd niets aan mijn stelling dat het niet zo'n groot talent was. Wat heeft het hem allemaal gebracht. Tot nu toe weinig. Grote talenten hoeven zich niet met veel geld in te kopen. die worden gezien en vastgelegd. Het lieftst voor jaren. Ik durf de stelling ook wel aan, als hij niet zo'n rijke schoonpa had, dat het nog minder was geweest. Sorry hoor als ik hier v/d Garde fans op de tenen trap. Maar nogmaals, laat me ongelijk krijgen en laat hem een mooie tijd in de F1 hebben.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Vergeet niet dat Giedo ook wereldkampioen karten was toen hij naar de Formule Renault ging, hetzelfde als De Vries nu. Giedo werd niet voor niets toen door McLaren opgepikt...
Alleen is zijn carrière daarna, eigenlijk al in de F - Renault, in de F3, en GP2 gestokt. Al pakte hij nog wel een mooie titel in de World Series by Renault...

Ik wil Vd Garde nog wel aan het werk zien in de F1, kijken hoe hij het doet...
Al ben, eerlijk is eerlijk, een beetje bang dat hij toch geen F1 - materiaal is...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2011 - 22:49:50
Ik wil Vd Garde nog wel aan het werk zien in de F1, kijken hoe hij het doet...
Al ben, eerlijk is eerlijk, een beetje bang dat hij toch geen F1 - materiaal is...


Ik weet het niet. GvdG zei ooit dat hij liever in een F3 reed, dan een GP2. Die dingen zijn toch wel gooi en smijt-wagens. Dat is nooit veranderd ten opzichte van de F3000... :P


Dan kijk ik naar een Kobayashi, Jerome of een Perez. Geen hoogvliegers in de GP2, op Perez na die vice-kampioen werd achter Pastor "bleef vier jaar hangen in de GP2" Maldonado... :P


Ik zou GvdG gewoon aan het werk willen zien. Maar dan wel in een fatsoenlijke auto, i.p.v. een 'zeepkist' van een HRT!

janke

Ik las net op F1Today dat Kubica waarschijnlijk seizoen 2012 niet kan beginnen. Bouillier houd de vinger aan de pols, zoals hij zegt. Line up word dan waarschijnlijk Petrov, Grossjean. Misschien dat hier Boekhoorn en v/d Garde's andere sponsor McGregor wat centen over hebben. Maar als dan Kubica in bijv. juni fit wordt verklaard?? Wat dan??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Tja, het had eigenlijk Kubica moeten zijn die zijn vinger aan de pols had gehouden... ;)

janke

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 23:22:21
Tja, het had eigenlijk Kubica moeten zijn die zijn vinger aan de pols had gehouden... ;)

:)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Als ik Boekhoorn/ Vd Garde was zou ik toch even bellen met Lotus Renault. Altijd doen, als je kunt instappen in een competitieve auto... ook houdt het halverwege op. Je hebt dan iig. de kans om indruk te maken in de Formule 1.

Bij HRT is indruk maken al een stuk moeilijker...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Hoewel ik het leuk zou vinden als er weer een Nederlander in de F1 rijdt, zou ik teleurgesteld zijn in Lotus Renault als ze omwille van het geld Vd Garde verkiezen boven Grosjean.

Nee, Lotus Renault is geen optie.

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 15 november 2011 - 18:38:52
Citaat van: Sabai op 15 november 2011 - 18:07:58
Wikipedia iets verderop de pagina:
Buiten het McLaren-programma, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt,  is Van der Garde in zijn korte carrière reeds twee seizoenen testcoureur geweest in de Formule 1.

::)
blijkbaar was hij niet goed genoeg bevonden. ;)

Das 'n ander verhaal.
Ik reageerde op de quote van Janke.

Blijkbaar was hij dus wel dat talent.
Echter, zoals bij zoveel talenten, is het er nooit geheel uitgekomen.

Inderdaad en daarom rijden wij ook geen F1 zeker?  ;)