Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Matthijs

Beetje trage reactie, maar beter laat dan nooit.

CitaatVerwijten dat je 't GP2 seizoen niet gevolgd heb, doe ik je niet.
Ik wist namelijk niet of je dat wel of niet gedaan hebt en zeg daarom juist: ALS je 't seizoen gevolgd hebt.
Dat je Giedo al hebt afgeschreven verwijt ik je ook niet, maar zo kwam je wel ietwat over op me.
Daarvoor dan mijn excuses.
Zand erover, ik reageerde ook wat fel.

CitaatIk snap alleen niet hoe je op basis van resultaten alleen kunt baseren dat Grosjean de beste optie voor LOTUS is, terwijl je het seizoen gevolgd hebt.
Ik bedoel ...... je weet dan dus ook dat Giedo eigenlijk niets voor hem onderdeed, maar dat pech (in de vorm van de aanvaringen met Bianchi en onterechte straffen) ervoor zorgde dat Grosjean en die anderen überhaupt bij konden blijven.
Eigenlijk heeft hij 't pas in de laatste  races zelf verprutst, maar tot die tijd was hij naast Grosjean de enige serieuze titelkandidaat.
Ok, nu val je weer in je eigen val: je suggereert dat ik puur op basis van resultaten oordeel, maar dat is niet waar. Ik zal uitleggen hoe ik het bedoel. Giedo had een goede seizoensstart, terwijl Grosjean liep aan te modderen. Dat resulteerde in een verdiende (grote) voorsprong van Vd Garde. Ook ik heb me boos gemaakt op Bianchi die als een magneet steeds Vd Garde opzocht, waardoor diens voorsprong smolt.
Tot halverwege het seizoen was Vd Garde een serieuze titelkandidaat, maar daarna vond ik dat Grosjean iedereen in het GP2-circus oversteeg en beste, snelste en de meest constante coureur was. Giedo verdiende in mijn ogen de tweede plek, maar op respectabele afstand van Grosjean. En dan redeneer ik niet puur op basis van resultaten, want als Grosjean niet zo'n matige seizoensstart had gehad, was het verschil alleen maar groter geweest.

CitaatMaar Kobayashi, Perez, D'Ambrosio, en Petrov maakte het ook nooit echt in de GP2. Echt niet beter dan Giedo iig. En kijk waar zij nu staan?
@Glaudiesaurus: Kobayashi en D'Ambrusio ok, maar Petrov en Perez toch zeker niet. Ik vond Perez vorig jaar echt de smaakmaker van de GP2. Minder ervaring dan zijn teamgenoot Vd Garde, maar doorgaans toch echt sneller, vooral in de races.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 21 november 2011 - 11:19:06
Ok, nu val je weer in je eigen val: je suggereert dat ik puur op basis van resultaten oordeel, maar dat is niet waar.

Sorry, maar dat roep je over jezelf af door de resultaten erbij te pakken in je argumentatie.

CitaatGaandeweg het seizoen vond ik echter Grosjean met afstand de beste, snelste en de meest constante coureur. Hij reeg de zeges aaneen en zeker niet allemaal vanaf pole. Terechte kampioen.

Maar goed, ik begrijp je maar al te goed nu.
En ja, ik ben het ermee eens dat Grosjean verdiend kampioen is.
Ik twijfel alleen of hij inderdaad 'n betere optie dan Giedo is.
Voor iemand die al zoveel meer ervaring in GP2 en zelfs F1 heeft, vond ik 'm niet echt uitblinken.

Overall beter dan Giedo ?? ...... JA
Heel veel beter dan Giedo ?? ..... NEE


Matthijs

#47
CitaatSorry, maar dat roep je over jezelf af door de resultaten erbij te pakken in je argumentatie.
Je doelt op mijn opmerking dat hij zeges aaneenrijdt en niet allemaal vanaf pole dat ik puur naar de resultaten kijk? Die opmerking was op basis van wat ik zelf heb gezien. Ik doelde vooral op zijn zege in Silverstone waar hij in de regen een pak sneller was dan de rest en veel coureurs (waaronder Giedo) op de baan moest inhalen.

Maar goed, wat ik bedoelde is dat ik Grosjean op dit moment een (iets) betere coureur vind dan Vd Garde en dat ik het dus daarom vreemd zou vinden als Lotus voor Giedo zou kiezen.

gloudiesaurus

Inmiddels lees ik ook op Engelstalige websites de naam Vd Garde bij Williams.

Misschien zou hem dit nog wel eens kunnen helpen?
http://www.gppits.net/nieuws/problemen_voor_maldonado/

Zou leuk zijn

Williams Renault
Kimi Raikkonen
Giedo van der Garde

;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

#49
Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2011 - 21:02:17
Inmiddels lees ik ook op Engelstalige websites de naam Vd Garde bij Williams.

Misschien zou hem dit nog wel eens kunnen helpen?
http://www.gppits.net/nieuws/problemen_voor_maldonado/

Zou leuk zijn

Williams Renault
Kimi Raikkonen
Giedo van der Garde

;)

mmmm interessante ontwikkeling... Maar of Williams daarmee uit het dal komt?  :-[
Dan moeten zowel Kimi als Giedo een hele bak geld meenemen..
Is dat genoeg?
Wil Kimi uberhaubt een pay-driver zijn?
Anyway, voor Giedo zou het een leuke opstap kunnen zijn!

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2011 - 21:02:17
Inmiddels lees ik ook op Engelstalige websites de naam Vd Garde bij Williams.

Misschien zou hem dit nog wel eens kunnen helpen?
http://www.gppits.net/nieuws/problemen_voor_maldonado/

Zou leuk zijn

Williams Renault
Kimi Raikkonen
Giedo van der Garde

;)

Daar heb ik maar één antwoord op:   ;)


gloudiesaurus

Zeg nooit nooit Jeroen... al is het liedje leuk ;)

Kimi schijnt steun te hebben uit Qatar, de nationale bank daar. En Vd Garde van schoonvader Boekhoorn?

Een ding is zeker, Maldonado rijdt echt niet meer als hij dat sponsorgeld niet meer heeft. En Barrichello moet ook gruwelijk oppassen.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En aangezien Williams tegewoordig pay - drivers nodig heeft...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 november 2011 - 21:55:16
Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2011 - 21:02:17
Inmiddels lees ik ook op Engelstalige websites de naam Vd Garde bij Williams.

Misschien zou hem dit nog wel eens kunnen helpen?
http://www.gppits.net/nieuws/problemen_voor_maldonado/

Zou leuk zijn

Williams Renault
Kimi Raikkonen
Giedo van der Garde

;)

Daar heb ik maar één antwoord op:   ;)
Hahaha, maar Kimi die de zon laat stralen? :P hij bevriest het eerder ;)

Maar ik zeg doen. Dat zou voor mij leuke combi zijn. Nederlander en Kimi er bij weer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2011 - 21:02:17
Inmiddels lees ik ook op Engelstalige websites de naam Vd Garde bij Williams.

Misschien zou hem dit nog wel eens kunnen helpen?
http://www.gppits.net/nieuws/problemen_voor_maldonado/

Zou leuk zijn

Williams Renault
Kimi Raikkonen
Giedo van der Garde

;)

Robin Frijns schijnt het ook aardig te doen bij Renault en zich aardig in de picture te rijden. Wie weet is hij een optie voor de toekomst. En Robin is wat jaartjes jonger dan v/d Garde.

Folkert

Frijns is toch dit jaar in Formule renault kampioen geworden? In een druk en competitief veld. Zijn altijd mooie berichten als nederlander ergens kampioen word. Heb ook wel goed gevoel bij zijn toekomst.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Als Raikkonen er al heen gaat, kan ik me bij de beste wil niet voorstellen dat v/d Garde zijn teammaat wordt. Ik denk dan eerder dat ze Barrichello houden. Wat Maldonado betreft. Ik persoonlijk zal hem niet missen. Wat hij heeft laten zien, dat kan zelfs v/d Garde ook wel. Vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 22 november 2011 - 20:06:55
Als Raikkonen er al heen gaat, kan ik me bij de beste wil niet voorstellen dat v/d Garde zijn teammaat wordt. Ik denk dan eerder dat ze Barrichello houden. Wat Maldonado betreft. Ik persoonlijk zal hem niet missen. Wat hij heeft laten zien, dat kan zelfs v/d Garde ook wel. Vind ik.
Als Kimi komt, komt er hoe dan ook een pay Driver. Maldonado niet iig, die gaat het niet rond krijgen met zijn sponsor en heeft voor Williams denk ik ook niets laten zien. Rubens die pay driver word zou nog wel eens goede combi kunnen zijn. Rubens met zijn ervaring zou nog wel wat waarde hebben, iig meer dan andere beschikbare (pay) drivers.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: janke op 22 november 2011 - 20:06:55
Als Raikkonen er al heen gaat, kan ik me bij de beste wil niet voorstellen dat v/d Garde zijn teammaat wordt. Ik denk dan eerder dat ze Barrichello houden. Wat Maldonado betreft. Ik persoonlijk zal hem niet missen. Wat hij heeft laten zien, dat kan zelfs v/d Garde ook wel. Vind ik.

Dat weet je niet. En wat Barrichello betreft klopt als een bus. Althans, ik zal het nuanceren, lijkt mij ook. :D