Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jozef op 18 februari 2012 - 04:18:21
Dat het om geld draait lijkt me duidelijk, daar een complottheorie rond Bernie Ecclestone bij bedenken lijkt me echter wel vergezocht. Het is toch al langer dan vandaag bekend dat Petrov een of meer rijke Russische sponsoren achter zich heeft staan?

Ik vind het niet eens een slechte keuze van Caterham. Trulli die presteert al een hele tijd niet meer en Petrov, die heeft al veel slechte races gereden maar ook redelijk wat goeie (met natuurlijk podiumplaats in Australiƫ als hoogtepunt). Als je er dan ook nog eens wat miljoentjes bij krijgt, tja snel gekozen dan.


Mss. vergezocht...maar ik kan het mij nog herinneren dat Tony Fernandes talent voorrang zei te geven, boven geld (wat hij toch al niet nodig had).


Dan rest de vraag...waarom geen Jaime Alguersuari?

Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 februari 2012 - 20:22:48
Citaat van: Jozef op 18 februari 2012 - 04:18:21
Dat het om geld draait lijkt me duidelijk, daar een complottheorie rond Bernie Ecclestone bij bedenken lijkt me echter wel vergezocht. Het is toch al langer dan vandaag bekend dat Petrov een of meer rijke Russische sponsoren achter zich heeft staan?

Ik vind het niet eens een slechte keuze van Caterham. Trulli die presteert al een hele tijd niet meer en Petrov, die heeft al veel slechte races gereden maar ook redelijk wat goeie (met natuurlijk podiumplaats in Australiƫ als hoogtepunt). Als je er dan ook nog eens wat miljoentjes bij krijgt, tja snel gekozen dan.


Mss. vergezocht...maar ik kan het mij nog herinneren dat Tony Fernandes talent voorrang zei te geven, boven geld (wat hij toch al niet nodig had).


Dan rest de vraag...waarom geen Jaime Alguersuari?

Haha. Zou het antwoord kunnen zijn; niet genoeg geld. Trulli gaf aan dat de situatie bij Caterham toch niet zo financieel gezond is als gedacht.
http://www.gppits.net/nieuws/trulligeen_steun_jong_talent_in_italie/ In de laatste alinea kun je lezen dat geld ditmaal toch wel een rolletje speelde.

KVDracer

Als ze zelfs bij HRT al beweren dat geld geen rol speelt  ::)

Fabian

#333
Citaat van: KVDracer op 19 februari 2012 - 22:01:10
Als ze zelfs bij HRT al beweren dat geld geen rol speelt  ::)
Volgens mij waren ze bij HRT verliefd op Karthikeyan. En zeg nou zelf: Wie wil nou Alguersuari als je Karthikeyan in je auto kunt laten rijden.  ;)

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 19 februari 2012 - 22:04:34
Citaat van: KVDracer op 19 februari 2012 - 22:01:10
Als ze zelfs bij HRT al beweren dat geld geen rol speelt  ::)
Volgens mij waren ze bij HRT verliefd op Karthikeyan. En zeg nou zelf: Wie wil nou Alguesuari als je Karthikeyan in je auto kunt laten rijden.  ;)
;D ;D ;D

Gerard

Giedo gaat dit hele jaar voor Caterham rijden in de GP2! Goed alternatief lijkt me, zo blijft hij toch in het race ritme!

Kootje

verrassend, maar zeker geen stomme zet
moet hij dit jaar wel de titel pakken natuurlijk, en met caterham moet dat kunnen
deden vorig jaar iig goed mee

KVDracer

Ik vind dit toch een zet achteruit. Al van vorig seizoen is hij bezig dat het zijn laatste GP2 seizoen was en dat het nu F1 of niks was. Oke, hij is testrijder in de F1 en rijdt voor hetzelfde team GP2, maar als zijn resultaten dit jaar tegenslaan heeft hij wel alle bruggen opgeblazen. Als ik van hem zou geweest zijn, zou ik mij toegespitst hebben op het testrijden voor Caterham en mij zo proberen bewijzen aan het F1 circus.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 25 februari 2012 - 18:01:02
Ik vind dit toch een zet achteruit. Al van vorig seizoen is hij bezig dat het zijn laatste GP2 seizoen was en dat het nu F1 of niks was. Oke, hij is testrijder in de F1 en rijdt voor hetzelfde team GP2, maar als zijn resultaten dit jaar tegenslaan heeft hij wel alle bruggen opgeblazen. Als ik van hem zou geweest zijn, zou ik mij toegespitst hebben op het testrijden voor Caterham en mij zo proberen bewijzen aan het F1 circus.


Ik weet het niet!
Enkel de vrijdagen rijden (hoeveel?) is onvoldoende om scherp te blijven...Dat hebben we allemaal gezien bij Luca "Look How Bad U Are" Badoer.


Dus ik vind het wel een goed idee. Vergeet niet dat het waarschijnlijk de leiding van Caterham is geweest, die besloot om GvdG weer in een GP2 auto te zetten.


Al GvdG nu elke vrijdag zou rijden, ja dan was het een rare move...Maar niemand (buiten GvdG en Caterham) weet hoe vaak Giedo nu op de vrijdag zal rijden.


Althans, ik heb veel verschillende zaken gelezen daaromtrent.

Kootje

Oke, het strookt idd niet met z'n uitspraken begin 2011, maar toch ......
Hij wordt op deze manier nog nauwer bij het team betrokken en blijft zo wel in z'n raceritme.

Anderzijds snap ik KVD ook wel.
Hij moet 't nu wel waarmaken in de GP2, anders verliest hij z'n laatste restje krediet.
Dat zou minder snel gebeuren als hij alleen maar af en toe 'n vrijdagje meepikt.

Toch vind ik het geen verkeerde beslissing.

gloudiesaurus

Aan de ene kant snap ik het wel dat Vd Garde toch wil rijden, maar aan de andere kant vind ik hem zo langzamerhand niet meer geloofwaardig.

Eerst in F1-magazine verklaren dat hij in zou stappen bij Caterham als Trulli aan de kant zou worden geschoven. En eerder al zeggen dat je nooit meer GP2 wil rijden omdat je daar klaar mee bent...

En nu Petrov ipv Trulli en toch GP2 rijden bij Caterham. Dan vond ik zijn vorige GP2-team nog beter...

En eerlijk is eerlijk Vd Garde rijdt voor het 4e jaar GP2, dat is te lang voor een supertalent. Eigenlijk moet je in 1e of 2e jaar de titel pakken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 26 februari 2012 - 18:00:20
Aan de ene kant snap ik het wel dat Vd Garde toch wil rijden, maar aan de andere kant vind ik hem zo langzamerhand niet meer geloofwaardig.

Eerst in F1-magazine verklaren dat hij in zou stappen bij Caterham als Trulli aan de kant zou worden geschoven. En eerder al zeggen dat je nooit meer GP2 wil rijden omdat je daar klaar mee bent...

En nu Petrov ipv Trulli en toch GP2 rijden bij Caterham. Dan vond ik zijn vorige GP2-team nog beter...

En eerlijk is eerlijk Vd Garde rijdt voor het 4e jaar GP2, dat is te lang voor een supertalent. Eigenlijk moet je in 1e of 2e jaar de titel pakken...


Ik begrijp je, Gloudi...Maar GvdG kan ook niet in de toekomst kijken. ;)

gloudiesaurus

Dat snap ik , maar dan moet je niet gaan roepen dat je nooit meer GP2 gaat rijden...
En ook niet dat je Trulli gaat vervangen...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 26 februari 2012 - 22:45:41
Dat snap ik , maar dan moet je niet gaan roepen dat je nooit meer GP2 gaat rijden...
En ook niet dat je Trulli gaat vervangen...



Misschien kreeg Giedo het iets te hoog in zijn bol?

Kootje

Dat hij riep nooit meer GP2 te rijden was idd niet zo slim, al zal hij die intentie ook echt niet gehad hebben.
Toch moet je nooit opties uitsluiten, simpelweg omdat je niet kunt weten wat je uiteindelijke opties zijn.

Zijn uitspraak over het vervangen van Trulli ook niet echt, maar kan verklaarbaar zijn doordat hij die toezegging had.
Als in zijn contract op is genomen dat hij gedurende het seizoen 1e reserve is, vind ik zijn uitspraak gerechtvaardigd.
Dat Caterham dan heel sneaky nog voor het seizoen 'n rijderswissel doorvoert, tsja ..... wie had dat verwacht ??