Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Wizard

Dat heeft Trulli afgelopen seizoenen niet laten zien en gaat komend seizoen ook niet gebeuren. Trulli wordt niet sneller meer hé?!?

Fabian

Citaat van: Wizard op 15 februari 2012 - 07:46:16
Dat heeft Trulli afgelopen seizoenen niet laten zien en gaat komend seizoen ook niet gebeuren. Trulli wordt niet sneller meer hé?!?

Nee sneller wordt ie zeker niet. Maar als de stuurbekrachtiging echt zo veel problemen veroorzaakte bij Trulli dat ie daardoor Kovalainen niet kon bedreigen dan moet dat nu verholpen zijn. Niet dat ik dat overigens verwacht dat Trulli het Kovalainen moeilijk gaat maken, maar Trulli moet nu wel. Er zijn meerdere coureurs die op zijn stoeltje azen. En Kovalainen is overduidelijk de betere van de twee.

Gerard

Had Kova die stuurbekrachtiging vorig jaar wel eigenlijk?
Waarom dan het onderscheid en niet om en om met stuurbekrachtiging laten rijden ???

Ik verwacht overigens dat Giedo dit jaar wordt " klaargestoomd"  om volgend jaar ipv Trulli in te stappen...

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 februari 2012 - 07:46:16
Dat heeft Trulli afgelopen seizoenen niet laten zien en gaat komend seizoen ook niet gebeuren. Trulli wordt niet sneller meer hé?!?


Plus dat Heikki minstens zo ervaren is en duidelijk meer uit de auto kan halen dan de Italiaan.

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 15 februari 2012 - 17:17:20
Citaat van: Wizard op 15 februari 2012 - 07:46:16
Dat heeft Trulli afgelopen seizoenen niet laten zien en gaat komend seizoen ook niet gebeuren. Trulli wordt niet sneller meer hé?!?


Plus dat Heikki minstens zo ervaren is en duidelijk meer uit de auto kan halen dan de Italiaan.

Wie weet kan Trulli uit deze auto wel meer halen dan uit die van vorig seizoen en kan hij het Heikki toch moielijker maken. Je kan moeilijk de auto van voorig jaar en nu gaan vergelijken.

Gerard

Het hoeft niet meer, Jarno is vervangen door Petrov  :-X

KVDracer

Hallo, van een verrassing gesproken. ik las vorige week nog  dat Trulli wel zeker was van een stoeltje omdat hij bij de promotieactiviteiten van Caterham mocht bij zijn en dat ze dit niet zouden doen met iemand die al op straat zou staan. En dan nu plots vanuit het niets stapt Petrov in. Iedereen had deze link al lang gelegd, maar toen VdGarde als testpiloot werd aangesteld en Trulli meedeed aan de wintertests dacht iedereen dat hij nog wel een jaartje zou rijden. Ik heb hier het Formule1 magazine liggen van deze maand, waar VdGarde zegt dat hij gedene is die Trulli vervangt. En dan nu plots blijkt het tcoh Petrov te zijn. Wel niet mooi naar Trulli toe, want het is nu al veel te laat om nog ergens iets zien gedaan te krijgen. In de F1 of andere raceklassen. Maar zo is de F1, geen plaats voor sentiment, maar voor harde dollars.

Franky R.

#322
Citaat van: KVDracer op 17 februari 2012 - 13:01:17
Hallo, van een verrassing gesproken. ik las vorige week nog  dat Trulli wel zeker was van een stoeltje omdat hij bij de promotieactiviteiten van Caterham mocht bij zijn en dat ze dit niet zouden doen met iemand die al op straat zou staan. En dan nu plots vanuit het niets stapt Petrov in. Iedereen had deze link al lang gelegd, maar toen VdGarde als testpiloot werd aangesteld en Trulli meedeed aan de wintertests dacht iedereen dat hij nog wel een jaartje zou rijden. Ik heb hier het Formule1 magazine liggen van deze maand, waar VdGarde zegt dat hij gedene is die Trulli vervangt. En dan nu plots blijkt het tcoh Petrov te zijn. Wel niet mooi naar Trulli toe, want het is nu al veel te laat om nog ergens iets zien gedaan te krijgen. In de F1 of andere raceklassen. Maar zo is de F1, geen plaats voor sentiment, maar voor harde dollars.

Petrov krijgt de auto van Trulli dus niet omdat hij zo goed is, maar omdat Bernie een Russische coureur in de Formule 1 nodig heeft! Ik zie de hand van opa Bernie in deze zaak.

Ik zag het allang aankomen, sinds dat teambaas Tony Fernandes zo hard op de loftrompet blies omtrent Heikki. En zeuren over je stuurbekrachtiging is duidelijk niet bevorderlijk voor je carriere... :P

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 17 februari 2012 - 16:06:23
Citaat van: KVDracer op 17 februari 2012 - 13:01:17
Hallo, van een verrassing gesproken. ik las vorige week nog  dat Trulli wel zeker was van een stoeltje omdat hij bij de promotieactiviteiten van Caterham mocht bij zijn en dat ze dit niet zouden doen met iemand die al op straat zou staan. En dan nu plots vanuit het niets stapt Petrov in. Iedereen had deze link al lang gelegd, maar toen VdGarde als testpiloot werd aangesteld en Trulli meedeed aan de wintertests dacht iedereen dat hij nog wel een jaartje zou rijden. Ik heb hier het Formule1 magazine liggen van deze maand, waar VdGarde zegt dat hij gedene is die Trulli vervangt. En dan nu plots blijkt het tcoh Petrov te zijn. Wel niet mooi naar Trulli toe, want het is nu al veel te laat om nog ergens iets zien gedaan te krijgen. In de F1 of andere raceklassen. Maar zo is de F1, geen plaats voor sentiment, maar voor harde dollars.

Petrov krijgt de auto van Trulli dus niet omdat hij zo goed is, maar omdat Bernie een Russische coureur in de Formule 1 nodig heeft! Ik zie de hand van opa Bernie in deze zaak.

Ik zag het allang aankomen, sinds dat teambaas Tony Fernandes zo hard op de loftrompet blies omtrent Heikki. En zeuren over je stuurbekrachtiging is duidelijk niet bevorderlijk voor je carriere... :P

Dat Bernie een Russiche rijder nodig heeft is natuurlijk ieder zijn idee. Dan had hij hem evengoed kunnen onderbrengen bij Williams, Marussia, HRT,... . Het is wel zo dat Petrov mij nooit echt overtuigd heeft, maar de Russische dollars (of roebel) zal wel doorslaggevend geweest zijn voor Fernandes. Trulli kostte hem uiteindelijk alleen maar geld.

Franky R.

CitaatHet is wel zo dat Petrov mij nooit echt overtuigd heeft, maar de Russische dollars (of roebel) zal wel doorslaggevend geweest zijn voor Fernandes. Trulli kostte hem uiteindelijk alleen maar geld.


Uiteindelijk wel, ja! Maar Fernandes heeft vaak gezegd dat ze geen geld nodig hadden. Dus hadden ze Jaime binnen kunnen halen want die heeft geen geld, maar wel bakken (meer) talent dan Petrov.


Maar het werd Petrov = invloed Bernie.

Jozef

#325
Dat het om geld draait lijkt me duidelijk, daar een complottheorie rond Bernie Ecclestone bij bedenken lijkt me echter wel vergezocht. Het is toch al langer dan vandaag bekend dat Petrov een of meer rijke Russische sponsoren achter zich heeft staan?

Ik vind het niet eens een slechte keuze van Caterham. Trulli die presteert al een hele tijd niet meer en Petrov, die heeft al veel slechte races gereden maar ook redelijk wat goeie (met natuurlijk podiumplaats in Australië als hoogtepunt). Als je er dan ook nog eens wat miljoentjes bij krijgt, tja snel gekozen dan.

Jozef

Citaat van: Gerard op 15 februari 2012 - 16:42:37
Had Kova die stuurbekrachtiging vorig jaar wel eigenlijk?
Waarom dan het onderscheid en niet om en om met stuurbekrachtiging laten rijden ???

Trulli had ook wel stuurbekrachtiging. Alleen was hij niet tevreden met de feedback die hij kreeg van het stuur. De exacte technische details weet ik niet, maar de manier waarop stuurbekrachtiging werkt, heeft wel invloed op de kracht die het kost om te sturen en dus op het gevoel dat je als coureur krijgt bij het sturen. Daar had Trulli problemen mee zei hij, omdat Lotus in 2011 een nieuwe stuurbekrachtiging had waar hij geen goed gevoel bij kreeg.

gloudiesaurus

Wel een beetje raar dat Vd Garde in Formule1.nl roept dat hij de vervanger van Trulli zou zijn ;)

Vd Garde moet zich nu gewoon richten op het rijden snelle tijden als hij mag rijden.. wie weet wat voor kansen er dan komen

In het persbericht van Caterham staat heel duidelijk dat om de muntjes gaat.
Laat ook wel zien dat het management van Vd Garde toch niet zoveel geld op tafel wil leggen als overal word geschreven. Wie weet in de toekomst?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Snel rijden kan onder de juiste omstandigheden. Als testcoureur ben je niet -altijd- bezig met het realiseren van bodemtijden maar word je met een doel de baan op gestuurd.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 18 februari 2012 - 17:01:13
In het persbericht van Caterham staat heel duidelijk dat om de muntjes gaat.
Laat ook wel zien dat het management van Vd Garde toch niet zoveel geld op tafel wil leggen als overal word geschreven. Wie weet in de toekomst?

Of dat Petrov 'n dikkere portemonnee heeft dan wij denken ?? ;)


Naar mijn weten (maar hoe betrouwbaar is die info ??) is het verschil in budget tussen Vitaly en Giedo maar 2 miljoen.
Daar zal het dus niet alleen aan liggen.
De ervaring van Petrov, maar vooral zijn Russische achtergrond zullen ook 'n belangrijke rol spelen.
Of Bernie daar achter zit, zoals Franky opperde, weet ik niet.
Maar de markt aldaar is nu eenmaal 'n stuk interressanter dan die in Nederland.