Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Matthijs

Ik zie zijn eerste testdag als volgt: Hij was in de ochtend en begin van de middag iets langzamer dan Kovalainen de dag ervoor, maar dat is logisch. Wel was het gat met de rest wat groter dan met Heikki, omdat alle andere teams alweer wat sneller gingen. Op zich is dit ook wel te verklaren, zeker omdat Giedo aanvankelijk zonder KERS en DRS reed en veel op oude en harde banden.
Aan het eind van de dag kreeg hij de kans om op zachte banden een snelle ronde neer te zetten, maar die kans verprutste hij door in de grindbak te eindigen. Anders was hij zeker sneller gegaan. Ik verwacht dan ook dat Trulli vandaag makkelijk 1 a 2 seconden sneller zal zijn dan Giedo gisteren.

Al met al dus voor de buitenwereld niet zo'n goede testdag. Maar dat is niet zo erg, hij heeft immers al een contract bij Caterham. Giedo zal zich tijdens de vrijdagtests wel moeten bewijzen.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 10 februari 2012 - 08:17:41
Ik zie zijn eerste testdag als volgt: Hij was in de ochtend en begin van de middag iets langzamer dan Kovalainen de dag ervoor, maar dat is logisch. Wel was het gat met de rest wat groter dan met Heikki, omdat alle andere teams alweer wat sneller gingen. Op zich is dit ook wel te verklaren, zeker omdat Giedo aanvankelijk zonder KERS en DRS reed en veel op oude en harde banden.
Aan het eind van de dag kreeg hij de kans om op zachte banden een snelle ronde neer te zetten, maar die kans verprutste hij door in de grindbak te eindigen. Anders was hij zeker sneller gegaan. Ik verwacht dan ook dat Trulli vandaag makkelijk 1 a 2 seconden sneller zal zijn dan Giedo gisteren.

Al met al dus voor de buitenwereld niet zo'n goede testdag. Maar dat is niet zo erg, hij heeft immers al een contract bij Caterham. Giedo zal zich tijdens de vrijdagtests wel moeten bewijzen.

Nou, een flink verschil dan in het rijden op een oude, harde band... :o
En hoezo 'kans verprutst'? Heikki reed 1m23,1..GvdG kwam tot 1m23,3...

Matthijs

#302
Citaat van: Franky R. op 10 februari 2012 - 12:53:54
En hoezo 'kans verprutst'? Heikki reed 1m23,1..GvdG kwam tot 1m23,3...
Ja dat lees ik wel vaker, maar da's gewoon niet waar. Heikki reed 1:21.5 de dag voor Giedo, da's bijna twee seconden sneller. En dan tel ik niet eens mee dat de baan en de auto's elke dag sneller werden, wat dus in het voordeel van Giedo had moeten gelden. Ik weet dat het voor een belangrijk deel aan de banden gelegen heeft. Toen Giedo zachtere banden kreeg voor een snelle tijd reed hij 'm in de grindbak. Met kans verprutst bedoelde ik dus de kans om een snelle ronde te rijden.

Matthijs

#303
Edit: huh, ik reageer met onderstaande tekst op Franky, maar zijn post is weg... :-[

Nouja, ik vind het geen vergelijkbare omstandigheden. Alle teams reden 1 à 2 seconden sneller dan de eerste testdag, toen Heikki die 23er reed. Maar goed, als ik echt inside informatie had gehad dan zat ik nu in Jerez en niet hier achter de computer.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 10 februari 2012 - 15:40:36
Edit: huh, ik reageer met onderstaande tekst op Franky, maar zijn post is weg... :-[

Nouja, ik vind het geen vergelijkbare omstandigheden. Alle teams reden 1 à 2 seconden sneller dan de eerste testdag, toen Heikki die 23er reed. Maar goed, als ik echt inside informatie had gehad dan zat ik nu in Jerez en niet hier achter de computer.

Ja, er ging even iets mis...Laat ik voorop stellen dat ik begrijp wat je bedoelt. Maar is het ook zo dat GvdG maar 1 dag reed. Ik weet bijna zeker dat Giedo ook een hoge 1m21 had kunnen rijden, als hij maar meer tijd of dagen kreeg.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 10 februari 2012 - 15:54:21Ik weet bijna zeker dat Giedo ook een hoge 1m21 had kunnen rijden, als hij maar meer tijd of dagen kreeg.
Dat denk ik ook. De oorspronkelijke reden waarom ik dit aanhaalde is dat ik niet zo goed begreep wat het nut is om te testen met rondjes van 1:26 als de auto en de coureur zoveel sneller kan. Maargoed, laten we die discussie niet verder opstarten.

Gerard

Belangrijkste is denk ik dat zowel Goedo als Caterham geleerd hebben van de Donderdag
Als giedo op Vrijdag een keer mag rijden zal het misschien anders zijn..

0634

Tov de tijd van Trulli in vergelijking met de rest deed Giedo het nog niet zo slecht.

janke

Citaat van: Jeroen op 10 februari 2012 - 17:51:24
Tov de tijd van Trulli in vergelijking met de rest deed Giedo het nog niet zo slecht.

En dan te weten dat hij zijn snelle ronde heeft verprutst. Ik mag hopen voor hem dat hij in Barcelona ook aan de bak mag.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Geen idee. Maar Giedo heeft iig bedongen dat hij regelmatig mag rijden, ook op vrijdagen, dus hij krijgt voldoende herkansingen.

gloudiesaurus

Caterham heeft het programma voor Barcelona nog niet bekend gemaakt, ik ben benieuwd. Hopelijk voor Vd Garde mag hij opnieuw rijden en kan hij dan wel een snelle tijd op zachte banden neerzetten.

Overigens reed Trulli wel met KERS, Vd Garde niet. Al zijn de tijden ook bijna niet te vergelijken..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Fabian

Dat Trulli niet bang is moet hij maar laten zien op het circuit. Mijn gevoel zegt nog steeds dat wanneer Trulli niet presteert hij er snel uit ligt. Daarnaast denk ik dat ze hem aan het einde van het seizoen geen contract aanbieden, dus hij zal heel goed moeten presteren wil hij zijn stoeltje behouden. Dan mag hij Giedo niet als concurrent zien, maar ik denk dat er meerdere concurrenten rondlopen voor het stoeltje van Trulli.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 februari 2012 - 13:24:31
Dat Trulli niet bang is moet hij maar laten zien op het circuit. Mijn gevoel zegt nog steeds dat wanneer Trulli niet presteert hij er snel uit ligt. Daarnaast denk ik dat ze hem aan het einde van het seizoen geen contract aanbieden, dus hij zal heel goed moeten presteren wil hij zijn stoeltje behouden. Dan mag hij Giedo niet als concurrent zien, maar ik denk dat er meerdere concurrenten rondlopen voor het stoeltje van Trulli.

Sowieso zullen we geen (openlijk) geklaag meer horen [van Trulli] over zijn stuurbekrachtiging... ::)

;)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2012 - 13:52:23
Citaat van: Fabian van Tiel op 14 februari 2012 - 13:24:31
Dat Trulli niet bang is moet hij maar laten zien op het circuit. Mijn gevoel zegt nog steeds dat wanneer Trulli niet presteert hij er snel uit ligt. Daarnaast denk ik dat ze hem aan het einde van het seizoen geen contract aanbieden, dus hij zal heel goed moeten presteren wil hij zijn stoeltje behouden. Dan mag hij Giedo niet als concurrent zien, maar ik denk dat er meerdere concurrenten rondlopen voor het stoeltje van Trulli.

Sowieso zullen we geen (openlijk) geklaag meer horen [van Trulli] over zijn stuurbekrachtiging... ::)

;)

Nee dat is verholpen als het goed is, maar als het niet loopt zal Trulli zo wel iets anders vinden waardoor het niet zo gaat als hij hoopt. Maar goed nu is het aan Trulli om te laten zien dat hij de snelheid heeft om het Kovalainen lastig te maken.