Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:49:52
Citaat van: Jeroen op 04 februari 2012 - 12:46:46
Tja nogmaals, Webber was net zo oud bij zijn debuut als Giedo nu is.

Nee, Webber was 25. Als Giedo debuteert wordt hij binnen een maand 28.
Slaat hij 27 over dan?

0634

Citaat van: Fabian van Tiel op 04 februari 2012 - 12:51:45
Perfecte stap voor Giedo. Als die Trulli niet presteert kan Giedo hem zo vervangen. Neem aan dat Caterham contract met Trulli niet zal gaan verlengen dus als Giedo goed zijn best doet kan ie volgend seizoen vaste rijder zijn.
Vind ik ook. Ik heb niet zoveel verwachtingen van Giedo hoor, maar als je dan iets wil doen is dit een goede stap. Zeker ook omdat hij op vrijdagen mag rijden. Zonder dat stelt derde rijder niets voor, maar nu kan hij iig laten zien Trulli te kunnen matchen (of niet).

Wizard

Giedo wordt dit jaar 27. En ik ga niet zomaar aannemen dat Trulli aan de kant wordt geschoven. Dus hij zal op z'n vroegst volgend seizoen debuteren en dan wordt hij 28.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 04 februari 2012 - 12:44:34
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:42:10
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2012 - 12:36:08
En gek genoeg denk ik dat Vd Garde, ondanks zijn matige F3/ GP2 - seizoen, in de F1 heel goed kan meekomen.

Ik vond zijn prestaties minder imponerend wat onderstreept waarom hij niet werd opgepikt door de hogere klasses. Ik vind Giedo een sympathieke gozer en gun het hem van harte als persoon maar ben bang dat het een herhaling wordt van Albers.
Ik hoop het voor Giedo.

Ik niet. Doe dan maar talenten die ook een rol van betekenis kunnen zijn en niet weer veldvulling. Of het goed is voor de autosport als een land het zoveelse non-talent voortbrengt waag ik te betwijfelen.

0634


Franky R.

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 12:20:22
Tsja, die tijden zijn voorbij. ;)


Niet mee eens.


Een talent is een talent...Stel dat jij het talent hebt, maar door omstandigheden (geld) niet eerder aan je carrière als coureur kon beginnen...zou je het dan accepteren dat men zegt..."Nee, jij bent te oud"?


Dat de laatste jaren er zoveel jongeren van net 20 instappen, komt puur omdat zij wel de mogelijkheden hebben om op een zeer jonge leeftijd 100% voor hun racecarrière te gaan.


Maar dat laat onverlet, dat er geen oudere debutant meer zou kunnen opduiken...


janke

#246
Sorry hoor, vd Garde is geen talent. Was dat zo dan schiet je omhoog in belangstelling. Zekers in de voetbal en race wereld. Heeft niets met geld of leeftijd te maken, denk ik.  Is hij een aankomend topper, was hij niet 3de coureur bij een middelmatig team. (op dit moment). Ik wens hem het allerbeste en veel succes en geluk in de F1. En dat meen ik.
Some things are too important to be left in the past.

monaco2011

op je 26e kun je natuurlijk nog prima debuteren, mits je voldoende talent hebt. Maar het feit dat je op je 26e pas een eerste kans krijgt, geeft zou al een indicatie kunnen zijn dat je niet goed genoeg bent. Maar goed, dan kijk je puur naar leeftijd en dat zegt lang niet alles. Giedo moet nu gaan laten zien wat ie kan, hij kan zich nu iig meten met 2 oud grand prix winnaars. Sowieso positief nieuws, het wordt misschien niet de 1e Nederlandse WK ooit, maar voor de NL'se autosport kan het absoluut geen kwaad.

janke

#248
Citaat van: monaco2011 op 04 februari 2012 - 21:43:36
op je 26e kun je natuurlijk nog prima debuteren, mits je voldoende talent hebt. Maar het feit dat je op je 26e pas een eerste kans krijgt, geeft zou al een indicatie kunnen zijn dat je niet goed genoeg bent. Maar goed, dan kijk je puur naar leeftijd en dat zegt lang niet alles. Giedo moet nu gaan laten zien wat ie kan, hij kan zich nu iig meten met 2 oud grand prix winnaars. Sowieso positief nieuws, het wordt misschien niet de 1e Nederlandse WK ooit, maar voor de NL'se autosport kan het absoluut geen kwaad.

Pardon?? We hebben in Holland wel betere coureurs, ook voor de toekomst. En dan heb ik het niet alleen over de F1. vd Garde valt onder de noemer Doornbos/Albers. Alweer het net niet verhaal. Dat is gewoon realisme. Dat je zo een iemand steunt prima, maar dat is meer chauvinisme dan realiteit, vind ik. Want zo top is hij niet hè. Anders had hij wel een contract bij een topteam. En kom je niet begin februari met een test contract, met de zgn. miljoenen van schoon pa.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 04 februari 2012 - 17:16:34
Niet mee eens.


Een talent is een talent...Stel dat jij het talent hebt, maar door omstandigheden (geld) niet eerder aan je carrière als coureur kon beginnen...zou je het dan accepteren dat men zegt..."Nee, jij bent te oud"?

Als je écht talent hebt (Vettel, Alonso, Hamilton) word je wel opgepikt. Bovendien betwijfel ik of Giedo dit heeft. Op mij heeft hij weinig tot geen indruk gemaakt. Het verbaasd me eerder dat de deuren nu open gaan dan dat het mij zou hebben verbaasd als hij niet in de F1 zou zijn terecht gekomen.


CitaatDat de laatste jaren er zoveel jongeren van net 20 instappen, komt puur omdat zij wel de mogelijkheden hebben om op een zeer jonge leeftijd 100% voor hun racecarrière te gaan.

Dan hebben hun dat afgedwongen. Ook het genereren van geld (en dus vertrouwen bij sponsors) is een gevolg van imponeren.

CitaatMaar dat laat onverlet, dat er geen oudere debutant meer zou kunnen opduiken...

Natuurlijk kan dat. Er zijn ook coureurs die op latere leeftijd starten met autosport en blijken talent te hebben. Neem Webber. Kunnen wel roepen "ja, die debuteerde ook op latere leeftijd" maar niet vergeten dat hij op z'n 18de pas begon met karten. Giedo was 11 jaar jong.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 04 februari 2012 - 21:43:36
op je 26e kun je natuurlijk nog prima debuteren, mits je voldoende talent hebt. Maar het feit dat je op je 26e pas een eerste kans krijgt, geeft zou al een indicatie kunnen zijn dat je niet goed genoeg bent. Maar goed, dan kijk je puur naar leeftijd en dat zegt lang niet alles. Giedo moet nu gaan laten zien wat ie kan, hij kan zich nu iig meten met 2 oud grand prix winnaars. Sowieso positief nieuws, het wordt misschien niet de 1e Nederlandse WK ooit, maar voor de NL'se autosport kan het absoluut geen kwaad.

Nou ja, ik weet niet of het goed is als Nederlandse coureurs telkens weer floppen in de F1. Ik denk dat je aandacht van sponsoren trekt als een land veel talenten brengt. Pas dan worden ze geprikkeld en sturen ze scouts het land in.

Wizard

Citaat van: janke op 04 februari 2012 - 22:49:11
Citaat van: monaco2011 op 04 februari 2012 - 21:43:36
op je 26e kun je natuurlijk nog prima debuteren, mits je voldoende talent hebt. Maar het feit dat je op je 26e pas een eerste kans krijgt, geeft zou al een indicatie kunnen zijn dat je niet goed genoeg bent. Maar goed, dan kijk je puur naar leeftijd en dat zegt lang niet alles. Giedo moet nu gaan laten zien wat ie kan, hij kan zich nu iig meten met 2 oud grand prix winnaars. Sowieso positief nieuws, het wordt misschien niet de 1e Nederlandse WK ooit, maar voor de NL'se autosport kan het absoluut geen kwaad.

Pardon?? We hebben in Holland wel betere coureurs, ook voor de toekomst. En dan heb ik het niet alleen over de F1. vd Garde valt onder de noemer Doornbos/Albers. Alweer het net niet verhaal. Dat is gewoon realisme. Dat je zo een iemand steunt prima, maar dat is meer chauvinisme dan realiteit, vind ik. Want zo top is hij niet hè. Anders had hij wel een contract bij een topteam. En kom je niet begin februari met een test contract, met de zgn. miljoenen van schoon pa.

Mee eens. Momenteel zijn er twee Nederlandse talenten (nou ja, 3 met Max, maar met zijn pa als manager zie ik dat niet goedkomen) die aardig kunnen sturen. Dat daar de ogen maar op worden gericht zodat deze young drivers optijd worden ondekt en een kans krijgen.

0634

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 23:56:40
Als je écht talent hebt (Vettel, Alonso, Hamilton) word je wel opgepikt.
Is dat zo? Ik denk van niet. Ik denk dat er meer talent verloren is gegaan dan wereldkampioen is geworden.

Franky R.

#253
Citaat van: Jeroen op 05 februari 2012 - 08:17:25
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 23:56:40
Als je écht talent hebt (Vettel, Alonso, Hamilton) word je wel opgepikt.
Is dat zo? Ik denk van niet. Ik denk dat er meer talent verloren is gegaan dan wereldkampioen is geworden.


Klopt...Ik kan verhalen vertellen over coureurs die bliksemsnel waren, maar het niet redden in de F1 wegens politiek of krakkemikkige auto's of beiden. Vooral in de jaren 80 is er veel talent verspilt.


Misschien schrijf ik er wel een artikel in het magazine over...
UPDATE: Byrne...Tommy Byrne, zo heette die gast...Sneller dat Ayrton Senna, maar verzoop vanwege de politiek.

Eeuwige zonde!

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is