Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

CitaatGiedo van der Garde is er niet bij tijdens de rookietest in Abu Dhabi, maar heeft daar zo zijn redenen voor. De Nederlander is nog altijd druk in onderhandeling met enkele Formule 1-teams over een zitje voor 2012 en een test in Abu Dhabi heeft geen directe prioriteit. "Ik heb veel liever een deal", zei hij tegen GPUpdate.net.

Deelname aan de rookietest kan een lucratief middagje betekenen, maar kost ook een enorme sloot geld. In de paddock wordt de test al gekscherend als een 'quick pay day' aangeduid. Waarom is het anders dat mannen als Rodolfo Gonzalez (vier punten uit 55 GP2-starts) of Johnny Cecotto Jr. mogen rijden? "Het is natuurlijk nooit verkeerd om zo'n rookietest te doen, maar het kost voornamelijk ontzettend veel geld", aldus Van der Garde. "Ik heb veel liever een contract voor volgend jaar dan een dag sturen in Abu Dhabi."

Het aantal beschikbare stoeltjes voor volgend jaar slinkt zienderogen, maar Van der Garde wil niet mee in die redenering. "Er valt nog genoeg te halen", zei hij. "Er wordt van veel coureurs beweerd dat ze al getekend hebben, terwijl die nog helemaal niet zeker zijn. Ze hebben nog één race te gaan en na Brazilië gaan we weer met een aantal teams om tafel. Voor de kerst hoop ik wat naar buiten te kunnen brengen."

Van der Garde noemt liever niet met wie hij in gesprek is. "Dat hou ik liever nog even voor mezelf. Er is er namelijk eentje bijgekomen en daar wil ik verder mijn mond over houden."

Een blik op de teams laat zien dat er nog kansen liggen bij Williams, Lotus en Virgin. Ook HRT is nog altijd niet duidelijk over de coureurs voor volgend seizoen, maar daar lijkt Van der Garde weinig trek in te hebben. Teams als Toro Rosso, Renault en Force India hebben nog niks besloten voor 2012, maar hebben al wel keuze uit een flinke achterban die al tot de teams behoort.

Wat denken jullie, in 2012 Formule 1 - coureur of niet?

Eerlijk gezegd zie ik hem bij Toro Rosso, Force India, Williams, en Lotus niet instappen.
Toro Rosso kiest gewoon voor een Red Bull coureur, Williams voor Sutil of Maldonado. Force India neemt Hulkenberg en Di Resta.
En Lotus heeft zijn coureurs..

Bij Virgin zie ik Pic komen naast Glock.

En over Lotus Renault was een gerucht dat zijn vader zou investeren? Zie ik ook niet zo snel gebeuren...

Blijft over HRT?

Raar dat hij niet in Abu Dhabi was, als ik zijn schoenen was had ik toch gedaan. Evenals een rookie - test stoeltje gekocht, blijf je toch in de "picture"
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Ik vrees eigenlijk dat zijn window of opportunity al voorbij is.

JimmySPA

Ik denk het niet. Iig gaat het ons niks brengen, ook al gaat vd Garde naar een Virgin/HRT/Lotus dan zie ik hem niet doorstromen naar een beter F1 team. Maar goed proberen kan altijd!! En er mag wel weer een NL tintje in de F1 komen.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Een Nederlander om maar een Nederlander 'te hebben' hoeft van mij niet.

gloudiesaurus

Ja een NL tintje mag zeker... Maar ik zie hem niet zo snel instappen. Internationaal wordt hij amper genoemd. Wellicht met veel geld naar HRT?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

En dan? Geld weg en dat was het? Ik denk dat van der Garde zijn geluk beter elders kan beproeven.

0634

Ik zie het niet gebeuren, ik zie ook niet genoeg talent bij Giedo en ik zie ook geen voordeel van een Nederlander in een HRT-stoeltje.

We moeten als Nederlanders echt nog even wachten. Nyck de Vries of Max Verstappen geef ik meer kansen. Maar die weg is nog wel heel lang.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 november 2011 - 22:32:52
Ik zie het niet gebeuren, ik zie ook niet genoeg talent bij Giedo en ik zie ook geen voordeel van een Nederlander in een HRT-stoeltje.

In dat geval zou hij 'n Nederlander om maar 'n Nederlander erbij te hebben zijn.
En dan sluit ik me bij Wizzard aan, dat hoeft voor mij ook niet.
Helaas denk ik niet dat er nog meer opties zijn, al claimd hijzelf van wel.

CitaatWe moeten als Nederlanders echt nog even wachten. Nyck de Vries of Max Verstappen geef ik meer kansen. Maar die weg is nog wel heel lang.

Die weg is idd nog lang.
Ook Giedo werd WK in de karts en stond bekend als groot talent.

T.Nuvolari

Hij kan zich misschien een teststoeltje kopen bij één van de achterhoede teams. De meeste plaatsen zijn al bezet, zelfs bij de kleintjes dus ik vrees voor de Nederlanders, net als voor ons Belgen. Alhoewel vrezen, het was leuk zo nog eens een Belg in de F1 maar een Belg of Nederlander in een team uit de middenmoot zou al iets helemaal anders zijn. 

SDG

Citaat van: Wizard op 14 november 2011 - 22:15:40
En dan? Geld weg en dat was het? Ik denk dat van der Garde zijn geluk beter elders kan beproeven.

Tom Coronel stond destijds ook in de positie waarin Giedo nu zit: erop of eronder. En hij is er uiteindelijk ook zonder F1 in geslaagd een redelijk succesvolle carrière uit te bouwen.

janke

#10
Ik denk ook wat Jeroen zegt, wachten op de Vries. Die is weer wereldkampioen geworden in de KF1 kart klasse. Volgend jaar gaat hij één-zitters rijden. En daar komt bij dat hij de beste middelen heeft bij McLaren om door te stomen en wat kan brengen in de F1. Liever wat jaartjes wachten, dan een v/d Garde die zit te worstelen met een HRT bijv. Dat brengt niets voor hem. Leuk een Nederlander in de F1. Maar daar houdt het ook mee op.





Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Kootje op 15 november 2011 - 05:26:49
Citaat van: Jeroen op 14 november 2011 - 22:32:52
Ik zie het niet gebeuren, ik zie ook niet genoeg talent bij Giedo en ik zie ook geen voordeel van een Nederlander in een HRT-stoeltje.

In dat geval zou hij 'n Nederlander om maar 'n Nederlander erbij te hebben zijn.
En dan sluit ik me bij Wizzard aan, dat hoeft voor mij ook niet.
Helaas denk ik niet dat er nog meer opties zijn, al claimd hijzelf van wel.

CitaatWe moeten als Nederlanders echt nog even wachten. Nyck de Vries of Max Verstappen geef ik meer kansen. Maar die weg is nog wel heel lang.

Die weg is idd nog lang.
Ook Giedo werd WK in de karts en stond bekend als groot talent.

Als het werkelijk een groot talent was, had hij toen wel op de school van McLaren of Ferrari gezeten. Denk ik. Met alle respect voor v/d Garde.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 15 november 2011 - 10:45:27
Als het werkelijk een groot talent was, had hij toen wel op de school van McLaren of Ferrari gezeten. Denk ik. Met alle respect voor v/d Garde.
::)

Wikipedia:
Op vroege leeftijd begint Van der Garde met karten. Al snel pakt hij alle prijzen, waaronder enkele wereldtitels. Door zijn goede resultaten wordt hij opgenomen in het opleidingsprogramma voor jonge coureurs van het McLaren F1-team. Ook wordt hij gesteund door de Nederlandse autosportfederatie KNAF en Jos Verstappen.


Sabai

Citaat van: Kootje op 15 november 2011 - 17:54:31
Citaat van: janke op 15 november 2011 - 10:45:27
Als het werkelijk een groot talent was, had hij toen wel op de school van McLaren of Ferrari gezeten. Denk ik. Met alle respect voor v/d Garde.
::)

Wikipedia:
Op vroege leeftijd begint Van der Garde met karten. Al snel pakt hij alle prijzen, waaronder enkele wereldtitels. Door zijn goede resultaten wordt hij opgenomen in het opleidingsprogramma voor jonge coureurs van het McLaren F1-team. Ook wordt hij gesteund door de Nederlandse autosportfederatie KNAF en Jos Verstappen.

Wikipedia iets verderop de pagina:
Buiten het McLaren-programma, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt,  is Van der Garde in zijn korte carrière reeds twee seizoenen testcoureur geweest in de Formule 1.

::)
blijkbaar was hij niet goed genoeg bevonden. ;)

Ik vind Giedo verder wel een aardige rijder maar niet F1 wk materiaal.Ik heb hem dit seizoen een beetje gevolgd in de gp2 dit jaar en heb hem zekere zegens en een mooie plek in het rijders klassement zien vergooien


Kootje

#14
Citaat van: Sabai op 15 november 2011 - 18:07:58
Wikipedia iets verderop de pagina:
Buiten het McLaren-programma, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt,  is Van der Garde in zijn korte carrière reeds twee seizoenen testcoureur geweest in de Formule 1.

::)
blijkbaar was hij niet goed genoeg bevonden. ;)

Das 'n ander verhaal.
Ik reageerde op de quote van Janke.

Blijkbaar was hij dus wel dat talent.
Echter, zoals bij zoveel talenten, is het er nooit geheel uitgekomen.