Man vd race Abu Dhabi

Gestart door Kootje, 13 november 2011 - 16:57:59

« vorige - volgende »

Wie o wie ???

Hamilton
10 (55.6%)
Alonso
5 (27.8%)
Button
2 (11.1%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
1 (5.6%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Buemi
0 (0%)
Anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Poll gesloten: 27 november 2011 - 16:57:59

Kootje

Ik gaat voor Vettel.
Dankzij zijn uitvallen werd het voor de verandering is niet de Seb-Show.  :D

Nee .... serieus,
Mijn stem gaat naar (durf 't bijna niet te zeggen) Alonso.
Wist al racend Button en Webber af te troefen en in het spoor van Lewis te blijven.
En dat in 'n auto die toch nog net te kort komt om echt competatief te zijn.

Enzo

Hamilton, omdat hij van ver moest komen. (mentaal)

Franky R.

Button,


Want derde worden, terwijl je geen KERS hebt met een snellere RBR in je nek vind ik knap. Met een bijzondere vermelding voor Alonso.


Hoe doet hij dat toch, telkens?

Wizard

Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 16:57:59
Ik gaat voor Vettel.
Dankzij zijn uitvallen werd het voor de verandering is niet de Seb-Show.  :D

Nee .... serieus,
Mijn stem gaat naar (durf 't bijna niet te zeggen) Alonso.
Wist al racend Button en Webber af te troefen en in het spoor van Lewis te blijven.
En dat in 'n auto die toch nog net te kort komt om echt competatief te zijn.

Ik ga mee met deze mening. Jammer dat we geen top 3 kunnen plaatsen hier anders zag het er zo uit:

1) Alonso.
2) Hamilton.
3) Rosberg.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 november 2011 - 16:59:50
Button,


Want derde worden, terwijl je geen KERS hebt met een snellere RBR in je nek vind ik knap. Met een bijzondere vermelding voor Alonso.


Hoe doet hij dat toch, telkens?

Waar ik nooit echt heb bij stilgestaan is dat de afwezigheid van KERS invloed heeft op de remmerij. Dus je mist niet allee vermogen. En dan is een ietswat tegenvallend resultaat best goed. Begrijpelijke keuze dan ook!

Kootje

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 17:00:47
Jammer dat we geen top 3 kunnen plaatsen hier anders zag het er zo uit

Ideetje voor volgend seizoen.
Laten we 't dit seizoen nog ff op Man vd race houden. ;)

Kootje

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 17:02:12
Waar ik nooit echt heb bij stilgestaan is dat de afwezigheid van KERS invloed heeft op de remmerij. Dus je mist niet allee vermogen. En dan is een ietswat tegenvallend resultaat best goed. Begrijpelijke keuze dan ook!

Vond ik ook verrassend om te horen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 17:22:50
Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 17:02:12
Waar ik nooit echt heb bij stilgestaan is dat de afwezigheid van KERS invloed heeft op de remmerij. Dus je mist niet allee vermogen. En dan is een ietswat tegenvallend resultaat best goed. Begrijpelijke keuze dan ook!

Vond ik ook verrassend om te horen.


Hoezo is dat verrassend voor jullie (Kootje en Wizard)?
We hebben begin dit seizoen enkele artikelen geschreven over de regels, waarin ook stond uitgelegd dat de KERS wordt opgeladen bij het remmen.


Dus als je dan geen KERS heb, dan is het logisch dat je remvermogen ook veel minder is. Het komt dan meer aan op je remschijven.


Gelukkig is Abu vriendelijk voor de remmen (anders dan bijv. Canada), anders has Button zijn remblokken totaal kapot moeten trappen...

Kootje

De connectie tussen het opladen van vrijgekomen energie bij het remmen, en de remkracht heb ik nooit gemaakt.
En die is me in dat artikel ook niet duidelijk geworden.

Vandaar dat ik dat verrassend vindt.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 november 2011 - 17:32:24
Hoezo is dat verrassend voor jullie (Kootje en Wizard)?
We hebben begin dit seizoen enkele artikelen geschreven over de regels, waarin ook stond uitgelegd dat de KERS wordt opgeladen bij het remmen.


Dus als je dan geen KERS heb, dan is het logisch dat je remvermogen ook veel minder is. Het komt dan meer aan op je remschijven.


Gelukkig is Abu vriendelijk voor de remmen (anders dan bijv. Canada), anders has Button zijn remblokken totaal kapot moeten trappen...

Nou, dat het remmen de KERS oplaadt, dat wist ik alleen niet dat het systeem ook deel uit maakt van het remmen ansich. Dus de remkracht zeg maar. Compleet nieuw voor mij. Sinds het gebruik van KERS is deze bij diverse coureurs stuk geweest maar kan me niet herinneren dat ze tegenlijk klaagde of verzwakte remmerij.

Kootje

Citaat
Sinds het gebruik van KERS is deze bij diverse coureurs stuk geweest maar kan me niet herinneren dat ze tegenlijk klaagde of verzwakte remmerij.

Ik ook niet.
Nu denk ik wel dat er 'n verschil is tussen 'n race aanvangen zonder KERS (dan weet je niet beter) , 'n KERS systeem dat er tijdens de race mee ophoud (kun je op anticiperen) of 'n systeem dat het ene moment wél, en het volgende weer niet werkt.
Maar goed, zoals ik al eerder aangaf wist ik ook niet dat er 'n verband was tussen de remkracht en KERS.

janke

Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Ach so  ::)

Klinkt logisch.  :)

Wizard

Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Dat is het enige wat ik mij kon bedenken maar Button had het over het missen van remvermogen van de motor door het wegvallen van KERS. Vandaar mijn vraagtekens. Fading heeft inderdaad te maken met oververhitting. De remvloeistof kan gaan koken en je luchtbellen in je remleidingen krijgt waardoor de olie samendrukbaar wordt. Ik heb het al eens ervaren en kan zeggen dat het geen pretje is. Je loopt te remmen als een debiel en vraagt je tegenlijk af of je het juiste pedaal intrapt.

janke

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 18:47:52
Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Dat is het enige wat ik mij kon bedenken maar Button had het over het missen van remvermogen van de motor door het wegvallen van KERS. Vandaar mijn vraagtekens. Fading heeft inderdaad te maken met oververhitting. De remvloeistof kan gaan koken en je luchtbellen in je remleidingen krijgt waardoor de olie samendrukbaar wordt. Ik heb het al eens ervaren en kan zeggen dat het geen pretje is. Je loopt te remmen als een debiel en vraagt je tegenlijk af of je het juiste pedaal intrapt.

Inderdaad KERS helpt ook mee als motorrem. Fading is er al eerder voordat je remvloeistof aan de kookt raakt. De remblokken en schijven verglazen door de ontzettend hoge temperatuur. Bij het ergste geval spatten ze uit elkaar. Ook dat hebben we in de F1 al eens gezien. Spectaculair maar daar houdt het ook mee op.
Some things are too important to be left in the past.