DTM 2012

Gestart door janke, 11 november 2011 - 12:10:29

« vorige - volgende »

SDG

#45
Citaat van: gloudiesaurus op 26 augustus 2012 - 23:39:15
Hoeveel kilometer moest je rijden? En was het druk?  :)

Een goeie 250 kilometer. Het laatste stuk duurde het langst, omdat ik daar geen autosnelweg meer had. Drukte viel al bij al mee.

Wel vroeg ik mezelf af en toe af of ik niet de verkeerde afslag genomen had. Rondom mij hoorde ik zowat uitsluitend Duits praten, overal hing de geur van Bratwurst en door de boxen weerklonk Duitse hoempapamuziek. Een geluk dat mijn grootvader zaliger het niet meer moet meemaken. Die zou zich ook afgevraagd hebben waarom hij zo gestreden heeft in de veldtocht van 1940...  :D

O ja, toen ik door de paddock slenterde, stond ik plotseling oog in oog met een levende legende: Carlos Sainz!  :)

gloudiesaurus

Nice! Zandvoort is altijd wat lastig te bereiken, zeker als er veel drukte is door het mooie weer/ autoraces.

Maar zo te horen heb je een mooie dag gehad!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Leuk SDG! Ik overwoog ook om te gaan, jammer dat ik het niet gedaan heb...

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2012 - 18:26:53
Nice! Zandvoort is altijd wat lastig te bereiken, zeker als er veel drukte is door het mooie weer/ autoraces.

Maar zo te horen heb je een mooie dag gehad!

Onderweg naar huis ben ik op de snelweg trouwens ook nog langs 'Bleekemolen's Race Planet' in Delft gepasseerd - dat ding waar ze regelmatig publiciteit voor maken in 'Formule 1'. Weet ik nu ook meteen waar dat ligt...

Matthijs

Niet even gestopt om zelf de coureur uit te hangen?  ;)

Jehoentelaar

Ik ben drie dagen gegaan (woon niet ver weg), en heb wat de DTM zelf betreft alleen de tweede vrije training op zaterdagochtend gemist. De klasse is er heel wat op vooruit gegaan sinds mijn vorige (en eerste) bezoek in 2008. Je merkt aan alles dat dit met afstand het grootste evenement van Circuit Park Zandvoort is, zowel binnen als buiten de paddock.


Joey Hand (#2 Reinhold Motorsport GmbH BMW) in actie tijdens de eerste vrije training op vrijdag

SDG

#51


8)

gloudiesaurus

Nice ;)

Leuk nieuwtje uit het DTM:

Citaat
DTM: Nederlander Ernest Knoors zet nieuw BMW-team in DTM op

Dat BMW volgend jaar in de DTM het aantal teams uitbreidt van drie naar vier, was al een tijdlang een publiek geheim. De identiteit van het vierde team was echter nog steeds het onderwerp van veel speculaties. Het ROAL-team van Roberto Ravaglia werd genoemd, evenals het Vita4One-team van Michael Bartels. Maar uiteindelijk besloot BMW voor een andere opzet: het vierde BMW-team is een geheel nieuw opgezette operatie onder de naam MTEK. De plaats van vestiging is Garching bij München, bekend van de kartbaan aldaar en op een steenworp afstand van BMW Motorsport. Bij het nieuwe team is er echter ook een duidelijke Nederlandse inbreng, want de initiatiefnemer en eigenaar is een landgenoot: Ernest Knoors.

Tekst: René de Boer
Foto: Frits van Eldik

De 41-jarige Knoors, wonend in Den Haag en geboren in het Limburgse Grevenbicht, was de afgelopen 16 jaar actief in de Formule 1, het meest recent als verantwoordelijke voor de motoren van klantenteams bij de Scuderia Ferrari. Eerder werkte hij bij Cosworth en BMW. De DTM wordt voor Knoors een geheel nieuwe uitdaging. "Ik kijk er erg naar uit. Ik weet op welk hoog niveau er in de DTM wordt gewerkt en dat spreekt me erg aan", aldus Knoors, die komend weekeinde in Singapore voor het laatst namens Ferrari in de Formule 1 actief zal zijn. Daarna gaat hij zich richten op de samenstelling van zijn team en de voorbereiding op de inzet van de twee BMW's M3 in de DTM van volgend jaar.

Rijders nog niet bekend
Hoewel de DTM voor Knoors een tot nu toe onbekend terrein is, heeft hij er alle vertrouwen in dat zijn project succesvol wordt. "Dit seizoen is al bewezen dat de BMW M3 DTM competitief is, en wij willen ertoe bijdragen dat de BMW-fans ook in 2013 regelmatig iets te vieren hebben." Over de rijders is nog geen beslissing genomen. Onlangs kondigde BMW aan, twee jonge talenten binnenkort tijdens tests een kans te willen geven. Daarbij gaat het om de Belg Maxime Martin, telg uit de bekende racefamilie, die het momenteel erg goed doet in de Duitse ADAC GT Masters, en de Zwitserse GP2-rijder Fabio Leimer. Ook Marco Wittmann, die al de status van testrijder bij BMW heeft, mag opnieuw aan de bak.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

@Peter,

Al 16 jaar werkzaam in de F1, maar ik heb nog nooit van hem gehoord... :-[ i.i.t. Dino Toso [in 2008 overleden] en af en toe ene Toet, uit de eerste jaren van BMW F1.

SDG

De voorlaatste DTM-race van het seizoen in het Spanse Valencia is vandaag gewonnen door Augusto Farfus. Voor de Braziliaanse ex-WTCC-rijder is het zijn eerste zege in de DTM. Meteen ook een mooi resultaat voor het Belgische Bart Mampaey Racing-team. Rahel Frey werd knap zevende, de eerste punten voor een vrouwelijke coureur dit seizoen. In de titelstrijd werden er vandaag letterlijk en figuurlijk brokken gemaakt. Kampioenschapsleider Gary Paffet viel uit, Jamie Green kon met veel moeite nog een puntje scoren en heeft enkel nog een theoretische kans op de titel. Bruno Spengler deed de beste zaak: de Canadees wist zich ondanks een slechte startpositie, een crash in de startronde en een drivethrough voor een valse start nog naar de zesde plaats op te werken, waardoor hij in de tussenstand nadert tot op drie punten van Paffet. Over drie weken volgt de seizoensfinale in Hockenheim. Spengler heeft na vandaag zijn lot weer helemaal in eigen handen; indien hij de slotrace kan winnen, is hij kampioen.

SDG

Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 19:54:25
@Peter,

Al 16 jaar werkzaam in de F1, maar ik heb nog nooit van hem gehoord... :-[ i.i.t. Dino Toso [in 2008 overleden] en af en toe ene Toet, uit de eerste jaren van BMW F1.

Ik ben gisteravond, toen ik mijn stukje over de Formule 1-geschiedenis aan het schrijven was, de naam toevallig tegengekomen in het jaarboek van 2001 van Arjen Van Vliet. Knoors was toen als technicus werkzaam bij BMW, waarbij hij o.a. preparateur was van de motoren van Williams.

Jehoentelaar

Andy Priaulx was wel als een idioot bezig om Rahel Frey van het circuit te duwen, om zo Bruno Spengler er voorbij te laten. Zo opzichtig als dit heb ik het nog niet eerder gezien.

SDG

http://www.gppits.net/nieuws/coulthard_stopt_met_racen/

Zijn prestaties in de laatste paar races waren toch al niet echt meer om over naar huis te schrijven. DC had zo stilaan een abonnement op de laatste startrij. De jaren begonnen ook door te wegen?

Franky R.

Citaat van: SDG op 18 oktober 2012 - 14:46:18
http://www.gppits.net/nieuws/coulthard_stopt_met_racen/

Zijn prestaties in de laatste paar races waren toch al niet echt meer om over naar huis te schrijven. DC had zo stilaan een abonnement op de laatste startrij. De jaren begonnen ook door te wegen?
Waarbij je ook vraagtekens kunt zetten bij mans committent, om te presteren in de DTM. DC had het volgens mij gewoon te druk met zijn werk voor de BBC.

Edwin90

Je hoorde wel vaker dat DC het alleen nog maar voor de lol deed. Kwam vrijdagochtend pas op het circuit aan en vertrok het liefst meteen na de race weer.

Zijn hart ligt in de Formule 1. Dat zie je terug in zijn prima presentatie op de BBC.