Round 18: Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 07 november 2011 - 14:13:16

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 november 2011 - 16:56:55
Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 15:50:18
Ferrari komt gewoon te kort op Red Bull en McLaren. Mja, het kan niet alle dagen kerst zijn!! Man van de race is Alonso. Pakt op eigen kracht Webber en Button. Hamilton snaarstrak gereden!! Maldonado, dom en onhandig, en Massa bewees vandaag dat er zo nu en dan een amateur in hem schuilt.


Ben het volledig met je eens...Alleen had ik graag een strijd tussen Hamilton en Vettel gezien...


CitaatVettel out!! Lewis aan de leiding!!


Hehehehe!


Weet je dat ik eerst dacht dat het Webber was, die uitviel... :D ...
En raar dat men bij RBR nog steeds niet weet wat er met Vettel gebeurde.


Ik meen een 'brandwolkje' rechtsachter te hebben gezien, vlak voordat Vettel de eerste bocht inging. Ik denk dat er contact was tussen de bodemplaat en de wang van de band.


Wat jullie?

Was zijn remhoes niet stuk?? Mja, die kan zijn band toch niet aan stukken rijten? Geen idee wat er gebeurd is maar de beelden bewijzen dat de band stuk was voordat Vettel de rondte in gaat.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 13 november 2011 - 17:03:09
Hij kan ook de binnenkant van de band stuk gereden op de kerb. Maar lijkt me sterk. Blijft gissen natuurlijk.


Dat was ook mijn eerste gedachte. Logisch ook, maar de gehele race rijdt er verder niemand zijn banden kapot op de kerbs.


Vandaar mijn vermoedens omtrent de bodemplaat...Je zag die technici met hun snufferd erbovenop zitten, dus ik denk dat ze het wel hebben gezien. Maar waarom ze een 'mogelijk contact tussen banden en bodemplaat' niet als reden hebben opgegeven?


Mss. dat ze de nieuwe bodemplaat voor 2012 onder de auto hebben geplaatst en kwam er een foutje aan het oppervlakte drijven, nu de auto met volle tank de eerst bocht inging?


Wie zal het zeggen?

Kootje

Coulthard vroeg zich af of de combinatie van 'n hoge downforce en 'n lage bandenspanning ervoor kon zorgen dat de band gewoon van de velg afgetrokken werd ??
Als je weet dat met name Red Bull nogal eens met 'n, volgens Pirelli, te lage bandenspanning rijdt, lijkt dat me eigenlijk ook niet zo onwaarschijnlijk.
Ik zou iig niet weten waar hij 'n lekke band opgelopen moet hebben ??
Op de grid was er nog niets aan de hand, en de kerbs lijken me hoogst onwaarschijnlijk.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 17:30:09
Coulthard vroeg zich af of de combinatie van 'n hoge downforce en 'n lage bandenspanning ervoor kon zorgen dat de band gewoon van de velg afgetrokken werd ??
Als je weet dat met name Red Bull nogal eens met 'n, volgens Pirelli, te lage bandenspanning rijdt, lijkt dat me eigenlijk ook niet zo onwaarschijnlijk.
Ik zou iig niet weten waar hij 'n lekke band opgelopen moet hebben ??
Op de grid was er nog niets aan de hand, en de kerbs lijken me hoogst onwaarschijnlijk.


Mogelijk,


Maar sinds de crash van Jim Clark, die ook verongelukte omdat zijn band van de velg liep, zijn banden op een een of andere manier gezekerd.


Hoewel, denk terug aan Webber in Singapore 2010...dat gat tussen band en velg na de touche met Hamilton. Webber had daar aardig wat mazzel mee.


Maar een te lage bandenspanning zou ook kunnen. Dat betekent dan wel dat Webber met een hogere bandenspanning rijdt? :P

Kootje

Citaat van: Franky R. op 13 november 2011 - 17:35:30
Dat betekent dan wel dat Webber met een hogere bandenspanning rijdt? :P

Mocht het inderdaad daar aan gelegen hebben, dan denk ik wel dat je die conclusie kunt trekken ja.

Gerard

#95
Op de beelden was duidelijk te zien dat er iets stuk was, (remhoes??) zou deze afgebroken zijn bij het insturen en de band daardoor geploft zijn?? Het was geen langzaam leeglopende band, de band was meteen aan flarden...

mooie race verder, vooral de eerste ronde was vol spektakel!
heerlijk om de opluchting bij Lewis te zien! Rare strategie van Webber ??? En die Maldonado... Idd zoiemand hoort daar niet op de baan als hij zich zo gedraagt. Meteen uitroepen als 'banaan van de race'!!! ;D

janke

Citaat van: Gerard op 13 november 2011 - 21:13:12
Op de beelden was duidelijk te zien dat er iets stuk was, (remhoes??) zou deze afgebroken zijn bij het insturen en de band daardoor geploft zijn?? Het was geen langzaam leeglopende band, de band was meteen aan flarden...

mooie race verder, vooral de eerste ronde was vol spektakel!
heerlijk om de opluchting bij Lewis te zien! Rare strategie van Webber ??? En die Maldonado... Idd zoiemand hoort daar niet op de baan als hij zich zo gedraagt. Meteen uitroepen als 'banaan van de race'!!! ;D

Die band was volgens mij wel degelijk een lekke en een niet aan flarden gereden band. Heeft hij dat voor de 1ste bocht opgelopen dan is het niet zo gek dat er wat rook van de bodemplaat afkomt. Dit kan net zo goed iets met velg, ventiel of iets wat de velg beschadigde te maken hebben. Zo'n "remhoes is volgens mij van carbon. En dat is wel degelijk in staat om een velg om zeep te helpen.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/video_hamilton_interview_bbc/


Geïnspireerd door positieve energie. Hopelijk heeft Lewis de weg naar boven weer gevonden.

Gerard

#98
Laten we het hopen Franky!!! Zoals hij wegliep na de pole in Korea , is ook niet wat we willen zien... :(

Gerard

hier is idd al rook te zien bij Vettel, net na de start  :-\

Franky R.

Citaat van: Gerard op 14 november 2011 - 00:40:59
hier is idd al rook te zien bij Vettel, net na de start  :-\


Da's dan wel erg veel pech hebben voor Vettel als hij over een brokstuk is gereden, zoals Pirelli oppert.
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_weet_het_ook_niet


Dat maakt mijn vermoedens over een te flexibele vloerplaat, in combinatie met een te lage bandenspanning, weer vatbaar? ;)

monaco2011

Citaat van: Gerard op 14 november 2011 - 00:40:59
hier is idd al rook te zien bij Vettel, net na de start  :-\
dit is al in bocht 2, waar hij er van af ging

0634

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 16:35:42
Ach, ik kan me voorstellen dat iedere niet-Vettel-fan het niet erg vond. Ik in ieder geval niet. Niet zozeer omdat ik het Vettel niet gun maar ik had gehoopt dat we eens getrakteerd zouden worden op een gevecht voor de overwinning. Helaas bleef dit uit. Dus achteraf gezien had het weinig meerwaarde met betrekking tot de spanning om de zege.
Achteraf denk ik dat we wellicht een mooie strijd zijn misgelopen, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat LEwis Vettel bij had kunnen houden, maar goed.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 november 2011 - 06:16:04
Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 16:35:42
Ach, ik kan me voorstellen dat iedere niet-Vettel-fan het niet erg vond. Ik in ieder geval niet. Niet zozeer omdat ik het Vettel niet gun maar ik had gehoopt dat we eens getrakteerd zouden worden op een gevecht voor de overwinning. Helaas bleef dit uit. Dus achteraf gezien had het weinig meerwaarde met betrekking tot de spanning om de zege.
Achteraf denk ik dat we wellicht een mooie strijd zijn misgelopen, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat LEwis Vettel bij had kunnen houden, maar goed.

Dat idee heb ik al eerder gehad, en dan liep Vettel toch vrij simpel weg.
Als Lewis-fan ben ik dan ook blij dat 't zo gelopen is, al was de overwinning na 'n gevecht nog mooier geweest.

0634

Citaat van: Kootje op 14 november 2011 - 17:31:43
Dat idee heb ik al eerder gehad, en dan liep Vettel toch vrij simpel weg.
Hm, het hele weekend wat Lewis al snel. Ik had vooraf het vertrouwen al dat Lewis Vettel zou kunnen bijhouden. Maar we zullen het nooit weten helaas...