Round 18: Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 07 november 2011 - 14:13:16

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Enzo op 12 november 2011 - 17:23:34
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 16:07:34
Vettel... hoe verrassend weer ;)

Anywayz, ik verwacht een dood- en doodsaaie wedstrijd morgen.

Ik dacht echt dat McLaren deze zou pakken, toch weer Vettel...
Is ook wel erg knap van de kleine Duitser om het keer na keer te blijven doen.

En altijd tijdens de laatste seconden. Lijkt Senna wel. ;)

0634

Ik vraag me altijd af wat dat ertoe doet. Ik bedoel, ze persen allemaal het maximale uit die bak, het maakt echt niet uit of ze nou als laatste rijden of niet.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:21:29
Ik vraag me altijd af wat dat ertoe doet. Ik bedoel, ze persen allemaal het maximale uit die bak, het maakt echt niet uit of ze nou als laatste rijden of niet.

Misschien is het 'cool' om in extremis nog eronder te gaan?

0634

Citaat van: Scuderia91 op 12 november 2011 - 22:34:19
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:21:29
Ik vraag me altijd af wat dat ertoe doet. Ik bedoel, ze persen allemaal het maximale uit die bak, het maakt echt niet uit of ze nou als laatste rijden of niet.

Misschien is het 'cool' om in extremis nog eronder te gaan?
Ha, dat zou kunnen natuurlijk!

Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:21:29
Ik vraag me altijd af wat dat ertoe doet. Ik bedoel, ze persen allemaal het maximale uit die bak, het maakt echt niet uit of ze nou als laatste rijden of niet.
Ik heb de kwalificatie vandaag niet gezien, maar zoals het meestal dit seizoen ging, had Vettel ook in het begin van Q3 al de snelste tijd. Iedereen ging dan voor een tweede poging, en het voordeel dat Vettel dan heeft door als laatste te rijden, is dat hij de kat uit boom kan kijken. Als de anderen geen snellere tijd neerzetten dan Vettels eerste poging, hoeft Vettel zijn ronde niet af te maken, wat weer scheelt voor de bandjes op zondag.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 13 november 2011 - 00:15:11
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:21:29
Ik vraag me altijd af wat dat ertoe doet. Ik bedoel, ze persen allemaal het maximale uit die bak, het maakt echt niet uit of ze nou als laatste rijden of niet.
Ik heb de kwalificatie vandaag niet gezien, maar zoals het meestal dit seizoen ging, had Vettel ook in het begin van Q3 al de snelste tijd. Iedereen ging dan voor een tweede poging, en het voordeel dat Vettel dan heeft door als laatste te rijden, is dat hij de kat uit boom kan kijken. Als de anderen geen snellere tijd neerzetten dan Vettels eerste poging, hoeft Vettel zijn ronde niet af te maken, wat weer scheelt voor de bandjes op zondag.
Hamilton had de beste tijd aan begin van Q3. Vettel stond op moment dat ie zn pole pakte nog derde!!

Jozef

Oké, dan had ik het logischer gevonden als Hamilton als laatste zou gereden hebben. :)

monaco2011

Citaat van: Jozef op 13 november 2011 - 00:20:03
Oké, dan had ik het logischer gevonden als Hamilton als laatste zou gereden hebben. :)
hoezo? het komt praktisch nooit voor dat iemand (Vettel) zn 2e run afbreekt omdat ie toch al pole heeft. Wat dat betreft maakt track positie niet zoveel uit. Vettel is trouwens ook lang niet altijd de laatste die gaat, k heb eigenlijk geen idee hoe dat precies werkt die volgorde tijdens (2e run) Q3, die is altijd weer anders.

0634

Hij is vaak wel degelijk de laatste geweest van de toppers die jaar. Ik zie alleen het absolute voordeel niet. Een toefje meer grip op de baan? Verwaarloosbaar denk ik.

Wizard

Toefje meer grip en vooral weinig/geen verkeer. Ideale omstandigheden om een snelle ronde eruit te persen. En met succes!!

Kootje

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 10:46:45
Toefje meer grip en vooral weinig/geen verkeer. Ideale omstandigheden om een snelle ronde eruit te persen. En met succes!!

En je ontneemt de concurentie de kans om te counteren.

Wizard


Kootje

Ik denk zelf dat dat ook wel meespeelt in de keuze zo laat mogelijk naar buiten te gaan.

0634

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 10:46:45
Toefje meer grip en vooral weinig/geen verkeer. Ideale omstandigheden om een snelle ronde eruit te persen. En met succes!!
De rest heeft in Q3 ook geen last van verkeer. Dus dat voordeel zie ik echt niet.

Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 10:48:25
En je ontneemt de concurentie de kans om te counteren.
Dit is het argument dat ik nooit snap. Wil je daarmee beweren dat de rest nog sneller had gekund maar dat alleen doet als Vettel sneller zou zijn rondgegaan?


Sabai

Spa dit jaar is een mooi voorbeeld om aan te tonen welk voordeel Vettel heeft als je als laatste over de lijn komt.
Meer temperatuur in de baan dus meer grip.