Round 18: Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 07 november 2011 - 14:13:16

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Wizard op 08 november 2011 - 14:34:18
Direct achter elkaar?? Hmmm. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt.

@Enzo, nice preview!!

Weliswaar direct achter elkaar, maar wel met ieder 'n eigen detectiepunt.
Haal je dan iemand in in zone-1, dan kan diegene direct 'n tegenaanval plaatsen in zone-2.
Krijg je tenminste niet zoals in Canada dat de aanvallende coureur 2x voordeel van z'n DRS heeft.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de chicane (bocht 5&6) er nog steeds ligt.
Ik denk namelijk dat er daardoor 'n mooie aanvalsmogelijkheid verloren gaat.
Zou je daar rechtdoor kunnen rijden (het asfalt ligt er al) , dan had je in de hairpin ook 'n poging kunnen wagen.

Denk je in: Coureur A passeert coureur B in de hairpin.
                 B pareert dmv DRS op het rechte stuk na de hairpin.
                 vervolgens plaatst A weer 'n aanval in de 2e DRS zone.
Dat moet mooie gevechten opleveren, en dus 'n gemiste kans.

 

gloudiesaurus

Mooie locatie, met super atmosfeer. In Abu Dhabi hebben ze het toch heel wat beter gesnapt dan Bahrein...

Alleen het circuit op zich is wat saai en simpel... lange rechte stukken met wat chinanes en langzamere stukken....

Toch vond ik het vorig jaar een aanwinst voor de kalender  :)

Dit jaar zal het wel beter zijn denk ik, nu is ook het Ferrari pretpark klaar  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

@Kootje: inderdaad, daar heb je een punt! Gemiste kans!
@gloudiesaurus:yep, dit 'smoelt 100x beter dan Bahrein! Dat lichteffect van de tribune is ook wel erg mooi!

Matthijs

Probleem is dat je met te hoge snelheid op die hairpin afkomt als je de chicane ervoor weghaalt. Een uitloopstrook is er niet. Wel zou de hairpin een twintigtalmeters eerder kunnen worden 'afgeknipt' tot een double-apex of vervangen worden door een soort Parabolica die krap begint en steeds flauwer uitloopt.


0634

Citaat van: Gerard op 08 november 2011 - 18:26:59
@Kootje: inderdaad, daar heb je een punt! Gemiste kans!
@gloudiesaurus:yep, dit 'smoelt 100x beter dan Bahrein! Dat lichteffect van de tribune is ook wel erg mooi!

Mooi? Misschien. Maar het is als een vlag op een strontschip.


Gerard

;D Ja Jeroen, smaken verschillen...

Maar zijn er eigenlijk al veel teams die  hier gaanrijden /testen met 2012 auto's?
Ferrari heeft de voorvleugel weer aangepast las ik , dus die taartschep werkte niet..

Kan me voorstellen , nu het seizoen op het einde loopt, dat teams volop gaan uitproberen... ???

rafael25

De mooiste foto in Abu Dhabi vorige jaar
Lewis Hamilton reed voor de camera in de kerbstone.

[verwijderd door de beheerder]

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 november 2011 - 22:23:12
Citaat van: Gerard op 08 november 2011 - 18:26:59
@Kootje: inderdaad, daar heb je een punt! Gemiste kans!
@gloudiesaurus:yep, dit 'smoelt 100x beter dan Bahrein! Dat lichteffect van de tribune is ook wel erg mooi!

Mooi? Misschien. Maar het is als een vlag op een strontschip.

Ik heb een andere mening... ik vind het juist schitterend  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ieder zijn mening uiteraard. Ik vind dat er te weinig op geracet kan worden.


JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


Jozef

Jezus, niet echt een circuit waar de rijder het verschil maakt blijkbaar. Alle teamgenoten staan netjes naast elkaar, met uitzondering van Rosberg (die had vast een probleem?) en Renault/Toro Rosso. :o

Franky R.

Citaat van: Jozef op 11 november 2011 - 16:42:40
Jezus, niet echt een circuit waar de rijder het verschil maakt blijkbaar. Alle teamgenoten staan netjes naast elkaar, met uitzondering van Rosberg (die had vast een probleem?) en Renault/Toro Rosso. :o


Idd. Het lijkt wel afgesproken werk... :P


En de top zeven zit binnen 1 seconde! Maar het is maar de vrijdag...morgen wordt er echt gas gegeven en dan verwacht ik dat de top vier bestaat uit McLaren en RBR....Hopelijk pakt Hamilton weer een pole!