Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

Sabai

misschien dat hij daarom nog niet bevestigd is als rijder voor 2012. En zich wil laten overtuigen dat ze hem een waardige auto kunnen geven. Ik zie hem echt niet in een auto stappen om vervolgens met lotus , virgin en hrt te vechten om een plekkie achteraan.

Wizard

Dat is wel een reëelere prognose dan dat wordt gevochten met een Red Bull.

Kootje

#167
Denk ook niet dat iemand dat verwacht. ::)

Zie alleen nog steeds niet in waarom hij geen genoegen zou nemen met 'n plekje in de middenmoot.
Dat hij ooit heeft gezegd alleen voor 'n winnend team uit te willen komen, vind ik niet zo relevant.
Mensen veranderen wel vaker van mening, dus waarom Kimi niet.

Wizard

Waarom wel? Een geboren winnaar en racer pur sang wilt maar één ding: Winnen!! En bij Kimi spat dit eraf! Dat siert hem juist.

Kootje

Ik zeg toch ook niet dat hij niet meer wil winnen.

Ik zeg alleen dat hij wellicht z'n eisen bij heeft gesteld aangaande 'n winnende auto, om zo toch Formule 1 te kunnen rijden.
Je kjan namelijk wel krampachtig vast blijven houden aan die eis, maar als dat dan inhoud dat je geen F1 kan rijden terwijl je dit wel wilt, wat bereik je er dan mee ??

Wizard

Tsja, het tegendeel heb ik nog niet gelezen. Sterker nog, Kimi is geen eens bevestigd. Dus om nu al te gaan doen alsof hij zijn mening heeft bijgeschaafd vind ik erg voorbarig. Kimi heeft nog geen woord gerept hierover. En zo ja, zie ik dat graag verschijnen. Want dat hij teruggekomen is op eerder gedane uitspraken is puur giswerk. En niks anders dan dat.

Kootje

Hij heeft wel degelijk bevestigd in gesprek te zijn met Williams.
Dat alleen geeft al aan dat hij z'n eisen bijgesteld heeft.

Als hij namelijk nog steeds persé 'n winnende auto wilt, gaat hij niet met Williams praten.
Dat lijkt me toch geen hogere wiskunde.

Wizard

Je schiet je doel voorbij. In gesprek zijn wilt niks zeggen. En met wat voor een verwachtingspatroon stapt hij in? Williams krijgt volgend jaar Renault motoren dus men verwacht wellicht competitief te zijn. Kimi Räikkönen heeft geroepen enkel en alleen te willen racen, als hij kan winnen en ik heb nog niet gelezen dat hij hier op terug is gekomen. Dat is wat jij gemakshalve aanneemt. Maar dat maakt het nog geen feit. Wellicht dat hij aftast waar Williams komend jaar staat en aan de hand daarvan terugkeert of niet. Zo happig is hij niet want er is nog steeds niks concreets. Als hij al zijn principes overboord zou hebben gegooid, had zijn krabbel wel onder het contract gestaan. Ook dat is geen hoger wiskunde.

Kootje

Ooooh .... dus jij denkt dat hij in gesprek gaat, wetende dat Williams nooit aan z'n eisen kan voldoen ??
Sorry .... maar dat zou ik heel vreemd vinden.

Ennuh, wie zegt dat hij nog niet getekend heeft ??
Diverse insiders zeggen inderdaad dat men nog in onderhandeling is, maar daarentegen zijn er ook meerdere insiders die claimen dat het contract al getekend is.
Mocht dit het geval zijn, dan is er niets vreemds aan dat dit nog niet officieel bekend gemaakt is en zelfs tegengesproken wordt.
Genoeg voorbeelden te noemen van al beklonken deals waarbij dit hardnekkig ontkend werd.

Wizard

Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 16:43:27
Ooooh .... dus jij denkt dat hij in gesprek gaat, wetende dat Williams nooit aan z'n eisen kan voldoen ??
Sorry .... maar dat zou ik heel vreemd vinden.

Niet wetende, wel aftastende. En zou Williams hem er van overtuigen dat binnen afzienbare tijd de wagen weer competitief wordt kan hem dat over de streep trekken. Maar alleen als hij er heil in ziet. Niet voor niks dat Kimi riep nog niet te weten wat hij wilt. Een teken aan de wand dat hij overtuigd wilt worden.

CitaatEnnuh, wie zegt dat hij nog niet getekend heeft ??

Wie zegt dat hij wel heeft getekend? Afgaande op de feiten, hetgeen wat wordt gezegd en te lezen is, is niks concreets. De rest is lukraak gissen.

CitaatDiverse insiders zeggen inderdaad dat men nog in onderhandeling is, maar daarentegen zijn er ook meerdere insiders die claimen dat het contract al getekend is.
Mocht dit het geval zijn, dan is er niets vreemds aan dat dit nog niet officieel bekend gemaakt is en zelfs tegengesproken wordt.
Genoeg voorbeelden te noemen van al beklonken deals waarbij dit hardnekkig ontkend werd.

Ook genoeg voorbeelden dat men vroegtijdig de media in dook. Maar zolang niks concreet is hoef ik niet aan te nemen dat Kimi terug is gekomen op zijn uitspraken. Daarvoor is het te vroeg. Jij presenteert het alsof het een feit is en dat is het niet. En als het wel zo is, dan lezen we dat snel. En pas dan kunnen roepen dat hij terug is gekomen op eerdere uitspraken. Vooralsnog is niks concreet en wie weet is het niet meteen kunnen meestrijden om de overwinning wel het grootste struikelblok. Het kan vriezen en het kan dooien, wie zal het zeggen??

Kootje

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 16:53:20
Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 16:43:27
Ooooh .... dus jij denkt dat hij in gesprek gaat, wetende dat Williams nooit aan z'n eisen kan voldoen ??
Sorry .... maar dat zou ik heel vreemd vinden.

Niet wetende, wel aftastende. En zou Williams hem er van overtuigen dat binnen afzienbare tijd de wagen weer competitief wordt kan hem dat over de streep trekken. Maar alleen als hij er heil in ziet. Niet voor niks dat Kimi riep nog niet te weten wat hij wilt. Een teken aan de wand dat hij overtuigd wilt worden.

Dat zou wel heel naief zijn.
Hoe goed het nieuwe plaatje bij Williams ook is, niemand zal de illusie hebben dat ze vanaf 2012 weer mee kunnen strijden om het podium.
Daarom is het voor mij overduidelijk dat Kimi z'n eisen bijgesteld heeft, dat hoeft hij niet uit te spreken.

CitaatEnnuh, wie zegt dat hij nog niet getekend heeft ??

Wie zegt dat hij wel heeft getekend? Afgaande op de feiten, hetgeen wat wordt gezegd en te lezen is, is niks concreets. De rest is lukraak gissen.[/quote]

Diverse insiders en over het geheel genomen zéér goed geinformeerde media zoals het Finse Sanomat.
Dat jij dit niet gelezen hebt, wil niet zeggen dat het niet geschreven is.

CitaatDiverse insiders zeggen inderdaad dat men nog in onderhandeling is, maar daarentegen zijn er ook meerdere insiders die claimen dat het contract al getekend is.
Mocht dit het geval zijn, dan is er niets vreemds aan dat dit nog niet officieel bekend gemaakt is en zelfs tegengesproken wordt.
Genoeg voorbeelden te noemen van al beklonken deals waarbij dit hardnekkig ontkend werd.

Ook genoeg voorbeelden dat men vroegtijdig de media in dook. Maar zolang niks concreet is hoef ik niet aan te nemen dat Kimi terug is gekomen op zijn uitspraken. Daarvoor is het te vroeg. Jij presenteert het alsof het een feit is en dat is het niet. En als het wel zo is, dan lezen we dat snel. En pas dan kunnen roepen dat hij terug is gekomen op eerdere uitspraken. Vooralsnog is niks concreet en wie weet is het niet meteen kunnen meestrijden om de overwinning wel het grootste struikelblok. Het kan vriezen en het kan dooien, wie zal het zeggen??
[/quote]

Het enige wat ik als feit presenteer is dat er gesprekken gaande zijn tussen Williams en Kimi.
Voor het overige gebruik ik continu woorden als WELLICHT, MISSCHIEN, EVENTUEEL etc.
Nu weet ik niet hoe 't met jou Nederlands gesteld is, maar in mijn Nederlands betekenen deze woorden dat er niets zeker is.  ;D

Wizard

#176
Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 17:20:04
Dat zou wel heel naief zijn.
Hoe goed het nieuwe plaatje bij Williams ook is, niemand zal de illusie hebben dat ze vanaf 2012 weer mee kunnen strijden om het podium.
Daarom is het voor mij overduidelijk dat Kimi z'n eisen bijgesteld heeft, dat hoeft hij niet uit te spreken.

Nee, maar er is niks getekend, en gesprekken die al maanden duren, kunnen er op wijzen dat er enige twijfel bestaat. En niet meteen kunnen meedoen om successen kan de twijfel zijn. Want als alles zo helder was en Kimi zijn uitspraken zou hebben bijgeschaafd, was alles in kannen en kruiken. Dat Kimi zou zijn gedraaid haal ik werkelijk nergens uit.

Citaat
Diverse insiders en over het geheel genomen zéér goed geinformeerde media zoals het Finse Sanomat.
Dat jij dit niet gelezen hebt, wil niet zeggen dat het niet geschreven is.

Er is nog niks officiëel. Want het Finse Sanomat riep toch dat Kimi bevestigd zou worden dit weekend? Zo goed zijn ze geïnformeerd... Daarnaast riep Kimi recent zelf dat hij het liefst iets compleet anders wilt proberen en dat de Formule 1 weinig verandert is. Daarmee kan hij refereren achter zijn beslissing te staan de F1 te verlaten. Zo helder als jij het pretendeert, zo helder is het niet.

Citaat
Het enige wat ik als feit presenteer is dat er gesprekken gaande zijn tussen Williams en Kimi.
Voor het overige gebruik ik continu woorden als WELLICHT, MISSCHIEN, EVENTUEEL etc.
Nu weet ik niet hoe 't met jou Nederlands gesteld is, maar in mijn Nederlands betekenen deze woorden dat er niets zeker is.  ;D

Mijn Nederlands is meer dan prima. Om daar kracht bij te zetten, jij zegt:

"Als hij namelijk nog steeds persé 'n winnende auto wilt, gaat hij niet met Williams praten.
Dat lijkt me toch geen hogere wiskunde."


Daarmee schilder je het af als een feit. Ik mis hier de 'wellicht, misschien en eventueel'. Je roept dat het zo is en dat het ook logisch is. Dus niet doen alsof ik hier slecht lees. Ik weet donders goed waar ik op reageer en wat ik tegenspreek. Met doen alsof je feiten projecteert, refereer ik aan het het standpunt van Kimi. Lijkt me heel duidelijk daar ik het volgende plaats: "Jij presenteert het alsof het een feit is en dat is het niet. En als het wel zo is, dan lezen we dat snel. En pas dan kunnen roepen dat hij terug is gekomen op eerdere uitspraken." Helderder dan dit kan ik niet zijn. Ik verwijt je nergens dat je de handtekening van Kimi een feit noemt. Dus, schoenmaker, blijf bij je leest!!




Kootje

Citaat van: Wizard op 13 november 2011 - 17:59:32
Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 17:20:04
Dat zou wel heel naief zijn.
Hoe goed het nieuwe plaatje bij Williams ook is, niemand zal de illusie hebben dat ze vanaf 2012 weer mee kunnen strijden om het podium.
Daarom is het voor mij overduidelijk dat Kimi z'n eisen bijgesteld heeft, dat hoeft hij niet uit te spreken.

Nee, maar er is niks getekend, en gesprekken die al maanden duren, kunnen er op wijzen dat er enige twijfel bestaat. En niet meteen kunnen meedoen om successen kan de twijfel zijn. Want als alles zo helder was en Kimi zijn uitspraken zou hebben bijgeschaafd, was alles in kannen en kruiken. Dat Kimi zou zijn gedraaid haal ik werkelijk nergens uit.

Er is nog niets bevestigd, dat wil niet zeggen dat er niet getekend is.
Maar er vanuitgaande dat dit nog niet gebeurt is, is het feit dat hij in gesprek is reden genoeg om aan te nemen dat hij van gedachte veranderd is over zijn deelname in 'n minder competatieve auto.
Dat de gesprekken al zo lang duren, kan aan allerlei factoren liggen.
Ín dat geval zou ik dat eerder zoeken in z'n salariseisen en het PR werk wat hij daartegenover wil stellen.

Citaat
Diverse insiders en over het geheel genomen zéér goed geinformeerde media zoals het Finse Sanomat.
Dat jij dit niet gelezen hebt, wil niet zeggen dat het niet geschreven is.

Er is nog niks officiëel. Want het Finse Sanomat riep toch dat Kimi bevestigd zou worden dit weekend? Zo goed zijn ze geïnformeerd... Daarnaast riep Kimi recent zelf dat hij het liefst iets compleet anders wilt proberen en dat de Formule 1 weinig verandert is. Daarmee kan hij refereren achter zijn beslissing te staan de F1 te verlaten. Zo helder als jij het pretendeert, zo helder is het niet.[/quote]

Het weekend is nog niet voorbij. ;)

Citaat
Het enige wat ik als feit presenteer is dat er gesprekken gaande zijn tussen Williams en Kimi.
Voor het overige gebruik ik continu woorden als WELLICHT, MISSCHIEN, EVENTUEEL etc.
Nu weet ik niet hoe 't met jou Nederlands gesteld is, maar in mijn Nederlands betekenen deze woorden dat er niets zeker is.  ;D

Mijn Nederlands is meer dan prima. Om daar kracht bij te zetten, jij zegt:

"Als hij namelijk nog steeds persé 'n winnende auto wilt, gaat hij niet met Williams praten.
Dat lijkt me toch geen hogere wiskunde."


Daarmee schilder je het af als een feit. Ik mis hier de 'wellicht, misschien en eventueel'. Je roept dat het zo is en dat het ook logisch is. Dus niet doen alsof ik hier slecht lees. Ik weet donders goed waar ik op reageer en wat ik tegenspreek. Met doen alsof je feiten projecteert, refereer ik aan het het standpunt van Kimi. Lijkt me heel duidelijk daar ik het volgende plaats: "Jij presenteert het alsof het een feit is en dat is het niet. En als het wel zo is, dan lezen we dat snel. En pas dan kunnen roepen dat hij terug is gekomen op eerdere uitspraken." Helderder dan dit kan ik niet zijn. Ik verwijt je nergens dat je de handtekening van Kimi een feit noemt. Dus, schoenmaker, blijf bij je leest!!
[/quote]

Sorry, mijn excuses.
Eén keertje vergeet ik er 'n twijfel aangevend woord bij te gebruiken, en dit word direct tegen me gebruikt. ;)
Echter duurt deze discussie al 'n aantal dagen en reacties, daarin gebruik ik die bewoordingen wel.
Daarmee leek me dus wel duidelijk dat er nog niets 100% zeker is.
Dat is het pas als er 'n officiele bevestiging komt, en zelfs dan is het nooit 100%.
Het blijft nu eenmaal Formule 1.

Maar goed, ik denk dat nu alles wel gezegd is.
Jij gelooft niet in z'n come-back, ik wel.
En wat eenieder van ons daar ook over roept, zonder die officiele bevestiging / ontkrachting veranderd dat niet.

Wizard

#178
Citaat van: Kootje op 13 november 2011 - 18:20:08
Er is nog niets bevestigd, dat wil niet zeggen dat er niet getekend is.

Het betekent niks. Status is dat er gesprekken zijn. De rest is giswerk.

CitaatMaar er vanuitgaande dat dit nog niet gebeurt is, is het feit dat hij in gesprek is reden genoeg om aan te nemen dat hij van gedachte veranderd is over zijn deelname in 'n minder competatieve auto.
Dat de gesprekken al zo lang duren, kan aan allerlei factoren liggen.
Ín dat geval zou ik dat eerder zoeken in z'n salariseisen en het PR werk wat hij daartegenover wil stellen.

De twijfel om in een 'niet-competitieve' auto te racen kan ook de reden zijn. Belicht maar de prognose, heren Williams, en dan kijk ik (Kimi) wel of het interessant en reëel is. Maar ook dit is giswerk. We kunnen wel blijven touwtrekken maar geen één van ons weet hoe het écht zit.

Citaat
Het weekend is nog niet voorbij. ;)

Ik wacht vol spanning af!!

Citaat
Sorry, mijn excuses.

Aanvaard.

CitaatEén keertje vergeet ik er 'n twijfel aangevend woord bij te gebruiken, en dit word direct tegen me gebruikt. ;)

Nou, over het terugkomen op de uitspraken van Kimi, ben je overtuigd. Deze verwoording gebruik je letterlijk en meermaals. Ik heb één quote eruit gelift om het te onderstrepen. Lijkt me wel dat dit je standpunt en dus de lading dekt.

CitaatEchter duurt deze discussie al 'n aantal dagen en reacties, daarin gebruik ik die bewoordingen wel.
Daarmee leek me dus wel duidelijk dat er nog niets 100% zeker is.
Dat is het pas als er 'n officiele bevestiging komt, en zelfs dan is het nooit 100%.
Het blijft nu eenmaal Formule 1.

Maar goed, ik denk dat nu alles wel gezegd is.
Jij gelooft niet in z'n come-back, ik wel.
En wat eenieder van ons daar ook over roept, zonder die officiele bevestiging / ontkrachting veranderd dat niet.

Niet geloven is erg enthousiast. Het sluit niet aan bij de principes van Kimi maar volgens mij zei Piquet ooit eens dat hij vaker van mening verandert dan zijn ondergoed verschoont. Ik belicht ook enkel de keerzijde en zeg niet dat het per defintie ook zo is. Natuurlijk kan Kimi terug zijn gekomen op eerder ingenomen standpunten, de tijd zal dat moeten bewijzen. Vooralsnog heeft Kimi enkel en alleen de gesprekken bevestigd en écht overlopen van enthousiasme doet hij niet. Althans, die indruk kreeg ik. Waarom roepen dat je het liefst wat compleet anders ambiëert als je op het punt staat een contract te tekenen? Ik vind het maar troebel water. En ookal komt hij terug, ik heb een laag verwachtingspatroon. Ik zie hem even snel weer de helmen aan de wilgen hangen als dat hij terugkeert. Overigens, een beetje of draadje, maar kon Kimi niet een aardig potje skiëen?? Wie weet. ;)