Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 20:52:31
alsof jij precies weet wanneer ie wel en niet gemotiveerd was.

Niemand. Vandaar dat ik niet hoef aan te nemen dat hij gedemotiveerd was.

CitaatIn 2008 bakte ie er afgezien van de 1e paar races ook bar weinig van, wat mij betreft zelfs nog minder als in 2009 toen ie gewoon een slechte auto had.
En of Massa Raikkonen voor liet?? daar heeft het wel alle schijn van, maar dat zullen we nooit zeker weten. Hij kreeg uiteraard wel van Ferrari de betere strategie, maar of Massa daar daadwerkelijk van zn gas is gegaan, ik durf het niet te zeggen. Als hij dat wel heeft gedaan, zal ie daar nu zeker geen spijt van hebben, anders was nl zn grote vriend Hamilton kampioen geworden.

Ja, de lap na zijn outlap was 4 seconden langzamer.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:16:44
Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 20:51:05
Eens met Kootje. Ik ben nooit een fan van Kimi geweest, noch van Massa, maar als je hun gehele repertoire bekijkt heeft Kimi gewoon veel langer laten zien goed te zijn. In zijn McLaren jaren vond ik hem uitstekend, beter nog dan in zijn titeljaar. Massa heeft feitelijk veel minder lang op hoog niveau gepresteerd. Dat Kimi's loopbaan uitging als een nachtkaars, doet daar niets aan af.


Kimi zat ook in topauto's daar waar Massa enkel en alleen in de Sauber en Ferrari reed. Toen Massa piekte werd hij verrast door een demper van een Brawn. Dus écht vergelijken kun je het niet.
Kimi had in 2005 een topauto, Massa in 2006, dat valt redelijk tegen elkaar weg, blijft er eigenlijk alleen nog 2003 over. Kimi heeft meer overwinningen en heeft 2x ruim boven de 100 punten in een seizoen gehaald, iets wat Massa nooit is gelukt. Ik denk wel dat Kootje een punt heeft, dat als je moet kiezen Kimi toch wel de meest logische keus is.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:19:35
Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 20:52:31
alsof jij precies weet wanneer ie wel en niet gemotiveerd was.

Niemand. Vandaar dat ik niet hoef aan te nemen dat hij gedemotiveerd was.

CitaatIn 2008 bakte ie er afgezien van de 1e paar races ook bar weinig van, wat mij betreft zelfs nog minder als in 2009 toen ie gewoon een slechte auto had.
En of Massa Raikkonen voor liet?? daar heeft het wel alle schijn van, maar dat zullen we nooit zeker weten. Hij kreeg uiteraard wel van Ferrari de betere strategie, maar of Massa daar daadwerkelijk van zn gas is gegaan, ik durf het niet te zeggen. Als hij dat wel heeft gedaan, zal ie daar nu zeker geen spijt van hebben, anders was nl zn grote vriend Hamilton kampioen geworden.

Ja, de lap na zijn outlap was 4 seconden langzamer.
je eerste comment begrijp ik niet en de 2e geloof ik niet. 4 seconden langzamer als wat/wie??

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:13:14
Ik noem Kimi ook niet matig.


Jij niet, Meatball in zekere zin wel.
En uit die opmerking is deze discussie ontstaan. ;)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 21:24:59
Kimi had in 2005 een topauto, Massa in 2006, dat valt redelijk tegen elkaar weg, blijft er eigenlijk alleen nog 2003 over. Kimi heeft meer overwinningen en heeft 2x ruim boven de 100 punten in een seizoen gehaald, iets wat Massa nooit is gelukt. Ik denk wel dat Kootje een punt heeft, dat als je moet kiezen Kimi toch wel de meest logische keus is.

Massa debuteerde in een team waar Schumacher centraal stond. Een team wat draaide om Schumacher. Met de beste wil van de wereld kan ik dit niet vergelijken met 2003 en een Kimi die wel voor zijn eigen succes kon gaan. Ondanks dat Massa 'in dienst van Schumacher reed' kende hij een zeer goed tweede helft van het seizoen. Hij mocht niet voor z'n eigen geluk gaan maar scoorde (2de seizoenshelft) 2006 slechts een handjevol minder punten dan Michael. Wat betreft competitieve auto's, daarin is de 2003-McLaren niet de enige wagen. In 2005 had McLaren ook een competitieve wagen en Kimi reed natuurlijk in de 2007-2008 Ferrari. Als Massa op 1 punt na daarin kampioen kan worden, is de wagen toch aardig competitief. Maar goed, hun jaren samen zijn een prima maatstaf en daarin imponeerde Kimi niet. Sterker nog, ik was als Ferrari-fan behoorlijk teleurgesteld. Hoe de huidige verhoudingen liggen zou ik niet weten. Massa kwam na zijn herstel in een veralonsode Ferrari en lijkt zijn draai niet te vinden. Kimi is daarentegen een paar jaar uit de rolatie. En dan kan hij wel in een andere klasse rijden, deze is niet te vergelijken met de F1. Al met al denk ik dat beide elkaar niet veel zullen ontlopen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 november 2011 - 21:29:48
Jij niet, Meatball in zekere zin wel.
En uit die opmerking is deze discussie ontstaan. ;)

Middelmaat is natuurlijk overdreven maar ik plaats hem ook niet in de categorie, Alonso, Button, Hamilton, Vettel. Maar wel weer beter dan een Webber. Nou ja, in zijn topjaren.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 21:25:46
je eerste comment begrijp ik niet en de 2e geloof ik niet. 4 seconden langzamer als wat/wie??

Eerste comment: Als ik niet kan weten wanneer Kimi gemotiveerd was (of niet), kunnen andere dat ook niet.
Tweede comment: Dan Kimi. Niet dat ik de titel daarmee wil ondermijnen maar Massa liet Kimi in Brazilië wel voor.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:41:32
Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 21:25:46
je eerste comment begrijp ik niet en de 2e geloof ik niet. 4 seconden langzamer als wat/wie??

Eerste comment: Als ik niet kan weten wanneer Kimi gemotiveerd was (of niet), kunnen andere dat ook niet.
Tweede comment: Dan Kimi. Niet dat ik de titel daarmee wil ondermijnen maar Massa liet Kimi in Brazilië wel voor.
eerste comment: nee, uiteraard niet, k vind dat gezeur over wel of niet gemotiveerd zijn bij zowel Hakkinen als Raikkonen ook maar onzin. Niet dat het niet waar is of kan zijn, maar ik vind dat geen enkele reden om zn mindere prestatie's goed te praten.
Tweede comment: waar heb je die info vandaan dan??

Wizard

#113
Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 21:48:46
eerste comment: nee, uiteraard niet, k vind dat gezeur over wel of niet gemotiveerd zijn bij zowel Hakkinen als Raikkonen ook maar onzin. Niet dat het niet waar is of kan zijn, maar ik vind dat geen enkele reden om zn mindere prestatie's goed te praten.

Mee eens.

CitaatTweede comment: waar heb je die info vandaan dan??

Blote bolletje...omdat ik het destijds heb opgezocht om aan te tonen. Maar als je er op staat raadpleeg ik mijn bronnen wel en toon ik het aan. Geen probleem.

[edit]

De rondentijden erbij genomen:

Massa rijd na de pitstop, hoge 1:12'ers. Tijdens de inlap en outlap van Kimi rijd hij 2 1:15'ers waarna hij met Kimi meeklapt qua rondetijden. Massa had vrijbaan en maakte geen fout.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:51:19
Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 21:48:46
eerste comment: nee, uiteraard niet, k vind dat gezeur over wel of niet gemotiveerd zijn bij zowel Hakkinen als Raikkonen ook maar onzin. Niet dat het niet waar is of kan zijn, maar ik vind dat geen enkele reden om zn mindere prestatie's goed te praten.

Mee eens.

CitaatTweede comment: waar heb je die info vandaan dan??

Blote bolletje...omdat ik het destijds heb opgezocht om aan te tonen. Maar als je er op staat raadpleeg ik mijn bronnen wel en toon ik het aan. Geen probleem.
nou, als het niet heel veel moeite is, graag!

Wizard

Had mijn post al aangepast. Overigens riep Massa na de race ook dat hij het niet erg vond de overwinning te laten voor wat het was en Kimi graag te helpen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:55:37
Had mijn post al aangepast. Overigens riep Massa na de race ook dat hij het niet erg vond de overwinning te laten voor wat het was en Kimi graag te helpen.
ja, ok, maar mijn vraag was waar je t vandaan had?? niet dat ik het niet wil geloven ofzo, maar van wat ik mij herinner zat Raikkonen vlak achter Massa (een seconde ongeveer) en kwam hij vlak voor Massa weer terug. Dat zijn dan 2 a 3 seconden verschil, terwijl volgens jouw theorie het er 5 a 6 hadden moeten zijn. Hoe dan ook, het was in die tijd niet ongebruikelijk om iemand op een dergelijke manier in te halen, 1 of 2 rondjes later stoppen met het voordeel van een lichte auto

0634

Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 20:59:20
Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 20:51:05
Eens met Kootje. Ik ben nooit een fan van Kimi geweest, noch van Massa, maar als je hun gehele repertoire bekijkt heeft Kimi gewoon veel langer laten zien goed te zijn. In zijn McLaren jaren vond ik hem uitstekend, beter nog dan in zijn titeljaar. Massa heeft feitelijk veel minder lang op hoog niveau gepresteerd. Dat Kimi's loopbaan uitging als een nachtkaars, doet daar niets aan af.
Ik ben zelf een Kimi fan, maar bij Ferrari was Massa zeker niet de mindere van Raikkonen. Over t geheel heeft Kimi meer indruk gemaakt, maar Kimi is ook 2 jaar ouder en bij Massa blijft de vraag hoe het zonder dat ongeluk in hongarije was gegaan. Maar de opmerkingen van Meatball gaan natuurlijk veels te ver, Massa is momenteel ook middelmaat, wat dat betreft zou Kimi in zijn ogen dan wel een waardig vervanger kunnen zijn ;)
Bij zijn Ferrari-jaren is er ook nauwelijks verschil. Daar ben ik het mee eens. Over hun hele loopbaan gegeven wél. En ja, het ongeluk van Massa remde zijn prestaties misschien wel af, maar het is nou eenmaal wel gebeurd en ik kan niet oordelen over hoe het hem was vergaan als die veer 15 cm verder naar rechts was geland.

0634

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:16:44
Kimi zat ook in topauto's daar waar Massa enkel en alleen in de Sauber en Ferrari reed. Toen Massa piekte werd hij verrast door een demper van een Brawn. Dus écht vergelijken kun je het niet.
Nee, maar de situatie is zoals hij is. Nogmaals, ik kan niet oordelen over iets dat niet ie gebeurd, alleen over wat er wel is gebeurd. En dan vind ik over hun hele loopbaan genomen dat Kimi een treetje hoger staat dan Massa op de rankings.

0634

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:55:37
Had mijn post al aangepast. Overigens riep Massa na de race ook dat hij het niet erg vond de overwinning te laten voor wat het was en Kimi graag te helpen.
Ja, maar wat is het punt nou? Dat Kimi een keertje voorgelaten is? Kampioen wordt je over een jaar, niet over een race. DC heeft Mika ook wel eens geholpen en Rubens Michael. Maar zo werkt het nou eenmaal. Kimi was een meer dan terechte kampioen.