Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

0634

Over die drie jaar dat ze teamgenoot waren, vind ik het wel meevallen.

Maar los daarvan, het verschil was dermate klein dat als je Kimi een middenmoter noemt op basis van die jaren, kan je onmogelijk Massa géén middenmoter noemen.

Kootje

Volgens mij heeft Kimi 'n titel, Massa niet. ::)
Zoveel beter deed hij 't dus niet.

Wizard

#92
Met hulp van Massa. ;) En alsof een titel alleen alle resultaten teniet doet. ::)

Kootje

Nee, natuurlijk niet.
Echter had hij toen bereikt wat hij wou en viel er niets meer te halen voor 'm.
Daarna was de mtivatie weg, en pas toen kon Massa hem verslaan.
Maar ja, dat mag dan weer niet als excuus gebruikt worden.

meatball

Kimi heeft de titel te danken aan Massa die hem liet passeren  en aan de domme interne strijd bij McLaren
Zelf miste Massa de titel op 1 puntje na ,en dat jaar was hij Wk geworden als Piquit de boel niet verziekt had.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 november 2011 - 19:58:21
Nee, natuurlijk niet.
Echter had hij toen bereikt wat hij wou en viel er niets meer te halen voor 'm.
Daarna was de mtivatie weg, en pas toen kon Massa hem verslaan.
Maar ja, dat mag dan weer niet als excuus gebruikt worden.


Het jaar na zijn titel was hij niet gedemotiveerd. Zijn laatste jaar wel. Bovendien was Massa in 2007 ook niet de absolute mindere. Door wat pechmomentjes op de verkeerde momenten moest Ferrari zich vroeg focussen op de Fin. En maar goed ook! Dat heeft hun een titel opgeleverd.

Kootje

#96
Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat Massa slechter is/was als Kimi.
In hun gezamenlijke Ferrari tijd deed hij niet veel voor Kimi onder.
Maar om nu te zeggen dat Kimi maar 'n matig coureur is gaat me wat te ver.
Zeker als je Massa boven hem verheft.
Want ga je één van de twee als beste aanwijzen, dan kan dat alleen maar Kimi zijn.

0634

Eens met Kootje. Ik ben nooit een fan van Kimi geweest, noch van Massa, maar als je hun gehele repertoire bekijkt heeft Kimi gewoon veel langer laten zien goed te zijn. In zijn McLaren jaren vond ik hem uitstekend, beter nog dan in zijn titeljaar. Massa heeft feitelijk veel minder lang op hoog niveau gepresteerd. Dat Kimi's loopbaan uitging als een nachtkaars, doet daar niets aan af.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 20:02:34
Citaat van: Kootje op 10 november 2011 - 19:58:21
Nee, natuurlijk niet.
Echter had hij toen bereikt wat hij wou en viel er niets meer te halen voor 'm.
Daarna was de mtivatie weg, en pas toen kon Massa hem verslaan.
Maar ja, dat mag dan weer niet als excuus gebruikt worden.


Het jaar na zijn titel was hij niet gedemotiveerd. Zijn laatste jaar wel. Bovendien was Massa in 2007 ook niet de absolute mindere. Door wat pechmomentjes op de verkeerde momenten moest Ferrari zich vroeg focussen op de Fin. En maar goed ook! Dat heeft hun een titel opgeleverd.
alsof jij precies weet wanneer ie wel en niet gemotiveerd was. In 2008 bakte ie er afgezien van de 1e paar races ook bar weinig van, wat mij betreft zelfs nog minder als in 2009 toen ie gewoon een slechte auto had.
En of Massa Raikkonen voor liet?? daar heeft het wel alle schijn van, maar dat zullen we nooit zeker weten. Hij kreeg uiteraard wel van Ferrari de betere strategie, maar of Massa daar daadwerkelijk van zn gas is gegaan, ik durf het niet te zeggen. Als hij dat wel heeft gedaan, zal ie daar nu zeker geen spijt van hebben, anders was nl zn grote vriend Hamilton kampioen geworden.

0634

Citaat van: meatball op 10 november 2011 - 19:59:00
Kimi heeft de titel te danken aan Massa die hem liet passeren  en aan de domme interne strijd bij McLaren

Zo kan je heel veel titels bagataliseren. Er zijn zat momenten geweest dat aanstaande kampioenen voorrang kregen van hun teamgenoot. Uiteindelijk hebben ze in hun titeljaar gewoon beter gepresteerd dan hun teammaat, waardoor die teammaat uiteindelijk voorrang moest verlenen.

0634

Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 20:52:31

En of Massa Raikkonen voor liet?? daar heeft het wel alle schijn van, maar dat zullen we nooit zeker weten. Hij kreeg uiteraard wel van Ferrari de betere strategie, maar of Massa daar daadwerkelijk van zn gas is gegaan, ik durf het niet te zeggen. Als hij dat wel heeft gedaan, zal ie daar nu zeker geen spijt van hebben, anders was nl zn grote vriend Hamilton kampioen geworden.
;D ;D Goed punt!

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 20:51:05
Eens met Kootje. Ik ben nooit een fan van Kimi geweest, noch van Massa, maar als je hun gehele repertoire bekijkt heeft Kimi gewoon veel langer laten zien goed te zijn. In zijn McLaren jaren vond ik hem uitstekend, beter nog dan in zijn titeljaar. Massa heeft feitelijk veel minder lang op hoog niveau gepresteerd. Dat Kimi's loopbaan uitging als een nachtkaars, doet daar niets aan af.
Ik ben zelf een Kimi fan, maar bij Ferrari was Massa zeker niet de mindere van Raikkonen. Over t geheel heeft Kimi meer indruk gemaakt, maar Kimi is ook 2 jaar ouder en bij Massa blijft de vraag hoe het zonder dat ongeluk in hongarije was gegaan. Maar de opmerkingen van Meatball gaan natuurlijk veels te ver, Massa is momenteel ook middelmaat, wat dat betreft zou Kimi in zijn ogen dan wel een waardig vervanger kunnen zijn ;)

Niels_

#102
Kimi is een topper, anders wordt je in zo'n jaar geen wereldkampioen. En ik vond Massa in zijn titeljaar zeker niet minder. En omdat ik tijd teveel heb, heb ik het seizoen overlopen:

                           Massa      -      Raikkonen
Australië                 6                        1                 
Massa had problemen in kwalificatie met zijn versnellingsbak en werkt zich op naar P6, Kimi rijdt naar overwinning vanaf pole

                           Massa      -      Raikkonen
Maleisië                  5                        3                 
Massa start van pole, maar wordt gepasseerd door Alonso en Hamilton. Neemt risico om Hamilton te passeren, omdat hij anders beseft dat de overwinning weg is. Gaat eraf en raakt niet voorbij Heidfeld, Kimi neemt geen risico en eindigt 3e.

                           Massa      -      Raikkonen
Bahrein                   1                        3
Massa van start tot finish aan de leiding, Hamilton finisht voor Kimi.

                           Massa      -      Raikkonen
Spanje                    1                      DNF
Massa opnieuw van start tot finish aan de leiding, Kimi valt uit met elektronisch probleem.

                           Massa      -      Raikkonen
Monaco                   3                        8
Kimi rijdt zijn ophanging kapot in de kwalificatie en rijdt nog naar 1 wk-punt. Massa is de enige die niet gelapt wordt door de McLarens die hier out-standing zijn.

                           Massa      -      Raikkonen
Canada                DSQ                      6
Massa wordt gediskwalificeerd voor het negeren van rode licht aan het einde van de pitstraat. De race wordt overhoop gegooid door de safety car, zo haalt Wurz podium en haalt Super Takuma Alonso in.

                           Massa      -      Raikkonen
Verenigde Saten     3                        4
McLaren is opnieuw te sterk, Massa en Kimi eindigen in elkaars buurt.

                           Massa      -      Raikkonen
Frankrijk                  2                       1
Massa had de pole, Kimi passeert hem via de pit-stops. Massa finisht vlak achter Kimi.

                           Massa      -      Raikkonen
Groot-Brittannië      5                        1
Massa heeft een probleem bij de start en moet de race vanaf plaats 22 beginnen. Kimi wint met Alonso in zijn zog.

                           Massa      -      Raikkonen
Europa                    2                      DNF
Het beeld dat iedereen weer opgerakeld kreeg toen de overstap van Alonso naar Ferrari bekend werd: na een race vol regen en slippers, vechten Massa en Alonso om de overwinning. Massa moet het afleggen nadat beiden elkaar raakte. Na de finish volgt er nog een discussie die iedereen zich nog wel zal herinneren. Kimi valt uit met hydraulisch probleem.

                           Massa      -      Raikkonen
Hongarije               13                       2
Ferrari verknalt de race van Massa door hem in de kwalificatie weg te sturen zonder benzine. Hierdoor is heel zijn kwalificatie om zeep en eveneens de race, vermits er amper te passeren valt op de Hungaroring. Kimi vecht om de overwinning met Hamilton, maar weet hem niet te passeren.

                           Massa      -      Raikkonen
Turkije                    1                         2
Massa van start tot finish aan de leiding, Kimi finisht vlak na hem.

                           Massa      -      Raikkonen
Italië                     DNF                      3
Massa heeft problemen met de ophaging, Kimi haalt er het maximum uit tegen de McLarens.

                           Massa      -      Raikkonen
België                     2                         1
Kimi wint (uiteraard) in België, Massa finisht als zijn schaduw.

                           Massa      -      Raikkonen
Japan                      6                        3
REGEN! Start achter safety car, volgens mij startte Ferrari hier ook op de intermediates, hoewel extreme wet verplicht was, waardoor beiden achteraan moesten aansluiten.

                           Massa      -      Raikkonen
China                      3                         1
Hamilton gaat de grindbak in, Kimi profiteert. Massa eindigt 3e na Alonso.

                           Massa      -      Raikkonen
Brazilië                    2                        1
Massa geeft de overwinning aan Kimi voor de titel. Anders zeker winst.

Dus ja, ik vind het echt bullshit dat Massa minder zou zijn dan Kimi en het is nog een grotere bullshit dat Kimi geen topcoureur is.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 november 2011 - 20:13:30
Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat Massa slechter is/was als Kimi.
In hun gezamenlijke Ferrari tijd deed hij niet veel voor Kimi onder.
Maar om nu te zeggen dat Kimi maar 'n matig coureur is gaat me wat te ver.
Zeker als je Massa boven hem verheft.

Ik noem Kimi ook niet matig.

CitaatWant ga je één van de twee als beste aanwijzen, dan kan dat alleen maar Kimi zijn.

Dat is jouw mening. Massa zat in een underdog positie en boog dit om tot 'kopmanstatus'. In 2008 was het Massa die om de titel streed daar waar hij als tweede viool werd weggezet. Massa was constanter en won waar Kimi de boot vaak miste. Met de beste wil van de wereld kan ik Kimi niet de betere noemen. Werd met een hoop poeha binnen gehaald maar kon deze status niet absoluut niet waarmaken en moest het onderspit delven tegen de Braziliaan.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 20:51:05
Eens met Kootje. Ik ben nooit een fan van Kimi geweest, noch van Massa, maar als je hun gehele repertoire bekijkt heeft Kimi gewoon veel langer laten zien goed te zijn. In zijn McLaren jaren vond ik hem uitstekend, beter nog dan in zijn titeljaar. Massa heeft feitelijk veel minder lang op hoog niveau gepresteerd. Dat Kimi's loopbaan uitging als een nachtkaars, doet daar niets aan af.


Kimi zat ook in topauto's daar waar Massa enkel en alleen in de Sauber en Ferrari reed. Toen Massa piekte werd hij verrast door een demper van een Brawn. Dus écht vergelijken kun je het niet.